Autor Wątek: Z czego to gaźnik  (Przeczytany 7247 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Z czego to gaźnik
« dnia: Październik 12, 2010, 20:41:05 pm »

plompek

  • Gość
Witam wszystkich  ;) Mam do Was pytanie i zagadke dla mnie.

Otóż mam w swoim Borewiczu 1.5C już silnik z 1.6 GLE ale wcześniej był chyba fabryczny stary 1.5AA. Z tego co ostatnio wyczytałem to kolektor dolotowy ten kwadratowy jest badziewny i lepsze są te okrągłe z kanta/starego poloneza. I myśle nad wstawieniem tego starego "okrągłego" kolektora wraz ze starym gaźnikiem do tego nowego 1.6.

Ale na gaźniku nie pisze jaki to model ale tylko "MADE IN RUSSIA" i "LICENCE SOLEX" no i z tego co patrzyłem to jest bardzo podobny co był w ładach.

W linkach są jego zdjęcia i jestem ciekaw z czego to jest i czy bedzie to całkiem sprawnie działać taki dolot z tym silnikiem 1.6( nie ma instalacji LPG).

Pozdrawiam i z góry dzięki  :D

gaźnik 1

gaźnik 1-2

gaźnik 1-3

gaźnik 1-4

Z czego to gaźnik
« Odpowiedź #1 dnia: Październik 12, 2010, 22:30:55 pm »

Offline Grzech#1938

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 4125
  • Płeć: Mężczyzna
    • GSI, GLI, GLE
Gaźniki od Poloneza wszystkie pasują do jednego i drugiego dolotu. A to na fotkach znajduje się gaźnik od Łady Samary 1500. Nie wiem jak on będzie działał w Polonezie, bo silnik Łady jednak się cokolwiek różni...
Mój system to linux: https://www.opensuse.org/#Leap

Z czego to gaźnik
« Odpowiedź #2 dnia: Październik 13, 2010, 07:33:44 am »

plompek

  • Gość
No na tym starym silniku 1.5 AA chodziło to równiutko i przyjemnie, poprzedni właściciel(dziadek) robił jakieś różne udoskonalenie i go pieścił i tak sie domyślałem że gaźnik też mógł wymienić na taki co mało pali albo jakiś "nowszy technologicznie".
Jak znajde troszke czasu to go założe i zobaczymy  :D

Z czego to gaźnik
« Odpowiedź #3 dnia: Październik 13, 2010, 15:28:21 pm »

Offline Grzech#1938

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 4125
  • Płeć: Mężczyzna
    • GSI, GLI, GLE
Zdecydowanie gaźnik od Łady jest bardziej zaawansowany technologicznie niż te od Poloneza. Bardzo jestem ciekaw jak Ci Będzie chodził na 1600.
Mój system to linux: https://www.opensuse.org/#Leap

Z czego to gaźnik
« Odpowiedź #4 dnia: Październik 24, 2010, 19:39:54 pm »

maras52

  • Gość
No ja również poczekam na info jak śmiga :)
Jak będzie git to wbijam na szrot po kolektor i carba

Z czego to gaźnik
« Odpowiedź #5 dnia: Październik 25, 2010, 10:34:38 am »

plompek

  • Gość
Hmmm no i jest problemik  :P  myślałem że bedzie troszke szybciej to trwało taka operacja no ale jak założyłem ten gaźnik to troche problemów jest z linką gazu(ssania chyba też). No ale postanowiłem sprawdzić czy wogóle odpali więc nie odpalał (może gaźnik coś sie zepsuł albo ja coś źle zrobiłem) wiec z powodu braku wiecej czasu postanowiłem założyć spowrotem gaźnik z 1.6 GLE na stary okrągły kolektor.

No i sie zdziwiłem że znowu nie odpala. Nie wiem czy źle cośpodłączyłem ale paliwo w komorze pływakowej jest(chociaż długo trzeba kręcić żeby pompka dopompowała a i tak sie potem cofnie paliwo) no i iskra też jest.

Może coś źle podłączyłem więc na dole są linki z moim silnikiem i opisem. Bardzo prosiłbym o rade jak coś zepsułem  :lol:

1

2

3

Z czego to gaźnik
« Odpowiedź #6 dnia: Październik 25, 2010, 11:36:38 am »

Offline OLO

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1175
Zanień miejscami wężyki aparat i puszka
Były:
PNC 1.6 GLE 95
PNC 1.6 DOHC 91
PNC 1.5 GLE 93 EVO 1
PNC 1.5 GLE 94 EVO 2
PNC 1.6 GLI 95 EVO 3
PNC 1.5 GLE 94 EVO 4
PNC 1.4 GLI 96 EVO 5
PNC 1.9 D 96 EVO 6
PNC 1.6 GSI 99 EVO 7

Karetka 1.6 GLI 97 EVO 8
PN 1.5 SLE 90 EVO 9

Z czego to gaźnik
« Odpowiedź #7 dnia: Październik 25, 2010, 12:01:59 pm »

Offline Bogdan611

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 316
  • Płeć: Mężczyzna
  • Polonez Caro 1.6 GLi 96'
Jakie średnice gardzieli ma ten gaźnik z ładnej?Z forum łady pamiętam że jak montowali gaźnik z Poloneza do klasyka(2101-2107) to auto dostawało buta :P A z gaźnikiem Samary to nie wiem jak jest.
Poloneza chwalić nie trzeba,bo by to było jak wlewanie wody do morza.
OSTERZEGAM PRZED ZLODZIEJSKIMI PRAKYTKAMI T-MOBILE
Pożyczki bez Bik-u,teren Częstochowy zapraszam 797-603-075 lub PW

Z czego to gaźnik
« Odpowiedź #8 dnia: Październik 25, 2010, 12:21:02 pm »

Offline Grzech#1938

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 4125
  • Płeć: Mężczyzna
    • GSI, GLI, GLE
Gaźnik od "klasyka" czyli 2101, 2102, 2103, 2106, a gaźnik od 2104, 2105, 2107 (czyli tych z prostokątnymi światłami) to dwa różne światy. Moja 2104 mimo, że to 1300 miała przyśpieszenie o którym 125p mógł sobie pomarzyć... Samara 1500 miała kapitalne przyśpieszenie. Spokojnie mogę uwierzyć w fabrycznie podawane 14 sekund, ale nie należy zapominać, że Samara jest sporo lżejsza niż Polonez.
Mój system to linux: https://www.opensuse.org/#Leap

Z czego to gaźnik
« Odpowiedź #9 dnia: Październik 25, 2010, 13:45:26 pm »

Offline wrb#1974

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 2611
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1993. FIAT DOHC 1,6 "kwadrat". poległ w mojej obronie, w walce z przeważającymi siłami wroga.
gaźnik od Łady Samary, na licencji Solex (miał oznaczenie- Solex ZC). stosowany we francuskich samochodach. membranowa pompka przyśpieszająca, urządzenie wzbogacające i przepustnicowe ssanie, układ biegu jałowego podgrzewany płynem chłodzącym. gaźnik nowoczesny, ustawiony oszczędnie ale dzięki urządzeniu wzbogacającemu, pozwalający silnikowi osiągnąć pełną moc. silnik Łady Samary skonstruowany został przy współpracy z Porsche, na starszych silnikach nawet było napisane- system porsche.
Świat dla wszystkich, Polska dla Polaków. to nie rasizm, to prawo do bycia Panem we własnym Domu.

Z czego to gaźnik
« Odpowiedź #10 dnia: Październik 25, 2010, 14:39:52 pm »

Offline Grzech#1938

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 4125
  • Płeć: Mężczyzna
    • GSI, GLI, GLE
Dodam jeszcze, że z tym gaźnikiem Samara pali dokładnie tyle co podają w fabrycznych danych. Koło 6 przy 90, koło 8 przy 120 i 8 litrów po mieście. :)
Mój system to linux: https://www.opensuse.org/#Leap

Z czego to gaźnik
« Odpowiedź #11 dnia: Październik 25, 2010, 15:56:51 pm »

maras52

  • Gość
W ogóle trzeba powiedzieć że silniki w ładach były dużo lepiej skonstruowane niż pochodne Fiatowskich np 5 podpór, a nie trzy jak w Fiacie, niższe spalanie

Z czego to gaźnik
« Odpowiedź #12 dnia: Październik 25, 2010, 18:01:04 pm »

Offline ujban88

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 262
  • Płeć: Mężczyzna
    • Fiat 125p
po prostu polak poleciał na to co dawali Włosi za pół darmo a Ruscy postanowili zainwestować dobrą monete i wzieli fiata 125 po modernizacji (nowy silnik, wnętrze, hamulce, most na sprężynach itp)
cieżko mi o tym mówić ale każdy model Łady bije nasze Fso
Moc V-ki

Z czego to gaźnik
« Odpowiedź #13 dnia: Październik 25, 2010, 18:34:10 pm »

Offline maciejowski

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2979
  • Płeć: Mężczyzna
    • 125p '75 | 125p '78 | 125p '80 | 125p '90 | 126p '78 | caro '96 x2 |
Cytat: "ujban88"
a Ruscy (...) wzieli fiata 125
124 i w dodatku trochę zmodernizowali.
Cytat: KGB
wtedy moze okazac sie ,ze pelno Nm ,a jakoby zadnego nie bylo - jedna malutka przekladnia ,tak wiele ubylo ...

Z czego to gaźnik
« Odpowiedź #14 dnia: Październik 25, 2010, 21:12:28 pm »

maras52

  • Gość
Grzech#1938,  miałem na myśli silniki znane z 125p i jego pochodne ;)

Z czego to gaźnik
« Odpowiedź #15 dnia: Październik 25, 2010, 21:48:19 pm »

Larry075

  • Gość
Dodajmy jeszcze to że w polsce było dużo genialnych konstruktorów, między innymi pierwszy na świecie Hatchback (albo któryś z nich) który stoi gdzieś w muzeum jako prototyp. W dodatku nasze prototypy wyprzedzały epoke o kilka dziesiąt lat (sławna syrena prototyp). Gdyby w polsce można było rozwijać się, to teraz polska była by jednym z liderów produkcji zaawansowanych samochodów. Polonez ma taki silnik jaki ma, niestety ale nie nie nasza wina. A pamiętacie silnik polski diesla? Rozwijał taką samą moc jak jego odpowiednik z niemiec a mimo to był dużo lżejszy, zrywniejszy i lepszy, usunięto go z poloneza pod głupim pretekstem.

Chciałbym też dodać że niektóre projekty, które były na deskach naszych konstruktorów w latach 70, 80 wychodzą właśnie z innych fabryk. Ciekawe dlaczego nowe samochody są identyczne jak te na naszych rysunkach nabazgranych kilkadziesiąt lat temu?

Z czego to gaźnik
« Odpowiedź #16 dnia: Październik 25, 2010, 22:03:26 pm »

Offline Plus98

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 115
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Kombi 1.6 MPi
Oj Grzech, jakby tę bajkę opowiedział jeszcze Wołoszański to bym może uwierzył. Prawda jest Taka że, ZSSR było stać na o wiele nowszą licencję, którą zresztą bardzo szybko spłacili.
Odpowiadam Larremu: bo ktoś miał pieniądze by je realizować.

Z czego to gaźnik
« Odpowiedź #17 dnia: Październik 25, 2010, 22:58:58 pm »

Offline Grzech#1938

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 4125
  • Płeć: Mężczyzna
    • GSI, GLI, GLE
To nie była kwestia gotówki tylko przede wszystkim braku chęci. Nasze władze przez lata starały się nie podejmować żadnych decyzji, bojąc się narażenia "wielkiemu bratu" i do minimum ograniczając niebezpieczeństwo ewentualnej straty stanowisk...
A tę "bajkę" czytałem w Motorze - opowiedział ją ktoś z szefostwa FSO. Opowiadał też o projektowaniu Poloneza przez Włochów.
Mój system to linux: https://www.opensuse.org/#Leap

Z czego to gaźnik
« Odpowiedź #18 dnia: Październik 26, 2010, 00:28:28 am »

Offline Bogdan611

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 316
  • Płeć: Mężczyzna
  • Polonez Caro 1.6 GLi 96'
Fiat 124-lada 2101,2102,2103 i 2106(potem 2104,2105 i 2107)następca Fiat 131
Silnik fiat 1.2,1.3,1.45 i 1.6 OHV(znane z 124 i 131) stał się bazą dla silników OHC lady 1.2-1.8(znane z klasyków i Nivy)i stał się też bazą dla udanych silników Fiat DOHC 1.3-2,0(znane z 124,125,131.132 Argenda itd.)
Fiat 1300/1500 potem Fiat 125 który był miksem rozwiązań z Fiata 1500L(płyta podłogowa  i zawieszenie przód i tył, bo zawieszenie z Fiata 124 spotkało się z krytyką ze względu na podatność na boczny wiatr i dlatego wrócono do piór) i Fiata 124(środkowa część nadwozia i układ hamulcowy) potem następca Fiat 132 i Argenda,A PF125p był Fiatem 125 z silnikiem i wnętrzem od fiata 1300/1500.
Silnik Fiat DOHC pasuje P&P do skrzyni Lady a skrzynia FSO pasuje przy użyciu kołnierza ladowskiego pod silnik Lady lub Fiat Dohc,więc swap silnika Ladowskiego przy użyciu kołnierza laowskiego do FSO nie powinien być problemem.
Poloneza chwalić nie trzeba,bo by to było jak wlewanie wody do morza.
OSTERZEGAM PRZED ZLODZIEJSKIMI PRAKYTKAMI T-MOBILE
Pożyczki bez Bik-u,teren Częstochowy zapraszam 797-603-075 lub PW

Z czego to gaźnik
« Odpowiedź #19 dnia: Październik 26, 2010, 17:39:55 pm »

Offline BARTEK1925

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 4230
  • Płeć: Mężczyzna
  • 000086
    • Laguna I kombi 1.8 + sekwencja 2000 r.
Cytat: "Bogdan611"
1.2-1.8(znane z klasyków i Nivy


największy silnik w tych modelach to 1.7 :!: 1,8 nie istnieje.
Paździoch 2.0 OHC ford 1990 r - 2003/2016 r. auto odjechało 14.05.2016 do nowego domu.
A codziennie granatowe Mondeo kombi MK1 1.6 + LPG - zwany też czołgiem-sprzedany wrzesień 2017
Obecnie: Laguna 2000 r. kombi 1.8 + sekwencja
             Berlingo 2008 r. I lift 1.6 + sekwencja