Autor Wątek: Kody błędów w GSI, przyczyna? + nie dziala obrotomierz  (Przeczytany 3053 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Kody błędów w GSI, przyczyna? + nie dziala obrotomierz
« dnia: Czerwiec 29, 2010, 20:32:32 pm »

TKD

  • Gość
Witam Poldomaniakow, niestety z problemem. Pacjent to Caro GSI z firmową instalacja LPG Bedini.
Auto jezdzi ale:
1) obrotomierz nie dziala. Jakis czas temu bywalo ze zaskakiwal i przez chwile bylo OK więc raczej nie umarł całkowicie.
2) Na wolnych obrotach nierowno chodzi, slabo jedzie w porownaniu do drugiego GSI ktorego mamy, duzo pali ;)

"Spinacz" wyrzuca błędy numer (opisy w/g info z forum)
12, ignorujemy - silnik nie pracuje
93 - uszkodzenie układu QDSM
17 - wtryskiwacz(-e) - zwarcie do plusa, do masy lub przerwa
85 - uszkodzony immobilizer
13 - czujnik tlenu (EOS) - brak sygnału

Jakies sugestie od fachowców/praktyków od czego zacząć eliminacje w/w błędów? ;)

z góry dzięki,
Pzdr - Mariusz

Kody błędów w GSI, przyczyna? + nie dziala obrotomierz
« Odpowiedź #1 dnia: Czerwiec 30, 2010, 08:03:41 am »

TKD

  • Gość
Cytat: "Stingerek"
Wykonałeś podstawowe czynności diagnostyczne ?

Kable, świece, bezpieczniki... Co jeszcze należy dopodstawowych czynności diagnostycznych?
Dodatkowo, wcześniej padł regulator napięcia i został wymieniony.
Jeżeli chodzi o sondę lambda wyczytałem w archiwum (matucha#1931) że w GSI powina być masa z sondy podpięta do ECM, to jest następne do sprawdzenia.

Zostają błędy wtryskiwaczy, QDSM, immobilizera.

Pzdr,
Mariusz

Kody błędów w GSI, przyczyna? + nie dziala obrotomierz
« Odpowiedź #2 dnia: Czerwiec 30, 2010, 22:22:24 pm »

Offline Grzech#1938

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 4132
  • Płeć: Mężczyzna
    • GSI, GLI, GLE
Immobilizer trzeba przetestować i zaprogramować zgodnie z opisem w książce Trzeciaka. Masz mam nadzieję czerwony kluczyk do stacyjki? Masz szczęście, że Twój jeździ... Mój to nic chce zapalić...
Mój system to linux: https://www.opensuse.org/#Leap

Kody błędów w GSI, przyczyna? + nie dziala obrotomierz
« Odpowiedź #3 dnia: Czerwiec 30, 2010, 23:07:45 pm »

Offline Grzech#1938

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 4132
  • Płeć: Mężczyzna
    • GSI, GLI, GLE
Nie. Odłączana pompa paliwa wywołuje inny błąd. Nie pamiętam teraz numerka.
Mój system to linux: https://www.opensuse.org/#Leap

Kody błędów w GSI, przyczyna? + nie dziala obrotomierz
« Odpowiedź #4 dnia: Lipiec 01, 2010, 21:48:54 pm »

Offline matucha

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2701
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96
    • http://www.osp.piaski-wlkp.pl
Cytat: "wito"
jeżeli masz odłączaną pompę paliwa na LPG bedzię wywalać błąd 17


Jeśli jest dobrze podłączone, tak jak w moim artykule, to nie wywala  8)
Ktoś, kto zaprojektował Poloneza, wiedział, że się kiedyś urodzimy...

Polonez Caro 1,6 GLI LPG, Polonez KOMBI 1,6 MPI LPG & Dacia Sandero Stepway 1,6MPI LPG
Lublin 3 KOMBI 2,4TD & Renault KANGOO Fairway 1,5 DCI Privilege ;)

Kody błędów w GSI, przyczyna? + nie dziala obrotomierz
« Odpowiedź #5 dnia: Lipiec 01, 2010, 23:11:09 pm »

wito

  • Gość
Cytat: "Grzech#1938"
Nie. Odłączana pompa paliwa wywołuje inny błąd. Nie pamiętam teraz numerka.

na bank 17 jeżeli jest odłączana cewka przekaźnika, błąd może się pojawiać też przy złej emulacji wtryskiwaczy
Cytat: "matucha#1931"
Jeśli jest dobrze podłączone, tak jak w moim artykule, to nie wywala 8)

dokładnie, Ty to rozwiązałeś profesjonalnie, też se tak kiedyś zrobie ale narazie mam w szeregu z wyłącznikiem bezwładnościowym i błąd jest ;D

Kody błędów w GSI, przyczyna? + nie dziala obrotomierz
« Odpowiedź #6 dnia: Lipiec 02, 2010, 02:01:20 am »

Offline Grzech#1938

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 4132
  • Płeć: Mężczyzna
    • GSI, GLI, GLE
Nie na bank. :mrgreen:  Na bank to pokazuje kod 28 czyli za niskie napięcie na stykach przekaźnika pompy.
Mój system to linux: https://www.opensuse.org/#Leap

Kody błędów w GSI, przyczyna? + nie dziala obrotomierz
« Odpowiedź #7 dnia: Wrzesień 02, 2010, 10:03:24 am »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7253
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Tak się podepnę niczym lejek (laik znaczy się). Czy GSI diagnozuje się tak samo jak abisexa?? które to piny A i B w tym osławionym ALDL w poldku...

Przepraszam że pytam ale dopiero zaczynam przygodę z OHV a w roverku nie było błędów nigdy  :mrgreen: .
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Kody błędów w GSI, przyczyna? + nie dziala obrotomierz
« Odpowiedź #8 dnia: Wrzesień 02, 2010, 10:34:19 am »

Offline Serocki

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 170
  • Płeć: Mężczyzna
    • MR 89
    • Fsoautoklub
Tak samo. Pod schowkiem musisz wygrzebać kostkę. Jest ona oznaczona i widać na niej, które to piny A i B zwierasz i jazda ;) stacyjkę przekręcasz i liczysz mrugnięcia kontrolki silnika