Autor Wątek: Podświetlenie zegarów wariuje na wysokich RPM.  (Przeczytany 3102 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Podświetlenie zegarów wariuje na wysokich RPM.
« dnia: Lipiec 21, 2010, 20:40:29 pm »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6763
  • Płeć: Mężczyzna
Nie znalazłem tematu w którym ktoś opisywałby coś takiego. Mianowicie w Polonezie C+ 97 1.4 na wysokich obrotach podświetlenie zegarów mruga, raz jest mocniejsze, raz słabsze dzieje się to dosyć szybko.

Dodam że podczas jazdy przy której to zauważyłem, nowy czujnik przestał mi załączać wentylator chłodnicy.
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Podświetlenie zegarów wariuje na wysokich RPM.
« Odpowiedź #1 dnia: Lipiec 21, 2010, 22:41:51 pm »

Offline Maxiu

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1061
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro MR 91
A światła Ci czasem też nie mrugają? Sprawdź ładowanie na wysokich obr. Zapewne zobaczysz ok. 17 V.
FSO Polonez Caro 1.6 k16 :) lpg 92' L-46
4 elektryczne szyby , wspoma, lusterka elektryczne, podgrzewane, IG Standard podgrzewane, podłokietnik
były #1935

Podświetlenie zegarów wariuje na wysokich RPM.
« Odpowiedź #2 dnia: Lipiec 21, 2010, 23:21:26 pm »

Offline wrb#1974

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 2651
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1993. FIAT DOHC 1,6 "kwadrat". poległ w mojej obronie, w walce z przeważającymi siłami wroga.
sprawdź diody w alternatorze.
Świat dla wszystkich, Polska dla Polaków. to nie rasizm, to prawo do bycia Panem we własnym Domu.

Podświetlenie zegarów wariuje na wysokich RPM.
« Odpowiedź #3 dnia: Lipiec 22, 2010, 12:29:53 pm »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6763
  • Płeć: Mężczyzna
Cytat: "wrb"
sprawdź diody w alternatorze.


A jak to się robi? Dam radę sam je wymienić jeśli się na tym nie znam?
Co mi się zepsuje przez te wariacje napięcia?
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Re: Podświetlenie zegarów wariuje na wysokich RPM.
« Odpowiedź #4 dnia: Lipiec 22, 2010, 13:46:33 pm »

Offline Grzech#1938

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 4132
  • Płeć: Mężczyzna
    • GSI, GLI, GLE
Cytat: "BXMaster"
Nie znalazłem tematu w którym ktoś opisywałby coś takiego. Mianowicie w Polonezie C+ 97 1.4 na wysokich obrotach podświetlenie zegarów mruga, raz jest mocniejsze, raz słabsze dzieje się to dosyć szybko.

Jeśli robią to w zgodzie z prędkością obrotową silnika (czyli jak dodajesz gazu to coraz szybciej), to odpowiedzialne za to są zużyte szczotki w alternatorze. Wymiana ich jest nietrudna, a koszt części niewielki.
Mój system to linux: https://www.opensuse.org/#Leap

Podświetlenie zegarów wariuje na wysokich RPM.
« Odpowiedź #5 dnia: Lipiec 22, 2010, 15:02:48 pm »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6763
  • Płeć: Mężczyzna
Muszę sprawdzić ale wydaje mi się że to się przedewszystkim dzieje dopiero od pewnej prędkości obrotowej, myślę że od 4 tyś w górę.
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Podświetlenie zegarów wariuje na wysokich RPM.
« Odpowiedź #6 dnia: Lipiec 22, 2010, 16:17:52 pm »

Offline Grzech#1938

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 4132
  • Płeć: Mężczyzna
    • GSI, GLI, GLE
Najłatwiej to oczywiście sprawdzić w nocy.  :wink: Zobacz przy okazji czy to tylko podświetlenie, czy może reflektory też? U mnie to migało absolutnie wszystko co świeci. :D
Mój system to linux: https://www.opensuse.org/#Leap

Podświetlenie zegarów wariuje na wysokich RPM.
« Odpowiedź #7 dnia: Sierpień 29, 2010, 20:14:24 pm »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6763
  • Płeć: Mężczyzna
Zrobiłem właśnie test w garażu. Wychodzi na to że przy przegazówce na wysokich rpm podświetlenie zegarów momentami lekko przygasa ale reflektory palą się normalnie, nawet lampka w kabinie nie zmienia jasności! Co to może być?
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Podświetlenie zegarów wariuje na wysokich RPM.
« Odpowiedź #8 dnia: Sierpień 30, 2010, 18:16:39 pm »

Offline diodalodz

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2228
uszkodzony potencjometr w liczniku który od wibracji zaczyna przerywać . Rusz delikatnie kontrastem deski i zobacz czy pomogło .

Podświetlenie zegarów wariuje na wysokich RPM.
« Odpowiedź #9 dnia: Sierpień 30, 2010, 18:20:12 pm »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6763
  • Płeć: Mężczyzna
Cytat: "diodalodz"
uszkodzony potencjometr w liczniku który od wibracji zaczyna przerywać . Rusz delikatnie kontrastem deski i zobacz czy pomogło .


Tzn. co mam robić? Poza lakiernictwem w praktyce jestem kompletnie bezradny.
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Podświetlenie zegarów wariuje na wysokich RPM.
« Odpowiedź #10 dnia: Sierpień 30, 2010, 19:51:11 pm »

e1mo

  • Gość
pokrec pokretlem regulacji oswietlenia zegarow

Podświetlenie zegarów wariuje na wysokich RPM.
« Odpowiedź #11 dnia: Sierpień 30, 2010, 19:59:59 pm »

Offline FaZi

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1127
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez, Mercedes, Fiat 125p
znajduje sie pod obrotomierzem.

Podświetlenie zegarów wariuje na wysokich RPM.
« Odpowiedź #12 dnia: Sierpień 30, 2010, 20:19:15 pm »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6763
  • Płeć: Mężczyzna
No tak, instrukcji obsługi na oczy nie widziałem. Myślałem że ten bolec tylko resetuje licznik.
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Podświetlenie zegarów wariuje na wysokich RPM.
« Odpowiedź #13 dnia: Sierpień 30, 2010, 20:22:50 pm »

Offline FaZi

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1127
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez, Mercedes, Fiat 125p
ale to są 2 :) prawy do resetowania a jeszcze jest jeden, z lewej.

Podświetlenie zegarów wariuje na wysokich RPM.
« Odpowiedź #14 dnia: Sierpień 30, 2010, 21:43:46 pm »

Offline Multec

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3834
  • Płeć: Mężczyzna
    • E46 325Ci | ROVER 45 1.8 | C+ 98 | Caro 1996 1.6 16V
A Panowie to widzieli zegary w Plusie ?  :|  :|  :| Powodzenia w szukaniu tego pokrętła.  :lol:  :lol:
"JAZDA PRÓBNA" c.d nastąpi...

Podświetlenie zegarów wariuje na wysokich RPM.
« Odpowiedź #15 dnia: Sierpień 30, 2010, 21:51:17 pm »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6763
  • Płeć: Mężczyzna
Nie ma żadnego drugiego. Pod prędkościomierzem bolec resetu licznika ,a pod obrotomierzem nie ma nic!
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Podświetlenie zegarów wariuje na wysokich RPM.
« Odpowiedź #16 dnia: Sierpień 30, 2010, 21:54:16 pm »

Offline Multec

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3834
  • Płeć: Mężczyzna
    • E46 325Ci | ROVER 45 1.8 | C+ 98 | Caro 1996 1.6 16V
Cytat: "BXMaster"
Nie ma żadnego drugiego. Pod prędkościomierzem bolec resetu licznika ,a pod obrotomierzem nie ma nic!


Dlatego, że w Plusie nie ma takiego czegoś. W ŻADNYM PLUSIE. Panowie chyba nie przeczytali o jakie auto chodzi.
"JAZDA PRÓBNA" c.d nastąpi...

Podświetlenie zegarów wariuje na wysokich RPM.
« Odpowiedź #17 dnia: Sierpień 31, 2010, 14:37:54 pm »

Offline diodalodz

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2228
racja mój błąd . W takim razie trzeba sprawdzić połączenia licznika z wiązką . W caro i lublinach podświetlania szalały od wibracji dlatego się zasugerowałem .