Autor Wątek: Instalacja LPG - kilka pytań  (Przeczytany 5627 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

dybon

  • Gość
Instalacja LPG - kilka pytań
« dnia: Wrzesień 19, 2004, 13:00:32 pm »
Witam starych wyjadaczy.
Od ponad tygodnia jestem posiadaczem białego polda 1,5 GLE. Proszę o odpowiedzi na kilka pytań.
1. Czy gdzieś w necie znajdę opis mojej instalacji gazowej?
Parownik ?
2. Co mogę regulować śrubkami na zdjęciach:
Śrubka parownika ?
Dwie śrubki
3. Do czego służy drugi przycisk w tym panelu:
Przyciski , u mnie po wciśnięciu na gazie silnik gaśnie.
4. Przewód od elektrozaworu mam urwany (odcięty?), podpiąć go czy auto z gazem tak ma ?
Elektrozawór  . Czy jest to taki sam elektrozawór jak maluchowy?
5. Po lekkim wyciągnięciu ssania, zimny silnik zapala bez problemu, podobnie jak z lekko wciśniętym gazem, która metoda lepsza?
6. Po mocniejszym wyciągnięciu ssania słychać wyraŹny syk (uciekającego?) gazu. Czy to normalne ?
7. Niestety okazało się że moja butla ma już lekko ponad 10 lat, w marcu skończyła się legalizacja. Gdzie ewentualnie można ją legalizować i jakich kosztów się spodziewać. Czy może lepiej instalować nową butlę? Czy instalacja też do wymiany?
8. Spalanie wyszło mi w okolicach 12l gazu, chyba dużo? Jazda raczej spokojna, ale krótkie odcinki.
Ufff, chyba nikt nie zasnął czytając tę pisaninę. Za wszelkie sugestie dziękuję.

kowal

  • Gość
Re: Instalacja LPG - kilka pytań
« Odpowiedź #1 dnia: Wrzesień 19, 2004, 13:08:37 pm »
Cytat: "dybon"
1. Czy gdzieś w necie znajdę opis mojej instalacji gazowej?
Parownik ?
2. Co mogę regulować śrubkami na zdjęciach:
Śrubka parownika ?
Dwie śrubki


Polecam lekture strony naszego klubowicza Sztywnego - www.sztywny.of.pl

Cytat: "dybon"
3. Do czego służy drugi przycisk w tym panelu:
Przyciski , u mnie po wciśnięciu na gazie silnik gaśnie.


Jeden z nich to przelacznik gaz/nic/benzyna drugi to "ssanie" gazowe - wtrysk gazu do cylindra

Cytat: "dybon"
7. Niestety okazało się że moja butla ma już lekko ponad 10 lat, w marcu skończyła się legalizacja. Gdzie ewentualnie można ją legalizować i jakich kosztów się spodziewać. Czy może lepiej instalować nową butlę? Czy instalacja też do wymiany?


Tansze jest kupienie nowej butli, bo legalizacje pozniej dostajesz tylko na rok

Cytat: "dybon"
8. Spalanie wyszło mi w okolicach 12l gazu, chyba dużo? Jazda raczej spokojna, ale krótkie odcinki.


W miescie jest to spalanie jeszcze normalne...

Chudson

  • Gość
Instalacja LPG - kilka pytań
« Odpowiedź #2 dnia: Wrzesień 19, 2004, 13:11:09 pm »
1) niewiem ,ale poco tam grzebać  ?
2) 1wszą śrubką  wolne obroty a dwoma drugimy na wysokich obrotach mieszanke dla poszczególnych gardzieli
3) Jest to ssanie gazowe -
( podaje dodatkowy gaz i wciska się go na krótką chwilę - takie pstryk ) w zimie ułatwia odpalanie
4) Podepnij bo na benzynie nie bedzie chciał chodzić prawidłowo - to zawór podający benzynę na wolnych obrotach
5) Jak ci lepiej , umnie bez ssania musze go trzymać na lekkim gazie bo gaśnie , a na ssaniu trzyma
6) to nie syk gazu ale powietrza zasysanego przez zawór ssania.
7) butle chyba trzeba wymienić na nową - nie jestem pewien
8 ) zależnie od poldka , mój pali więcej więc dlamnie to jest mało

mikolaj#288

  • Gość
Instalacja LPG - kilka pytań
« Odpowiedź #3 dnia: Wrzesień 19, 2004, 13:11:54 pm »
ad 3. U mnie ten "guzik" jest koloru czerwonego (instalka LOVATO) i sluzy do wtrysniecia gazu. Umozliwia to latwiejsze odpalenie samochodu na gazie (ja tylko tak odpalam). Podczas pracy na gazie poprostu go zalewasz. Chociaz u mnie wzrastaja tylko obroty  :shock:

ad 5. Jesli odpalasz na benzynie to zawsze wyciagaj ssanie. Pedal gazu wciska sie tylko przy rozgrzanym silniku. A jelsi odpalasz na gazie to faktycznie wcisniecie pedalu gazu pomaga ;)

ad 8. u mnie tez tak jest ;) Poprostu jak go czesto gasisz i odpalasz (tak jak ja) + jezdzisz na ktrotkich odcinkach to musi tyle spalic ;) Nie skrecaj za mocno gazu lepiej zeby palil litr wiecej niz zebys musil za jakis czas zawory robic.

sztywny13

  • Gość
Instalacja LPG - kilka pytań
« Odpowiedź #4 dnia: Wrzesień 19, 2004, 17:57:32 pm »
Nic dodać nic ująć we wcześniejszych odpowiedziach. Legalizacja rzeczywiście się nie opłaca bo kosztuje chyba ok. 150pln i jest na rok, a nowy zbiornik kosztuje ok. 300-350pln (walcowy) i jest ważny przez 10 lat.

dybon

  • Gość
Instalacja LPG - kilka pytań
« Odpowiedź #5 dnia: Wrzesień 19, 2004, 19:01:22 pm »
Dobra, a czy oprócz zbiornika muszę coś jeszcze wymienić w instalacji z racji jej wieku ??
A jeszcze na dodatek dziś w trasie felgę mi rozerwało. Skarbonka zaczeła działać

sztywny13

  • Gość
Instalacja LPG - kilka pytań
« Odpowiedź #6 dnia: Wrzesień 19, 2004, 19:03:47 pm »
Warto by zrobić ogólny przegląd instalki. Przewody gumowe czy nie są popękane i czy reduktor jeszcze zipie.

Chudson

  • Gość
Instalacja LPG - kilka pytań
« Odpowiedź #7 dnia: Wrzesień 19, 2004, 20:21:54 pm »
Warto fakt , ale  nie jest to chyba konieczne żeby uzyskać pieczątke. WYstarczy zmiana butli

Offline Tomasz#1969

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 2531
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96 & Truck '93 & N126e '83
Odp: Instalacja LPG - kilka pytań
« Odpowiedź #8 dnia: Styczeń 22, 2015, 23:06:14 pm »
Zrobię tu odkop sezonu, ale to chyba najbardziej pasujący temat.
Popełniłem w ramach zaliczenia jednego przedmiotu mały referat o LPG, którego najbardziej interesującą część zamieszcze na forum dla potomności - neistety prezentacja o tej tematyce na wydziale elktroniki spotkała się z zerowym zrozumieniem czy zainteresowaniem, jestem tam jak widać odmieńcem.

Referat:
Opowiadając o LPG należy najpierw pokrótce przedstawić najważniejsze fakty na jego temat. LPG jest to mieszanina głównie propanu i butanu oraz dodatków. Proporcje głównych gazów  są zmienne i zależne od temperatury użytkowania gazu jako paliwa. LPG swoją główną zaletę, czyli ciekły stan podczas magazynowania zawdzięcza dość wysokiej, jak na gaz, temperaturze wrzenia. Dzięki temu przy stosunkowo niewielkim ciśnieniu panującym w zbiorniku (ok 6-10bar) można go utrzymywać w stanie ciekłym przy temperaturach panujących w naturalnym środowisku. LPG uzyskiwany jest z ropy naftowej, w której wszystkich frakcjach można znaleźć go rozpuszczonego. Drugim źródłem jest gaz ziemny, jednak LPG znajduje się tam tylko na początku eksploatacji odwiertu. Zakres wykorzystania LPG jest bardzo szeroki, począwszy od paliwa głównie do kuchenek turystycznych oraz pojazdów samochodowych przez czynnik do klimatyzacji do nośnika w antyperspirantach. Aspekty ekologiczne LPG przedstawię na przykładzie stosowania LPG jako paliwa do silników spalinowych w opozycji do tradycyjnych paliw takich jak benzyna i olej napędowy. Z testów wykonanych na profesjonalnych analizatorach spalin wynikło, że w wyniki spalania LPG powstaje 90% mniej cząstek stałych i tlenków azotu, 60% mniej dwutlenku węgla. Badania wykazały, że LPG jest nierozpuszczalny w wodzie, co w przypadku katastrofy ekologicznej wyklucza możliwość skażenia wód gruntowych czy morskich. Jednocześnie to wspaniałe paliwo wykazuje o 70% mniejszy potencjał ozonotwórczy. Te fakty mówią same za siebie. Niewątpliwie przewaga LPG nad benzyna czy olejem napędowym w kwestiach ekologii jest ogromna. Na podstawie moich własnych przemyśleń mogę śmiało postawić tezę, iż w walce z coraz to surowszymi normami emisji spalin, zwłaszcza na kontynencie europejskim, LPG jest prostą i tanią alternatywą dla zasilania silników nowoczesnych pojazdów, które te normy muszą bezwzględnie spełniać. Stosowanie LPG jest o tyle prostsze, że nawet w najnowszych generacjach instalacji gazowych osprzęt potrzebny od obsługi zasilania silnika w paliwo jest wielokrotnie mniej skomplikowany i jednocześnie kosztowny niż układów benzynowych czy diesla. Najnowsze trendy w budowaniu takich jednostek zakładają uzyskanie maksymalnej sprawności energetycznej silnika, co pozwala zmniejszyć zużycie paliwa. Sprawność podwyższa się konstruując drogie w produkcji silniki o ogromnym ciśnieniu sprężania w cylindrach. Aby taki jednostka napędowa odznaczała się zadowalającą trwałością, należy używać materiałów najwyższej jakości, a sprzęt podający paliwo musi być niezwykle precyzyjny – inaczej efekty będą mizerne. Przy zasilaniu LPG można budować prostsze silniki, które będą tańsze w budowie a także eksploatacji - ponieważ do naprawy nie będzie potrzebny wyspecjalizowany warsztat. Ekonomicznie taki samochód zaprojektowany do LPG będzie korzystniejszy nawet od drogich samochodów elektrycznych lub hybrydowych. Ekologicznie auto na LPG będzie miało gorszy wpływ na środowisko od elektrycznego, ale należy pamiętać, że mimo sloganów reklamowych aut elektrycznych „zero emission” prąd elektryczny w większości pochodzi  ze spalania paliw kopalnych, więc nie jest to takie okrągłę zero emisji tylko więcej. Dodatkową kwestią jest produkcja i recycling baterii stosowanych w pojazdach elektrycznych i hybrydowych, których trwałość oscyluje w graniach 10 lat. Dyskusja na ten temat trwa od lat w światku motoryzacyjnym, dlatego zakończmy ten temat i przejdźmy do kwestii technicznych związanych z LPG.
   Do tej pory wykreowano sześć generacji instalacji gazowych montowanych w samochodach. Pierwsze dwie, najbardziej prymitywne, są typu podciśnieniowego i prostym mieszalnikiem. Kolejne dwie to już technika nadciśnieniowa i elektroniczne sterowanie urządzeniami dawkującymi LPG do kolektora dolotowego. Wyróżniamy attuator w trzeciej generacji, oraz wtryskiwacze sekwencyjne w czwartej. Piąta i szósta generacja bazuje na sekwencyjnym wtrysku w fazie ciekłej. Jest o rozwiązanie o tyle ciekawe, że pozwala pozbyć się ingenerującego w układ chłodzenia reduktora, który pozwala na zmianę stanu skupienia gazu z płynnej w gazową. W szóstej generacji paliwo jest wtryskiwane przez wtryskiwacze w formie płynnej bezpośrednio do komory spalania. Instalacje piątej generacji wtryskują płynny gaz pośrednio do kolektora. Komplikacją w budowie ostatnich dwóch generacji jest potrzeba użycia pompy, która poda paliwo przewodami pod zwiększonym ciśnieniem. Jest to potrzebne, by w razie wysokich temperatur na zewnątrz gaz nie zmienił swojego stanu skupienia w drodze ze zbiornika do wtryskiwaczy. Najnowsze generacje są obsługiwane przez programowalne sterowniki, pozwalające na dostrojenie uniwersalnych komponentów do danego modelu i jego silnika. Pozwala to zmaksymalizować osiągi przy zachowaniu zużycia paliwa na akceptowalnym poziomie. 
   Instalacje LPG są obecne w polskich autach od 40 lat. Aktualnie mamy w Polsce ponad 2,62mln aut z LPG oraz 5700 stacji do jego tankowania(to ok 10% wszystkich na świecie). Pod względem zużycia LPG jesteśmy czwartym krajem na świecie. Te liczby pokazują jak popularny jest LPG w naszej ojczyźnie. Przez miliony użytkowników powstały też pewne mity o tym paliwie, które nigdy nie miało nieskazitelnej opinii w Polsce, co ciekawie w innych krajach podejście jest dużo lepsze. Skofrontuje zatem kilka najbardziej znanych mitów o LPG z rzeczywistością.
„Gaz niszczy silniki” - jest chyba najbardziej znany stereotyp. Prawdopodobnie wziął się jeszcze z czasów gdy po naszych drogach poruszały się auta nie sprzystosowane do spalania benzyny bezołowionej. Związki ołowiu zawarte w tej benzynie chroniły w ich silnikach gniazda zaworowe szczególnie narażone na wypalanie poprzez wysoką temperaturę. LPG nie zawiera nawet śladowych ilości ołowiu, co jest kolejnym ekologicznym atutem, lecz potrafił napsuć krwi właścicielom starych aut, zwłaszcza w silnikach niewyposażonych w hydrauliczny układ kompensacji luzu zaworowego. Niektórzy twierdzili, że gaz wypala gniazda z powodu wyższej temperatury spalania, lecz teza ta została obalony podczas pomiarów nowoczesnymi wskaźnikami, które wykazały, że LPG ma niższe EGT(exaust gas temperature) przy podobnym AFR (air-fuel ratio), czyli mówiąc wprost spala się niższą temperaturą.
„Samochody na gaz dużo palą” - mit ten bierze się stąd, że faktycznie mierząc zużycie paliwa w litrach na sto kilometrów na gazie wychodzą wyższe wyniki niż na benzynie. Przyczyna jest prostsza, płynne LPG ma mniejszą gęstość od benzyny, dlatego do uzyskania podobnych ilości energii potrzeba go więcej. Jednak w przeliczeniu na gęstości energii na kilogramy gaz wypada lepiej od benzyny. Drugim powodem takiego myślenia były starego typu instacje, które nie pozwalały na precyzyjne dawkowanie paliwa gazowego, więc był tzw „przepał” i silnik zużywał więcej paliwa niż mógłby.
„Osiągi na gazie są gorsze: - kolejny mit tych, którzy LPG kojarzą ze starymi instalacjami mieszalnikowymi. Faktycznie w instalacjach I i II generacji występowanie mieszalnika powodowało powstanie w układzie dolotowym przewężenia, które to skutkowało tym samym co nie wciśnięcie pedału gazu do końca – stąd przeświadczenie o gorszej dynamice na LPG. W nowoczesnych układach z wtryskiem bezpośrednim można uzyskać osiągi jeszcze lepsze niż na benzynie. Przyczyna tkwi w podawaniu LPG przez wtryskiwacze pod wysokim ciśnieniem osiągającym ok 30 bar. Ciśnienie to jest potrzebne, aby gaz nie zmienił stanu skupienia w przewodach. Gdy wtryskiwacz wtryśnie paliwo do kolektora lub komory w wyniku przemiany termodynamicznej nastąpi jego gwałtowne rozprężenie i ochłodzenie, taki zimny gaz miesza się z powietrzem obniżając temperaturę mieszanki paliwowo-powietrznej. Chłodniejsza mieszanka ma większą gęstość, dzięki czemu w objętości komory spalania znajdzie się więcej energii w postaci paliwa i odpowiadającej mu ilości powietrza, aby zachować stechiometryczność mieszanki i zapobiec niezwykle groźnemu dla silnika spalaniu stukowemu.
„LPG nieprzyjemnie pachnie” - to akurat jest fakt. Dlatego nie zamierzam tutaj go negować, jedynie podkreślić pochodzenie i znaczenie tego zapachu. Należy bowiem wiedzieć, że sama mieszanika propanu i butanu jest bezwonna. Ze względów bezpieczeństwa jest ona nawianiana przy  pomocy etanotiolu (merkaptanu etylowego, zawierającego m. in. związki siarki). Jest to organiczny związek chemiczny występujący w niewielkich stężeniach w ropie naftowej, znany ze swojego niezwykle silnego, nieprzyjemnego zapachu. Ciekawostką jest, że w 2000 r. w Księdze Rekordów Guinnessa związek ten został uznany za najbardziej cuchnącą substancję na świecie. Ma ona spowodować wyczucie wycieku LPG.

Jest to część większego tekstu dlatego wydaje się trochę bez zakończenia ani może początku, lecz to moja część pracy zespołowej dlatego tylko ją publikuję.

Miłej lektury, czekam na opinie a może popełniłem jakieś błędy.
OHV roxx


Cytat: turbonez
Forum nie jest od bicia konia tylko od konstruktywnych komentarzy .

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 10983
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
Odp: Instalacja LPG - kilka pytań
« Odpowiedź #9 dnia: Styczeń 23, 2015, 00:16:39 am »
60% mniej dwutlenku węgla.
to jest bez sensu, jezeli chodzi o toksycznosc spalin,
powinno sie pisac o tlenku wegla,
druga sprawa jest taka,ze jezeli spalamy paliwo glownie weglowe, to jego naturalnym wynikiem reakcji spalania jest dwutlenek wegla,
paliwa sa glownie weglowo-wodorowe i jezeli powstanie 60% mniej CO2 ,to wychodzi na to,ze musi go zastapic H2O,
nie chce mi sie sprawdzac tych procentow, ale jakos z rury woda strumieniem nie leci - chociaz nie da sie ukryc,ze z LPG spaliny sa bardziej "mokre" ,co tlumikom nie sprzyja,
ale o tlumikach, jakos nikt mitow nie pisze
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Offline Tomasz#1969

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 2531
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96 & Truck '93 & N126e '83
Odp: Instalacja LPG - kilka pytań
« Odpowiedź #10 dnia: Styczeń 23, 2015, 00:56:11 am »
OHV roxx


Cytat: turbonez
Forum nie jest od bicia konia tylko od konstruktywnych komentarzy .

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 10983
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
Odp: Instalacja LPG - kilka pytań
« Odpowiedź #11 dnia: Styczeń 23, 2015, 01:32:39 am »
no wlasnie wyglada na blad ,bo CO2 nie ma nic do norm EURO, a CO ma ,bo to srodek trujacy,
o HC tez brak wzmianki,
ON to alkany C14-20 ,LPG C3-4,
rozpatrzmy to :
dla ON niech bedzie taka srednia C16H34  ,dla LPG C4H10 ,masowo zblizona jest wartosc opalowa,
czyli 4xC4H10 daje rownowartosc C16H40,
zmienmy ON ,niech bedzie C19H40 ,bo przez wodor bedzie sie rowno dzielic,
19/16 to nie wychodzi 60% mniej ,a raptem 16%,
dla C3H8 i C15H32 ,czyli 4xC3H8 wychodzi 15/12  czyli 20%,

nie widzi mi sie to 60% ,a sama emisja CO2 jest zalezna od zuzycia paliwa, co widac po modnych opisach na prospektach,
ropniaki maja nizsza,bo mniej pala ,ale juz tego ,ze N0x i sadze wala w powietrze to na prospektach nie pokazuja
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Offline maciejowski

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2953
  • Płeć: Mężczyzna
    • 125p '75 | 125p '78 | 125p '80 | 125p '90 | 126p '78 | caro '96 |
Odp: Instalacja LPG - kilka pytań
« Odpowiedź #12 dnia: Styczeń 23, 2015, 01:35:54 am »
czy ktoś przeczytał całość?  <lol2>
Cytat: KGB
wtedy moze okazac sie ,ze pelno Nm ,a jakoby zadnego nie bylo - jedna malutka przekladnia ,tak wiele ubylo ...

Offline utek

  • utek#1915
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3102
  • Płeć: Mężczyzna
  • kujawiak
Odp: Instalacja LPG - kilka pytań
« Odpowiedź #13 dnia: Styczeń 23, 2015, 09:22:09 am »
Ja bym jeszcze dopisał, że aktualnie przejechanie 100km kosztuje mnie ok 17zł  <spoko>

Phinek

  • Gość
Odp: Instalacja LPG - kilka pytań
« Odpowiedź #14 dnia: Styczeń 24, 2015, 08:48:25 am »
Ja przeczytałem i chyba jedyny babol dotyczy rzeczywiście tego "60% CO2".

A i podoba mi się poruszenie tematu "ekologii" nowoczesnych aut.  :-)

Offline Tales

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 211
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro 1.6GLE
Odp: Instalacja LPG - kilka pytań
« Odpowiedź #15 dnia: Styczeń 24, 2015, 12:54:30 pm »
Jeżeli to jest takie super paliwo to dlaczego nie ma samochodów fabrycznie wyposażonych tylko w instalację LPG? Kiedyś czytałem (choć nie wiem czy dobrze pamiętam), że LPG ma większą liczbę oktanową od benzyny (ponad 100) w związku z czym można zwiększyć stopień sprężania przez co wzrosłaby sprawność silnika, a ponadto z danej pojemności skokowej można by uzyskać większą moc niż na benzynie.

Offline Macki

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1477
  • Płeć: Mężczyzna
  • The (Borbet™) A-Team :)
    • Polonez Caro 1.6 GLI '95 Dacia 1310p 1.3 '83 Skoda Felicia 1.3 lift '99
Odp: Instalacja LPG - kilka pytań
« Odpowiedź #16 dnia: Styczeń 24, 2015, 13:24:48 pm »
Np. z takiego głupiego i prozaicznego powodu, że jak ci nagle zabraknie to nie doniesiesz w kanistrze jak benzyny :jezyk2: <lol2>
Liczbę oktanową - dobrze pamiętasz! - ma zdecydowanie wyższą, co znajduje nawet zastosowanie np. w tuningu - słyszałem od jednego hondziarza, że musiał zacząć zasuwać na lpg bo ma już tak namotane "pod maską" że na U-98 miewa stukowe ;)

Co do aut zasilanych fabrycznie gazem - hm... może lobby paliwowe działa?  <co>
Choć z drugiej strony (wprawdzie nie do końca LPG, ale zawsze gaz): http://wawalove.pl/10-gazowych-autobusow-juz-w-stolicy-a17276  <cwaniak2> <spoko>
Niektóre zalety tego rozwiązania:
Cytat: http://wawalove.pl/10-gazowych-autobusow-juz-w-stolicy-a17276
Autobusy na LNG nie potrzebują dużych zbiorników, a ich tankowanie trwa tylko kilka minut - mówią urzędnicy ratusza - Pojazdy spełniają najbardziej rygorystyczną normę emisji spalin Euro 6, a prostota konstrukcji silnika gazowego przekłada się na niskie koszty eksploatacji (o ok. 35 proc. mniejsze od tradycyjnych wozów).
« Ostatnia zmiana: Styczeń 24, 2015, 13:27:50 pm wysłana przez Macki »
był: Polonez Caro Plus 1.6 GSI '98 69E
       Polonez Caro 1.4 16V GLI '96 L115

  Bądź kowalem swojego losu.
    ...i kompozytorem swojego Poloneza! ;)

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 10983
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
Odp: Instalacja LPG - kilka pytań
« Odpowiedź #17 dnia: Styczeń 24, 2015, 14:14:42 pm »
Jeżeli to jest takie super paliwo to dlaczego nie ma samochodów fabrycznie wyposażonych tylko w instalację LPG? Kiedyś czytałem (choć nie wiem czy dobrze pamiętam), że LPG ma większą liczbę oktanową od benzyny (ponad 100) w związku z czym można zwiększyć stopień sprężania przez co wzrosłaby sprawność silnika, a ponadto z danej pojemności skokowej można by uzyskać większą moc niż na benzynie.
moze sa,na pewno byly ,
jakis dodge czy pochodny , 4D o linii nadwozia jak Ferrari i mocy ponad 300KM,
honda syfik 5D (taka hondo-rover) z silnikiem o stopniu sprezania 12.5

co do mocy, to zalezy ona tez od stopnia napelnienia cylindra ,a gaz w fazie lotnej zajmuje duzo wieksza objetosc niz para benzyny,
wieksza moc na LPG (dzieki wiekszej odpornosci na samozaplon) mozna uzyskac w silnikach doladowanych i w silnikach z bezposrednim wtryskiem paliwa,
te drugie silniki maja juz wystarczajaco duzo problemow, wiec na razie LPG im odpuszczono,
w normalnym silniku wolnossacym jednak noPb98 czy 99 daje ciut lepsze wyniki niz LPG,
gosc mial mustanga V6 i zajmowal sie tez tuningiem,
nie pamietam jaka tam moc byla, ale na LPG z miejsca zaplonem uzyskal wieksza moc niz seryjna benzyna,
pozniej sie bawil bardziej drobiazgowo i podniosl tez moc na benzynie ,ale na LPG wciaz bylo wiecej,
w rezultacie dla najlepszych ustawien jakie sprawdzil moc na 98 byla troche wieksza niz dla najlepszych ustawien LPG ,ale na obu paliwach to bylo sporo wiecej koni niz fabryczne na 95 oczywisci
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Offline maciejowski

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2953
  • Płeć: Mężczyzna
    • 125p '75 | 125p '78 | 125p '80 | 125p '90 | 126p '78 | caro '96 |
Odp: Instalacja LPG - kilka pytań
« Odpowiedź #18 dnia: Styczeń 24, 2015, 14:23:40 pm »
w polsce były peugeoty 406, fabrycznie wyposażane w gazownię.
Cytat: KGB
wtedy moze okazac sie ,ze pelno Nm ,a jakoby zadnego nie bylo - jedna malutka przekladnia ,tak wiele ubylo ...

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 10983
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
Odp: Instalacja LPG - kilka pytań
« Odpowiedź #19 dnia: Styczeń 24, 2015, 14:58:11 pm »
chodzilo raczej o samochody only LPG (czyli jak moj C+ przez ostatni rok :d  )
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.