Autor Wątek: Sciaga w czasie jazdy. Co jest????  (Przeczytany 7869 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Sciaga w czasie jazdy. Co jest????
« dnia: Wrzesień 18, 2004, 09:38:01 am »

Waluś

  • Gość
Witam wszystkich forumowiczów!! :bekloppt:

Mam problem. Moj polduś ściąga na lewo z leksza. Na początku to on mi ściągał na prawo. W marcu wymieniałem wsztskie drążki i na drugi dzień pojechałęm na zbieżność (40 zł). Ale nic nie pomogło. Gościu od przeglądów poradził mi kupić nowe opony, bo te już mam stare. Więc pojechałem do wulkanizacji i tam mi powiedzieli że na jednej mam krzywy bieżnik. Szedł ze skosa po szerokości. Więc kupiłem 4 nowe oponki. (Dębica Navigator 185/70 R13, kumpel mi je polecił). Wyjeżdżam więc pełen nadzieji z wulkanizacji a tu o dziwo  :eek: zaczyan na lewo ściągać. Pojechałem więc po paru dniech na zbieżność (znowu 40 zł). Wymienili mi dolny przegób zwrotnicy, ustawili kąty kół i zbieżność. Ale to nie pomogło. Jak ściąga tak ściąga. Mam zamiar jechać na komputerówkę, ale same pomiary to 80 zł. A póŹniej jeszce ewentualna regulacja. (Na komputerówce to mi powiedzą w jakim jest stanie całę zawieszenie z przodu). Ale chcę się narazie wstrzymać i zobaczyć co wy doradzicie.

:help:  :help:  :help:  :help:  :help: [glow=olive] Pomózcie panowie!!!! [/glow] :help:  :help:  :help:  :help:  :help:


PS. Luzów brak, przekłądnia w pożo, amorki w normie, zbieżność robiona na lampach.



[glow=green]Pozdro dla all!!!![/glow]

Sciaga w czasie jazdy. Co jest????
« Odpowiedź #1 dnia: Wrzesień 18, 2004, 09:48:12 am »

Czaku

  • Gość
A takie male pytanie sciaga przy hamowaniu czy w czasie  jazdy:/ i czy przestawili ci kierownice po ustawieniu zbieznosci?

Sciaga w czasie jazdy. Co jest????
« Odpowiedź #2 dnia: Wrzesień 18, 2004, 09:48:28 am »

paroos#1831

  • Gość
A felgi w jakim masz stanie? Kolega mial jedna niby wywazona, ale byla lekko (naprawde lekko) odksztalcona.

Sciaga w czasie jazdy. Co jest????
« Odpowiedź #3 dnia: Wrzesień 18, 2004, 09:57:30 am »

Waluś

  • Gość
Cytuj (zaznaczone)
A takie male pytanie sciaga przy hamowaniu czy w czasie jazdy:/ i czy przestawili ci kierownice po ustawieniu zbieznosci?


Przy hamowaniu to samo co w czasie jazdy. Hamulce są w porzo. Sam robiłem i są żyleta. Żaden się nie blokuje jeśli ci o to chodzi. A przestawiali mi tylko koło kierownicy, że niby to miało pomóc ale to tylko dało tyle że mam teraz krzywo poprzeczkę kierownicy.

Cytuj (zaznaczone)
A felgi w jakim masz stanie? Kolega mial jedna niby wywazona, ale byla lekko (naprawde lekko) odksztalcona.

Felgi są w porzo. Nawet mi kołą przekłądali przód<>tył prawo <>lewo i na krzyż. Jakoś tak

Na opony wyjebałem prawie 600 zł. Szkoda by je było w ciągu pół roku zedrzeć(tzn. te 600 zł)
 :cry:  :cry:  :cry:  :cry:  :cry:  :cry:  :cry:  :cry:  :cry:  :cry:  :cry:  :cry:  :cry:  :cry:  :cry:

Sciaga w czasie jazdy. Co jest????
« Odpowiedź #4 dnia: Wrzesień 18, 2004, 21:41:59 pm »

Tomala#1829

  • Gość
A może to łożysko, podnieś samochód i pokręć kołem jak będzie chodziło luŹno no to łożysko jest git ale jak będzie się ciężko kręciło, no to może byc to.
A hamulce napewno są git, bo to się nieraz tak wydaje że jest wszysko dobrze a tu nagle "masz babo placek", a może te łożysko jest za mocno dokręcone, czy coś przy mi kombinowałeś?
Jak miałem DF to był bardzo rozbierzny i sukinkot mi opony zdarł jak się zorientowałem i nie ściągał.
Więc mysle że to jest coś albo z hamulcami albo coś z łożyskiem.
No chyba że się mylę :(

Sciaga w czasie jazdy. Co jest????
« Odpowiedź #5 dnia: Wrzesień 18, 2004, 23:15:51 pm »

Bartrek.

  • Gość
Mi tez sciaga. Tez niby wszystko ok... Coprawda sciaga w prawo... co pogarsza sie w czasie jazdy po szosach - sa tak ulozone, z gorka posrodku...

Opony... ja przejechalem ok. 8kkm i jest ok.. nie zdarly sie...

Tez nie znalazlem przyczyny... a skoro zaczelo Ci sciagac po zmianei opon, to tu przyczyna. Tanie opony czasami moga bbyc krzywe... niestety...

Pzdr

Sciaga w czasie jazdy. Co jest????
« Odpowiedź #6 dnia: Wrzesień 19, 2004, 09:46:38 am »

Waluś

  • Gość
Cytuj (zaznaczone)
A może to łożysko, podnieś samochód i pokręć kołem jak będzie chodziło luŹno no to łożysko jest git ale jak będzie się ciężko kręciło, no to może byc to.
A hamulce napewno są git, bo to się nieraz tak wydaje że jest wszysko dobrze a tu nagle "masz babo placek", a może te łożysko jest za mocno dokręcone, czy coś przy mi kombinowałeś?

Być może i łożysko. Ale w lipcu byłem u mecha (zaufany człowiek) i dokręcał tylko jedno. I mówił że jest już w porzo.
A co do chamulcy były robione też w lipcu i to dokładnie (tzn. wymiana uszczelek, kapturków przeciwkurzowych, wypucowanie tłoczków, wymiana płynu ham., klockó. Ino tarcze mi jeszcze zostałyn do wymiany, ale to chyba nie to.)
Pewnie się przejadę do mojego mecha z tymi łożyskami tak na wszelki.

Sciaga w czasie jazdy. Co jest????
« Odpowiedź #7 dnia: Wrzesień 19, 2004, 14:01:33 pm »

wojaczek

  • Gość
a moze sprawdz cisnienie w kolach? ;]

Sciaga w czasie jazdy. Co jest????
« Odpowiedź #8 dnia: Wrzesień 20, 2004, 11:01:16 am »

Waluś

  • Gość
Cytuj (zaznaczone)
a moze sprawdz cisnienie w kolach? ;]



Proszę nie rozśmieszajciemnie. JA nie baba żeby tylko do auta wsiadać i jechać. CO jak co ale takie podstawy to w małym paluszku.



Pozdro dla ALL!!!!!!

Problemy ze ściąganiem podczas jazdy (podstawowe informacje)
« Odpowiedź #9 dnia: Wrzesień 21, 2004, 12:46:09 pm »

Piotr

  • Gość
Regulacja samej zbieżności nie jest w stanie usunąć problem ze ściąganiem. Bardzo ważnymi parametrami w geometri zawieszenia każdego samochodu jest kąt wyprzedzenia sworznia zwrotnicy, który ma bezpośredni wpływ na ściąganie pojazdu podczas jazdy na wprost. W Polonezie (w przeciwieństwie do większości pojazdów ten kąt jest regulowany).
Podczas pomiaru w/w geometri należy zwrócić uwagę na utawienie tylnej osi i czy kąty przedniej osi (pochylenie koła, wyprzedzenie sworznia zwrotnicy oraz pochylenie sworznia zwrotnicy) mieszczą się w parametrach przewidzianych przez producenta pojazdu i czy są w miarę równe. W przeciwnym razie powstają problemy typu ściąganie, ścinanie opon itp.
Pomiaru regulacji musi dokonywać doświadczony diagnosta. ( w Polonezie wszystkie w/w kąty na przedniej osi są regulowane)
Jeżeli ktoś chce poznać wartości fabryczne geometri dowolnego pojazdu proszę o e-mail:
piotr-kozyra@wp.pl
Kiedyś poruszałem temat związany ze zmodyfikowanym programem do 1.6 GLI (BOSCH)
Oczekuję na taki program.
Pozdrowienia dla wszystkich Użytkowników FSO !!!

Sciaga w czasie jazdy. Co jest????
« Odpowiedź #10 dnia: Wrzesień 21, 2004, 17:31:29 pm »

ajk#1212

  • Gość
Hmm...tyle możliwości już wyczerpałeś więc pozostaje tylko o jedno zapytać...Waldi ile ty ważysz?  :lol:

Sciaga w czasie jazdy. Co jest????
« Odpowiedź #11 dnia: Wrzesień 21, 2004, 18:17:17 pm »

Przemek#1844

  • Gość
polecasz mu cegły w bagażniku po prawej stronie  :D :?:
a jak bedzie ladnie w zakretach chodzil... :P

Sciaga w czasie jazdy. Co jest????
« Odpowiedź #12 dnia: Wrzesień 23, 2004, 18:31:19 pm »

Waluś

  • Gość
Dzęki Piotrze. No ten frajer co mi tą zbieżność ustawiał, to nawet nie miał zamiaru się zabrać za kąty zwrotnicy. Jedyne co ustawiał to kąt pochylenia koła.
Cytuj (zaznaczone)
Hmm...tyle możliwości już wyczerpałeś więc pozostaje tylko o jedno zapytać...Waldi ile ty ważysz?

Z moją wagą nie jest aż tak Źle. (jakieś 100 kg przy 193 cm wzrostu.) 8)
Cytuj (zaznaczone)
polecasz mu cegły w bagażniku po prawej stronie  
a jak bedzie ladnie w zakretach chodzil...

Po prawej stronie mam butlę od gazu. Także cegiełky już nie muszą być chyba. 8)



Pozdro dla All!!!!!

Sciaga w czasie jazdy. Co jest????
« Odpowiedź #13 dnia: Styczeń 06, 2005, 22:04:25 pm »

XDX#1825

  • Gość
Mam podobny problem :( Jak jade na wprost i puszcze kiere to mi sciaga na lewo.. przy hamowaniu rowniez sciaga. Natomiast jak jade do tylu to tyl samochodu ucieka w prawo... Co to moze byc? Czy ktos mial podobne objawy do moich? Moze sie cos poluzowalo.. Niestety nie jestem w domu i nie bardzo mam jak teraz wjechac na kanal :(

Sciaga w czasie jazdy. Co jest????
« Odpowiedź #14 dnia: Styczeń 06, 2005, 22:09:28 pm »

Offline Sterciu

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 482
moze zbierzno?c musisz ustawić
Pozdrowionka ;)
Kiedyś był 125p oraz dwa Plusy - rover i ohv.

Sciaga w czasie jazdy. Co jest????
« Odpowiedź #15 dnia: Styczeń 06, 2005, 22:18:15 pm »

XDX#1825

  • Gość
Cholera wie.. moze i zbieznosc.. najgorsze ze dzis jechalem z wawy do gdanska.. no i w trasie poczulem ze sie pogorszylo znacznie.. no i teraz siedze w gdansku i nie wiem co robic.. czy dojade do domu.. czy mi sie kolo nie urwie.. dajta spoko.. ludziska.. ale problemow :/ zreszta kurde jak zwykle:/ w domu ok a w trasie daje ciala:/

Sciaga w czasie jazdy. Co jest????
« Odpowiedź #16 dnia: Styczeń 06, 2005, 23:25:18 pm »

Offline Sterciu

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 482
mi się wydaje ze to co? z bieżno?ci? musi być nie tak , może któr?? z końcówek masz do wymiany ?
Pozdrowionka ;)
Kiedyś był 125p oraz dwa Plusy - rover i ohv.

Sciaga w czasie jazdy. Co jest????
« Odpowiedź #17 dnia: Styczeń 07, 2005, 00:24:07 am »

Pier

  • Gość
XDX sprawdz czy ci sie lewa felga nie grzeja przypadkiem... te obiawy wyraznie wskazuja, ze lewe kolo szwankuje.... ciepla (goraca) felga (po toczeniu do zatrzymania) wskaze nam na uklad hamulcowy (tylko nie hamuj, bo sie od hamowania nagrzeje)

ps. jak czesto jezdzisz do gdanska? moze bys od bobiego moje "zgubione" naklejki z nickami przywiozl nastepnym razem - piwo dam?

Sciaga w czasie jazdy. Co jest????
« Odpowiedź #18 dnia: Styczeń 07, 2005, 10:24:14 am »

XDX#1825

  • Gość
Spoko .. w miare czesto jezdze.. przywioze nastepnym razem..
Musze sprawdzic czy sie nie grzeje felga..
A znasz moze jakis dobry zaklad w Gdasnku i nie drogi gdzie by mi sprawdzili o co chodzi z tym moim autkiem?

Sciaga w czasie jazdy. Co jest????
« Odpowiedź #19 dnia: Styczeń 07, 2005, 11:21:29 am »

Pier

  • Gość
w gdansku znam dwa zaklady:
1. swoj garaz, robie co mi sie uda
2. auto-manix, ul. do studzienki....(warsztaty na tylach politechniki) robie u nich rzeczy konieczne, ktore uniemozliwiaja dojazd do koscierzyny (60 km za gdanskiem), a nie potrafie sam zrobic... ostatnio tam bylem 2 lata temu jak mi zdechly hamulce i nie mialem jeszce pojecia jak sie za nie zabrac
ceny maja wysokie... (jak dla mnie, np naprawa tylnego zacisku to 60zl+czesci, zbieznosc 60+15 za kazdy kat=120 przy regulacji wszystkich katow)

a jak czegos nie umiem, lub mi sie niechce robic, a mozna jeszce jechac, to jade do kosciezyny - gosciu bierze 5zl za godzine niezaleznie co robi.... (za skrzynie po remoncie+wstawienie zaplacilem 150 - tyle to w gdansku uzywka-niepewka na zlomie po targowaniu sie kosztuje)

a z naklejeczek bym sie cieszyl (jak bobi znowu ich gdzies nie posial) ale ma pospiechu, bo nakleje je dopiero jak bude doprowadze do lepszego stanu, aby klubowi wstydu nie przynosic :D

[ Dodano: 2005-01-07, 11:25 ]
a w manix-ie sa zazwyczaj dlugie kolejki, umawiac sie trzeba ;) jak szef robi, to robi dobrze, pracownicy - czasami nie mam do nich zaufania.... (subiektywna ocena z wygladu) ale w polonezie raczej nic nie powinni zepsuc ;) :roll: