Autor Wątek: Regulowane kółko rozrządu  (Przeczytany 1340 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Regulowane kółko rozrządu
« dnia: Wrzesień 13, 2010, 20:51:12 pm »

Offline święty

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1161
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez S1600 powerd by LANCIA 1.6 16v EFI
    • http://www.kswiecicki.prospect.pl
Chciałem się pochwalić wydumką - regulowanymi kółkami rozrządu i przy okazji kilka kwestii przedyskutować :)






Więc tak - pomysł zapożyczyłem gdzieś z netu jak to wykonać - znajomy tokarz mi wycioł z płyty alu o grubości 6mm koła oraz dotoczył kółko tak aby te płyty pasowały.
Resztę widać na fotkach - powierciłem otworki , nagwintowałem , naciołem otworki do regulacji oraz koło poszło do rozcięcia.
Środek kólka w momencie dokręcania do płyty alu zaprasował się tak że jest na sztywno ,
to co zrobił a mnie niepokoi to luz między kołem ok 0.1 mm i tyle koło może mieć bicia - stwierdził że inaczej nie będę w stanie obrócić kołem przy naciągu paska. Zatem pytanie co sądzicie czy to będzie miało znaczenie i mogą zajść przypadki spadnięcia paska czy przeskoczenia przy tak w sumie niewielkim biciu ?
"jest ryzyko , jest zabawa"

Regulowane kółko rozrządu
« Odpowiedź #1 dnia: Wrzesień 14, 2010, 19:24:21 pm »

Offline graczol1

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 563
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borek 1.4 & Caro 1.6
święty, fajny patent, ale potrzebna Ci tak duża regulacje?
Cytat: "święty"
luz między kołem ok 0.1 mm i tyle koło może mieć bicia
To bicie ma taką wartość na obwodzie koła? Bo ja mam takie bicie na małym kółku rozrządu i zrobiłem ponad 10kkm i nic złego nie stwierdziłem(odpukać), a silnik lekko nie ma :wink:
nic się tak wzajemnie nie uzupełnia jak szlifierka kątowa i migomat...
...i sto koni w Borku goni...
FSO POLONEZ Your best discovery

Regulowane kółko rozrządu
« Odpowiedź #2 dnia: Wrzesień 16, 2010, 15:32:30 pm »

Offline bisz

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 342
    • http://marekd.chrobry.pl
Mam inny pomysł i dołącze się z nim bo jest bliski tematowi. Mianowicie, wiadomo nie od dziś że silniki ze zmiennymi fazami rozrządu przy wyższych obrotąch znacznie lepiej ciągną. Naszedł mnie taki teoretyczny pomysł. Gdyby skonstruować jakiś aktywny napinacz rozrządu który z obydwu stron paska, przy przekroczeniu pewnej prędkości obrotowej z jednej strony paska bardziej napinał a z drugiej bardziej luzował, tym samym wałki lub walek rozrządu były by minimalnie przyspieszone w fazie lepiej by ciągło :) patent ryzykowny jak by sie cos spieprzylo, ale jednoczesnie wydaje sie w miare prosty w realizacji. co o tym sadzicie ?

Regulowane kółko rozrządu
« Odpowiedź #3 dnia: Wrzesień 17, 2010, 10:02:18 am »

Offline bisz

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 342
    • http://marekd.chrobry.pl
zasadniczo przyspieszalby faze obydwu walkow (jezeli bylyby 2)

Regulowane kółko rozrządu
« Odpowiedź #4 dnia: Wrzesień 18, 2010, 10:38:18 am »

Offline święty

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1161
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez S1600 powerd by LANCIA 1.6 16v EFI
    • http://www.kswiecicki.prospect.pl
zakres fazowania mam +/- 10 stopni co odpowiada jednemu ząbkowi na kole.
Ja też myślałem nad aktywną zmianą faz przez zastosowanie 2 napinaczy ale jeden błąd w wykonaniu i leci głowica.
"jest ryzyko , jest zabawa"

Regulowane kółko rozrządu
« Odpowiedź #5 dnia: Wrzesień 19, 2010, 21:42:56 pm »

Offline Pastor

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 97
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1.4 GLi
Co do aktywnego napinania paska, można by zastosować jeden hydrauliczny napinacz, który byłby sterowny ciśnieniem oleju w silniku a drugi napinacz mógłby być dociskany jedynie sprężyną. Niestety hydrauliczne napinacze to ogromne koszty.  :wink: