Autor Wątek: Polonez GSi - sonda lambda  (Przeczytany 7041 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Polonez GSi - sonda lambda
« dnia: Październik 16, 2010, 21:06:13 pm »

Roadrunner

  • Gość
Witam. Mam takie magiczne pytanie, czy ktoś próbował zamontować sondę lambda z podgrzewaniem do poloneza gsi, lub próbował przenieść wyżej na kolektor fabryczną sondę jednoprzewodową, żeby była bardziej dogrzana? Kombinuje tak ponieważ na lpg sonda słabo działa poniżej 2000obr, rzekomo jest niedogrzana i wtedy wyskakuje błąd w sterowniku od lpg "błąd sondy" i silnik krokowy zamiera i nie koryguje mieszanki. Może ktoś stosował jeden z tych dwóch zabiegów i podzieli się efektem tej pracy.

Pozdrawiam

Re: Polonez GSi - sonda lambda
« Odpowiedź #1 dnia: Październik 16, 2010, 21:20:44 pm »

Offline Gandziorz

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 401
Cytat: "Roadrunner"
Witam. Mam takie magiczne pytanie, czy ktoś próbował zamontować sondę lambda z podgrzewaniem do poloneza gsi, lub próbował przenieść wyżej na kolektor fabryczną sondę jednoprzewodową, żeby była bardziej dogrzana? Kombinuje tak ponieważ na lpg sonda słabo działa poniżej 2000obr, rzekomo jest niedogrzana i wtedy wyskakuje błąd w sterowniku od lpg "błąd sondy" i silnik krokowy zamiera i nie koryguje mieszanki. Może ktoś stosował jeden z tych dwóch zabiegów i podzieli się efektem tej pracy.

Pozdrawiam

Do LPG gazownicy często i gęsto kładą dodatkowo ustrojstwo pod nazwą "emulator sondy lambda".  Wówczas nie dzieją się takie cuda.


Na allegro do kupienia za 40-50zł.
Cytuj (zaznaczone)
Emulator ten podczas zasilania gazem odcina sygnał z sondy lambda i zastępuje go generowanym przez siebie sygnałem, który odpowiada sygnałowi pracy sondy w warunkach optymalnych.

Polonez GSi - sonda lambda
« Odpowiedź #2 dnia: Październik 16, 2010, 21:34:30 pm »

Roadrunner

  • Gość
Emulator służy do oszukania sterownika silnika i takowy posiadam, ale chodzi mi o sterownik LPG, który wywala błąd z powodu niedogrzanej sondy.

Polonez GSi - sonda lambda
« Odpowiedź #3 dnia: Październik 16, 2010, 21:46:28 pm »

Offline Grzech#1938

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 4125
  • Płeć: Mężczyzna
    • GSI, GLI, GLE
Może ja  się nie znam, ale jakoś mi się to dziwne wydaje - na benzynie działa dobrze, a na gazie źle?
Mój system to linux: https://www.opensuse.org/#Leap

Polonez GSi - sonda lambda
« Odpowiedź #4 dnia: Październik 16, 2010, 21:56:42 pm »

Roadrunner

  • Gość
Na benzynie działa w miarę dobrze choć nie mam możliwości podłączenia pod laptoka przez złącze diagnostycznie, a na gazie podłączam i widzę co mu się dzieje. Chwile pochodzi na wolnych obrotach i sonda przestaje działać, wyskakuje błąd i wtedy krokowiec staje na baczność i ruszy się dopiero jak wkręcę silnik na wyższe obroty ok 3000obr i tak chwile potrzymam lub jak zacznę jechać.

Polonez GSi - sonda lambda
« Odpowiedź #5 dnia: Październik 16, 2010, 22:15:15 pm »

Offline radosław91

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 551
  • Płeć: Mężczyzna
  • Aktualnie posiadany: PN caro+ '99 1.6 GLi
W zasadzie to na gazie powinna działac tak samo jak i na benzynie, gaz ma wyzszą temperature spalania, wiec sonda niepowinna byc niedogrzana :roll:
Powered by Lpg.

Polonez GSi - sonda lambda
« Odpowiedź #6 dnia: Październik 16, 2010, 22:16:09 pm »

Offline Grzech#1938

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 4125
  • Płeć: Mężczyzna
    • GSI, GLI, GLE
U mnie w GSI w oryginalnej instalacji takiej jak montowano fabrycznie w Lanosach też był emulator sondy...
Mój system to linux: https://www.opensuse.org/#Leap

Polonez GSi - sonda lambda
« Odpowiedź #7 dnia: Październik 16, 2010, 23:59:48 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13828
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
to nie wina sondy lambda,
tylko ukladu parownik mikser - poprostu ponizej 2000obr/min  mieszanka albo jest caly czas bogata ,albo uboga i dlatego sterownik wywala blad ,
a sterownik to pewnie Stag50/100/150 ,bo on jest taki "madry" i wie ze cos jest nie tak ,
ciezko cos poradzic ,nie znajac ustawien w sterowniku
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Polonez GSi - sonda lambda
« Odpowiedź #8 dnia: Październik 17, 2010, 08:44:25 am »

Roadrunner

  • Gość
No chyba trafiłeś w sedno. Możliwe, że jest to tego przyczyna. Poniżej zamieszczam zdjęcie ustawień lpg

[/URL][/img]

Polonez GSi - sonda lambda
« Odpowiedź #9 dnia: Październik 17, 2010, 17:22:46 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13828
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
najlepiej jakbys dal screena z wykresem obrotow ,bo po TPS sie domyslac kiedy pracuje na wolnych to troche wrozenie ,
z wykresu wynika ,ze nie ma caly czas problemow z uboga mieszanka na wolnych (niskie TPS) ,ale tez krokowiec nie podnosi sie ,gdy nastepuje zubozenie mieszanki ,
moze masz nieszczelnosc w dolocie ,
ale na poczatek to ustawilbym sterownik tak ,by na wolnych obrotach krokowiec mogl pracowac w szerokim zakresie i wtedy mozliwe ,ze w koncu mieszanka zacznie byc regulowana i zobaczymy ile krokow musi byc na wolnych,

na razie to wyglada na zbyt wolne podnoszenie sie krokowca z mieszanki ubogiej ,ale przyczyna takich objawow moze lezec w nieszczelnosci dolotu ,albo "zacinajacej sie" pracy reduktora
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Polonez GSi - sonda lambda
« Odpowiedź #10 dnia: Październik 26, 2010, 09:16:27 am »

Roadrunner

  • Gość
Witam. Przepraszam za przestoj w temacie, ale przyczyną okazała się wadliwa sonda lambda choć miała tylko przebieg 10kkm. Ostatnio wogóle umarła i po podłączeniu miernika pokazywała wartości od 0.01 do 0.18 i się zatrzymywała. Zakupiłem sondę ngk/ntk i wszystko działa jak trzeba. Wogóle nie pokazuje się komunikat sonda zimna ani błąd sondy. Wartości sondy cały czas balansują w pełnym jej zakresie. Dziękuję za zainteresowanie się tematem i pozdrawiam.

Odp: Polonez GSi - sonda lambda
« Odpowiedź #11 dnia: Grudzień 22, 2012, 10:51:24 am »

Offline Tom16

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 423
  • Płeć: Mężczyzna
    • ATU + 1.6 GSI
Jakie powinny być napięcie na sondzie lambda w polonezie GSi. U mnie waha się od 0.07V do 0.08V.

Odp: Polonez GSi - sonda lambda
« Odpowiedź #12 dnia: Grudzień 22, 2012, 11:05:31 am »

Offline Zoltan#1930

  • Administrator
  • Wiadomości: 3185
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sport&Classic Workshop
Pomiędzy 0 a 1V, z resztą jak w każdej sondzie montowanej w polonezach.
Cytat: KGB
GAZ rzadzi ,GAZ radzi ,GAZ nigdy was nie zdradzi  :twisted:

Polski Fiat 1977r, Polonez 1600 L 1980r, Volvo 945 2300 GL 1992r, Mazda Bongo SD1D32 2200D->2000i 1994r, Iveco Daily Max 2800TD 1997r Chrysler Town&Country 3300 LX 2001r

Odp: Polonez GSi - sonda lambda
« Odpowiedź #13 dnia: Grudzień 22, 2012, 11:14:13 am »

Offline Tom16

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 423
  • Płeć: Mężczyzna
    • ATU + 1.6 GSI
Pomiędzy 0 a 1V, z resztą jak w każdej sondzie montowanej w polonezach.
U mnie się waha pomiędzy 0,07V a 0,08V. Czyli moja do wymiany.