Autor Wątek: Ecumaster - podłączenie do MAP sensora  (Przeczytany 14305 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Ecumaster - podłączenie do MAP sensora
« dnia: Lipiec 24, 2010, 21:36:04 pm »

Slawo2000

  • Gość
Witam
Przymierzam się do podlączenia Ecumastera do mojego poldorovera 1.8 (na osprzęcie 1.4) i nie bardzo wiem w jaki sposób się wpiąć w MAP sensor. Czy jest możliwość wymontowania MAP sensora bez jego uszkodzenia? Może nie jest to konieczne? MAP sensor stoi na 3 nóżkach, może trzeba się wpiąć w jedną z nich?

Ecumaster - podłączenie do MAP sensora
« Odpowiedź #1 dnia: Lipiec 24, 2010, 21:46:59 pm »

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2949
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL9 05r +200KM
jezeli masz digitala 3 to masz map sensor w tym ecumasterze. jezeli masz digital 2 to musisz zrobic zewnetrzny map sensor. o tym juz kiedys bylo na forum. bodajże Bocian ma zewnetrznego map sensora.
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: PN Caro 96r 1.8 16v - Big valve i ostre walki. Nie długo dostanie turbo :)

Ecumaster - podłączenie do MAP sensora
« Odpowiedź #2 dnia: Lipiec 24, 2010, 23:08:04 pm »

Slawo2000

  • Gość
Ani DET2 ani DET3 nie ma wbudowanego MAP sensora. Sygnał trzeba wziąść z istniejącego czujnika ciśnienia. Pytanie jak to praktycznie zrobić, nie niszcząc przy okazji czegoś.

Ecumaster - podłączenie do MAP sensora
« Odpowiedź #3 dnia: Lipiec 24, 2010, 23:17:48 pm »

Offline Multec

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3828
  • Płeć: Mężczyzna
    • E46 325Ci | ROVER 45 1.8 | C+ 98 | Caro 1996 1.6 16V
Jest wersja DET III z wbudowanym Map Sensorem MPX4250.
"JAZDA PRÓBNA" c.d nastąpi...

Ecumaster - podłączenie do MAP sensora
« Odpowiedź #4 dnia: Lipiec 25, 2010, 10:01:29 am »

Slawo2000

  • Gość
Cytuj (zaznaczone)
Jest wersja DET III z wbudowanym Map Sensorem MPX4250.

Zgadza się, zwracam honor.  :D  Mój to jednak DET II i muszę jakoś włączyć się w oryginalny MAP sensor. Na pewno da się to zrobić, bo znam człowieka który podłączył ecumastera do poldorovera i działało wszystko prawidłowo. Niestety ostatnio urwał się kontakt.

Ecumaster - podłączenie do MAP sensora
« Odpowiedź #5 dnia: Lipiec 25, 2010, 10:58:15 am »

Offline Zoltan#1930

  • Administrator
  • Wiadomości: 3185
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sport&Classic Workshop
Możesz zdjąc obudowe z kompa i tam się podłaczyć, ale również możesz założyć drugi map by dawać sygnał do ecumastera.
Cytat: KGB
GAZ rzadzi ,GAZ radzi ,GAZ nigdy was nie zdradzi  :twisted:

Polski Fiat 1977r, Polonez 1600 L 1980r, Volvo 945 2300 GL 1992r, Mazda Bongo SD1D32 2200D->2000i 1994r, Iveco Daily Max 2800TD 1997r Chrysler Town&Country 3300 LX 2001r

Ecumaster - podłączenie do MAP sensora
« Odpowiedź #6 dnia: Lipiec 25, 2010, 13:14:00 pm »

Slawo2000

  • Gość
Cytuj (zaznaczone)
Możesz zdjąc obudowe z kompa i tam się podłaczyć, ale również możesz założyć drugi map by dawać sygnał do ecumastera.

Tak czy inaczej będę musiał zdjąć obudowę i włączyć sie w układ MAP sensora. Sygnał z MAP sensora musi przejść przez Ecumastera a następnie wrócić kompa już zmodyfikowany. Oryginalny MAP sensor stoi na trzech nożkach. Pytanie, która nóżka odpowiada za sygnał sterujący. I czy wystarczy przeciąć tą nóżkę i włączyć się z przewodami?

Ecumaster - podłączenie do MAP sensora
« Odpowiedź #7 dnia: Lipiec 25, 2010, 15:18:39 pm »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7253
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Nóżka środkowa jest sygnałowa. Zewnętrzne to zasilanie czyli masa i +5V. Napięcie jest ok. 1V dla pełnego podciśnienia i jakieś 4V dla ciśnienia atmosferycznego.

Wcinaj się w niego i będzie dobrze.
Cytat: "mlodyolek#1934"
bodajże Bocian ma zewnetrznego map sensora
Mieć nie mam ale podstawiałem taki z GLi do kompa roverkowego i auto też śmigało. Zasadniczo oba MAPy są zamienne, przynajmniej nie stwierdziłem nieprawidłowości w działaniu silnika.

Slawo2000, Jak skończysz to pochwal się jakimiś pomiarami najlepiej hamownią...

Ciekawe czy, ew. o ile przeskoczysz mój wynik bo już nie mogę się doczekać, że ktoś go poprawi.
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Ecumaster - podłączenie do MAP sensora
« Odpowiedź #8 dnia: Lipiec 25, 2010, 16:05:02 pm »

Slawo2000

  • Gość
Cytuj (zaznaczone)
Wcinaj się w niego i będzie dobrze.

Dzięki! Czyli po prostu przeciąć nóżkę i wlutować się z przewodami? W ten sposób podłączałeś się z MAPem z GLi?

Cytuj (zaznaczone)
Ciekawe czy, ew. o ile przeskoczysz mój wynik bo już nie mogę się doczekać, że ktoś go poprawi.

Na razie przede wszystkim chcę się pozbyć spalania stukowego. No i na wtryskach z MG 218 ccm jest o wiele za bogato. Pomiar AFR dał wynik nawet 11:1 powyżej 4000 obr/min.

Ecumaster - podłączenie do MAP sensora
« Odpowiedź #9 dnia: Lipiec 25, 2010, 17:53:09 pm »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7253
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Muszę i ja na AFRa podjechać...
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Ecumaster - podłączenie do MAP sensora
« Odpowiedź #10 dnia: Lipiec 25, 2010, 18:51:54 pm »

Slawo2000

  • Gość
Bezpośrednio przez strone www.ecumaster.com zamawiałem. Cena ok. 450 PLN

Ecumaster - podłączenie do MAP sensora
« Odpowiedź #11 dnia: Lipiec 25, 2010, 19:10:38 pm »

Offline Seba OBR

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 501
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro (L-205) 1.8 16V
    • OBR Garages
Slawo2000, czyli wtryski 218 są podają jeszcze za dużo paliwa i lepiej szukać słabszych?

Ecumaster - podłączenie do MAP sensora
« Odpowiedź #12 dnia: Lipiec 25, 2010, 20:07:11 pm »

Slawo2000

  • Gość
U mnie jest zdecydowanie za bogato, zwłaszcza w zakresie pow. 4000 obr/min. Wydaje mi się, że bazując na kompie z 1.4 nie da się tak dobrać wtryskiwaczy, żeby skład mieszanki był prawidłowy w całym zakresie obrotów. Wynika to chyba z innej charakterystyki silnika 1.8 - duży przyrost momentu i umiarkowany przyrost mocy w stosunku do 1.4.

Ecumaster - podłączenie do MAP sensora
« Odpowiedź #13 dnia: Lipiec 25, 2010, 20:15:00 pm »

Offline Seba OBR

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 501
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro (L-205) 1.8 16V
    • OBR Garages
a czy na wtryskach z 1.4 pojedzie w ogóle, czy są za słabe na jakąkolwiek jazdę?

[ Dodano: 25 Lip 2010 20:19 ]
a może te wtryski byłyby dobre?

http://allegro.pl/item1150918543_wtryskiwacz_wtryski_rover_75_1_8_mg_zt.html

a czy może pomóc zastosowanie listwy wtryskowej z 1.8?

Ecumaster - podłączenie do MAP sensora
« Odpowiedź #14 dnia: Lipiec 25, 2010, 21:02:21 pm »

Slawo2000

  • Gość
Sądzę, że najodpowiedniejsze do 1.8 byłyby wtryski od Calibry 2.0 8v. Oznaczenie 0 280 150 725.

Ecumaster - podłączenie do MAP sensora
« Odpowiedź #15 dnia: Lipiec 25, 2010, 21:06:48 pm »

Offline Seba OBR

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 501
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro (L-205) 1.8 16V
    • OBR Garages
te wtryski mają wydajność 230ccm czyż nie? skoro na wtryskach 218ccm dochodzi do spalania stukowego, to na wtryskach z calibry tym bardziej powinno do takiego zjawiska dochodzić, chyba że się mylę bo mechanikiem nie jestem :P

na forum roverki.pl napisali mi, żeby zastosować listwe wtryskową z 1.8, choć wg mnie listwy się chyba niczym nie różnią

Ecumaster - podłączenie do MAP sensora
« Odpowiedź #16 dnia: Lipiec 25, 2010, 21:16:06 pm »

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2949
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL9 05r +200KM
na wtryskach 725 ten silnik pracuje przepieknie do 4000rpm. na wtryskach 744 o wydajnosci 234ccm ten silnik znacznie lepiej ciagnie do 5000rpm. powyzej ma juz ciezko sie krecic. co prawda ja mialem kompa od 2.0 ale testowalem wszystkie mozliwosci i najlepiej sprawowal sie na kompie od 2.0 i wtryskach 234ccm. w tej konfiguracji swiece po pracy na wolnych obrotach mialyt piekny kolor tzn kawa z mlekiem.
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: PN Caro 96r 1.8 16v - Big valve i ostre walki. Nie długo dostanie turbo :)

Ecumaster - podłączenie do MAP sensora
« Odpowiedź #17 dnia: Lipiec 25, 2010, 22:11:24 pm »

Slawo2000

  • Gość
Wtryski 725 od Calibry mają wydajność ok. 190 ccm czyli powinny dawac nieco uboższą mieszankę.
Teoretycznie bogatsza mieszanka powinna redukować spalanie stukowe. U mnie  w praktyce mieszanka jest za bogata i występuje spalanie stukowe. Być może mapy zapłonu z 1.4 nie są odpowiednie dla 1.8. Stąd pomysł podłączenia Ecumastera, żeby doprowadzić wszystko do porządku.

Cytuj (zaznaczone)
swiece po pracy na wolnych obrotach mialy piekny kolor tzn kawa z mlekiem


Na biegu jałowym i przy małych obciążeniach silnik pracuje w pętli zamkniętej z sondą lambda, także bez względu na wielkość wtryskiwaczy komputer utrzymuje mieszankę stechiometryczną.

Ecumaster - podłączenie do MAP sensora
« Odpowiedź #18 dnia: Lipiec 25, 2010, 22:26:27 pm »

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2949
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL9 05r +200KM
Cytat: "Slawo2000"
Na biegu jałowym i przy małych obciążeniach silnik pracuje w pętli zamkniętej z sondą lambda, także bez względu na wielkość wtryskiwaczy komputer utrzymuje mieszankę stechiometryczną.
 mimo tego u mnie caly czas swiece mialy taki kolor. czy dawalem ostro po zaworach czy jezdzilem normalnie. spalanie w miescie nie przekraczalo 11l ciskajac non stop po 6000rpm a w trasie spalanie bylo 7.8l jada predkoscia od 90-120 czasem po 180km/h
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: PN Caro 96r 1.8 16v - Big valve i ostre walki. Nie długo dostanie turbo :)

Ecumaster - podłączenie do MAP sensora
« Odpowiedź #19 dnia: Lipiec 26, 2010, 14:41:21 pm »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7253
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Listwa wtryskowa to rurka z otworami więc nie wpływa nijak na jazdę. Powiem więcej pewnie być miał problemy z wsadzeniem jej w kolektor poldorovera bo inaczej jest usytuowany regulator cisneinia (też 3bary) i samo wejście jest odwrócone o 90 st. mam w domu listwę z rovera ale jej nie zakładałem bo i po co.

Co do spalania stukowego to ja nie wiem co to jest  :mrgreen:. Może u nie ono nie występuje  :twisted:  a może naprawdę nie wiem co to jest "spalanie stukowe"  :evil:
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.