Autor Wątek: uszczelniacze zaworowe  (Przeczytany 8069 razy)

0 użytkowników i 4 Gości przegląda ten wątek.

uszczelniacze zaworowe
« dnia: Sierpień 12, 2010, 15:04:11 pm »

Tomek_

  • Gość
witam
coraz bardziej intensywnie z rury unosi się siwa chmurka, najgorsze jest podczas zapalania (szczególnie po krótkim postoju (30 min - 2h)
oraz przy ruszaniu
jest to bardzo irytująco i mnie to denerwuje
polonez jest na gaz i bierze olej - pewnie coś kolo litra na 1000 km (padł mi prędkościomierz więc ciężko mie stwierdzić ostatnio jak sprawa wygląda) jeśli nie wiecej

podejrzewam uszczelniacze zaworowe
ile moze kosztować naprawa ? i jak mniej więcej przebiega ?
w lutym robiłem uszczelke i teraz wiem że powinienem zrobić od razu

uszczelniacze zaworowe
« Odpowiedź #1 dnia: Sierpień 12, 2010, 15:14:17 pm »

Offline fafik

  • ostroyebak okolosyberyjsky
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 855
  • Płeć: Mężczyzna
  • nASO DREAM TEAM
    • caro gld
    • http://www.polskajazda.pl/Samochody/FSO/Polonez_ATU/104429
Uszczelniacze dedykowane do pn zestaw ok 10zl, jesli ci sie tego podejmie jakis mechaniur to sprawa wyglada tak: sciagacie filtr powietrza, pokrywe zaworowa, odkrecacie klawiatrure, swiece. Przez otwor po swiecy blokujecie zawor np pretem zagietym w taki hak lub powietrzem pod cisnieniem, oba sposoby przetestowane-dzialaja. Nastepnie rozpinacie zawory( pamietajac o zatkaniu wszystkich otworow jakas szmata) stare resztki po uszczelniaczach zazwyczaj zchodza palcami. Nowe delikatnie nabijacie np rurka, ktora ma taka sama srednice jak ta metalowa warga na uszczelniaczu. Potem wszystko skladacie w odwrotnej kolejnosci pamietajac o ustawieniu luzow zaworowych. ;) Przy okazji mozesz wyczyscic te podkladki pomiedzy glowica a sprezynami zaworow, zazwyczaj sa zabite syfem.
P.S. Podobno pasuja uszczelniacze od jakiegos VW i niby sa wytrzymalsze.
http://www.polskajazda.pl/Samochody/FSO/Polonez_ATU/104429
Mój polonez jest jak maybach- ręcznie składany :]
Gdyby w samochodach europosłów zamontować blokadę antydebilizmu z czujnikiem wykrywającym procent absurdu w procesie myślenia, musieliby wszędzie, biedactwa, zasuwać z buta.

uszczelniacze zaworowe
« Odpowiedź #2 dnia: Sierpień 12, 2010, 16:21:12 pm »

Offline ARTUROO

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 187
  • Płeć: Mężczyzna
    • audi 80 b4 2,3 , seat alhambra 1,8 20vt , honda cbr 600f
podobno od golfa 1,6

uszczelniacze zaworowe
« Odpowiedź #3 dnia: Sierpień 12, 2010, 17:05:23 pm »

zyzeq

  • Gość
ja ostatnio płaciłem za wymianę 130zł

uszczelniacze zaworowe
« Odpowiedź #4 dnia: Sierpień 12, 2010, 17:51:35 pm »

Offline MichalSW

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 857
  • Płeć: Mężczyzna
Cytat: "ARTUROO#1948"
podobno od golfa 1,6


Tak, od  Golfa III 1.6
Pomóżmy Jackowi!

uszczelniacze zaworowe
« Odpowiedź #5 dnia: Sierpień 12, 2010, 18:49:15 pm »

Offline DF

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1029
  • Darek F
    • Fordy Transit MkV x 2 - 2.3 LPG i 2.0 LPG
Może nie tyle od konkretnego golfa tylko o odpowiednim rozmiarze np firmy goetze...
"Dla triumfu zła trzeba tylko, żeby dobrzy ludzie nic nie robili"  Ale dobrych już jest tak niewiele, że nic nie mogą...
Nie dajcie się zwieść - nie ma epidemii...  
Niestety wszyscy jesteśmy niewolnikami systemu. Jednak ja jestem nieposłuszny i gardzę tymi oraz szczerze nienawidzę tych dobrowolnych ścierw, które są niczym i krzywdzą innych.

uszczelniacze zaworowe
« Odpowiedź #6 dnia: Sierpień 12, 2010, 19:26:17 pm »

Offline ARTUROO

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 187
  • Płeć: Mężczyzna
    • audi 80 b4 2,3 , seat alhambra 1,8 20vt , honda cbr 600f
ja u siebie też przygotowuje sie do wymiany uszczelniaczy  :|

uszczelniacze zaworowe
« Odpowiedź #7 dnia: Sierpień 17, 2010, 13:16:57 pm »

Tomek_

  • Gość
czyli do tego są potrzebne 2 osoby ;) jedna trzyma pręt, a druga nabija
pytanie brzmi - podobno uszczelniacze można łatwo uszkodzić, czy ta rurka jest bezpieczna ? one są gumowe ?

mój mechanik chciał 200 zł za wymiane uszczelniaczy

to się tak na prawde opłaca, bo więcej wyjdzie za dolewki oleju jeśli są wytyrane ;)

uszczelniacze zaworowe
« Odpowiedź #8 dnia: Sierpień 17, 2010, 14:58:26 pm »

Offline Grzech#1938

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 4132
  • Płeć: Mężczyzna
    • GSI, GLI, GLE
200zł? Za wymianę uszczelniaczy? Ja za kompletną obróbkę głowicy ze szlifowaniem gniazd zaworów, wymianą jednego z nich na nowy, wymianą uszczelniaczy na VW i sprawdzaniem szczelności zapłaciłem 250zł...
Mój system to linux: https://www.opensuse.org/#Leap

uszczelniacze zaworowe
« Odpowiedź #9 dnia: Sierpień 17, 2010, 15:16:49 pm »

Offline fafik

  • ostroyebak okolosyberyjsky
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 855
  • Płeć: Mężczyzna
  • nASO DREAM TEAM
    • caro gld
    • http://www.polskajazda.pl/Samochody/FSO/Polonez_ATU/104429
Ha Ha. Znajomy mechanik mi krzyknal 20 zl tylko ze ja bym musial byc ta druga osoba. Ja za nowe wydechowe, pasowanie wszystkich zaworow, nowe uszczelniacze i planowanie=200zl ;]
http://www.polskajazda.pl/Samochody/FSO/Polonez_ATU/104429
Mój polonez jest jak maybach- ręcznie składany :]
Gdyby w samochodach europosłów zamontować blokadę antydebilizmu z czujnikiem wykrywającym procent absurdu w procesie myślenia, musieliby wszędzie, biedactwa, zasuwać z buta.

uszczelniacze zaworowe
« Odpowiedź #10 dnia: Sierpień 20, 2010, 02:48:16 am »

Offline Grzech#1938

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 4132
  • Płeć: Mężczyzna
    • GSI, GLI, GLE
Jak pierścienie to czuć nieprzyjemny zapaszek palącego się oleju w spalinach.
Mój system to linux: https://www.opensuse.org/#Leap

uszczelniacze zaworowe
« Odpowiedź #11 dnia: Sierpień 20, 2010, 03:03:03 am »

Offline fafik

  • ostroyebak okolosyberyjsky
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 855
  • Płeć: Mężczyzna
  • nASO DREAM TEAM
    • caro gld
    • http://www.polskajazda.pl/Samochody/FSO/Polonez_ATU/104429
A jak uszczelniacze to w 90% tego nie poznasz poza zuzyciem oleju. A co do chusteczki to zapewne musisz na niej zobaczyc czarne kropki(olej) lub nic. Tak mnie sie na chlopski rozum wydaje. U mnie jak sie zeszklily uszczelniacze na maxa to dolewalem 4 litry na miesiac ale przebieg tez byl ogromny lecz nie liczony.  Nagar tez byl , ze ho ho. Szpachelka sie sciagalo jak olejna po opalaniu :D
http://www.polskajazda.pl/Samochody/FSO/Polonez_ATU/104429
Mój polonez jest jak maybach- ręcznie składany :]
Gdyby w samochodach europosłów zamontować blokadę antydebilizmu z czujnikiem wykrywającym procent absurdu w procesie myślenia, musieliby wszędzie, biedactwa, zasuwać z buta.

uszczelniacze zaworowe
« Odpowiedź #12 dnia: Wrzesień 23, 2010, 22:23:32 pm »

Offline BARTEK1925

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 4228
  • Płeć: Mężczyzna
  • 000086
    • Laguna I kombi 1.8 + sekwencja 2000 r.
spływa do komory spalania i spala się przy odpaleniu rano i mamy dymek za autem.
Paździoch 2.0 OHC ford 1990 r - 2003/2016 r. auto odjechało 14.05.2016 do nowego domu.
A codziennie granatowe Mondeo kombi MK1 1.6 + LPG - zwany też czołgiem-sprzedany wrzesień 2017
Obecnie: Laguna 2000 r. kombi 1.8 + sekwencja
             Berlingo 2008 r. I lift 1.6 + sekwencja

uszczelniacze zaworowe
« Odpowiedź #13 dnia: Wrzesień 23, 2010, 23:47:24 pm »

Offline Bogdan611

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 316
  • Płeć: Mężczyzna
  • Polonez Caro 1.6 GLi 96'
Jeżeli po przegazowaniu poleci dym z odmy,to znaczy że pierścienie do wymiany,a jak poleci niebieski dym z wydechu to znaczy że uszczelniacze.Tak sobie myślę że też można diagnozować zużycie silnika,oprócz sprawdzenia przedmuchów z pod korka oleju i sprawdzenia kompresji,jak jestem w błędzie to mnie poprawcie.

OT
Poloneza chwalić nie trzeba,bo by to było jak wlewanie wody do morza.
OSTERZEGAM PRZED ZLODZIEJSKIMI PRAKYTKAMI T-MOBILE
Pożyczki bez Bik-u,teren Częstochowy zapraszam 797-603-075 lub PW

uszczelniacze zaworowe
« Odpowiedź #14 dnia: Październik 07, 2010, 23:12:04 pm »

edhar

  • Gość
i po tej wymianie niby spadnie zużycie oleju? bo ja mam to samo i nie wiem czy mi sie opłaca to robic, ale wpieprza konkretnie z litr na 600 km

uszczelniacze zaworowe
« Odpowiedź #15 dnia: Październik 07, 2010, 23:23:07 pm »

Offline Stingerek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6139
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro 1.4
    • http://www.thg.pl
JAk ci wcina litr na 600km to zmień silnik.
Uszczelniacze powoduja chmurkę dymu na zimnym silniku, po rozgraniu nic się już nie kopci.

Gdzieś głęboko pod Moimi i Twoimi powiekami, tam gdzie czarów jest miasteczko spotkasz mnie...

uszczelniacze zaworowe
« Odpowiedź #16 dnia: Październik 24, 2010, 20:17:22 pm »

Offline Artur91

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 79
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro 91' Gli & Caro+ Gli
Panowie podepnę się pod temat. Mój problem wygląda tak że chmurka niebieskiego dymu pojawia się powyżej 2.5krpm. Nie ma zależności czy silnik ciepły czy zimny. Nie mam problemów z odpalaniem rano. Tydzień temu wymieniałem uszczelkę pod głowicą i ręce opadają. Jaki powód przepalania tego oleju?

uszczelniacze zaworowe
« Odpowiedź #17 dnia: Październik 24, 2010, 20:32:25 pm »

Offline maciejowski

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2979
  • Płeć: Mężczyzna
    • 125p '75 | 125p '78 | 125p '80 | 125p '90 | 126p '78 | caro '96 x2 |
pierścienie
Cytat: KGB
wtedy moze okazac sie ,ze pelno Nm ,a jakoby zadnego nie bylo - jedna malutka przekladnia ,tak wiele ubylo ...

uszczelniacze zaworowe
« Odpowiedź #18 dnia: Październik 24, 2010, 23:31:39 pm »

Larry075

  • Gość
Cytuj (zaznaczone)
Uszczelniacze powoduja chmurkę dymu na zimnym silniku, po rozgraniu nic się już nie kopci.


Bzdura! Uszkodzenie uszczelniaczy zaworowych powoduje zurzycie oleju, kopcenie niezależnie czy silnik jest rozgrzany czy nie.

To o czym piszesz to normalne w każdym starszym samochodzie, każdy zakopci gdy jest zimy do momentu uzyskania temperatury roboczej z powodu zmian rozmiarów, i kształtów elementów metalowych, aluminiowych itp w stosunku do temperatury.

uszczelniacze zaworowe
« Odpowiedź #19 dnia: Październik 24, 2010, 23:36:39 pm »

et22

  • Gość
U mnie dymek ostatnio zaczął pojawiać się po dłuższym postoju na ciepłym silniku z obrotami jałowymi dodanie gazu i chmurka leci....