Autor Wątek: chłodnica jednoczujnikowa zamiast dwuczujnikowej  (Przeczytany 2102 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

chłodnica jednoczujnikowa zamiast dwuczujnikowej
« dnia: Lipiec 21, 2010, 18:35:30 pm »

bitbox

  • Gość
witam. wymieniłem w swoim atu chłodnice. miałem z dwoma czujnikami ale nie znalazłem takiej w okolicy i wsadziłem jednoczujnikową od kolegi.. problem w tym że teraz nie włącza się automatycznie wentylator... wsadzałem kilka czujników i przekaźników i na żadnym wentylator sie nie włącza. może ktoś mi powie czy ta chłodnica wogóle może być zamontowana w moim atu czy ją wyrzucić i szukać dwuczujnikowej

chłodnica jednoczujnikowa zamiast dwuczujnikowej
« Odpowiedź #1 dnia: Lipiec 21, 2010, 20:03:25 pm »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6584
  • Płeć: Mężczyzna
To ile jest czujników nie ma specjalnego znaczenia. Liczy się to czy wentyle które są zostały podłączone do czujnika który jest, czy ten czujnik działa, przy jakiej temp. odpala wentylator, z jakiego metalu jest zrobiona chłodnica, jaki jest jej rozmiar bo były dwa wymiary. No i czy chłodnica jest drożna. Mnie się nie włączał wentylator bo ciepła woda zamiast docierać do czujnika na odpływie szła sobie nieschłodzona do zbiorniczka wyrównawczego.

Odpowietrzyłeś układ chłodzenia? Masz sprawny termostat?
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

chłodnica jednoczujnikowa zamiast dwuczujnikowej
« Odpowiedź #2 dnia: Lipiec 21, 2010, 22:30:08 pm »

Offline McPacky

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 14
  • Płeć: Mężczyzna
    • PN Caro+ GLI
Ja bym sprawdził czy wogóle dobrze sparowałeś czujnik z wiatrakiem. Bo w wersji 2-czujnikowej jest niejako na krzyż czyli czujnik po lewej stronie załącza wentylator po prawej i odwrotnie. Więc jak przy jednoczujnikowej czujnik masz przy aku to kabel zasilajacy do wiatraka przeciagasz z wiązki po przeciwnej stronie
Optymista widzi światełko w tunelu, pesymista widzi nadjeżdżający pociąg, ślepy nie widzi nic, a maszynista widzi trzech idiotów na torach...

oƃǝuɹɐuoɾɔɐʇs po ʎzsɾǝıuɾɐɟ ʇsǝɾ doʇdɐl oƃǝzɔɐlp oʇo

chłodnica jednoczujnikowa zamiast dwuczujnikowej
« Odpowiedź #3 dnia: Lipiec 22, 2010, 16:03:44 pm »

bitbox

  • Gość
dowiedziałem się że wentylator w tej chłodnicy włączał się przy 130... czekam na nową z allegro. pojeździłem trochę z podpiętym na stałe wentylatorem. temperatura stała na 90. na wyłączonym silniku po odkręceniu korka woda poszła w góre jakieś 2cm i lekko psiukneło powietrze. na odpalonym silniku woda wyleciała jak odkręciłem. normalne to jest? boje sie że poszła mi uszczelka chociaż nie widać żeby w zbiorniczku pojawiały sie bomble powietrza

chłodnica jednoczujnikowa zamiast dwuczujnikowej
« Odpowiedź #4 dnia: Lipiec 22, 2010, 19:39:31 pm »

Offline maciejowski

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2979
  • Płeć: Mężczyzna
    • 125p '75 | 125p '78 | 125p '80 | 125p '90 | 126p '78 | caro '96 x2 |
zjawisko normalne.
ciesz, że cię nie poparzyło, fizyka z podstawówki się kłania.
Cytat: KGB
wtedy moze okazac sie ,ze pelno Nm ,a jakoby zadnego nie bylo - jedna malutka przekladnia ,tak wiele ubylo ...

chłodnica jednoczujnikowa zamiast dwuczujnikowej
« Odpowiedź #5 dnia: Lipiec 24, 2010, 22:22:05 pm »

Maniac1

  • Gość
Temat ideakny dla mnie. Więc tak, miałem pierwszy silnik z chłodnicą 1 czujnikową.Teraz mam inny silnik i do niego była chłodnica 2 czujnikowa. Ale ale, skrzyżowałem to i wyszedł mi nowy silnik ze starą 1 czujnikową chłodnicą. Zaraz po odpaleniu przy 90 stopniach włączał się wentylator, było OK. Następnego dnia włączał się przy 120 stopniach. Teraz k.urwa w ogóle się nie włącza. Jak rozepnę przewody od czujnika, to wentylator chodzi, przekaźnik też OK, bo słychać. Podmieniałem ten czujnik znajdujący się na termostacie (oba właściwie), no ale oczywiście to nie było to. Podmieniłem więc czujnik przy chłodnicy, wkręcając ten z tej 2 czujnikowej i też nic. Nie wiedziałem tylko który czujnik odpala przy 96 stopniach, więc wziąłem tylko jeden na próbę (wentylator jest z prawej strony więc i z prawego wentylatora nowej chłodnicy wziąłem czujnik).

W skrócie - co jest k.rwa grane, bo już kluczami rzucam po ścianach i zamiast składać auto to już kolejny dzień poszedł się je.ać z chłodnicą.

chłodnica jednoczujnikowa zamiast dwuczujnikowej
« Odpowiedź #6 dnia: Lipiec 25, 2010, 00:06:20 am »

Offline Stingerek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6140
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro 1.4
    • http://www.thg.pl
zrób sobie włącznik wentylatora ręczny... samochód to urządzenie mechaniczne nie elektryczne.
i przestaniesz sie przejmować czujnikami.

Gdzieś głęboko pod Moimi i Twoimi powiekami, tam gdzie czarów jest miasteczko spotkasz mnie...

chłodnica jednoczujnikowa zamiast dwuczujnikowej
« Odpowiedź #7 dnia: Lipiec 25, 2010, 12:05:42 pm »

Maniac1

  • Gość
Zmieniłem strategię działania. Mianowicie wczoraj na elektrodzie przeczytałem, że czujnik może być OK, ale wina może leżeć po stronie chłodnicy, w sytuacji gdy jest zasyfiona. Otóż wymieniałem silnik, bo dawno temu, przy -15 stopniach ktoś postanowił odpalić  poloneza, w którym zalana była woda w układzie. O dziwo auto pojeździło 20 km, ale po powrocie masło nie było na korku oleju czy zbiorniczka - było WSZĘDZIE. Po prostu w układzie chłodzenia było kilka litrów gęstej oleistej mazi.

Ale wracając do tematu - wczoraj wymontowując czujnik z chłodnicy musiałem wyczyścić go z warstwy 0,5 cm tejże właśnie mazi. Myślałem, że to może być wina zasyfionej chłodnicy, ale ona w każdym miejscu była gorąca, więc stwierdziłem, że wszędze płyn dociera.

Pytania:

1. Będę montował chłodnicę 2 czujnikową, proszę o informację, który czujnik włącza pierwszy wiatrak patrząc od strony kierowcy, bo padło tu stwierdzenie, że działają krzyżowo.

2. Zdziwiło mnie, że gdy na desce było ok. 90 stopni, to czujnik w chłodnicy mogłem wykręcić i nie wylało się ani ml płynu. Dopiero gdy odkręcałem czujnik przy temp. 120 stopni, to płyn chciał wylecieć. Czy oznacza to, ze chłodnica jest jednak zapowietrzona i dopiero przy temp. wrzenia, po unormowaniu ciśnienia próbuje wybić płyn przez wykręcany czujnik?

chłodnica jednoczujnikowa zamiast dwuczujnikowej
« Odpowiedź #8 dnia: Lipiec 25, 2010, 14:06:28 pm »

Offline Grzech#1938

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 4125
  • Płeć: Mężczyzna
    • GSI, GLI, GLE
A termostat masz dobry?
Mój system to linux: https://www.opensuse.org/#Leap

chłodnica jednoczujnikowa zamiast dwuczujnikowej
« Odpowiedź #9 dnia: Lipiec 25, 2010, 15:33:14 pm »

Maniac1

  • Gość
Dobry, nowy Wahlera

chłodnica jednoczujnikowa zamiast dwuczujnikowej
« Odpowiedź #10 dnia: Lipiec 26, 2010, 09:46:35 am »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6584
  • Płeć: Mężczyzna
Maniac, mam ten sam problem w Roverze który zaliczył drugi pad uszczelki w 40tyś. km. Wiatrak na nowym czujniku załącza się prawidłowo chwilę po wymianie płynu ,a potem jest coraz gorzej. Prawdopodobnie to gówno zakleja czujnik i dlatego nie działa bo podczas jazdy temperatura jest prawidłowa.

To że masz nowy termostat nie znaczy że działa, produkują teraz taki syf że każdy egzemplarz trzeba sprawdzać w garnku przed zamontowaniem.
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

chłodnica jednoczujnikowa zamiast dwuczujnikowej
« Odpowiedź #11 dnia: Lipiec 27, 2010, 00:00:52 am »

Offline Grzech#1938

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 4125
  • Płeć: Mężczyzna
    • GSI, GLI, GLE
U mnie np. ze świeżo kupionych jeden nie otwierał się w ogóle, a drugi dopiero jak woda w garnku się już porządnie gotowała...
Mój system to linux: https://www.opensuse.org/#Leap