Autor Wątek: Amortyzator skrętu zamiast wspornika drążka  (Przeczytany 5115 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Amortyzator skrętu zamiast wspornika drążka
« dnia: Czerwiec 02, 2010, 19:56:35 pm »

Offline Stingerek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6140
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro 1.4
    • http://www.thg.pl
U kumpla w borku (a właściwie przejściówce) jest zamontowany OD nowości coś co przypomina amortyzator skrętu zamiast wspornika drążków.

W środku są przekładnie zębate a całość jest zalana olejem. Zamontowana w fabrycznym miejscu tylko co jakiś czas wymieniany jest w tym olej. Hipol.

Nie miałem aparatu , ale przy najblizszej okazji zrobiię zdjęcia.


Urządzenie w rękach przy spokojnym operowaniu chodzi gładko.... przy bardzo szybkiej próbie skręcenia czuć spory opór.

Spotkał się ktoś z czymś takim ?

Gość jest pierwszym właścicielem i tak auto wyjechało z fabryki, kazano mu w tym olej zmieniać co 100 tysiaków.

Gdzieś głęboko pod Moimi i Twoimi powiekami, tam gdzie czarów jest miasteczko spotkasz mnie...

Amortyzator skrętu zamiast wspornika drążka
« Odpowiedź #1 dnia: Czerwiec 02, 2010, 22:49:29 pm »

Offline jimo#1921

  • Administrator
  • Wiadomości: 3413
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro 1.6 16V
Dobra sprawa, niestety w czasie produkcji zaniechano wkładania tego elementu zastąpiwszy go wspornikiem który rozlatuje się dosyć szybko. U Zoltana taki jeździ i sobie go chłop chwali. Ogólnie ciężki temat do dostania na chwilę obecną.
  • Prowadzę dystrybucję wysyłkową gadżetów FSO-PTK! Podkładki pod tablice rejestracyjne (1-/2-rzędowe), latarki LED/otwieracze/breloki, naklejki... Zapraszam do kontaktu na PW.
Pozdrawiam Michał aka jimo
"A"It's a hundred and six miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark, and we're wearing sunglasses."
Były: A+ 1,6ohv; C 2.0dohc;V 745; A 1,8 K4F; YP250; C+ 18K4F; N126N
Są: C 16K4F; FZ6 SAHG; "pierdziawka", 3.6V6;

Amortyzator skrętu zamiast wspornika drążka
« Odpowiedź #2 dnia: Czerwiec 02, 2010, 22:54:17 pm »

Offline Stingerek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6140
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro 1.4
    • http://www.thg.pl
Czyli jednak to nie była "jednorazowa wydumka"

W jakimś szczególnym okresie to montowano ? Może łatwiej będzie mi to znaleźć.
Kolega ma, chwali to sobie. Jak się do niego wybiorę (10km) to pstryknę fotki.

Gdzieś głęboko pod Moimi i Twoimi powiekami, tam gdzie czarów jest miasteczko spotkasz mnie...

Amortyzator skrętu zamiast wspornika drążka
« Odpowiedź #3 dnia: Czerwiec 03, 2010, 16:36:15 pm »

Offline graczol1

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 563
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borek 1.4 & Caro 1.6
W książce Morawskiego z żółtym polonezem na okładce chyba z 83r. jest ten tłumik narysowany i opisany, a w tej z białym, chyba rok 87 już o nim nic nie wspomina.
nic się tak wzajemnie nie uzupełnia jak szlifierka kątowa i migomat...
...i sto koni w Borku goni...
FSO POLONEZ Your best discovery

Amortyzator skrętu zamiast wspornika drążka
« Odpowiedź #4 dnia: Czerwiec 03, 2010, 17:32:57 pm »

Offline Zoltan#1930

  • Administrator
  • Wiadomości: 3185
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sport&Classic Workshop
Tak mam to cudo u siebie w 1.4

Dostałem do w gratisie od pewnego Pana, jak kupowałem silnik 1608 dohc fiata. Jestem bardzo zadowolony z tego elementu. Ma właściwie same zalety.
-nie wybijają się w nim elementy gumowe, jak w oryginalnym wsporniku, ponieważ ten element gum nie posiada tylko tuleje, które pracują w oleju. Nie do popsucia
-kierownica nie odbija, gdy wjedzie się w dziurę jednym z kól, samochód jest stabilniejszy, sam nie szuka nowej drogi.
-Nawet jak miałem niesprawne wspomaganie, nie czułem jakiegoś zwiększonego oporu skręcania.
-Prawie nikt tego nie ma :D Bajer jak stąd tam :P

Domyśam się, że sam element pochodzi z czasów świetności Fiata 125p czyli z lat 70. Uważam również, że jest to najprawdopodobniej częsc z jakiegoś włoskiego Fiata (np. 131). A w FSO jak wiadomo wsadzali różne rzeczy i w przedziwnych okresach.
Cytat: KGB
GAZ rzadzi ,GAZ radzi ,GAZ nigdy was nie zdradzi  :twisted:

Polski Fiat 1977r, Polonez 1600 L 1980r, Volvo 945 2300 GL 1992r, Mazda Bongo SD1D32 2200D->2000i 1994r, Iveco Daily Max 2800TD 1997r Chrysler Town&Country 3300 LX 2001r

Amortyzator skrętu zamiast wspornika drążka
« Odpowiedź #5 dnia: Czerwiec 03, 2010, 18:45:25 pm »

Offline DF

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1030
  • Darek F
    • Fordy Transit MkV x 2 - 2.3 LPG i 2.0 LPG
To o takim wsporniku piszecie o który pytałem 3 lata temu ?
"Dla triumfu zła trzeba tylko, żeby dobrzy ludzie nic nie robili"  Ale dobrych już jest tak niewiele, że nic nie mogą...
Nie dajcie się zwieść - nie ma epidemii...  
Niestety wszyscy jesteśmy niewolnikami systemu. Jednak ja jestem nieposłuszny i gardzę tymi oraz szczerze nienawidzę tych dobrowolnych ścierw, które są niczym i krzywdzą innych.

Amortyzator skrętu zamiast wspornika drążka
« Odpowiedź #6 dnia: Czerwiec 03, 2010, 22:22:48 pm »

Offline Zoltan#1930

  • Administrator
  • Wiadomości: 3185
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sport&Classic Workshop
Nowy wspornik standardowy kosztuje 50zł. za takie coś w dobrym stanie, co nie cieknie hmm.. można by trochę więcej.
Cytat: KGB
GAZ rzadzi ,GAZ radzi ,GAZ nigdy was nie zdradzi  :twisted:

Polski Fiat 1977r, Polonez 1600 L 1980r, Volvo 945 2300 GL 1992r, Mazda Bongo SD1D32 2200D->2000i 1994r, Iveco Daily Max 2800TD 1997r Chrysler Town&Country 3300 LX 2001r

Amortyzator skrętu zamiast wspornika drążka
« Odpowiedź #7 dnia: Czerwiec 05, 2010, 09:02:03 am »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6584
  • Płeć: Mężczyzna
A co właściwie robi ten wspornik?
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Amortyzator skrętu zamiast wspornika drążka
« Odpowiedź #8 dnia: Czerwiec 06, 2010, 12:25:58 pm »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6584
  • Płeć: Mężczyzna
Interesuje mnie gdzie on jest.
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Amortyzator skrętu zamiast wspornika drążka
« Odpowiedź #9 dnia: Czerwiec 07, 2010, 07:20:51 am »

Offline Alien#174

  • Mój Polonez - jako JEDYNY od początku w PTK
  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1211
  • Płeć: Mężczyzna
  • ***$karbnik PTK ***
    • PN CARO 1.6GLE MR'91
Skręć koła na max w prawo i zerknij za nie - od strony kierowcy masz przekładnię kierowniczą - po stronie pasażera jest właśnie wspornik drążka (przykręcony na 2 czy 3 śruby po podłużnicy.
Minister Zdrowia ostrzega! Polonez uzależnia!
PN Caro - burgundowe cacuszko 92' ( Polina )