Autor Wątek: Lekko podnosi i odchyla ramkę drzwi.  (Przeczytany 2001 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Lekko podnosi i odchyla ramkę drzwi.
« dnia: Październik 04, 2010, 18:51:44 pm »

Offline Rafał

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5735
  • Płeć: Mężczyzna
    • Renault Laguna I phII 1.9 dTi RXE+
Witajcie :) w końcu w ten weekend się zmobilizowałem i założyłem elektryczny podnośnik na stronę kierowcy. Wszystko fajnie, regulacja trwała dość długo, w końcu podnosi się i opuszcza z lekkością i bez przekrzywień. Jest tylko jedno ALE... Gdy szyba jest zamykana i dochodzi do końca, czyli do góry, zachodzi takie zjawisko, że lekko się podnosi i odchyla od karoserii ramka drzwi, niewiele - 2-3mm. Oprócz tego zauważyłem również, że poszycie drzwi, do którego zamontowany jest podnośnik, jest lekko jakby wciągane do wnętrza drzwi, w tym samym momencie co lekkie odchylenie ramki drzwi. W prawych drzwiach takie zjawisko nie zachodzi. Czy ktoś tak miał ? Coś zepsułem przy montażu czy też przyczyny zjawiska należy szukać gdzieś w samych drzwiach ?
Były: Caro: 1.6 GLI Bosch, 1.4 GLI 16V, 1.4 GTI 16V, 1.6 GTI 16V, 1.6 GTC 16V 1997; Atu: 1.6 GLI Bosch 1997, Peugeot 106 1.0 Itinea 1997
Jest: Renault Laguna I phII 1.9 dTi 1999 RXE+

Lekko podnosi i odchyla ramkę drzwi.
« Odpowiedź #1 dnia: Październik 04, 2010, 19:13:15 pm »

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2968
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL9 05r +200KM
predzej same drzwi sa jakos dziwnie przekoszone
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: PN Caro 96r 1.8 16v - Big valve i ostre walki. Nie długo dostanie turbo :)

Lekko podnosi i odchyla ramkę drzwi.
« Odpowiedź #2 dnia: Październik 04, 2010, 19:15:06 pm »

Offline jimo#1921

  • Administrator
  • Wiadomości: 3417
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro 1.6 16V
Niestety... to jest normalne przy normalnym podłączeniu elektrycznym (tj. prąd bezpośrednio z aku). Silniki są na tyle mocne, że wyginają Ci drzwi :) To samo jest u mnie, Zoltana i podejrzewam u kilku innych osób. By to zlikwidować, należałoby zamontować do układu krańcówkę, która by wychwytywała, że szyba jest już zamknięta i odcinałaby prąd.
  • Prowadzę dystrybucję wysyłkową gadżetów FSO-PTK! Podkładki pod tablice rejestracyjne (1-/2-rzędowe), latarki LED/otwieracze/breloki, naklejki... Zapraszam do kontaktu na PW.
Pozdrawiam Michał aka jimo
"A"It's a hundred and six miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark, and we're wearing sunglasses."
Były: A+ 1,6ohv; C 2.0dohc;V 745; A 1,8 K4F; YP250; C+ 18K4F; N126N
Są: C 16K4F; FZ6 SAHG; "pierdziawka", 3.6V6;

Lekko podnosi i odchyla ramkę drzwi.
« Odpowiedź #3 dnia: Październik 04, 2010, 19:24:26 pm »

Offline Rafał

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5735
  • Płeć: Mężczyzna
    • Renault Laguna I phII 1.9 dTi RXE+
jimo#1921, kiedy ja mam to podpięte pod fabryczną instalację :P z prawymi drzwiami tak się nie dzieje... Ale jak się na tym zastanowię to dochodzę do wniosku, że faktycznie chyba jest tak, że w lewy podnośnik i przycisk od niego idzie jakby większy prąd, bo nawet przycisk, niezależnie od tego jaki wsadze, świeci dużo jaśniej niż ten od prawej szyby...
Były: Caro: 1.6 GLI Bosch, 1.4 GLI 16V, 1.4 GTI 16V, 1.6 GTI 16V, 1.6 GTC 16V 1997; Atu: 1.6 GLI Bosch 1997, Peugeot 106 1.0 Itinea 1997
Jest: Renault Laguna I phII 1.9 dTi 1999 RXE+

Lekko podnosi i odchyla ramkę drzwi.
« Odpowiedź #4 dnia: Październik 04, 2010, 19:30:24 pm »

Offline jimo#1921

  • Administrator
  • Wiadomości: 3417
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro 1.6 16V
Rafał#1951, zmierz czas podnoszenia, opuszczania szyby :)
Gwarantuję, że jak zrobisz to na przekaźnikach - schemat był gdzieś na forum, ew. mogę zapodać Maxia, to się ździwisz, że szyba może chodzić góra/dół z taką szybkością jak w zachodnich autach. W caro/atu seryjnie podpinane było pod zapalniczkę, może w plusach z fabryczną instalacją na tej kostce są mniejsze spadki ;)
  • Prowadzę dystrybucję wysyłkową gadżetów FSO-PTK! Podkładki pod tablice rejestracyjne (1-/2-rzędowe), latarki LED/otwieracze/breloki, naklejki... Zapraszam do kontaktu na PW.
Pozdrawiam Michał aka jimo
"A"It's a hundred and six miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark, and we're wearing sunglasses."
Były: A+ 1,6ohv; C 2.0dohc;V 745; A 1,8 K4F; YP250; C+ 18K4F; N126N
Są: C 16K4F; FZ6 SAHG; "pierdziawka", 3.6V6;

Lekko podnosi i odchyla ramkę drzwi.
« Odpowiedź #5 dnia: Październik 04, 2010, 19:32:13 pm »

Offline Rafał

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5735
  • Płeć: Mężczyzna
    • Renault Laguna I phII 1.9 dTi RXE+
jimo#1921, mierzyłem. W obu przypadkach są to okolice 5 sekund ;) także na czas podnoszenia szyb nie narzekam... Trapi mnie tylko to odchylanie się ramki...
Były: Caro: 1.6 GLI Bosch, 1.4 GLI 16V, 1.4 GTI 16V, 1.6 GTI 16V, 1.6 GTC 16V 1997; Atu: 1.6 GLI Bosch 1997, Peugeot 106 1.0 Itinea 1997
Jest: Renault Laguna I phII 1.9 dTi 1999 RXE+

Lekko podnosi i odchyla ramkę drzwi.
« Odpowiedź #6 dnia: Październik 04, 2010, 19:35:25 pm »

Offline jimo#1921

  • Administrator
  • Wiadomości: 3417
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro 1.6 16V
Obawiam, się że nic nie zrobisz. Zauważ, że dzieje się tak dopiero jak dłużej przytrzymasz przycisk podnoszenia, po tym jak szyba dojedzie już do górnego położenia i de facto jest zamknięta. Jako, że silnik nie posiada wyłącznika krańcowego, o którym pisałem wyżej, coś musi stawić opór silnikowi jeśli jest on cały czas w stanie włączony poprzez wciśnięty przycisk - robi to ramka, jak pisałem wcześniej siła jest na tyle duża, że ramka się lekko wygina. Sama ramka nie jest jakiejś super solidnej konstrukcji - bo nie musi taka być, jak opuścisz szybę na dół, to bez problemu możesz wygiąć ramkę - to daje do myślenia :)
  • Prowadzę dystrybucję wysyłkową gadżetów FSO-PTK! Podkładki pod tablice rejestracyjne (1-/2-rzędowe), latarki LED/otwieracze/breloki, naklejki... Zapraszam do kontaktu na PW.
Pozdrawiam Michał aka jimo
"A"It's a hundred and six miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark, and we're wearing sunglasses."
Były: A+ 1,6ohv; C 2.0dohc;V 745; A 1,8 K4F; YP250; C+ 18K4F; N126N
Są: C 16K4F; FZ6 SAHG; "pierdziawka", 3.6V6;

Lekko podnosi i odchyla ramkę drzwi.
« Odpowiedź #7 dnia: Październik 04, 2010, 19:36:58 pm »

Offline Rafał

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5735
  • Płeć: Mężczyzna
    • Renault Laguna I phII 1.9 dTi RXE+
Ciekawe dlaczego tylko w lewych drzwiach jest taka przypadłość :P
Były: Caro: 1.6 GLI Bosch, 1.4 GLI 16V, 1.4 GTI 16V, 1.6 GTI 16V, 1.6 GTC 16V 1997; Atu: 1.6 GLI Bosch 1997, Peugeot 106 1.0 Itinea 1997
Jest: Renault Laguna I phII 1.9 dTi 1999 RXE+

Lekko podnosi i odchyla ramkę drzwi.
« Odpowiedź #8 dnia: Październik 19, 2010, 11:49:54 am »

Offline chudy8604#1971

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 287
  • Płeć: Mężczyzna
    • BoroKombi 1.8 16V TURBO
nie patrz na to czy lewe czy prawe... ja mam podobny problem z drzwiami z tyłu jedne chodza bez problemy w drugich aż mi wyrwało mocowanie silnika.... bo okazał sie słabszy niż ramka:P jedyne rozwiazanie to krancówka bo jak przepniesz prąd w inne miejsce "słabsze" to szyby beda wolniej chodzić...