Autor Wątek: gumki końcówek kierowniczych??  (Przeczytany 3109 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

gumki końcówek kierowniczych??
« dnia: Czerwiec 21, 2010, 13:14:36 pm »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7254
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Witam.

Szybkie pytanie. Czy gumki końcówek układu kierowniczego występują jako część zamienna. Jak narazie końcówki mam sprawne ale gumki niekoniecznie. Wiadomo jak dostanie się piach i woda to będzie po końcówkach. Da się temu jakoś zaradzić??

Dzwoniłem do kilku sklepów w mojej okolicy i takie gumki nie występuję.

Pozdrawiam
Bocian_s
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

gumki końcówek kierowniczych??
« Odpowiedź #1 dnia: Czerwiec 21, 2010, 13:52:46 pm »

Offline Grzech#1938

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 4125
  • Płeć: Mężczyzna
    • GSI, GLI, GLE
Nigdy nie słyszałem żeby występowały jako część zamienna. Niemniej na ogół jak gumka już poszła to końcówka też jest już "w drodze"... :roll:
Mój system to linux: https://www.opensuse.org/#Leap

gumki końcówek kierowniczych??
« Odpowiedź #2 dnia: Czerwiec 21, 2010, 14:18:44 pm »

Offline Stingerek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6140
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro 1.4
    • http://www.thg.pl
Na wciskaj tam smaru grafitowego.

Gdzieś głęboko pod Moimi i Twoimi powiekami, tam gdzie czarów jest miasteczko spotkasz mnie...

gumki końcówek kierowniczych??
« Odpowiedź #3 dnia: Czerwiec 21, 2010, 14:59:13 pm »

Adam B

  • Gość
Cytat: "Stingerek"
Na wciskaj tam smaru grafitowego.


Ale i tak przydało by się to jakoś zabezpieczyć.

Tak jak Grzech#1938 napisał również nie spotkałem się z tą gumką osobno.
Będziesz musiał kupić końcówki drążków nowe.

gumki końcówek kierowniczych??
« Odpowiedź #4 dnia: Czerwiec 21, 2010, 15:32:49 pm »

Offline Mardas#1946

  • Witajcie !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • Klubowicz
  • Wiadomości: 785
  • Płeć: Mężczyzna
    • ATU + GSI 1,6,2000 r. LPG-AL 700,70U,klimatyzacja Fab. kontrolka AFR
Cytat: "Bocian_s#313"
Jak narazie końcówki mam sprawne ale gumki niekoniecznie

Spróbuj zabezpieczyć gumy[osłony] bitexem w aerozolu.Ja tak robię od 20 lat , i od tamtej pory nie miałem problemu z układem kierowniczym,w swoich Poldkach.Chyba przez ten czas to dopiero 2 razy wymieniałem końcówki.Ostatnio to było chyba  13 lat temu.Powiem ,że co roku konserwuję osłony,i drążki układu kierowniczego bitexem,i tak jak wspomniałem,mam zero problemów. :wink:
Mardas- Jimi wiecznie żywy !!!!!!!!!!!! ,a moje ATU nie do zdarcia !!!!!!


http://www.polskajazda.pl/Samochody/FSO/Polonez_ATU/108123

gumki końcówek kierowniczych??
« Odpowiedź #5 dnia: Czerwiec 21, 2010, 22:19:03 pm »

Offline graczol1

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 563
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borek 1.4 & Caro 1.6
ja ostatnio jedną gumkę załatałem czarnym silikonem silnikowym - tym co w roverku uszczelnia się blaszane osłonki dzwona - i nawet dość ładnie się trzyma.
nic się tak wzajemnie nie uzupełnia jak szlifierka kątowa i migomat...
...i sto koni w Borku goni...
FSO POLONEZ Your best discovery

gumki końcówek kierowniczych??
« Odpowiedź #6 dnia: Czerwiec 21, 2010, 22:57:35 pm »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7254
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Cytat: "Mardas#1946"

Spróbuj zabezpieczyć gumy[osłony] bitexem w aerozolu
Tyle że najpierw trzeba je mieć bo to co u mnie jest to już dawno straciło swoje właściwości...

[ Dodano: 2010-06-21, 23:13 ]
A co powiecie na takie coś??
http://www.allegro.pl/item1055515770_oslona_koncowki_drazka_fiat_126p_800655.html
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

gumki końcówek kierowniczych??
« Odpowiedź #7 dnia: Czerwiec 21, 2010, 23:14:24 pm »

Offline wrb#1974

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 2610
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1993. FIAT DOHC 1,6 "kwadrat". poległ w mojej obronie, w walce z przeważającymi siłami wroga.
gumki są częścią zamienną choć coraz trudniej je dostać. mnie też zdechła, kupiłem końcówką rzemieślniczą i przełożyłem gumkę.
Świat dla wszystkich, Polska dla Polaków. to nie rasizm, to prawo do bycia Panem we własnym Domu.

gumki końcówek kierowniczych??
« Odpowiedź #8 dnia: Czerwiec 22, 2010, 12:23:35 pm »

Offline Kapitan

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 274
  • Płeć: Mężczyzna
    • caronez 95r. 1.8 16V
Cytat: "Bocian_s#313"
A co powiecie na takie coś??
http://www.allegro.pl/ite...26p_800655.html


mam końcówki od fiata 126p, a na nich właśnie takie gumy. gumy te są twardsze od tych które są w zamiennikach rzemieślniczych do poldka. niestety te od 126p różnią się średnicą stożka, który wchodzi w ramię zwrotnicy, a metalowy pierściń ma mniejszą średnicę niż w polonezie i w końcówce malucha wchodzi on na wcisk, a w polonezie guma jest zabezpiechona drutem (sprężynką).

moim zdaniem nie wejdzie z powodu wymiarów.
czarna wołga :) już jeździ ale jeszce nie do końca:)

gumki końcówek kierowniczych??
« Odpowiedź #9 dnia: Czerwiec 22, 2010, 12:48:17 pm »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7254
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Kapitan, dobrze wiedzieć. Nie będę kupował w ciemno a potem się wqrzał.
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

gumki końcówek kierowniczych??
« Odpowiedź #10 dnia: Czerwiec 22, 2010, 15:03:14 pm »

Offline Mardas#1946

  • Witajcie !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • Klubowicz
  • Wiadomości: 785
  • Płeć: Mężczyzna
    • ATU + GSI 1,6,2000 r. LPG-AL 700,70U,klimatyzacja Fab. kontrolka AFR
Cytat: "Bocian_s#313"
Tyle że najpierw trzeba je mieć bo to co u mnie jest to już dawno straciło swoje właściwości...

 Szkoda bo ten mój patent ,to naprawdę dobry ,i sprawdzony w 100 %. :wink:
Mardas- Jimi wiecznie żywy !!!!!!!!!!!! ,a moje ATU nie do zdarcia !!!!!!


http://www.polskajazda.pl/Samochody/FSO/Polonez_ATU/108123

gumki końcówek kierowniczych??
« Odpowiedź #11 dnia: Czerwiec 22, 2010, 23:01:06 pm »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7254
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
A czy musi być koniecznie bitex w szpreju czy może być np bitgum z pędzla??
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

gumki końcówek kierowniczych??
« Odpowiedź #12 dnia: Czerwiec 23, 2010, 15:32:33 pm »

Offline Mardas#1946

  • Witajcie !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • Klubowicz
  • Wiadomości: 785
  • Płeć: Mężczyzna
    • ATU + GSI 1,6,2000 r. LPG-AL 700,70U,klimatyzacja Fab. kontrolka AFR
Lepszy jest w spryaju.Bo lepiej uszczelni,miejsce między łączeniem ,osłony z korpusem drążka.A tak na marginesie.Jak już byś robił konserwację,osłon,oraz drążków,to pryśnij bitexem na tuleje metalowo-gumowe w zawieszeniu[po uprzednim z grubsza oczyszczeniu],oraz samo zawieszenie.Powtarzaj tak co roku,i na pewno ,będziesz miał spokój z zawieszeniem.Tak jak ja mam od 10 lat,kiedy kupiłem drugiego Poloneza.Zero problemów.Jednak,jeden warunek musi być spełniony.Żeby zawieszenie,i układ kierowniczy,były w co najmniej w dobrym stanie.Bo rozklekotanego niema sensu zabezpieczać. :D

[ Dodano: 23 Cze 2010 15:37 ]
Bitex,jest przez mnie sprawdzonym konserwantem.Stosuję go od 20 lat ,i nigdy się na nim nie zawiodłem.
Mardas- Jimi wiecznie żywy !!!!!!!!!!!! ,a moje ATU nie do zdarcia !!!!!!


http://www.polskajazda.pl/Samochody/FSO/Polonez_ATU/108123

gumki końcówek kierowniczych??
« Odpowiedź #13 dnia: Czerwiec 25, 2010, 00:02:55 am »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7254
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Mardas#1946, Mógłbyś opisać w dziale ptk classik swój patent na zakonserwowanie zawieszenia tak ku potomności bo ten temat ma wyparować. W temacie z patentami z dawnych lat.

 A może przeniosę go do zawieszenia :| ...
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

gumki końcówek kierowniczych??
« Odpowiedź #14 dnia: Czerwiec 25, 2010, 16:40:24 pm »

Offline Mardas#1946

  • Witajcie !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • Klubowicz
  • Wiadomości: 785
  • Płeć: Mężczyzna
    • ATU + GSI 1,6,2000 r. LPG-AL 700,70U,klimatyzacja Fab. kontrolka AFR
Cytat: "Bocian_s#313"
Mardas#1946, Mógłbyś opisać w dziale ptk classik swój patent na zakonserwowanie zawieszenia tak ku potomności bo ten temat ma wyparować. W temacie z patentami z dawnych lat.
 

 Dobra zrobię to. :D
Mardas- Jimi wiecznie żywy !!!!!!!!!!!! ,a moje ATU nie do zdarcia !!!!!!


http://www.polskajazda.pl/Samochody/FSO/Polonez_ATU/108123

gumki końcówek kierowniczych??
« Odpowiedź #15 dnia: Czerwiec 25, 2010, 23:08:59 pm »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7254
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Dzięki. Z pewnością skorzystam przy następnej nadarzającej się okazji.
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

gumki końcówek kierowniczych??
« Odpowiedź #16 dnia: Lipiec 06, 2010, 18:07:15 pm »

Offline show

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 745
    • FSO 1500
Tez mam ten ból, na tymczasowe przedłużenie żywotności ja wykombinowałem patent z kawałka folii do pakowania palet np. ..taka w rulonach, wyciąłem paski ,owinąłem i na brzegach opaski,tam gdzie są te sprężynki, narazie siedzi tak 2 miechy i sie nie odwija nic....foto słabe


[ Dodano: 05 Sie 2010 15:16 ]
A więc zastosowałem patent z bitexem w sprayu,tyle,ze na sworzniach wahaczy bo koncowki i tak do wymiany. Na oko wygląda to naprawdę nieźle, bitex mocno trzyma sie gumy, wyglada jakby sie z nią zrósł ;), nałożylem 2 warstwy z odstepem czasowym 1h, jak zakonserwuje?? zobaczymy ,na to trzeba czasu w koncu :)