Autor Wątek: Wpasowanie 2.0 z Ritmo w budę Caro  (Przeczytany 4254 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Wpasowanie 2.0 z Ritmo w budę Caro
« dnia: Sierpień 23, 2010, 01:58:52 am »

-Zukowaty-

  • Gość
Witam!

Tak jak w temacie. Może ktoś włożył silnik 2.0 z Ritmo Abartha do Polaja? Problem polega na tym iż aparat zapłonowy montowany jest w głowicy wzdłużnie z wałkiem nierządu i nie mam pewności że nie wbije mi się do kabiny aż na kanapę. Chciałbym to wiedzieć przed montażem co bym nie musiał lecieć do blacharza na przekonstruowanie karoserii. Kopułkę oczywiście dam z bocznymi wyjściami żeby zaoszczędzić te kilka mm.  Będę wdzięczny za wszelkie sugestie.


Wpasowanie 2.0 z Ritmo w budę Caro
« Odpowiedź #1 dnia: Sierpień 23, 2010, 15:17:20 pm »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
Najprosciej uzyc glowiczki wydechowej z walkiem od argenty/132 na wtrysku, tyle ze towar drogi i mocno deficytowy :?
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG

Wpasowanie 2.0 z Ritmo w budę Caro
« Odpowiedź #2 dnia: Sierpień 23, 2010, 15:33:18 pm »

Offline Leonek1321

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1116
Elwood#1887, a abarthcie nie siedziały przypadkiem inne wałki ?
Polonez 93/97 r 2.0 DOHC - był...
powoli do przodu AQVR ;)

Wpasowanie 2.0 z Ritmo w budę Caro
« Odpowiedź #3 dnia: Sierpień 23, 2010, 15:37:47 pm »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
Napisalem ze to najprotsze a nie najlepsze wyjscie :) , rzeczywiscie byly troche inne o dluzszych czasach ale na zwyklym tez bedzie dobrze chodzil . Roznice(poza 2 gaznikami) nie byly znow tak wielkie jak sie wiekszosci wydaje- faktycznie walki sa inne, do tego sa wieksze zawory, nieco wiekszy stopien sprezania, baran zamiast zeliwniaka i dokladniej spasowane kanaly w glowicy z kolektorami i to wlasciwie wszystko . Dodatkowo caly dol byl dokladniej wywazony i spasowany, ale to przeciez zostaje
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG

Wpasowanie 2.0 z Ritmo w budę Caro
« Odpowiedź #4 dnia: Sierpień 23, 2010, 18:52:36 pm »

-Zukowaty-

  • Gość
Cytat: "Elwood#1887"
Najprosciej uzyc glowiczki wydechowej z walkiem od argenty/132 na wtrysku, tyle ze towar drogi i mocno deficytowy :?

Tak jak koledzy już napisali nie chciałbym grzebać w silniku. Jak Skorpiony coś tam włożyły to niech sobie będzie...choćby ze względu na wartość sentymentalną.

[ Dodano: 23 Sie 2010 18:56 ]
Cytuj (zaznaczone)
u Alexa w polaju z silnikiem od debry turbo aparat tak montowany zmieścił sie chyba na styk bez klepania, ale to twórcy tego potrowa musza sie dokładnie wypowiedzieć

A kopułkę da radę wymienić czy trzeba silnik opuszczać?

Elwood#1887, z tego co oblukałem to w 2.0 130TC są:
-tłoki z 1800
-większe zawory
-ostrzejsze wałki
-wyważany dół
-dużo mniejszy ssak oleju
-2 solexy
-wydech 4w2w1
i nie jestem pewien ale chyba mocniejsze korby bo przy rozbieraniu 2000 ze 132 wyglądały normalnie a moje w 130TC są przeszlifowane na  bokach stopek i mają bardzo mało miejsca przy obrocie do bloku. Nie mam niestety korby seryjnej na przymiarkę.

Wpasowanie 2.0 z Ritmo w budę Caro
« Odpowiedź #5 dnia: Sierpień 23, 2010, 22:31:26 pm »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
Cytat: "-Zukowaty-"
A kopułkę da radę wymienić czy trzeba silnik opuszczać?
Raczej przesunac do przodu zeby zdjac kopulke albo zrobic zawczasu odpowiedni otwor rewizyjny. Kopulka bedzie na mocny styk
Cytat: "-Zukowaty-"
ale chyba mocniejsze korby bo przy rozbieraniu 2000 ze 132 wyglądały normalnie a moje w 130TC są przeszlifowane na bokach stopek i mają bardzo mało miejsca przy obrocie do bloku. Nie mam niestety korby seryjnej na przymiarkę.
Jezeli to 132 bylo na wtrysku to mialo mocnijsze pogrubione korby niz gaznikowiec, ewentualnie ktos mogl zapodac blok od wtryskowca pod gaznik - wtedy blok nie mial miejsca na pompe paliwa tzn bylo ale zalane bez otworow i zazwyczaj(nie zawsze) mialo juz dodatkowe otwory pod lapy do przednionapedowki

 Jezeli zostawiasz orginalny uklad zaplonowy digiplexa to bedziesz potrzebowal skrzyni lub dzwonu od wtryskowej argenty ktora ma miejsce na czujnik na kole zamachowym, ewentualnie przerobic zwykly dzwon od skrzyni
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG

Wpasowanie 2.0 z Ritmo w budę Caro
« Odpowiedź #6 dnia: Sierpień 26, 2010, 18:45:22 pm »

Offline Bomber

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 351
  • Płeć: Mężczyzna
    • 2.0C '84, Omega Bfl '03
Czy dobrze zrozumiałem że do oryginalnego aparatu z Ritmo można podłączyć cewkę i moduł z OHV zamiast digiplexa?

Wpasowanie 2.0 z Ritmo w budę Caro
« Odpowiedź #7 dnia: Sierpień 26, 2010, 20:05:05 pm »

-Zukowaty-

  • Gość
Cytat: "Bomber"
Czy dobrze zrozumiałem że do oryginalnego aparatu z Ritmo można podłączyć cewkę i moduł z OHV zamiast digiplexa?

Raczej tak. Po wszystkich analizach, organoleptyce itd tak wychodzi. Pamiętaj że mowa nie o seryjnym tylko tym w głowicy w Ritmo 130TC.

Co do ilości miejsca chyba znalazłem rozwiązanie: Palec i kopułka z Argenty 2.0 IE. Trzeba będzie trochę podtoczyć ośkę aparatu ale powinno wszystko grać. Po wypłacie ;) zrobię zakupy i dam znać jak to się spasowało.

Wpasowanie 2.0 z Ritmo w budę Caro
« Odpowiedź #8 dnia: Sierpień 26, 2010, 20:50:20 pm »

Offline Bomber

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 351
  • Płeć: Mężczyzna
    • 2.0C '84, Omega Bfl '03
Czy więc aparat w głowicę od Ritmo 105TC także podpasuje pod cewkę+moduł polonezowski? Chodzi konkretnie o silnik z Regaty 100S(z tego co wiem były to te same silniki).

Wpasowanie 2.0 z Ritmo w budę Caro
« Odpowiedź #9 dnia: Sierpień 27, 2010, 16:34:51 pm »

Offline Bomber

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 351
  • Płeć: Mężczyzna
    • 2.0C '84, Omega Bfl '03
A co z pomysłem kolegi Zukowatego tj. palec i kopułka od Argenty na wtrysku? Myślę że w takiej konfiguracji by się zmieściło.

Wpasowanie 2.0 z Ritmo w budę Caro
« Odpowiedź #10 dnia: Sierpień 28, 2010, 00:14:31 am »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
Cytat: "-Zukowaty-"
Swoją droga ciekawe jak by go jak najmniej inwazyjnie jeszcze podkręcić....
Tloki od 1,8 to optimum w 2.0 te z wiekszym garbem daja za duza kompresje i panewki dostaja, a juz w serii nie maja lekko. A jak malo inwazyjnie podkrecac to moim zdaniem kupic 2 glowice od 2,0 albo jeszcze lepiej 1.8 - mniejsze podciecia po bokach i ciut wyzsza kompresja i zapodac wieksze zawory seryjnie sa jezeli mnie pamiec nie myli 42 ssacy i 36 wydech, 130 TC ma 43,7 i 36,5 a w glowice bez problemu wchodza 49mm ssacy i chyba 40  wydech, do tego walki od 130 TC plus lekko zwiekszona kompresjaczapka od 1.8. Do tego koniecznie ciachniete kolo zamachowe, i obrobione kolektory oraz poprawione gazniki
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG

Wpasowanie 2.0 z Ritmo w budę Caro
« Odpowiedź #11 dnia: Sierpień 28, 2010, 12:54:00 pm »

-Zukowaty-

  • Gość
Cytat: "Elwood#1887"
do tego walki od 130 TC plus lekko zwiekszona kompresjaczapka od 1.8. Do tego koniecznie ciachniete kolo zamachowe, i obrobione kolektory oraz poprawione gazniki

Gażniki to 2 poziome solexy 4x40mm (nie bardzo jest co poprawiać), kolektora ssącego praktycznie nie ma, wydech to baran 4w2w1, więc tu też nie ma pola do popisu. Zastanawiam się nad  wałkami Bredy lub dać do zrobienia jakiesz szybkie bo te AR wypadają baaardzo słabo na wyższych obrotach (jedne z najgorszych w DOHC) za to mają bardzo dobry dół. Fajnie by było zrobic coś by podnieść górę. Dzisiaj wytargaęłm z bloku korby z tłokami i zbieram się za polerkę i zdjęcie kilku (czyt. kilku a nie kiligrama) gram z korb i dogładzenie denek. Zalezy mi na lepszym wchodzeniu na obroty i płynniejszej pracy. Co do zamachu to koło fabrycznie jest bardzo pocięte od strony bloku prawie na całej średnicy.

Wpasowanie 2.0 z Ritmo w budę Caro
« Odpowiedź #12 dnia: Wrzesień 15, 2010, 16:58:37 pm »

Offline Bomber

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 351
  • Płeć: Mężczyzna
    • 2.0C '84, Omega Bfl '03
I jak postępy? Co do tematu to mam jedno podstawowe pytania: W jaki sposób aparat(a raczej sam rozdzielacz iskry) z Ritmo 130TC ma współpracować z cewką i modułem z OHV skoro nie ma przerywacza? Owszem, aparat bezstykowy z czujnikiem halla z Ritmo ale 105TC(bez digiplexu) ma podobno szanse zadziałać z zapłonem OHV. Jak to ma współpracować z rozdzielaczem z 130TC? Z góry przepraszam za być może bezsensowne pytanie ale nie do końca się w tym wszystkim orientuje :|

Wpasowanie 2.0 z Ritmo w budę Caro
« Odpowiedź #13 dnia: Wrzesień 16, 2010, 20:45:09 pm »

Offline waldi919

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 244
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Atu+ 2.0 GSI PN 81r :-)
Atu+2.0 DOHC:
Klima
4x el szyby
Webasto
el lusterka

Wpasowanie 2.0 z Ritmo w budę Caro
« Odpowiedź #14 dnia: Wrzesień 16, 2010, 22:07:12 pm »

Offline Bogdan611

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 316
  • Płeć: Mężczyzna
  • Polonez Caro 1.6 GLi 96'
Dzięki,o to mi chodziło :mrgreen:
Poloneza chwalić nie trzeba,bo by to było jak wlewanie wody do morza.
OSTERZEGAM PRZED ZLODZIEJSKIMI PRAKYTKAMI T-MOBILE
Pożyczki bez Bik-u,teren Częstochowy zapraszam 797-603-075 lub PW