Autor Wątek: truck zawias tył  (Przeczytany 6275 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

truck zawias tył
« dnia: Październik 01, 2010, 15:53:49 pm »

SScafe

  • Gość
Problem jest taki iż mam poloneza trucka ale bez tego białego kurnika oraz paki.
Właściwie to została z tyłu sama rama.

Dużym problemem jest nadsterowność bo auto jest lekkie z tyłu ale nie zamierzam go dociążać za bardzo, tyle co wysunę bak paliwa bardziej w tył i co się jeszcze da tam zamontuje tak żeby odciążyć przód.
Auto się też podniosło w gorę a pytanie moje brzmi jak zwiększyć przyczepność na tylnej osi ale pomijając opony i dociążanie bo to już wiem.

truck zawias tył
« Odpowiedź #1 dnia: Październik 01, 2010, 18:46:41 pm »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6698
  • Płeć: Mężczyzna
Nic się specjalnie nie da zrobić, możliwe że jest za twardy, jeżeli skacze na dziurach to trzeba go zmiękczyć.
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

truck zawias tył
« Odpowiedź #2 dnia: Październik 01, 2010, 20:43:58 pm »

Offline BARTEK1925

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 4228
  • Płeć: Mężczyzna
  • 000086
    • Laguna I kombi 1.8 + sekwencja 2000 r.
Przy pięciu piórach musi być twardy jak cholera, bez  dociążania to tak myślę że wiele nie poprawisz...
Paździoch 2.0 OHC ford 1990 r - 2003/2016 r. auto odjechało 14.05.2016 do nowego domu.
A codziennie granatowe Mondeo kombi MK1 1.6 + LPG - zwany też czołgiem-sprzedany wrzesień 2017
Obecnie: Laguna 2000 r. kombi 1.8 + sekwencja
             Berlingo 2008 r. I lift 1.6 + sekwencja

truck zawias tył
« Odpowiedź #3 dnia: Październik 01, 2010, 20:49:29 pm »

Offline maciejowski

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2985
  • Płeć: Mężczyzna
    • 125p '75 | 125p '78 | 125p '80 | 125p '90 | 126p '78 | caro '96 x2 |
możesz przenieść akumulator na tył, ale to wiele nie da.
Cytat: KGB
wtedy moze okazac sie ,ze pelno Nm ,a jakoby zadnego nie bylo - jedna malutka przekladnia ,tak wiele ubylo ...

truck zawias tył
« Odpowiedź #4 dnia: Październik 01, 2010, 21:18:28 pm »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6698
  • Płeć: Mężczyzna
No to niech zrobi na dwa pióra.
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

truck zawias tył
« Odpowiedź #5 dnia: Październik 01, 2010, 21:20:56 pm »

Offline Grzech#1938

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 4132
  • Płeć: Mężczyzna
    • GSI, GLI, GLE
Jak się tylko pojawiły Trucki to już o tym pisali, że auto bez obciążenia skacze i jest trudne do prowadzenia. Musiałbyś chyba resory wymienić żeby coś było lepiej. Coś tam masz w planach montować czy będziesz tak zawsze jeździł?
Mój system to linux: https://www.opensuse.org/#Leap

truck zawias tył
« Odpowiedź #6 dnia: Październik 02, 2010, 01:52:04 am »

Offline Plus98

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 115
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Kombi 1.6 MPi
W moim było tak samo. Zimą nie można było normalnie ruszyć. Jeżeli nie planujesz wozić ciężarów proponuję trzy pióra, resor pod most (żeby stał w poziomie) i amory od osobówki.

truck zawias tył
« Odpowiedź #7 dnia: Październik 02, 2010, 01:58:11 am »

Offline Grzech#1938

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 4132
  • Płeć: Mężczyzna
    • GSI, GLI, GLE
A tak miałeś zrobione? To znaczy to były te same resory tylko z dwoma wyjętymi piórami? Pytam bo sam jestem zainteresowany jako, że taka opcja otwiera zupełnie nowe możliwości kupna i eksploatacji takiego auta. :)
Mój system to linux: https://www.opensuse.org/#Leap

truck zawias tył
« Odpowiedź #8 dnia: Październik 02, 2010, 02:04:18 am »

Offline Plus98

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 115
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Kombi 1.6 MPi
Nie, bo ja miałem auto użytkowe. Nie wożąc 1000kg można przywrócić zawieszenie osobówki i zrobić "drift" maszynę.

Taką miałem taczkę:


truck zawias tył
« Odpowiedź #9 dnia: Październik 13, 2010, 20:04:47 pm »

Offline El-Portero2

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 698
  • Płeć: Mężczyzna
    • PN 5d 1.5 1980r -> PN 3D V6 2.8i. Polonez 5D 1.5 SLE 1989r -> PN Coupe 1.5X, Polonez 1986 1.5 LE Milicja
Możesz dać te resory do klepania/prasowania... przepuszcza je 2 razy przez walec i będzie ok
możesz dać dodatkowo takie odbojniki dystansujące gumowe--- nie będzie tak siadał przy ruszaniu...

A zimą to niestety pozostaje wozić TRYLINKI  :mrgreen:
Cytuj (zaznaczone)
"Moze potnij jakiegoś malucha , świat pełen jest tych co tną ale tych co spawają policzysz na palcach jednej dłoni." CRUISER

truck zawias tył
« Odpowiedź #10 dnia: Październik 13, 2010, 20:09:48 pm »

Michau

  • Gość
Cytat: "SScafe"
Dużym problemem jest nadsterowność bo auto jest lekkie z tyłu ale nie zamierzam go dociążać za bardzo, tyle co wysunę bak paliwa bardziej w tył i co się jeszcze da tam zamontuje tak żeby odciążyć przód.

Pytanie z innej bajki.
Czyli truck po zdjęciu "tyłka" lub chociaż białej nadbudówki staje się nadsterowny? Mam do wzięcia borkotrucka, myślę o k16 w nim i zaspawanym moście :)

truck zawias tył
« Odpowiedź #11 dnia: Październik 13, 2010, 20:20:55 pm »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6698
  • Płeć: Mężczyzna
Trzy pióra już może być za dużo, przecież w Trucku z tyłu nic nie ma.
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

truck zawias tył
« Odpowiedź #12 dnia: Październik 13, 2010, 20:32:41 pm »

Offline Zoltan#1930

  • Administrator
  • Wiadomości: 3185
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sport&Classic Workshop
Tak, robi się nadsterowny.
Nawet po zdjęciu nadbudówki i zostawieniu samej paki. Krótkim 2 osobowym truckiem fajnie się jeździ i bokiem też można.
Kolega jeżdzil takim i własnie po to, by nie latał bokiem na każdym zakręcie, z tyłu były kapcie 205 a z przodu 185
Problem w trucku to słaby skręt (w krótkim tak nie odczuwalny)
Trzeba wyjąc ze 2-3 pióra resorów, by nie podskakiwał.

jeśli się chce jednak ewentualnie coś przewieść, to polecam zamontowanie dobrych gumowych odbojników(wyższych niż standardowe)-by w razie czego miał się o co oprzeć.
Cytat: KGB
GAZ rzadzi ,GAZ radzi ,GAZ nigdy was nie zdradzi  :twisted:

Polski Fiat 1977r, Polonez 1600 L 1980r, Volvo 945 2300 GL 1992r, Mazda Bongo SD1D32 2200D->2000i 1994r, Iveco Daily Max 2800TD 1997r Chrysler Town&Country 3300 LX 2001r

truck zawias tył
« Odpowiedź #13 dnia: Październik 16, 2010, 19:14:47 pm »

Offline Brysiek#1957

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1047
  • Płeć: Mężczyzna
  • Zostań ninja
    • Borek 87' X20SED, Atu+00'GSI, S210 e430 4Matic
Pozdrawiam Dominik
www.youtube.com/user/brysiekFSO
Cytat: dr. Grejfrut
.... jedynie słuszne dogmatyczne gadki zachowaj na czas zatwardzenia...

truck zawias tył
« Odpowiedź #14 dnia: Październik 16, 2010, 20:16:41 pm »

Offline ujban88

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 262
  • Płeć: Mężczyzna
    • Fiat 125p
do takich poduszek trzeba mieć spreżone powietrze
czyli zestaw: kompresor (1000pln), mała butla po lpg, zawory (600pln/sztuka), przewody, poduszki + mocowania

patent chyba najlepszy lecz zarazem najdrozszy z możliwych
Moc V-ki

truck zawias tył
« Odpowiedź #15 dnia: Październik 16, 2010, 20:30:28 pm »

Offline Brysiek#1957

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1047
  • Płeć: Mężczyzna
  • Zostań ninja
    • Borek 87' X20SED, Atu+00'GSI, S210 e430 4Matic
takie poduszki w tańszej wersji pompujesz na stacji paliw
Pozdrawiam Dominik
www.youtube.com/user/brysiekFSO
Cytat: dr. Grejfrut
.... jedynie słuszne dogmatyczne gadki zachowaj na czas zatwardzenia...

Odp: truck zawias tył
« Odpowiedź #16 dnia: Czerwiec 05, 2011, 23:35:30 pm »

SScafe

  • Gość
No to będzie truck 2 miejscowy i w tyłu zniknie ten biały kurnik jak i burty. prawdopodobnie będzie płyta po całości i plandeka od krawędzi dachu do tylnego zderzaka.
Auto raczej nic nie będzie przewoziło, może co jakiś czas jakiś silnik, dyfer albo skrzynie. Ale to nie jest wymagane a na pewno priorytetem jest przyczepność na tyle więc będzie szeroki laczek no i muszę go obniżyć i zmiękczyć ale nie za bardzo żeby na KJS'ach nie bujał się za bardzo. Drugim minusem jest to że powędruje tam pewnie 2.0 z fiat 132 więc jeszcze więcej mocy na tyle. chyba ze podłubane 1.6 lub 1.5 będzie robić robotę to zostanie.
Aktualnie rozbieram Caro 1.5 z 1992r. więc może z niego powinienem jakieś elementy wziąć? Zasugerujcie.

Odp: truck zawias tył
« Odpowiedź #17 dnia: Czerwiec 13, 2011, 10:01:46 am »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6698
  • Płeć: Mężczyzna
Jeśli chodzi o 2.0 DOHC to jeżeli go nie rozbierzesz i nie wyremontujesz porządnie to prawdopodobnie będzie miał osiągi dobrego OHV, zwłaszcza na gaźniku i wydechu z OHV.

W Caro 92 raczej nic ciekawego nie ma, wąski zawias, słabe amortyzatory, bardzo miękkie sprężyny z przodu. Jedyne co to silnik i skrzynia na wymianę i ciekawe jest przełożenie tylnego mostu 4.1 choć prawdopodobnie w Trucku i tak masz sporo krótsze, 4.55.

Tył musi być dobrze zmiękczony bo nawet jak dasz szerokie opony to na jakiejś nierówności sobie podskoczy, opony nie będą miały kontaktu z jezdnią i sobie boka nagle postawi.
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Odp: truck zawias tył
« Odpowiedź #18 dnia: Lipiec 19, 2011, 15:25:15 pm »

Offline Leonek1321

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1116
będzie miał osiągi dobrego OHV, zwłaszcza na gaźniku i wydechu z OHV
ta, Ty akurat masz o tym pojęcie <lol>
Polonez 93/97 r 2.0 DOHC - był...
powoli do przodu AQVR ;)