Autor Wątek: wspomaganie kierownicy - 2 pytania  (Przeczytany 5402 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Odp: wspomaganie kierownicy - 2 pytania
« Odpowiedź #20 dnia: Luty 24, 2011, 14:03:21 pm »

Offline kuba9449

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 157
Podepne sie pod temat. Zalozylem do fiata przekladnie JKC, ale krotki walek jest za krotki, po wsadzeniu do kolumny ledwo nachodzi na wieloklin przekladni... Byly rozne walki dla JKC i ZF?

Odp: wspomaganie kierownicy - 2 pytania
« Odpowiedź #21 dnia: Luty 24, 2011, 14:34:38 pm »

Offline mruk1313

  • OHV-FSO HEKO TEAM
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3436
  • Płeć: Mężczyzna
  • 19 lat z FSO
    • FSO POLONEZ CARO+ 1.6GSI 1998r. 60tyś km... i coś jeszcze x2......
na to wygląda że były , tak samo jak i przełożenie  ZF a JKC kolega wyzej napisał dokładnie) rożnią się od siebie paski napędu pompy
ZF gates avx10x800LA
JKC gates avx10x763LA
W katalogu części zamienychsą podane dwa rózne numery tych wałków, dla JKC I ZF.Nigdy ich nie porównywałem długością , ale z katalogu by wynikało że się róznią, w Morawskim jak i Trzeciaku , nie ma wzmianki o tym o ich róznicy.
FSO cars from POLAND
...........3xFSO.........

Odp: wspomaganie kierownicy - 2 pytania
« Odpowiedź #22 dnia: Luty 24, 2011, 16:18:00 pm »

Offline Maurer

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1410
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1,6 GLI '96 LPG
Podepne sie pod temat. Zalozylem do fiata przekladnie JKC, ale krotki walek jest za krotki, po wsadzeniu do kolumny ledwo nachodzi na wieloklin przekladni... Byly rozne walki dla JKC i ZF?

U mnie przy przekładce ZF na JCK (sama przekladnia) walek pozostal ten sam i bez problemu pasowal - na pewno inne walki byly przy przekladni bez wspomagania, moze taki wlasnie masz?

Odp: wspomaganie kierownicy - 2 pytania
« Odpowiedź #23 dnia: Luty 24, 2011, 16:46:13 pm »

Banan

  • Gość
Przy przekładniach bez wspomagania jest dłuższy. Miałem podobną sytuację. Spróbuj lekko dopchnąć kierownice w stronę przekładni. U mnie brakowało koło 1-2 cm i po dopchnięciu wszystko spasowało. Widocznie po odkręceniu kierownica lekko się podniosła

Odp: wspomaganie kierownicy - 2 pytania
« Odpowiedź #24 dnia: Luty 24, 2011, 17:11:39 pm »

Offline kuba9449

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 157
Podnosilem kierownice zeby wlozyc walek, potem dopchnalem i brakuje...

Odp: wspomaganie kierownicy - 2 pytania
« Odpowiedź #25 dnia: Kwiecień 03, 2011, 00:18:12 am »

Offline wrb#1974

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 2610
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1993. FIAT DOHC 1,6 "kwadrat". poległ w mojej obronie, w walce z przeważającymi siłami wroga.
mam przekładnię kierowniczą ze wspomaganiem. niestety spawacz odciął wąsa i teraz nie wiem jak założyć drugiego. nie mogę znaleźć żadnych znaków- może nie wiem jak wyglądają. proszę o radę, najlepiej ze zdjęciami.
to taka przekładnia:
http://moto.allegro.pl/przekladnia-kierownicza-polonez-ze-wspomaganiem-i1527842039.html
Świat dla wszystkich, Polska dla Polaków. to nie rasizm, to prawo do bycia Panem we własnym Domu.

Odp: wspomaganie kierownicy - 2 pytania
« Odpowiedź #26 dnia: Kwiecień 04, 2011, 16:34:31 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13828
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
tez polecam taka operacje - najlepiej jeszcze na stole warsztatowym,
jednak moze byc lekki problem ze znalezieniem odpowiedniej pozycji wasa,
dlatego dobrze jest zaznaczyc ryską srodkowe polozenie wałka i na oko zalozyc wąs ,
pozniej na aucie sprawdzic jak jedzie i drobnymi krokami ustawic tak jak trzeba,
niestety inne metody za bardzo nie ma,bo z dostepnych danych (albo niedostepnych jak kto woli) nie wiadomo ile i od czego odmierzac
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: wspomaganie kierownicy - 2 pytania
« Odpowiedź #27 dnia: Kwiecień 04, 2011, 16:53:49 pm »

Offline Zoltan#1930

  • Administrator
  • Wiadomości: 3185
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sport&Classic Workshop
Nie zupełnie tak na oko. Ustawia się przekładnie na środku (policzyć obroty, podzielić na pól) a wąs ustawia się tak, by płaszczyzna poprowadzona przez środek otworu na końcówkę kierowniczą i oś wału, do którego się wąs przykręca, była równoległa z płaszczyzną, która dotyka do podłużnicy. Innymi słowy-dziura w wąsie ma być na wprost kierunku jazdy jak przekładnia jest ustawiona na wprost.
Cytat: KGB
GAZ rzadzi ,GAZ radzi ,GAZ nigdy was nie zdradzi  :twisted:

Polski Fiat 1977r, Polonez 1600 L 1980r, Volvo 945 2300 GL 1992r, Mazda Bongo SD1D32 2200D->2000i 1994r, Iveco Daily Max 2800TD 1997r Chrysler Town&Country 3300 LX 2001r

Odp: wspomaganie kierownicy - 2 pytania
« Odpowiedź #28 dnia: Kwiecień 04, 2011, 20:06:08 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13828
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
no to wlasnie jest na oko  ,zapomnialem napisac o plaszczyznie przylegania ,
jest jakis kat odchylenia tych osi (dla normalnej 1*6' :P ) ,wiec mierzenie suwmiarka odleglosci od plaszczyzny jest ustawieniem na oko,
pozniej trzeba sobie skorygowac ząbek w jedna lub druga strone
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: wspomaganie kierownicy - 2 pytania
« Odpowiedź #29 dnia: Kwiecień 06, 2011, 23:20:16 pm »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
Byly rozne walki dla JKC i ZF?
Byly dwa rodzaje i roznily sie dlugoscia.
Jest jeszcze trzeci pasujacy walek od Fiata Argenta ze wspomaganiem, ale przy montazu tego wspomagania do PN trzeba go zmienic na walek od ZF poldka gdyz orginal jest za dlugi. O dziwo orginal za to pasuje bez problemu do DF
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG

Odp: wspomaganie kierownicy - 2 pytania
« Odpowiedź #30 dnia: Kwiecień 08, 2011, 17:55:46 pm »

Offline Zoltan#1930

  • Administrator
  • Wiadomości: 3185
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sport&Classic Workshop
KGB Ale ząbki dają skok o jakieś 5-8* więc ten kąt 1*6' będzie pomijalny :)

Elwood-w df jest inaczej i faktycznie walek jest dłuższy. robiłem to ostatnio i wyszło, że też kolumny kierownicze (polonez z regulacją i df bez) są róznej długości. wałki też inne.
Ja sobie zamontowalem do df kolumne z poloneza, przekładnie mam ZF a wałek przedłużony o 4 cm (zamiast stosować nabe na kiere, to całą kolumną do tyłu :) )
Cytat: KGB
GAZ rzadzi ,GAZ radzi ,GAZ nigdy was nie zdradzi  :twisted:

Polski Fiat 1977r, Polonez 1600 L 1980r, Volvo 945 2300 GL 1992r, Mazda Bongo SD1D32 2200D->2000i 1994r, Iveco Daily Max 2800TD 1997r Chrysler Town&Country 3300 LX 2001r

Odp: wspomaganie kierownicy - 2 pytania
« Odpowiedź #31 dnia: Kwiecień 08, 2011, 22:56:24 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13828
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
KGB Ale ząbki dają skok o jakieś 5-8* więc ten kąt 1*6' będzie pomijalny :)
no wlasnie ,
jak sie trafi to bedzie dobrze ,a jak sie nie trafi to o wiecej niz jeden zabek sie raczej nie spudłuje ,
niby ciezko spudlowac ,bo sin6* ~0.1 ,ale w pratyce ... roznie bywa :D
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.