Autor Wątek: M10 zamiast OHV  (Przeczytany 7403 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

M10 zamiast OHV
« Odpowiedź #20 dnia: Wrzesień 21, 2010, 13:40:35 pm »

Offline BARTEK1925

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 4230
  • Płeć: Mężczyzna
  • 000086
    • Laguna I kombi 1.8 + sekwencja 2000 r.
Cytat: "Bogdan611"
jak da się dwa poziome gaźniki webera DCOE 40 lub 45 to razem z dobrze obliczonym wydechem powinno być ok 120-130km i wtedy ROVERki mają problem :D


no to go Chłopie wkładaj, bo widzę że powstał kolejny temat o tym czy wejdzie, czy nie wejdzie i nic z tego znowu nie wynika.... zapraszam z do garażu i roboty, a nie dywagowania przed klawiaturą.
Paździoch 2.0 OHC ford 1990 r - 2003/2016 r. auto odjechało 14.05.2016 do nowego domu.
A codziennie granatowe Mondeo kombi MK1 1.6 + LPG - zwany też czołgiem-sprzedany wrzesień 2017
Obecnie: Laguna 2000 r. kombi 1.8 + sekwencja
             Berlingo 2008 r. I lift 1.6 + sekwencja

M10 zamiast OHV
« Odpowiedź #21 dnia: Wrzesień 21, 2010, 23:01:34 pm »

Offline davit

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 220
jeździłem m10 w e30 i niestety muszę powiedzieć że przez półtora roku przerzuciłem 3 silniki bo każdy kończył w różny sposób ale muszę powiedzieć że mimo wszystko są to wytrzymałe silniki. Pierwsze m10 miało pękniętą głowice i grzało się tak że wskazówka cały czas stała na czerwonym polu albo blisko niego a silnik wyrzucał litry cieczy na zewnątrz, po tygodniu takiego jeżdżenia silnik nagle osłabł i zgasł a rozrusznik już nie miał siły zakręcić. Wiedziałem że to koniec już dla tego silnika. Jakież było moje zdziwienie jak po weekendzie po przekręceniu kluczyka auto odpaliło ze strzała, wymieniłem chłodnice na dobrą bo tamta była dziurawa i tak przejeździłem jeszcze miesiąc. Po miesiącu zakupiłem drugie m10 z 78 roku które jeździło na k-jecie, przy wkładaniu jeszcze stoczyłem koło zamachowe i muszę powiedzieć że to m10 naprawdę jeździło i kręciło się wysoko aż do dnia kiedy to na rondzie lecąc bokiem coś stuknęło i motor zgasł, okazało się że troche przesadziłem z obrotami bo na gazie odcinki to nie miało i zawór chyba za wolno się chował bo tłok postanowił mu pomóc i resztki zaworu wyjąłem z miski. Już nie pamiętam co było z tym trzecim m10 wiem tylko że jak go sprzedawałem to panewki były głośniejsze od radia. Tak więc wkładając m10 trzeba być świadomym że raczej nie będzie mieć mniej niż 200 tyś. km najechane i że przy takim przebiegu już raczej nie ma silnika nie do zajechania. Ja osobiście lubię ten silnik i uważam że jak się trafi w dobrym stanie to długo i bezawaryjnie pojeździ. Koledze do rekina wkładaliśmy jakieś cztery lata temu m10 które jeździło na automacie i do dzisiaj nic innego nie robi niż wymiana oleju.
Fiat 125p DOHC
Audi S4 C4 2.2 turbo

Chciałbym umrzeć tak jak mój dziadek w kapciach przed telewizorem a nie tak jak jego pasażerowie krzycząc.

M10 zamiast OHV
« Odpowiedź #22 dnia: Wrzesień 22, 2010, 11:47:04 am »

Offline BARTEK1925

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 4230
  • Płeć: Mężczyzna
  • 000086
    • Laguna I kombi 1.8 + sekwencja 2000 r.
Przy tak starym silniku warto (jak w każdym innym) rozebrać go przed montażem, przejrzeć, zwymiarować wał, ewentualnie szlif, zobaczyć w jakim stanie są gładzie - czy są progi - obejrzeć zawory i gniazda - w razie potrzeby frezowanie i docieranie lub wymiana zaworów - sprawdzić szczelność, innymi słowy szykować się na remont.
Paździoch 2.0 OHC ford 1990 r - 2003/2016 r. auto odjechało 14.05.2016 do nowego domu.
A codziennie granatowe Mondeo kombi MK1 1.6 + LPG - zwany też czołgiem-sprzedany wrzesień 2017
Obecnie: Laguna 2000 r. kombi 1.8 + sekwencja
             Berlingo 2008 r. I lift 1.6 + sekwencja

M10 zamiast OHV
« Odpowiedź #23 dnia: Październik 03, 2010, 21:35:06 pm »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
Jak ida prace ?
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG

M10 zamiast OHV
« Odpowiedź #24 dnia: Październik 08, 2010, 23:50:56 pm »

KantMaster

  • Gość
U mnie?
Jeśli chodzi o mnie to relacja jest na Youtube , więc zapraszam :

http://www.youtube.com/watch?v=6oJiiKm-Bmk

Zapraszam do subskrybowania mojego kanału, w ten sposób możecie być na bieżąco :D

A tak w ogóle to temat jest o wkładaniu M10 do poloneza więc jak to wygląda? Ktoś to robi ?

Pozdrawiam

M10 zamiast OHV
« Odpowiedź #25 dnia: Październik 09, 2010, 11:28:17 am »

Offline BARTEK1925

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 4230
  • Płeć: Mężczyzna
  • 000086
    • Laguna I kombi 1.8 + sekwencja 2000 r.
Widzę że jak zwykle kończy się na gadaniu/pisaniu a nikt nie dociera do garażu....
Paździoch 2.0 OHC ford 1990 r - 2003/2016 r. auto odjechało 14.05.2016 do nowego domu.
A codziennie granatowe Mondeo kombi MK1 1.6 + LPG - zwany też czołgiem-sprzedany wrzesień 2017
Obecnie: Laguna 2000 r. kombi 1.8 + sekwencja
             Berlingo 2008 r. I lift 1.6 + sekwencja

M10 zamiast OHV
« Odpowiedź #26 dnia: Październik 09, 2010, 13:54:53 pm »

Offline xmaniekx

  • Macher
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 658
    • C+ pinto turbo
Spoko, może niektórzy mało piszą bo nie mają siły po wyjściu z garażu.

Odp: M10 zamiast OHV
« Odpowiedź #27 dnia: Styczeń 31, 2011, 13:20:08 pm »

Offline El-Portero2

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 698
  • Płeć: Mężczyzna
    • PN 5d 1.5 1980r -> PN 3D V6 2.8i. Polonez 5D 1.5 SLE 1989r -> PN Coupe 1.5X, Polonez 1986 1.5 LE Milicja
Co dalej z tym wątkiem? czy już ewidentny koniec tematu?
Cytuj (zaznaczone)
"Moze potnij jakiegoś malucha , świat pełen jest tych co tną ale tych co spawają policzysz na palcach jednej dłoni." CRUISER