Autor Wątek: Piach w podłużnicach.  (Przeczytany 2892 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Piach w podłużnicach.
« dnia: Październik 01, 2010, 13:05:10 pm »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7253
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Ostanimi czasy jak robiłem konserwację księżycowego gzika to natrafiłem na znaczne ilości piachu wewnątrz podłużnic przednich. Była to dobra garść na każdą podłużnicę.

Pytaie jak się zabezpieczyć na przszłość przed tym. Dekielki mam pozakładane.
Co zrobić w miejscch skąd nei da się wybrać tego piachu.


Osobiście to zasmarowałem wszystkie spawy i złożenia blach pastą do spawów ale nie wiem czy jak będzie to szczelnie atkane to czy nie będzie jeszcze gorzej...

Pytam bo jestem przewrażliwiony na punkcie korozji podłużnic przednich.

Gdzie jeszcze w aucie gromadzi się piach i powoduje korozję...
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Piach w podłużnicach.
« Odpowiedź #1 dnia: Październik 01, 2010, 13:20:16 pm »

myambo

  • Gość
U mnie był piach tam w tych otworach gdzie wchodzi tylny zderzak. Na szczęście korozji nie było. Jak się am znalazł, nie mam pojęcia  :?.

A co do tych dekli na podłużnicach, przyspawałeś tam blachę czy jakiś inny sposób ?

Piach w podłużnicach.
« Odpowiedź #2 dnia: Październik 01, 2010, 13:31:27 pm »

Offline Grzech#1938

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 4132
  • Płeć: Mężczyzna
    • GSI, GLI, GLE
Ja to ten piach odkurzaczem wyciągałem. :)
Mój system to linux: https://www.opensuse.org/#Leap

Piach w podłużnicach.
« Odpowiedź #3 dnia: Październik 01, 2010, 13:57:36 pm »

Offline graczol1

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 563
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borek 1.4 & Caro 1.6
kolejne takie miejsce to kształtka do ktorej przykręca sie tylne mocowania górnego wachacza- objawia sie rudą na fartuchu w komorze silnikowej. Błoto dostajd sie tam przez dwa otwory grubości palca, w które pasują gumowe zatyczki, oraz przez trójkątne nacięcie w górnej podłużnicy do którego widziałem zaślepki na allegro w komplecie z tymi okrągłymi. Ja profilaktycznie wywierciłem po dwa otwory spustowe nad górną krawędzią podłużnicy
nic się tak wzajemnie nie uzupełnia jak szlifierka kątowa i migomat...
...i sto koni w Borku goni...
FSO POLONEZ Your best discovery

Piach w podłużnicach.
« Odpowiedź #4 dnia: Październik 01, 2010, 14:08:34 pm »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7253
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Cytat: "myambo"
A co do tych dekli na podłużnicach, przyspawałeś tam blachę czy jakiś inny sposób ?
Założyłem spowrotem dekle i zamalwałem bitgumem na grubo. Na szczęście jeszcze oznak korozji nie było.
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Piach w podłużnicach.
« Odpowiedź #5 dnia: Październik 01, 2010, 14:23:49 pm »

Offline BARTEK1925

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 4228
  • Płeć: Mężczyzna
  • 000086
    • Laguna I kombi 1.8 + sekwencja 2000 r.
Proponuję po staremu wtrysnąć rozgrzany olej silnikowy w podłużnice :wink: robię tak od jakiegoś czasu, olej podłużnicom nie zaszkodzi.
Paździoch 2.0 OHC ford 1990 r - 2003/2016 r. auto odjechało 14.05.2016 do nowego domu.
A codziennie granatowe Mondeo kombi MK1 1.6 + LPG - zwany też czołgiem-sprzedany wrzesień 2017
Obecnie: Laguna 2000 r. kombi 1.8 + sekwencja
             Berlingo 2008 r. I lift 1.6 + sekwencja

Piach w podłużnicach.
« Odpowiedź #6 dnia: Październik 01, 2010, 14:50:27 pm »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7253
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
No to będzie co zrobić ze starym olejem ;).
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Piach w podłużnicach.
« Odpowiedź #7 dnia: Październik 01, 2010, 15:02:04 pm »

Offline BARTEK1925

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 4228
  • Płeć: Mężczyzna
  • 000086
    • Laguna I kombi 1.8 + sekwencja 2000 r.
Cytat: "Bocian_s#313"
No to będzie co zrobić ze starym olejem ;).


no ba, odkąd sam wymieniam olej koło domu, to zawsze trafia on w podłużnice, progi, drzwi i inne elementy blaszane :D
Paździoch 2.0 OHC ford 1990 r - 2003/2016 r. auto odjechało 14.05.2016 do nowego domu.
A codziennie granatowe Mondeo kombi MK1 1.6 + LPG - zwany też czołgiem-sprzedany wrzesień 2017
Obecnie: Laguna 2000 r. kombi 1.8 + sekwencja
             Berlingo 2008 r. I lift 1.6 + sekwencja

Piach w podłużnicach.
« Odpowiedź #8 dnia: Październik 01, 2010, 18:08:38 pm »

Offline Grzech#1938

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 4132
  • Płeć: Mężczyzna
    • GSI, GLI, GLE
Z tego co pamiętam, to celem zabezpieczanie mieszało się olej z towotem. Osobiście jestem przeciwny takiemu niszczeniu środowiska naturalnego. Pamiętajmy, że jedna kropla niszczy 1000 l wody.
Mój system to linux: https://www.opensuse.org/#Leap

Piach w podłużnicach.
« Odpowiedź #9 dnia: Październik 01, 2010, 20:42:53 pm »

Offline BARTEK1925

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 4228
  • Płeć: Mężczyzna
  • 000086
    • Laguna I kombi 1.8 + sekwencja 2000 r.
Cytat: "Grzech#1938"
Osobiście jestem przeciwny takiemu niszczeniu środowiska naturalnego. Pamiętajmy, że jedna kropla niszczy 1000 l wody.


nie ma tego problemu jeśli masz szczelne profile :wink:
Paździoch 2.0 OHC ford 1990 r - 2003/2016 r. auto odjechało 14.05.2016 do nowego domu.
A codziennie granatowe Mondeo kombi MK1 1.6 + LPG - zwany też czołgiem-sprzedany wrzesień 2017
Obecnie: Laguna 2000 r. kombi 1.8 + sekwencja
             Berlingo 2008 r. I lift 1.6 + sekwencja

Piach w podłużnicach.
« Odpowiedź #10 dnia: Październik 01, 2010, 21:00:43 pm »

Offline FaZi

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1127
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez, Mercedes, Fiat 125p
to mnie ekolodzy powieszą za jaja :(
nie no jutro sie biore za uszczelnienie silnika :P

moim zdaniem lepiej olej w podluznicach niz nic :) ew. fluidol

Piach w podłużnicach.
« Odpowiedź #11 dnia: Październik 01, 2010, 21:03:11 pm »

Offline BARTEK1925

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 4228
  • Płeć: Mężczyzna
  • 000086
    • Laguna I kombi 1.8 + sekwencja 2000 r.
Cytat: "FaZi"
fluidol
obecnie sprzedawany fluidol (np. Boll) niestety dziwnie znika po roku....
Paździoch 2.0 OHC ford 1990 r - 2003/2016 r. auto odjechało 14.05.2016 do nowego domu.
A codziennie granatowe Mondeo kombi MK1 1.6 + LPG - zwany też czołgiem-sprzedany wrzesień 2017
Obecnie: Laguna 2000 r. kombi 1.8 + sekwencja
             Berlingo 2008 r. I lift 1.6 + sekwencja

Piach w podłużnicach.
« Odpowiedź #12 dnia: Październik 01, 2010, 23:48:56 pm »

Offline xmaniekx

  • Macher
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 658
    • C+ pinto turbo
Ja mieszałem olej (selektol) z woskiem, a jak wosk się skończył, to z bitexem (zawsze to zwiąże na ściankach i nie będzie wyciekać).
zdr

Piach w podłużnicach.
« Odpowiedź #13 dnia: Październik 01, 2010, 23:50:46 pm »

Offline El-Portero2

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 698
  • Płeć: Mężczyzna
    • PN 5d 1.5 1980r -> PN 3D V6 2.8i. Polonez 5D 1.5 SLE 1989r -> PN Coupe 1.5X, Polonez 1986 1.5 LE Milicja
U mnie ten kapsel wypadł z przodu. Wczoraj wygrzebałem 1kg piachu.

Wczoraj też naprawiałem tą trwersę w miejscu gdzie przechodzi tylny amortyzator(przechodzi przez tylną podłużnice do kielicha w bagażniku). Proponuje wam zdjąć tylne kolo i plastikowe nadkole i zobaczyć czy jest ok. Między ścianką plastikowego nadkola a ścianką metalowego była szpara gdzie zaczął dostawać się bród i wilgoć trzymała. W rezultacie skorodowała blacha ścianki metalowego nadkola otworzyła tą podłużnice. W tym miejscu może dojść do przełamania ...przeładowany bagażnik, pełen zbiornik i tak to wszystko pracuje.  Ciężko to opisać dlatego --- jutro wyśle foto jak to u mnie wygląda po naprawie.
Cytuj (zaznaczone)
"Moze potnij jakiegoś malucha , świat pełen jest tych co tną ale tych co spawają policzysz na palcach jednej dłoni." CRUISER

Piach w podłużnicach.
« Odpowiedź #14 dnia: Październik 02, 2010, 02:33:02 am »

Offline maciejowski

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2985
  • Płeć: Mężczyzna
    • 125p '75 | 125p '78 | 125p '80 | 125p '90 | 126p '78 | caro '96 x2 |
Cytat: "El-Portero2"
W tym miejscu może dojść do przełamania ...przeładowany bagażnik, pełen zbiornik i tak to wszystko pracuje.
to nie łada czy beczka żeby się podłużnice złamały, resory je podpierają na końcach i prędzej wejdą do bagażnika jak tu http://images47.fotosik.pl/176/91e02a57ea978614.jpg  :mrgreen:
Cytat: KGB
wtedy moze okazac sie ,ze pelno Nm ,a jakoby zadnego nie bylo - jedna malutka przekladnia ,tak wiele ubylo ...