Autor Wątek: Co z vat dla Trucka w 2011?  (Przeczytany 2793 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Co z vat dla Trucka w 2011?
« dnia: Październik 09, 2010, 19:33:28 pm »

Offline mastah22

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1450
Wszedzie pisza o koncu odliczeń na auta z kratą, zaróno tych kupionych przed 2011, znika możliwość odliczenia podatku od paliwa ale ...


No własnie Truck nie ma przeciez kraty a pakę więc co z odliczeniami?


Swoja droga planuje zakup auta tego typu aby odliczac podatek ale jeśli i dla trucka np ma zniknąć taka opcja to kuypie po prostu kolejne auto osobowe...

Swoja droga gdzie o takie rzeczy pytać w US?
  • Jef
  • Czaku

Co z vat dla Trucka w 2011?
« Odpowiedź #1 dnia: Październik 09, 2010, 19:41:43 pm »

Offline Sterciu

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 482
Truck to auto cięzarowe , ma jeden rząd siedzeń (ewentualnie truck roy dwa rzedy ziedzeń) i oddzielną przestrzeń ładunkową oddzieloną trwałą ścianką grodziową. Więc to zawsze będzie auto ciężarowe od którego bedzie można vat odliczac od paliwa i innych rzeczy zwiazanych z autem.

Stracą tylko na tym auta typu kombi i inne które głownie służą jako auta osobowe, a kratka jest tylko po to aby odliczac Vat od paliwa itp rzeczy.
Pozdrowionka ;)
Kiedyś był 125p oraz dwa Plusy - rover i ohv.

Co z vat dla Trucka w 2011?
« Odpowiedź #2 dnia: Październik 09, 2010, 19:45:00 pm »

Offline mastah22

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1450
A sej VAn który ma krate i jeden rzad siedzeń?

Po dyni łązi mi jeszcze skoda pick-up, no ogólnie auto do odliczen w kwocie max 5k pln...

Najwazniejsze aby było oekonomiczne ale poldka bym capnał z sentymentu :)
  • Jef
  • Czaku

Co z vat dla Trucka w 2011?
« Odpowiedź #3 dnia: Październik 09, 2010, 20:17:23 pm »

Offline Sterciu

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 482
Z tego co się orientuje pojazdy osobowe które trwale mają usunięty drugi rząd siedzeń i są zarejestrowane jako cięzarowe czyli typu SC , Corsa Van itp bedzie mozna normalnie odliczac Vat. Od aut które są typowymi osobowkami a mają kratkę tylko po to aby odliczac Vat od nich nie bedzie mozna. Ale w Fiata SC sie nie pchaj bo tam nic nie włozysz a ekonomiczne to tez za bardzo nie jest....  Juz lepszy jest Polonez lub nawet Peugeot Partner/Berlingo towarowy z niśmiernetlnym silnikiem 1,9D (XUD) który i polonez miał i którego dostaniesz spokojnie w kwocie do 5 tys zl. Tylko musisz zwracac uwage na tylną belke czy nie ma wywalonej bo regeneracja to koszt na poziomie 1000zł pózniej.
Pozdrowionka ;)
Kiedyś był 125p oraz dwa Plusy - rover i ohv.

Co z vat dla Trucka w 2011?
« Odpowiedź #4 dnia: Październik 09, 2010, 20:21:13 pm »

Offline mastah22

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1450
Ten sej ma sluzyc na dojazdy  do fabryki  ( i odliczeniu paliwa z omegi i fiata dodatkowo)  nie ma byc ladowny to co potrzebuje wejdzie na dach a to czego nie zmieszcze to i do partnera nie wlezie i dowioza....

No i tylko bena ew + lpg
  • Jef
  • Czaku

Co z vat dla Trucka w 2011?
« Odpowiedź #5 dnia: Październik 09, 2010, 20:39:55 pm »

Offline Sterciu

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 482
Z tego co się orientuje pojazdy osobowe które trwale mają usunięty drugi rząd siedzeń i są zarejestrowane jako cięzarowe czyli typu SC , Corsa Van itp bedzie mozna normalnie odliczac Vat. Od aut które są typowymi osobowkami a mają kratkę tylko po to aby odliczac Vat od nich nie bedzie mozna. Ale w Fiata SC sie nie pchaj bo tam nic nie włozysz a ekonomiczne to tez za bardzo nie jest....  Juz lepszy jest Polonez lub nawet Peugeot Partner/Berlingo towarowy z niśmiernetlnym silnikiem 1,9D (XUD) który i polonez miał i którego dostaniesz spokojnie w kwocie do 5 tys zl. Tylko musisz zwracac uwage na tylną belke czy nie ma wywalonej bo regeneracja to koszt na poziomie 1000zł pózniej.
Pozdrowionka ;)
Kiedyś był 125p oraz dwa Plusy - rover i ohv.

Co z vat dla Trucka w 2011?
« Odpowiedź #6 dnia: Październik 09, 2010, 20:41:46 pm »

Offline mastah22

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1450
To juz było :P
  • Jef
  • Czaku

Co z vat dla Trucka w 2011?
« Odpowiedź #7 dnia: Październik 09, 2010, 20:41:58 pm »

Offline Sterciu

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 482
Cytat: "mastah22"
Ten sej ma sluzyc na dojazdy  do fabryki  ( i odliczeniu paliwa z omegi i fiata dodatkowo)  nie ma byc ladowny to co potrzebuje wejdzie na dach a to czego nie zmieszcze to i do partnera nie wlezie i dowioza....

No i tylko bena ew + lpg


To wez sobie partnera /berlingo PB+lpg i bedziesz miał zuzycie gazu na zblizonym poziomie jak SC na gazie , a zawsze w takie auto coś wiecej możesz wlozyc. Silnik 1,4 wystarczający jest w berlingo.

Cytat: "mastah22"
To juz było :P


Wiem ze było , ale wyswietliło mi przy wysyłaniu ze serwera nie znaleziono więc cofłem i wyslałem jeszcze raz :P.
Pozdrowionka ;)
Kiedyś był 125p oraz dwa Plusy - rover i ohv.

Co z vat dla Trucka w 2011?
« Odpowiedź #8 dnia: Październik 09, 2010, 21:27:54 pm »

Offline mastah22

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1450
Nie sądziłem ze te auta chodza w tak niskich przedzialach.... Rzeczywiscie to bardzo dobra alternatywa zwazywszy ze jest tego troche...

Poki co czekam na odp na pande z 91 bodajrze miala byc za 300zl kumpel ja ogladal... Za te kase moze stac na podwórku nawet :)
  • Jef
  • Czaku

Co z vat dla Trucka w 2011?
« Odpowiedź #9 dnia: Październik 09, 2010, 21:39:46 pm »

Offline Grzech#1938

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 4125
  • Płeć: Mężczyzna
    • GSI, GLI, GLE
Wielka szkoda, że w Partnerze/Berlingo nie mieszczą mi się nogi... :(
Mój system to linux: https://www.opensuse.org/#Leap

Co z vat dla Trucka w 2011?
« Odpowiedź #10 dnia: Październik 09, 2010, 21:43:47 pm »

Offline mastah22

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1450
Mi sie zmieszcza, postaram sie bo wydaje sie byc duzo lepszym wyborem od trucka... Chociaz kto wie...
  • Jef
  • Czaku

Co z vat dla Trucka w 2011?
« Odpowiedź #11 dnia: Październik 09, 2010, 21:45:44 pm »

Offline Gandziorz

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 401
Czy od gazu można odliczyć VAT?

Co z vat dla Trucka w 2011?
« Odpowiedź #12 dnia: Październik 09, 2010, 21:49:31 pm »

Offline Grzech#1938

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 4125
  • Płeć: Mężczyzna
    • GSI, GLI, GLE
Cytat: "mastah22"
Mi sie zmieszcza, postaram sie bo wydaje sie byc duzo lepszym wyborem od trucka... Chociaz kto wie...

Jeśli masz 192 jak ja to najpierw spróbuj wsiąść i się przymierzyć. Ja to robiłem i niestety nie mogę postawić nogi na gazie, bo deska za bardzo wystaje na linii kolano-stopa. Musiałbym mieć dodatkowy staw żeby nim jeździć...
Mój system to linux: https://www.opensuse.org/#Leap

Co z vat dla Trucka w 2011?
« Odpowiedź #13 dnia: Październik 09, 2010, 21:51:39 pm »

Offline mastah22

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1450
W koszty mozna go wrzucac bo mam omege(tyle ze bez vat 1/2/3/4) na firme a z vat pewnie podobnie bo zalezy co masz wbite w dowód a lp to tez rodzaj paliwa wiec czemu nie...

Znam mase trucków firmowych z lpg i na bank włąsciciel nie pozwolilby sobie na to aby nie odliczac lpg...

[ Dodano: 2010-10-09, 21:53 ]
Cytuj (zaznaczone)
Jeśli masz 192 jak ja to najpierw spróbuj wsiąść i się przymierzyć. Ja to robiłem i niestety nie mogę postawić nogi na gazie, bo deska za bardzo wystaje na linii kolano-stopa. Musiałbym mieć dodatkowy staw żeby nim jeździć...
Nie mam na szczescie za to jestem "szeroki" na nieszczescie hehehe
  • Jef
  • Czaku

Co z vat dla Trucka w 2011?
« Odpowiedź #14 dnia: Październik 09, 2010, 21:53:41 pm »

Offline DF

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1030
  • Darek F
    • Fordy Transit MkV x 2 - 2.3 LPG i 2.0 LPG
Polonez Cargo to też ciężarówka... Z zalet ma to, że to polonez (na tym forum to chyba zaleta) i jeszcze ciężarówka do tego  :wink: też łatwo może stać się kempingiem na krótkich wypadach wakacyjnych. Cześć ładunkowa w niektórych przypadkach jest o wiele praktyczniejsza niż w nowoczesnych małych autach dostawczych typu kango/partner/berlingo.
Jest tylko 30 cm dłuższy od zwykłego.
Roy podobnie ale dłuższy dużo jest więc i manewrowanie/parkowanie w mieście może być kłopotliwe.
"Dla triumfu zła trzeba tylko, żeby dobrzy ludzie nic nie robili"  Ale dobrych już jest tak niewiele, że nic nie mogą...
Nie dajcie się zwieść - nie ma epidemii...  
Niestety wszyscy jesteśmy niewolnikami systemu. Jednak ja jestem nieposłuszny i gardzę tymi oraz szczerze nienawidzę tych dobrowolnych ścierw, które są niczym i krzywdzą innych.

Co z vat dla Trucka w 2011?
« Odpowiedź #15 dnia: Październik 09, 2010, 21:57:36 pm »

Offline Sterciu

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 482
Cytat: "Grzech#1938"
Cytat: "mastah22"
Mi sie zmieszcza, postaram sie bo wydaje sie byc duzo lepszym wyborem od trucka... Chociaz kto wie...

Jeśli masz 192 jak ja to najpierw spróbuj wsiąść i się przymierzyć. Ja to robiłem i niestety nie mogę postawić nogi na gazie, bo deska za bardzo wystaje na linii kolano-stopa. Musiałbym mieć dodatkowy staw żeby nim jeździć...


mój wspólnik jest o 2cm niższy od Ciebie w takim razie i kompletnie zadnych problemów nie miał w jezdzie Berlingiem , wręcz sam twierdził ze wygodnie mu się jezdzilo tym autem. Tylko ze myśmy kupili roczego i mielismy go do 2005 roku a auto bylo z 1997 roku. Więc jeszcze ten model przed liftingiem.

Co do LPG to tak samo się odlicza vat od niego jak od benzyny czy tez diesla.

berglingo/partner nadwozie ma ocynkowane więc rdza jezeli był nie bity to raczej sie go nie chwyta , silnik 1,9D jak to ta jednostka napedowa nie lubi katowania , jedyna wada w tym aucie to tylna belka i elektryka , czasem kabel się gdzies jakiś przełamie i odrazu jezeli c.zamka z pilota nie ma to warto zalozyc bo wkładki zamków celowo są antywłamaniowe i sie kręcą w kolo jak sie oryginalnego kluczyka nie włozy , ale czasem zaczyna to działac antywlamaniowo nawet z kluczykiem :D , tak ze drzwi otworzyc nie mozna :D
Pozdrowionka ;)
Kiedyś był 125p oraz dwa Plusy - rover i ohv.

Co z vat dla Trucka w 2011?
« Odpowiedź #16 dnia: Październik 09, 2010, 22:00:05 pm »

Offline Grzech#1938

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 4125
  • Płeć: Mężczyzna
    • GSI, GLI, GLE
Właśnie w takim siadałem. W salonie. Fotel na maksa do tyłu i nie było opcji. Widocznie mam dłuższe nogi niż Twój wspólnik. :)
Mój system to linux: https://www.opensuse.org/#Leap