Autor Wątek: Słabe przyśpieszenie, gdy silnik zimny  (Przeczytany 1526 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Słabe przyśpieszenie, gdy silnik zimny
« dnia: Maj 25, 2010, 13:40:00 pm »

strowger

  • Gość
Pacjent: Polonez Caro Plus 1.6GSI.
Parownik Lovato, instalacja II generacji z komputerem.

Objawy: gdy zimny silnik - brak przyśpieszenia - coś w rodzaju krztuszenia się silnika, przyśpieszenie nie jest równomierne - tak jakbym przyśpieszał, dodając i lekko odejmując gaz - nie jest to gwałtowne, jednak wyczuwalne. Problem zanikał po nagrzaniu - teraz odczuwam ten efekt, choć w bardzo ograniczonym zakresie przy normalnej pracy silnika - jeszcze nie ma dramatu, ale czas się w końcu tym zająć.

Przebieg auta: 322 tysiące km (bez remontu silnika - niech mi ktoś powie, że gaz niszczy!), na gazie zrobione 192 tysiące. Wymieniałem jak do tej pory tylko filtr gazu. Co robić? Co to może być? Parownik już ma dość? A może coś innego? Silnik obroty trzyma jak należy, nie gaśnie, nie strzela. Spalanie 9-11 litrów. Wszystko normalnie jak do tej pory. Ma benzynie wszystko jak należy.

Ktoś ma jakiś pomysł? Dziękuję z góry za wszelkie sugestie.

Słabe przyśpieszenie, gdy silnik zimny
« Odpowiedź #1 dnia: Maj 25, 2010, 13:42:39 pm »

Offline BARTEK1925

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 4230
  • Płeć: Mężczyzna
  • 000086
    • Laguna I kombi 1.8 + sekwencja 2000 r.
Sprawdź poziom płynu chłodniczego, poza tym ile ma lat ten parownik i ile przejechane :?: membrany mogą być już lipne. BTW są parowniki, które są czułe na temperaturę, np: przy zimnym silniku mogą występować sporadycznie strzały w puchę filtra powietrza.
Paździoch 2.0 OHC ford 1990 r - 2003/2016 r. auto odjechało 14.05.2016 do nowego domu.
A codziennie granatowe Mondeo kombi MK1 1.6 + LPG - zwany też czołgiem-sprzedany wrzesień 2017
Obecnie: Laguna 2000 r. kombi 1.8 + sekwencja
             Berlingo 2008 r. I lift 1.6 + sekwencja

Słabe przyśpieszenie, gdy silnik zimny
« Odpowiedź #2 dnia: Maj 25, 2010, 13:44:56 pm »

strowger

  • Gość
Cytat: "BARTEK#1925"
Sprawdź poziom płynu chłodniczego, poza tym ile ma lat ten parownik i ile przejechane :?: membrany mogą być już lipne. BTW są parowniki, które są czułe na temperaturę, np: przy zimnym silniku mogą występować sporadycznie strzały w puchę filtra powietrza.


Przejechane na tym parowniku 192 tysiące, płyn w normie. Czy padający parownik nie daje innych objawów? Czytałem o większym spalaniu i gaśnięciu na wolnych obrotach - u mnie to nie występuje.

Słabe przyśpieszenie, gdy silnik zimny
« Odpowiedź #3 dnia: Maj 25, 2010, 13:49:08 pm »

Offline BARTEK1925

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 4230
  • Płeć: Mężczyzna
  • 000086
    • Laguna I kombi 1.8 + sekwencja 2000 r.
Objawy nie muszą być "wedle reguły" u mnie np: auto paliło normalnie (odpalanie i spalanie) ale powyżej 3000 obr był muł. Wszyscy stawiali na regulacje, a okazało się że membrany w parowniku twarde...
Paździoch 2.0 OHC ford 1990 r - 2003/2016 r. auto odjechało 14.05.2016 do nowego domu.
A codziennie granatowe Mondeo kombi MK1 1.6 + LPG - zwany też czołgiem-sprzedany wrzesień 2017
Obecnie: Laguna 2000 r. kombi 1.8 + sekwencja
             Berlingo 2008 r. I lift 1.6 + sekwencja

Słabe przyśpieszenie, gdy silnik zimny
« Odpowiedź #4 dnia: Maj 25, 2010, 13:56:01 pm »

strowger

  • Gość
Cytat: "BARTEK#1925"
Objawy nie muszą być "wedle reguły" u mnie np: auto paliło normalnie (odpalanie i spalanie) ale powyżej 3000 obr był muł. Wszyscy stawiali na regulacje, a okazało się że membrany w parowniku twarde...


Falowanie, takie nierównomierne przyśpieszenie kończy się powyżej 3 tysięcy obrotów u mnie - tak jakby coś się odtykało. Potem przyśpieszenie jest normalne. Tak jak pisałem wyżej - problem w zasadzie zanika przy ciepłym silniku. Wciąż liczę, że to jednak nie membrany ;). Mają 7 lat i spory przebieg...