Autor Wątek: [PN GSI] Podmienienie komputera a immobilizer.  (Przeczytany 2314 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

[PN GSI] Podmienienie komputera a immobilizer.
« dnia: Lipiec 08, 2010, 21:28:27 pm »

TKD

  • Gość
Witam!

Po wymianie uszczelki pod głowicą auto dwa razy odpaliło, chodziło bardzo dobrze. Trzeci raz kręci ale nie odpala. Pompa paliwa pracuje, iskra jest.
Spinka wyrzuca błędy 12, oraz 17 - "wtryskiwacze - zwarcie do plusa, do masy lub przerwa".
Błąd nr 17 występował jeszcze jak auto jeździło, przed wymianą uszczelki. Byly problemy z obrotomierzem. Raz dzialal, raz nie. Stad podejrzenie ze moze to wina komputera.

Do rzeczy. Z drugiego GSI wymontowałem komputer (moduł spod siedzenia, dwie wtyczki) i chciałem sprawdzić w tym pechowym.
Zgodnie z instrukcją u Morawskiego 5 razy przekręcałem kluczyk żeby utrwalić kod w module sterującym ECM. Nie pomaga. Po przekręceniu kluczyka lampka immo nie gaśnie.
Próbowałem przeprowadzić cały proces kodowania. Też bezskutecznie. Po tej próbie programowania kluczyków, oddałem moduł testowy do własciciela i odpalił najego kluczykach... wiec coś może źle zrobiłem?

Programowanie przeprowadzam następująco:
1) Przekręcam szybko czerwonym kluczykiem (szybko : <2s)
2) Przekręcam szybko czarnym kluczykiem w stacyjce - lampka miga szybko
3) Przekrecam czerwonym kluczykiem
4a) W czasie KROTSZYM niz 10s przekrecam szybko czarnym kluczykiem 5 razy z takimi odstepami zeby w sumie trwalo to dluzej niz 10s
4b) Po czasie DLUZSZYM niz 10s 5 x wlaczam zaplon czarnym kluczykiem

Punkt 4. jest w dwoch opcjach bo nie mam pewnosci co autor mial na mysli w opisie. Moze ktos sprecyzuje jak to ma byc ;).

Mam nadzieje ze ktos to doczyta ;).

Z góry dzięki za wskazówki jak mogę wykluczyć uszkodzone immo i szukać dalej.

[PN GSI] Podmienienie komputera a immobilizer.
« Odpowiedź #1 dnia: Lipiec 08, 2010, 21:46:20 pm »

Offline Grzech#1938

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 4132
  • Płeć: Mężczyzna
    • GSI, GLI, GLE
To się tak nie da. Komputer + immobilizer + stacyjka z kluczykami to nierozdzielny komplet.
Mój system to linux: https://www.opensuse.org/#Leap

[PN GSI] Podmienienie komputera a immobilizer.
« Odpowiedź #2 dnia: Lipiec 08, 2010, 23:32:43 pm »

TKD

  • Gość
Cytat: "Grzech#1938"
To się tak nie da. Komputer + immobilizer + stacyjka z kluczykami to nierozdzielny komplet.


Opierałem się na informacji z załącznika (Z Morawskiego)... ale ponieważ nie działa, więc dopytuje ;).
Przez chwile pomyślałem że immo+kluczyk+stacyjka to komplet i można dopasować do innego kompa...

A jak jest z usunięciem immo w ogóle. Domyślam się że trzeba ingerować w pamięć sterownika, czy ktoś się tym zajmuje, ile kosztuje?


Uploaded with ImageShack.us

[PN GSI] Podmienienie komputera a immobilizer.
« Odpowiedź #3 dnia: Lipiec 09, 2010, 00:47:58 am »

Offline Grzech#1938

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 4132
  • Płeć: Mężczyzna
    • GSI, GLI, GLE
Z tego co wiem immobilizera nie można usunąć. Należało by w tym celu przeprogramować komputer sterujący silnikiem. A punkt 4 oznacza że trzeba kręcić kluczykiem po więcej niż 10 sekundach od poprzedniej operacji.
Mój system to linux: https://www.opensuse.org/#Leap

[PN GSI] Podmienienie komputera a immobilizer.
« Odpowiedź #4 dnia: Lipiec 09, 2010, 15:38:53 pm »

Offline waldi919

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 244
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Atu+ 2.0 GSI PN 81r :-)
Ale pisze tam że nie jest możliwa wymiana na używane ECM czy immo pracujące wcześniej w innych autach. Z tego co rozumiem można wymienic immo czy sterownik ale na nowy, nie używany i wtedy przeprowadzic proces kodowania. Jeśli sie mylę to niech mnie ktoś poprawi :wink:
Atu+2.0 DOHC:
Klima
4x el szyby
Webasto
el lusterka

[PN GSI] Podmienienie komputera a immobilizer.
« Odpowiedź #5 dnia: Lipiec 09, 2010, 16:41:05 pm »

Offline Grzech#1938

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 4132
  • Płeć: Mężczyzna
    • GSI, GLI, GLE
Owszem z tego co zrozumiałem to na nowe można by wymienić.
Mój system to linux: https://www.opensuse.org/#Leap

[PN GSI] Podmienienie komputera a immobilizer.
« Odpowiedź #6 dnia: Lipiec 09, 2010, 19:35:24 pm »

TKD

  • Gość
Pewnie macie racje, że przez wymianę rozumieją wymienę na nowe urządzenia. Innego wytłumaczenia, dlaczego nie działa nie widzę.

Poradziłem sobie tak że przełożyłem cały zestaw. Komputer jest sprawny. Dalej szukam przyczyny: Dlaczego nie działają wtryski.

Pozwolę założyć sobie nowy temat, żeby nie robić offtopa tutaj. Od razu zapraszam ;).

[PN GSI] Podmienienie komputera a immobilizer.
« Odpowiedź #7 dnia: Lipiec 09, 2010, 20:57:24 pm »

Offline Grzech#1938

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 4132
  • Płeć: Mężczyzna
    • GSI, GLI, GLE
A masz emulator wtryskiwaczy?
Mój system to linux: https://www.opensuse.org/#Leap

[PN GSI] Podmienienie komputera a immobilizer.
« Odpowiedź #8 dnia: Lipiec 09, 2010, 21:28:56 pm »

TKD

  • Gość
Cytat: "Grzech#1938"
A masz emulator wtryskiwaczy?

Tak. Mam emulator wtryskiwaczy. Ten Polonez był fabrycznie wyposażony w instalacje gazową.

Samochód w końcu odpalił i wstępnie jest przyczyna. Nie styka coś w wiązce idącej od bezpieczników. Bardziej gdzieś w kokpicie, nie przy bezpiecznikach.

Może ktoś wie, ma fotkę, jak ta wiązka wygląda tam w kokpicie? Są jakieś wtyczki etc.?

[PN GSI] Podmienienie komputera a immobilizer.
« Odpowiedź #9 dnia: Lipiec 09, 2010, 22:17:36 pm »

Offline Grzech#1938

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 4132
  • Płeć: Mężczyzna
    • GSI, GLI, GLE
U mnie nie ma żadnych złączek na wiązce pod deską. Nie ma nawet tej przewidzianej i narysowanej na schemacie, a do kompletu nie zgadzają się kolory kabli.  :evil: Zapytałem o emulator, bo to na nim może coś nie działać. Mój np odcina zasilanie wtryskiwaczom.
Mój system to linux: https://www.opensuse.org/#Leap