Autor Wątek: wspomaganie kierownicy - 2 pytania  (Przeczytany 5403 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

wspomaganie kierownicy - 2 pytania
« dnia: Sierpień 31, 2010, 12:50:42 pm »

mieciur

  • Gość
Chodzi mi o taką rzecz:
1) czy ktoś się orientuje jaki płyn/olej wlać do układu wspomagania kierownicy ? bo mam trochę poniżej min. i chciałbym dolać (polenez caro+ 1998 r.)
2) jak to jest z pełnym skrętem. Bo w gdzieś czytałem, że przy tych układach wspomagania nie można trzymać kierownicy w pełnym skrecie dłużej niż 20 sekund bo inaczej się pompa wspomagania trwale uszkadza - prawda to ?

wspomaganie kierownicy - 2 pytania
« Odpowiedź #1 dnia: Sierpień 31, 2010, 13:34:36 pm »

Offline Grzech#1938

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 4125
  • Płeć: Mężczyzna
    • GSI, GLI, GLE
Ja do kombi używam Hipol ATF II D.
Mój system to linux: https://www.opensuse.org/#Leap

wspomaganie kierownicy - 2 pytania
« Odpowiedź #2 dnia: Sierpień 31, 2010, 13:39:08 pm »

mieciur

  • Gość
A orientujesz się ile ten hipol kosztuje ?

wspomaganie kierownicy - 2 pytania
« Odpowiedź #3 dnia: Sierpień 31, 2010, 14:30:35 pm »

Offline Maurer

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1410
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1,6 GLI '96 LPG
Jakies 15zł za litr. I unikaj dokrecania do końca, bo faktycznie pompa jest wtedy mocniej obciazona, widac to po obrotach, czy mozna ją trwale uszkodzic to nie wiem, ale o pęknięciu węża w takiej sytuacji slyszalem.

wspomaganie kierownicy - 2 pytania
« Odpowiedź #4 dnia: Sierpień 31, 2010, 15:12:51 pm »

Offline Pastor

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 97
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1.4 GLi
Fakt, nie powinno dokręcać się do końca na dłuższy czas, gdyż wtedy płyn zaczyna się grzać i sama pompa tez może ulec przegrzaniu, co może skutkować jakimś uszkodzeniem.

wspomaganie kierownicy - 2 pytania
« Odpowiedź #5 dnia: Wrzesień 02, 2010, 08:24:54 am »

mieciur

  • Gość
A jeszcze takie pytanie:
U mnie jak dam pełny skręt (do oporu) to słychać chrobotanie - ogólnie pompe odgłos jest straszny ! A u Was jak jest ?

wspomaganie kierownicy - 2 pytania
« Odpowiedź #6 dnia: Wrzesień 02, 2010, 15:29:34 pm »

Offline Pastor

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 97
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1.4 GLi
Tak nie powinno się dziać. To może być oznaka, że pompa zaczyna zdychać. W takich sytuacjach lepiej unikać zbyt częstego dokręcania do końca. :)

wspomaganie kierownicy - 2 pytania
« Odpowiedź #7 dnia: Wrzesień 03, 2010, 07:55:40 am »

mieciur

  • Gość
Odkąd go kupiłem tak mam, już nim zrobiłem 20 tyś.km I unikam max skrętu jak ognia :)

wspomaganie kierownicy - 2 pytania
« Odpowiedź #8 dnia: Wrzesień 06, 2010, 08:46:15 am »

Offline altowiolista

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 660
    • Atu i Caro-oba GSi, Borewicz 1,? '83, Caro+ GLI, Atu-
U mnie piszczy przeraźliwie w takiej sytuacji. Pewnie pasek jest ciupek luźny. To świadczy o rzeczywiście większym obciążeniu pompy.
Altówka, Alaska, mój Anioł albo Atu. Jak by nie patrzeć - warto żyć! A teraz mam jeszcze Borewicza!!

Odp: wspomaganie kierownicy - 2 pytania
« Odpowiedź #9 dnia: Styczeń 23, 2011, 23:53:11 pm »

Offline myszaradom

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1971
  • Płeć: Mężczyzna
    • Poldorover 1,8
podłącze się pod temat. Czy w polonezach wychodziły dwie różne maglownice od wspomagania, w sensie przełożeniu maglownicy (mniej kręcenia kierą szybciej koła i odwrotnie)

Odp: wspomaganie kierownicy - 2 pytania
« Odpowiedź #10 dnia: Styczeń 24, 2011, 10:11:15 am »

Offline Stingerek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6140
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro 1.4
    • http://www.thg.pl
w polonezie nigdy nie było maglownicy. Tylko przekładnia kierownicza.
Tak wychodziły dwa rodzaje, ale czy różniły się przełożeniem , tego nie wiem.

Gdzieś głęboko pod Moimi i Twoimi powiekami, tam gdzie czarów jest miasteczko spotkasz mnie...

Odp: wspomaganie kierownicy - 2 pytania
« Odpowiedź #11 dnia: Styczeń 24, 2011, 11:14:51 am »

Offline myszaradom

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1971
  • Płeć: Mężczyzna
    • Poldorover 1,8
A no to nie wiedziałem :) hmmm muszę się dowiedzieć bo zależy mi o przekładni kierowniczej na zasadzie mało kręcę szybciej koła skręcają.

Odp: wspomaganie kierownicy - 2 pytania
« Odpowiedź #12 dnia: Styczeń 24, 2011, 12:44:12 pm »

Buszek

  • Gość
to najlepiej w takim wypadku zaadaptować magiel z innego samochodu i pozbyć się przekładni , bądź zastosować jakąś redukcje przełożenia głównego przez  przekładnie planetarną . Chodź osobiście skłaniałbym się do opcji nr 1 .
« Ostatnia zmiana: Styczeń 24, 2011, 12:52:01 pm wysłana przez Buszek »

Odp: wspomaganie kierownicy - 2 pytania
« Odpowiedź #13 dnia: Luty 03, 2011, 22:33:08 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13828
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
z czego maglownice chcesz ? chyba z alfy 156 ,bo ma 2.5 obrotu ,
przekladnia w polonezie w kazdej wersji ma 3 obroty z hakiem i to w zupelnosci wystarczy ,
jak ktos chce miec jak w grze samochodowej max 1 obrot to proponuje zrobienie przekladni na kolach mechanizmu roznicowego :P ,
takie moje bardzo stare przemyslenia ,gdy walczylem z przekladnia w DFie
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: wspomaganie kierownicy - 2 pytania
« Odpowiedź #14 dnia: Luty 04, 2011, 00:33:52 am »

Offline Stingerek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6140
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro 1.4
    • http://www.thg.pl
Cytuj (zaznaczone)
przekladnia w polonezie w kazdej wersji ma 3 obroty z hakiem i to w zupelnosci wystarczy ,
880 stopni....

Gdzieś głęboko pod Moimi i Twoimi powiekami, tam gdzie czarów jest miasteczko spotkasz mnie...

Odp: wspomaganie kierownicy - 2 pytania
« Odpowiedź #15 dnia: Luty 04, 2011, 00:40:29 am »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13828
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
Cytuj (zaznaczone)
przekladnia w polonezie w kazdej wersji ma 3 obroty z hakiem i to w zupelnosci wystarczy ,
880 stopni....
880 to 2.5 obrotu - nie rozumiem ,czy tyle bys chcial ,czy o co chodzi ?
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: wspomaganie kierownicy - 2 pytania
« Odpowiedź #16 dnia: Luty 04, 2011, 00:45:19 am »

Offline Stingerek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6140
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro 1.4
    • http://www.thg.pl
i tyle jest.. nie 3

Gdzieś głęboko pod Moimi i Twoimi powiekami, tam gdzie czarów jest miasteczko spotkasz mnie...

Odp: wspomaganie kierownicy - 2 pytania
« Odpowiedź #17 dnia: Luty 04, 2011, 02:36:20 am »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13828
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
a) przekladnia bez wspomagania - przelozenie 1:16.4  ,max obrot wasa w jedna strone 44* ,czyli 88* x 16.4 = 1443* ; 4 obroty
b) ZF - przelozenie 1:14.5 , 88* x 14.5 = 1276* ; 3.5 obrotu
c) JKC - przelozenie 1:15.2 , 88* x 15.2 = 1337* ; 3,7 obrotu

w rzeczywistosci sa ograniczniki skrecenia i was nie dziala w pelnym zakresie ,
w ZF mam 3 obroty z haczykiem trudnym do okreslenia ~30*
w starej w DFie mialem 3.5 obrotu gora ,nawet niecale ,

skoro masz na starej przekladni 2.5 obrotu to masz zle ustawione ograniczniki ,
oczywiscie jezeli masz zalozone wspomaganie to tez masz zle ustawione ograniczniki ,ale to juz z twojej winy ,bo sam musiales je zakladac
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: wspomaganie kierownicy - 2 pytania
« Odpowiedź #18 dnia: Luty 04, 2011, 02:42:25 am »

Offline Stingerek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6140
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro 1.4
    • http://www.thg.pl
Cytuj (zaznaczone)
oczywiscie jezeli masz zalozone wspomaganie to tez masz zle ustawione ograniczniki ,ale to juz z twojej winy ,bo sam musiales je zakladac
Celowo.

Przy maks skręcie w prawo miejsce w którym końcówka krótka łączy się z drazkiem pośrednim.... doskonale szlifuje mi rozrusznik.
ROver....
« Ostatnia zmiana: Luty 04, 2011, 02:42:41 am wysłana przez Stingerek »

Gdzieś głęboko pod Moimi i Twoimi powiekami, tam gdzie czarów jest miasteczko spotkasz mnie...

Odp: wspomaganie kierownicy - 2 pytania
« Odpowiedź #19 dnia: Luty 04, 2011, 13:22:53 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13828
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
to po co wprowadzasz ludzi w blad ,ze jest 2.5 obrotu ? mozesz sobie zrobic  1 obrot i miec srednice zawracania 25m ,ale nie o to chyba chodzi pytajacym
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.