Autor Wątek: Urządzenie mikroprocesorowe i nie tylko w Plusie .  (Przeczytany 25484 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Urządzenie mikroprocesorowe i nie tylko w Plusie .
« Odpowiedź #20 dnia: Wrzesień 09, 2010, 11:29:32 am »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7253
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Cytat: "Rafał#1951"
m po założeniu trzeciego światła stop nie musiał oglądać kontrolki przepalonej żarówki
W drugą stronę raczej. Nie zapali ci się kontrolka pomimo rpzepalenia jednej z żarówek głównych... Testowane w Caro z 3cim stopem na spojlerze.
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Urządzenie mikroprocesorowe i nie tylko w Plusie .
« Odpowiedź #21 dnia: Wrzesień 09, 2010, 11:33:02 am »

Offline Rafał

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5735
  • Płeć: Mężczyzna
    • Renault Laguna I phII 1.9 dTi RXE+
Hmm... Pamiętam, że kiedyś ojcu właśnie po założeniu trzeciego światła stopu zaczął się na zawsze świecić ten pedał hamulca, tak jakby była przepalona żarówka światła stopu.
Były: Caro: 1.6 GLI Bosch, 1.4 GLI 16V, 1.4 GTI 16V, 1.6 GTI 16V, 1.6 GTC 16V 1997; Atu: 1.6 GLI Bosch 1997, Peugeot 106 1.0 Itinea 1997
Jest: Renault Laguna I phII 1.9 dTi 1999 RXE+

Urządzenie mikroprocesorowe i nie tylko w Plusie .
« Odpowiedź #22 dnia: Wrzesień 09, 2010, 16:34:44 pm »

Offline Grzech#1938

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 4132
  • Płeć: Mężczyzna
    • GSI, GLI, GLE
Wszystko zależy od tego jak ten trzeci STOP będzie skonstruowany. Jak z żarówką to będzie inaczej, a jak z linijką LED to inaczej. Przecież one biorą minimalną ilość prądu.
Mój system to linux: https://www.opensuse.org/#Leap

Urządzenie mikroprocesorowe i nie tylko w Plusie .
« Odpowiedź #23 dnia: Wrzesień 09, 2010, 17:58:37 pm »

Offline Rafał

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5735
  • Płeć: Mężczyzna
    • Renault Laguna I phII 1.9 dTi RXE+
Mi właśnie chodzi o kontolke pedału hamulca, żeby mi się nie świeciła. Myślałem, że jak założe mikroprocesor z Atu czy Kombi, które miały trzecie swiatło stop fabrycznie to problem rozwiąże.  A trzecie światło stopu mam kupione klasyczne, z żarówką, nie jakieś tandetne LEDy sprzedawane na metry.
Były: Caro: 1.6 GLI Bosch, 1.4 GLI 16V, 1.4 GTI 16V, 1.6 GTI 16V, 1.6 GTC 16V 1997; Atu: 1.6 GLI Bosch 1997, Peugeot 106 1.0 Itinea 1997
Jest: Renault Laguna I phII 1.9 dTi 1999 RXE+

Urządzenie mikroprocesorowe i nie tylko w Plusie .
« Odpowiedź #24 dnia: Wrzesień 11, 2010, 15:44:01 pm »

Offline kuuuba777

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 293
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu + 1.4 16V
Cytat: "mieciur"
Skoro to urządzenie odpowiada m.in za pracę wycieraczek przednich, to czy jest możliwe, że coś się tam uszkodziło i dlatego nie mam trybu pracy przerywanej wycieraczek ?

ja nie miałem pracy przerywanej i po wyłaczeniu wycieraczek nie wracały na swoje miejsce. Wymiana urządzenia zlikwidowała problem. Z tym że ja włożyłem sobie z caro+ (a mam atu+). Co do żarzącej się kontr. ładowania podczas hamowania to... miałem to już wcześniej i teraz wcale się nie nasiliło. Różnica jest taka że włącza mi się ogrzewanie tylnej szyby... na tamtym urządzeniu też się włączało ale jak była zima:) Teraz mam wrażenie że za każdym razem jak odpalam auto. Możliwe że to przez różnicę w budowie tych dwu urządzeń?

Urządzenie mikroprocesorowe i nie tylko w Plusie .
« Odpowiedź #25 dnia: Wrzesień 11, 2010, 22:40:46 pm »

misiek_staszic

  • Gość
Problem także można prosto rozwiązać stosując przekaźnik. Nie ma kontroli nad dodatkowym światłem STOP (na wypadek jego przepalenia), ale pozostaje kontrola nad fabrycznym obwodem. Sterowanie przekaznika pod jedna z zarowek swiatel stop, i wszystko.

Urządzenie mikroprocesorowe i nie tylko w Plusie .
« Odpowiedź #26 dnia: Wrzesień 11, 2010, 22:44:52 pm »

Offline Rafał

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5735
  • Płeć: Mężczyzna
    • Renault Laguna I phII 1.9 dTi RXE+
misiek_staszic, a jakiś schemacik mógłbyś ? :) i tak przy okazji który kabelek przy lampie jest od stopu ? :P
Były: Caro: 1.6 GLI Bosch, 1.4 GLI 16V, 1.4 GTI 16V, 1.6 GTI 16V, 1.6 GTC 16V 1997; Atu: 1.6 GLI Bosch 1997, Peugeot 106 1.0 Itinea 1997
Jest: Renault Laguna I phII 1.9 dTi 1999 RXE+

Urządzenie mikroprocesorowe i nie tylko w Plusie .
« Odpowiedź #27 dnia: Wrzesień 11, 2010, 23:21:07 pm »

misiek_staszic

  • Gość
Jak to komus montowalem (bo ja trzeciego stopu nie mam i miec nie chce) to sterowanie cewki przekaznika wzialem ze zlacza haka holowniczego (zlacze jest przy lewej tylnej lampie, wystarczy delikatnie pociagnac za wiazke od tej lampy i wylezie). Zlacze oczywiscie jest tylko w PN+. A zasilanie mozna pobrac chociazby z oswietlenia bagaznika, tam jest staly plus, a krancowka steruje wlaczaniem tego oswietlenia podajac mase.

Wystarczy zwykly przekaznik zalaczajacy.
Ktory kabelek ? Masa w zlaczu haka to jest czarny oczywiscie. Niech Ci ktos naciska stop przy wlaczonym zaplonie i miernikiem znajdziesz ktory, bo ja nie pamietam, ale to nie problem znalezc.

Urządzenie mikroprocesorowe i nie tylko w Plusie .
« Odpowiedź #28 dnia: Listopad 29, 2010, 12:13:10 pm »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7253
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
No i lipton. Poprawione masy gdzie się dało i jest coraz gorzej. Teraz włącza mi się osuszanie szyby przedniej nawet przy jeździe do przodu z włączonym kierunkiem, świecącym stopem i dmuchawą na maxa. Chyba trzeba zapracować nad poprawieniem zasilania tego mikroklocka bo nie usmiecha mi się kupowac nowego...
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.