Autor Wątek: Most od kargo do atu.  (Przeczytany 5931 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Most od kargo do atu.
« dnia: Czerwiec 15, 2010, 17:11:57 pm »

Jerzykowski

  • Gość
Witam. Czy most od poloneza Kargo będzie pasował do poloneza atu. Polonez kargo był kiedyś karetką i most posiada drążek stabilizatora.

Most od kargo do atu.
« Odpowiedź #1 dnia: Czerwiec 15, 2010, 17:12:51 pm »

Offline matucha

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2701
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96
    • http://www.osp.piaski-wlkp.pl
Będzie pasował, ale prawdopodobnie ma krótsze przełożenie - tj. będzie mocniejszy, ale wolniejszy.
Jeśli zdecydujesz się przekładać, to warto też od razu resory 3 piórowe z tej karetki.
Ktoś, kto zaprojektował Poloneza, wiedział, że się kiedyś urodzimy...

Polonez Caro 1,6 GLI LPG, Polonez KOMBI 1,6 MPI LPG & Dacia Sandero Stepway 1,6MPI LPG
Lublin 3 KOMBI 2,4TD & Renault KANGOO Fairway 1,5 DCI Privilege ;)

Most od kargo do atu.
« Odpowiedź #2 dnia: Czerwiec 15, 2010, 18:16:58 pm »

Offline radosław91

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 551
  • Płeć: Mężczyzna
  • Aktualnie posiadany: PN caro+ '99 1.6 GLi
Cytat: "matucha#1931"
będzie mocniejszy, ale wolniejszy
a jak do tego będzie sie miało spalanie? Nie wzrosnie?
Powered by Lpg.

Most od kargo do atu.
« Odpowiedź #3 dnia: Czerwiec 15, 2010, 18:22:37 pm »

Offline Zoltan#1930

  • Administrator
  • Wiadomości: 3185
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sport&Classic Workshop
radzio_1991, nawet (w warunkach miejskich) spadnie. gorzej na trasie, jak się chce jechać szybciej-wysokie obroty=więcej paliwa.
Rożnica może być nawet do 2l mniej w mieście
Cytat: KGB
GAZ rzadzi ,GAZ radzi ,GAZ nigdy was nie zdradzi  :twisted:

Polski Fiat 1977r, Polonez 1600 L 1980r, Volvo 945 2300 GL 1992r, Mazda Bongo SD1D32 2200D->2000i 1994r, Iveco Daily Max 2800TD 1997r Chrysler Town&Country 3300 LX 2001r

Most od kargo do atu.
« Odpowiedź #4 dnia: Czerwiec 15, 2010, 18:44:23 pm »

Offline radosław91

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 551
  • Płeć: Mężczyzna
  • Aktualnie posiadany: PN caro+ '99 1.6 GLi
Zoltan#1930, o taka odpowiedz mi chodziło :) , na spadek spalania nie licze, chodziło mi oto zeby spalanie nie wzrosło, krótsze przełozenia to fajna sprawa zwałasza w miescie, samochód sie szybciej zbiera i nie trzeba tak cisnąc zeby sie bujnął, co ma miejsce w słabszych silnikach ohv.
Powered by Lpg.

Most od kargo do atu.
« Odpowiedź #5 dnia: Czerwiec 15, 2010, 22:34:57 pm »

Jerzykowski

  • Gość
W sumie nie jeżdże tym poldkiem w żadne trasy. Czyli pod względem mechanicznym nie będzie żadnych problemów?

Most od kargo do atu.
« Odpowiedź #6 dnia: Grudzień 22, 2010, 18:03:42 pm »

Jarecki

  • Gość
pozwole sie podpiac pod temat

mam zamiar zmienic most na szeroki na tarczach (w planach hydrauliczny reczny) i mam takie pytanko
czy z atu plusem to bedzie p&p czy trzeba jakos rzezbe robic


pytanko wyniklo w zwiazku z opinia jednego ze znajomych mechanikow
podobno trzeba bedzie przespawac mocowanie amorow???

Most od kargo do atu.
« Odpowiedź #7 dnia: Grudzień 22, 2010, 18:16:40 pm »

Offline maciejowski

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2979
  • Płeć: Mężczyzna
    • 125p '75 | 125p '78 | 125p '80 | 125p '90 | 126p '78 | caro '96 x2 |
Cytuj (zaznaczone)
podobno trzeba bedzie przespawac mocowanie amorow???
bo trzeba.
chyba prościej wymienić hamulce w obecnym moście, niż rzeźbić mocowania amortyzatorów.
Cytat: KGB
wtedy moze okazac sie ,ze pelno Nm ,a jakoby zadnego nie bylo - jedna malutka przekladnia ,tak wiele ubylo ...

Most od kargo do atu.
« Odpowiedź #8 dnia: Grudzień 25, 2010, 01:15:40 am »

Offline G.T.

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 900
Cytat: "maciejowski"
Cytuj (zaznaczone)
podobno trzeba bedzie przespawac mocowanie amorow???
bo trzeba.
chyba prościej wymienić hamulce w obecnym moście, niż rzeźbić mocowania amortyzatorów.


a czy Cargo przypadkiem nie ma skosow jak plus?

Most od kargo do atu.
« Odpowiedź #9 dnia: Styczeń 05, 2011, 14:49:57 pm »

Offline Bogdan611

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 316
  • Płeć: Mężczyzna
  • Polonez Caro 1.6 GLi 96'
Zastanawiam się nad montażem do 1.6 OHV mostu 4.3,czyli przełożenie będzie o 10%,liczę na  poprawę dynamiki i elastyczności bo mam wrażenie że auto nie zawsze pracuje w odpowiednim zakresie obrotów,jak będzie z V.max teraz mam całkowite przełożenie IV biegu 3.9,V 3.15 a po zmianie będzie IV 4.3,V 3.47 czy może dojść do takiej sytuacji że Vmax będzie teraz osiągał na V,tak było w starych Polonezach 1500 gdzie przełożenie mostu było 4.3 a V bieg miał 0.87,całkowite przełożenie 3.74(stara skrzynia i dane z książki Morawskiego) i jak będzie z trwałością silnika czy nie zajeżdżę go szybciej od większych obrotów,moim zdaniem trwałość powinna nawet wzrosnąć bo tak jak mówiłem silnik nie zawsze pracuje na odpowiednich obrotach(czasami na zakrętach mam na II poniżej 2000obr czyli panewki to kochają),A oczywiście po zmianie mostu będę musiał zmienić ślimak w skrzyni na ten od Rovera?
Poloneza chwalić nie trzeba,bo by to było jak wlewanie wody do morza.
OSTERZEGAM PRZED ZLODZIEJSKIMI PRAKYTKAMI T-MOBILE
Pożyczki bez Bik-u,teren Częstochowy zapraszam 797-603-075 lub PW

Most od kargo do atu.
« Odpowiedź #10 dnia: Styczeń 05, 2011, 15:11:55 pm »

Offline Rafał

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5735
  • Płeć: Mężczyzna
    • Renault Laguna I phII 1.9 dTi RXE+
Cytat: "Bogdan611"
w starych Polonezach 1500 gdzie przełożenie mostu było 4.3

Było 4.1.

Dynamika Ci się poprawi, wzrośnie spalanie, do tego prędkościomierz będzie przekłamywał. V-max może się poprawi.
Były: Caro: 1.6 GLI Bosch, 1.4 GLI 16V, 1.4 GTI 16V, 1.6 GTI 16V, 1.6 GTC 16V 1997; Atu: 1.6 GLI Bosch 1997, Peugeot 106 1.0 Itinea 1997
Jest: Renault Laguna I phII 1.9 dTi 1999 RXE+

Most od kargo do atu.
« Odpowiedź #11 dnia: Styczeń 05, 2011, 15:45:11 pm »

Offline BARTEK1925

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 4228
  • Płeć: Mężczyzna
  • 000086
    • Laguna I kombi 1.8 + sekwencja 2000 r.
W Polonezach 1500 nie było mostów 4,3 tylko 4,1 jeśli już.

Przy krótszym moście spada Vmax rosnie dynamika.
Paździoch 2.0 OHC ford 1990 r - 2003/2016 r. auto odjechało 14.05.2016 do nowego domu.
A codziennie granatowe Mondeo kombi MK1 1.6 + LPG - zwany też czołgiem-sprzedany wrzesień 2017
Obecnie: Laguna 2000 r. kombi 1.8 + sekwencja
             Berlingo 2008 r. I lift 1.6 + sekwencja

Most od kargo do atu.
« Odpowiedź #12 dnia: Styczeń 06, 2011, 00:29:29 am »

Offline Bogdan611

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 316
  • Płeć: Mężczyzna
  • Polonez Caro 1.6 GLi 96'
To dlaczego jest że w Morawskim z 1987r że Polonez 1500 AA(75km) i AB(82km) że przy skrzyni IV jest most 4.1 a przy V 4.3 :shock:
Rafał a dlaczego prędkościomierz ma kłamać jak dam ślimak od Rovera w którym jest 4.3?
Poloneza chwalić nie trzeba,bo by to było jak wlewanie wody do morza.
OSTERZEGAM PRZED ZLODZIEJSKIMI PRAKYTKAMI T-MOBILE
Pożyczki bez Bik-u,teren Częstochowy zapraszam 797-603-075 lub PW

Most od kargo do atu.
« Odpowiedź #13 dnia: Styczeń 06, 2011, 12:48:48 pm »

Offline Bogdan611

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 316
  • Płeć: Mężczyzna
  • Polonez Caro 1.6 GLi 96'
Cytat: "Rafał#1951"
Cytat: "Bogdan611"
Rafał a dlaczego prędkościomierz ma kłamać jak dam ślimak od Rovera w którym jest 4.3?

Skoro chce Ci się tak grzebać to OK ;)

Nie chcę ale muszę bo mój zdechł :cry:
Poloneza chwalić nie trzeba,bo by to było jak wlewanie wody do morza.
OSTERZEGAM PRZED ZLODZIEJSKIMI PRAKYTKAMI T-MOBILE
Pożyczki bez Bik-u,teren Częstochowy zapraszam 797-603-075 lub PW

Most od kargo do atu.
« Odpowiedź #14 dnia: Styczeń 06, 2011, 13:53:00 pm »

Offline Zoltan#1930

  • Administrator
  • Wiadomości: 3185
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sport&Classic Workshop
http://forum.fsoptk.pl/viewtopic.php?t=25003 chyba nie do końca 1 śrubka
Cytat: KGB
GAZ rzadzi ,GAZ radzi ,GAZ nigdy was nie zdradzi  :twisted:

Polski Fiat 1977r, Polonez 1600 L 1980r, Volvo 945 2300 GL 1992r, Mazda Bongo SD1D32 2200D->2000i 1994r, Iveco Daily Max 2800TD 1997r Chrysler Town&Country 3300 LX 2001r

Most od kargo do atu.
« Odpowiedź #15 dnia: Styczeń 06, 2011, 16:46:05 pm »

Offline Bogdan611

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 316
  • Płeć: Mężczyzna
  • Polonez Caro 1.6 GLi 96'
A jak ma się średnica koła do przełożenia tzn,mniejsze koło lepsza dynamika czy odwrotnie :?:
Poloneza chwalić nie trzeba,bo by to było jak wlewanie wody do morza.
OSTERZEGAM PRZED ZLODZIEJSKIMI PRAKYTKAMI T-MOBILE
Pożyczki bez Bik-u,teren Częstochowy zapraszam 797-603-075 lub PW

Most od kargo do atu.
« Odpowiedź #16 dnia: Styczeń 06, 2011, 17:20:53 pm »

Buszek

  • Gość
mniejsza średnica koła - krótsze przełożenia - lepsze przyspieszenie , gorszy v max

Most od kargo do atu.
« Odpowiedź #17 dnia: Styczeń 07, 2011, 18:16:24 pm »

Offline Ślimak

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 104
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1.4 16V, Polonez Atu 1.6 16V
Jaka jest różnica przełożenia pomiędzy mostem od caro rover a caro plus 1.6?
Polonez 1.4 16V DOHC

Most od kargo do atu.
« Odpowiedź #18 dnia: Styczeń 07, 2011, 18:21:55 pm »

Offline ARTUROO

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 187
  • Płeć: Mężczyzna
    • audi 80 b4 2,3 , seat alhambra 1,8 20vt , honda cbr 600f
rover ma krótsze przełożenie

Most od kargo do atu.
« Odpowiedź #19 dnia: Styczeń 07, 2011, 18:24:28 pm »

Offline Rafał

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5735
  • Płeć: Mężczyzna
    • Renault Laguna I phII 1.9 dTi RXE+
Cytat: "Ślimak"
Jaka jest różnica przełożenia pomiędzy mostem od caro rover a caro plus 1.6?

Następny nie potrafi czytać forum.

Caro 1.4 - 4.3
Caro 1.6 - 3.9

Uprzedzając kolejne pytanie wynikające z lenistwa...

Na moście od Caro 1.4 będziesz miał lepsze przyspieszenie.

Poza tym, most z Plusa nie jest kompatybliny z budą Caro "minusa" ze względu na inne mocowanie amortyzatorów - w Plusie skośnie, w "minusie" pionowe.
Były: Caro: 1.6 GLI Bosch, 1.4 GLI 16V, 1.4 GTI 16V, 1.6 GTI 16V, 1.6 GTC 16V 1997; Atu: 1.6 GLI Bosch 1997, Peugeot 106 1.0 Itinea 1997
Jest: Renault Laguna I phII 1.9 dTi 1999 RXE+