Autor Wątek: 1.5 Gaźnik i wymienne tuleje?  (Przeczytany 2388 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

1.5 Gaźnik i wymienne tuleje?
« dnia: Maj 23, 2010, 22:50:10 pm »

Larry075

  • Gość
Witam, jakiś czas temu znalazłem tuleje cylindrowe do poloneza i nie dokońca byłem przekonany czy aby napewno ten silnik je posiada - bo nie wiem. Spotkałem się z tym że ludzie wstawiali tuleje cylindrowe do silników wykonanych z odpowiedniego żeliwa mimo że fabrycznie ich tam nie było (co wiązało się z późniejszymi kłopotami z pracą takowej jednostki napędowej). Jak jest w polonezie? Gdyby była taka możliwość to przygotował bym sie na wprasowanie nowych tulei no i wykute tłoki. Ma ktoś jakieś informacje?

1.5 Gaźnik i wymienne tuleje?
« Odpowiedź #1 dnia: Maj 25, 2010, 16:15:47 pm »

Jerzykowski

  • Gość
Silnik poloneza nie posiada wtłaczanych tulei. Cylindry ma wykonane bezpośrednio w bloku.

1.5 Gaźnik i wymienne tuleje?
« Odpowiedź #2 dnia: Maj 25, 2010, 22:43:12 pm »

Jerzykowski

  • Gość
Mi chodzi o to że oryginalnie nie posiada tulei. Tuleje się wciska jak już cylindry są tak zużyte że nie ma do nich już wymiarów naprawczych. A w sumie co daje wciśnięcie tych tulei skoro i tak trzeba oddać blok do szlifierni w celu obrobienia cylindra pod wymiary tulei. To już lepiej przeszlifować go na kolejny numer naprawczy.

1.5 Gaźnik i wymienne tuleje?
« Odpowiedź #3 dnia: Maj 25, 2010, 23:12:14 pm »

Offline Stingerek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6140
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro 1.4
    • http://www.thg.pl
A jak się już "wymiar skończył" ?

Gdzieś głęboko pod Moimi i Twoimi powiekami, tam gdzie czarów jest miasteczko spotkasz mnie...

1.5 Gaźnik i wymienne tuleje?
« Odpowiedź #4 dnia: Maj 26, 2010, 02:43:54 am »

Jerzykowski

  • Gość
Cytat: "Stingerek"
A jak się już "wymiar skończył" ?
Wątpliwe żeby ktoś w tych czasach zrobił już tyle szlifów. No chyba że czymś zostały mocno porysowane.

[

1.5 Gaźnik i wymienne tuleje?
« Odpowiedź #5 dnia: Maj 27, 2010, 02:09:25 am »

Offline Stingerek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6140
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro 1.4
    • http://www.thg.pl
Vide: nakrętka gaźnika w dolocie która wpadła do cylindra :)

Gdzieś głęboko pod Moimi i Twoimi powiekami, tam gdzie czarów jest miasteczko spotkasz mnie...

1.5 Gaźnik i wymienne tuleje?
« Odpowiedź #6 dnia: Maj 27, 2010, 19:42:24 pm »

Larry075

  • Gość
hmm.... w takim razie z czego wykonany jest owy blok?

ps. A jak sie komuś skończą rozmiary naprawcze dla 1500ccm to jest opcja przeszlifowania na 1600 czy nie ma takie możliwości?

1.5 Gaźnik i wymienne tuleje?
« Odpowiedź #7 dnia: Maj 27, 2010, 21:45:54 pm »

Offline BARTEK1925

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 4230
  • Płeć: Mężczyzna
  • 000086
    • Laguna I kombi 1.8 + sekwencja 2000 r.
Da się rozwiercić do 1600, w fabryce to robili we wszystkich OHV po 95 roku (chyba po 95).
Paździoch 2.0 OHC ford 1990 r - 2003/2016 r. auto odjechało 14.05.2016 do nowego domu.
A codziennie granatowe Mondeo kombi MK1 1.6 + LPG - zwany też czołgiem-sprzedany wrzesień 2017
Obecnie: Laguna 2000 r. kombi 1.8 + sekwencja
             Berlingo 2008 r. I lift 1.6 + sekwencja

1.5 Gaźnik i wymienne tuleje?
« Odpowiedź #8 dnia: Maj 27, 2010, 22:33:49 pm »

Jerzykowski

  • Gość
Cytat: "Larry075"
hmm.... w takim razie z czego wykonany jest owy blok?
Blok jest zrobiony z żeliwa.

1.5 Gaźnik i wymienne tuleje?
« Odpowiedź #9 dnia: Maj 27, 2010, 22:39:22 pm »

Offline graczol1

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 563
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borek 1.4 & Caro 1.6
Słyszałem z wiarygodnego źródła, że istniały kiedyś warsztaty podwórkowe, które dorabiały tuleje do OHVek z rur kanalizacyjnych, tych żeliwnych i że nawet to jeździło, tylko nie wiem jak długo :wink:
nic się tak wzajemnie nie uzupełnia jak szlifierka kątowa i migomat...
...i sto koni w Borku goni...
FSO POLONEZ Your best discovery

1.5 Gaźnik i wymienne tuleje?
« Odpowiedź #10 dnia: Maj 27, 2010, 23:06:43 pm »

Larry075

  • Gość
Nie wiem czy do tych bloków powinno się stosować tulejowanie, o ile pamiętam (i w praktyce sie zgadzało) to tulejowanie silników w których nie było to zrobione fabrycznie, może spowodować jego uszkodzenia, przecież stal ma inną rozszezalność cieplną niż żeliwo....

A tak z ciekawości to co najczęściej padało w OHVkach? Niestety ale zakochałem sie w jego dźwięku i zaczynam myśleć o remoncie. Części na rynku są maaarnej jakości i niestety ale tłoki napewno będę musiał robić na zamówienie.