Autor Wątek: Maska z Caro w C+?  (Przeczytany 3909 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Maska z Caro w C+?
« dnia: Lipiec 06, 2010, 11:27:03 am »

Offline Lysy_Piotrus

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 103
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro Plus 1.6 GSI 99'
Wkładał ktoś maskę z Caro do C+? Czy wymiary, mocowania są takie same? Chcę to zrobić ponieważ
1. muszę zmienić maskę
2. chcę zwiększyć chłodzenie latem, chodzi mi dokładnie o maskę z Caro z wlotem powietrza

Tylko pojawia się pytanie czy w C+ GSI wlot na masce będzie zwiększał chłodzenie silnika latem  :?:
Dodatkowo musiałbym w niej dorobić dysze spryskiwaczy.

Maska z Caro w C+?
« Odpowiedź #1 dnia: Lipiec 06, 2010, 11:35:04 am »

Offline Arti28

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1011
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro 1996r. 1.6 16V GLI
Maska na 100% podejdzie tylko ta na focie nie ma  przetłoczeń  pewnie jest z początków produkcji wąskiego caro  ale to taki detal  :wink:  chociaż poszukał bym z przetłoczeniem i z wlotem powietrza  :) co do chłodzenia zawsze coś tam z chłodzi

Maska z Caro w C+?
« Odpowiedź #2 dnia: Lipiec 06, 2010, 11:39:00 am »

Offline Lysy_Piotrus

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 103
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro Plus 1.6 GSI 99'
Ta na focie jest przykładowa. Dobrze, że będzie pasować, bedę szukał z przetłoczeniem i wlotem. Tylko teraz pozostaje pytanie czy wlot na masce w silniku GSI zwiększy chłodzenie latem?

Maska z Caro w C+?
« Odpowiedź #3 dnia: Lipiec 06, 2010, 11:41:52 am »

Offline Arti28

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1011
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro 1996r. 1.6 16V GLI
Ten wlot służył w wąskim caro do czego innego nie wiem jak będzie w GSI  ale przecież pod czas jazdy powietrze będzie wpadać w ten wlot to na pewno   coś tam schłodzi  :)

Maska z Caro w C+?
« Odpowiedź #4 dnia: Lipiec 06, 2010, 11:47:46 am »

RaVkrk

  • Gość
Tylko nie polecam na deszcz  :D

Maska z Caro w C+?
« Odpowiedź #5 dnia: Lipiec 06, 2010, 11:50:08 am »

Offline Grzech#1938

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 4132
  • Płeć: Mężczyzna
    • GSI, GLI, GLE
Przede wszystkim to woda będzie lecieć na silnik co wcale fajne nie jest i mu dobrze nie robi.
Mój system to linux: https://www.opensuse.org/#Leap

Maska z Caro w C+?
« Odpowiedź #6 dnia: Lipiec 06, 2010, 11:50:21 am »

Offline Mariusz#

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2291
  • Płeć: Mężczyzna
    • POLONEZ Atu+ 1.6 GSI
w gsi nie radze tego robić  z racji dmuchania bezpośrednio przez takie przetłoczenie na kolektor ssący , mogą pojawić się wtedy przy wysprzęglaniu  podczas jazdy problemy z  odczytem MAP sensora z racji różnic temperatury co będzie skutkowało też zmianami podciśnienia w samym kolektorze.
Pan inżynier widzę, że lubi jeździć tym polonezem

Maska z Caro w C+?
« Odpowiedź #7 dnia: Lipiec 06, 2010, 11:51:37 am »

Offline Lysy_Piotrus

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 103
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro Plus 1.6 GSI 99'
Ok, w takim razie pomysł odrzucony. Dzięki

Maska z Caro w C+?
« Odpowiedź #8 dnia: Lipiec 06, 2010, 11:52:37 am »

Offline Grzech#1938

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 4132
  • Płeć: Mężczyzna
    • GSI, GLI, GLE
Silnik Ci się przegrzewa? Czemu chcesz w ten sposób poprawiać chłodzenie?
Mój system to linux: https://www.opensuse.org/#Leap

Maska z Caro w C+?
« Odpowiedź #9 dnia: Lipiec 06, 2010, 11:55:44 am »

Offline Lysy_Piotrus

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 103
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro Plus 1.6 GSI 99'
Silnik się nie przegrzewa, tylko przy temp. otoczenia 25-30º często włącza się wiatrak. Podczas "odpalania" wiatraka obciążany jest mocno akumulator co nie jest dla niego najlepsze i dlatego pomyślałem o dodatkowym "chłodzeniu silnika". Drugiego wiatraka nie wsadzę ponieważ mógłby od tego paść regulator napięcia nie mówiąc już o dużym poborze energii z aku.

Maska z Caro w C+?
« Odpowiedź #10 dnia: Lipiec 06, 2010, 13:19:40 pm »

Offline Grzech#1938

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 4132
  • Płeć: Mężczyzna
    • GSI, GLI, GLE
Włącza się na postoju czy w trakcie jazdy? Bo u mnie wiatrak włącza się wyłącznie na postoju i to po jakimś czasie.
Mój system to linux: https://www.opensuse.org/#Leap

Maska z Caro w C+?
« Odpowiedź #11 dnia: Lipiec 06, 2010, 13:53:25 pm »

Offline brudny#1924

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 854
  • Płeć: Mężczyzna
  • Grzegorz
    • Fiat 125p 1.5c 1987 Volvo V70 2.4T 2001
Grzech#1938, a u mnie i w czasie jazdy powolnej(czytaj <70km/h)
"wtedy stworzył Bóg FSO i zobaczył,że jest dobre":D
Cytat: Zoltan#1930
O!jest Ten Co Śpi Na Stojąco :)
Fiat 125p 1.5c 1987
Volvo V70 2.4T 2001
Peugeot 508 2.0 2013
Peugeot 308 2.0 2015

Maska z Caro w C+?
« Odpowiedź #12 dnia: Lipiec 06, 2010, 14:29:05 pm »

Offline Grzech#1938

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 4132
  • Płeć: Mężczyzna
    • GSI, GLI, GLE
Termostat się za późno otwiera?
Mój system to linux: https://www.opensuse.org/#Leap

Maska z Caro w C+?
« Odpowiedź #13 dnia: Lipiec 06, 2010, 15:40:21 pm »

Offline Lysy_Piotrus

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 103
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro Plus 1.6 GSI 99'
Włącza się często podczas jazdy gdy na zawnątrz jest ok 20º  i wyżej. Powietrze nie chłodzi go wystarczająco. Wiatrak włącza się przy 92º, schładza silnik do ok. 85º  i po paru minutach znów jest 92º  i znów chodzi wiatrak.

Maska z Caro w C+?
« Odpowiedź #14 dnia: Lipiec 06, 2010, 15:46:57 pm »

Offline Grzech#1938

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 4132
  • Płeć: Mężczyzna
    • GSI, GLI, GLE
Akurat maska z wlotem to średnio ten problem rozwiąże za to woda i różne śmieci (np liście z drzew) będą tamtędy pięknie lecieć do komory silnikowej. Są samochody które mają na masce kratki polepszające chłodzenie, ale te kratki służą odprowadzaniu powietrza, a nie jego wdmuchiwaniu i znajdują się na ogół z boku i w narożnikach maski.
Mój system to linux: https://www.opensuse.org/#Leap

Maska z Caro w C+?
« Odpowiedź #15 dnia: Lipiec 06, 2010, 16:06:57 pm »

Offline Lysy_Piotrus

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 103
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro Plus 1.6 GSI 99'
Pomysł na maskę z wlotem w C+ już wcześniej został obalony. Ale w takim razie może jakieś sposób na polepszenie chłodzenia silnika w C+ GSI?

Maska z Caro w C+?
« Odpowiedź #16 dnia: Lipiec 06, 2010, 20:15:52 pm »

Offline Mariusz#

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2291
  • Płeć: Mężczyzna
    • POLONEZ Atu+ 1.6 GSI
bo to GSI
i tak ma
robiłem nawet z nudów kiedyś zależność czasu pracy wiatraka od temp  silnika
pierwsze włączenie wiatraka jest najkrótsze trwa ok 30 sek. potem 35sek potem 38 i tak do góry
pomiar przy temp  otoczenia 28 stopni,  temp płynu największa to 96 stopni  większej nie udało mi się osiągnąć   wtedy wiatrak chodził 2 min 10 sek. aż do 89 stopni wszystkie próby robione na postoju mam gdzieś wykres w excelu nawet.
Pan inżynier widzę, że lubi jeździć tym polonezem

Maska z Caro w C+?
« Odpowiedź #17 dnia: Lipiec 14, 2010, 00:37:58 am »

Offline Lysy_Piotrus

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 103
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro Plus 1.6 GSI 99'
Maska jest już zmieniona, taka sama jak była. A chłodzenie pozostawiam chłodnicy i wiatrom  :P Wspawam nowe "łapacze powietrza" kierujące powietrze na chłodnicę ponieważ mało z nich zostało.
Dzięki za pomoc  :D