Witam sorki ze zkaładam kilka tematów ale rozwazam rózne opcje przekładki silnika do fiaciora rozmawiałem dzisiaj z młodym i nakrecał mnie ostro na temat silników forda z tym ze nie koniecznie ohc. Wiec zastanawiam sie nad przekładka silnika dohc z sierry najprosciej i najtaniej wyjdzie kupic cała sierre na czesci, nie sa one drogie z silnikiem 2.0 i teraz tak co poza silnikiem skrzynia n9 i wałem, który trzeba bedzie przerobic pod mocowanie do mostu fiata bedzie mi jeszcze potrzebne. Słyszałem ze są straszne kombinacje z zamachem i sprzegłem jak to tam działa, i ze trzeba robic flansze pod rozrusznik pompe wspomagania przekładac na prawa strone do tego wiem tez ze trzeba sobie dorobic łapy pod silnik ale to nie problem, młody moze mi użyczyc swoich i zrobie sobie identyczne .A jak z poduszka skrzyni biegów i wału jezeli cos pominałem to prosze o dopisanie tego zebym mógł sobie z tego stworzyc małe kompendium wiedzy
U mlodego podstawowym problemem bylo to ze swap mial byc szybki, tani i bez przerabiania polowy auta. Z zwiazku z czym zapadla decyzja o zostawieniu skrzyni N9 ktora tam jest i podpieciu silnika dohc ze sierry/scorpio ktory to trafil sie w dobrej cenie a ma on identyczne mocowanie do skrzyni. Okazalo sie ze silnik ma bardzo duze i grube kolo zamachowe, i nie wejdzie ono w obudowe skrzyni N9 a do dohc nie da sie przykrecic kola od pinto. Aby to ominac sa dwa wyjscia
1) Dorobic flansze aby zdystansowac silnik
2) Zastosowac kolo zamachowe od silnika CVH 1,8 albo Zetec 1.8/2.0
Poniewaz u siebie bedziesz montowal od zera to kup silnik z dedykowana skrzynia tj MT 75 i caly ten zestaw zamontuj -skrzynia MT 75 wymiarowo pasuje bardziej od N9, a dodatkowo przerobienie walu napedowego jest latwijsze poniewaz rozstaw srub na skrzyni jest taki sam jak w FSO a sama skrzynia jest chyba lzejsza niz N9
Tylko najpierw sie zdecyduj co KONKRETNIE chcesz zrobic, bo akurat wyspawanie lap(od mlodego nie beda pasowac) to jeden z mniejszych problem jakie beda przy fordowskim dohc w DF poniewaz jak zapewne zauwazyles jest to silnik duzo wiekszy i bardziej skomplikowany niz ohc ktory ma mlody a zazwyczaj wystepuje jeszcze na wtrysku gdyz gaznikowce sa rzadkie i maja zaledwie 109 KM
Zainteresowanych informuje ze Mlody zostaje przy ohc poniewaz przy jego stylu jazdy w DOHC najpierw zagrzalby motor, potem zapewne zacznie klepac hydraulika a na koniec padnie uszczelka pod glowica