Autor Wątek: Wpływ wyważenia i ustawień podwozia na zachowanie się auta  (Przeczytany 3473 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Wpływ wyważenia i ustawień podwozia na zachowanie się auta
« dnia: Październik 20, 2010, 16:17:35 pm »

Offline Bogdan611

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 316
  • Płeć: Mężczyzna
  • Polonez Caro 1.6 GLi 96'
Wiadomo włożyć duży silnik nie sztuka,ale jak zrobić żeby auto chciało też skręcać i hamować ,wiadomo Rover najlżejszy,Pinto forda i Diesle swoje ważą i jak można rozłożyć masę tzn. akumulator na tył itp.żeby auto dobrze się prowadziło i jak ustawić charakterystykę zawieszenia.Czekam na wasze podpowiedzi i wrażenia z jazdy w warunkach bojowych jeżeli chodzi o poszczególne wersje silnikowe.
Poloneza chwalić nie trzeba,bo by to było jak wlewanie wody do morza.
OSTERZEGAM PRZED ZLODZIEJSKIMI PRAKYTKAMI T-MOBILE
Pożyczki bez Bik-u,teren Częstochowy zapraszam 797-603-075 lub PW

Wpływ wyważenia i ustawień podwozia na zachowanie się auta
« Odpowiedź #1 dnia: Październik 20, 2010, 20:24:38 pm »

Offline myszaradom

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1971
  • Płeć: Mężczyzna
    • Poldorover 1,8
Hmmm powiem tyle jak ktoś wkłada roverka pod maskę a miał wcześniej OHV i do tego chce włożyć sprężyny od trucka, to ciąć na dwa zwoje :)
Ja u siebie zrobiłem na 1,5 i stoi jak seria:P A sztywno z przodu;)

No ale to roverek więc lekki jak nie wiem co

Co do cięższych silników do sprężyny od trucka to chyba podstawa.

Wpływ wyważenia i ustawień podwozia na zachowanie się auta
« Odpowiedź #2 dnia: Październik 20, 2010, 21:06:54 pm »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6636
  • Płeć: Mężczyzna
Ciąć krzyż z maski, dawać z przodu elementy z laminatu ,a tył zostawić w spokoju. Poza tym dodatkowe elementy tylnego zawieszenia takiej trzecie pióro resoru czy stabilizator dodatkowo wyrównują rozkład.

Ewentualnie jeszcze zbiornik płynu spryskiwaczy na tył, komputer w kabinie ,a nie pod maską oczywiście sporo przy tym roboty ,a efekt skromny ale ziarnko do ziarnka.

Oczywiście przednie zawieszenie w negatyw, trzeba obniżyć żeby większą wartość uzyskać albo przerobić belkę.
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Wpływ wyważenia i ustawień podwozia na zachowanie się auta
« Odpowiedź #3 dnia: Listopad 09, 2010, 19:55:40 pm »

Offline marcin88

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 303
  • Płeć: Mężczyzna
    • 3.0 12v
Cytat: "BXMaster"
albo przerobić belkę.



co takie przerobienie belki miało by dać ? jak to zrobić może powiesz coś więcej ?

Wpływ wyważenia i ustawień podwozia na zachowanie się auta
« Odpowiedź #4 dnia: Listopad 12, 2010, 12:42:31 pm »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6636
  • Płeć: Mężczyzna
Chodzi mi o ujemny kąt pochylenia kół przednich. W zawieszeniu o seryjnej wysokości wyciśniesz kąt prawie zerowy, u mnie udało się uzyskać tylko minus 0.5, przy obniżeniu kąt pójdzie jeszcze w minus natomiast jeżeli chcesz żeby ten negatyw był większy albo żeby go mieć przy normalnej wysokości to konieczna jest modyfikacja belki zawieszenia. Ujemny kąt pochylenia pozwala ograniczyć podwijanie się opon, zwłaszcza w początkowej fazie zakrętu kiedy przeciążenie na przedniej osi jest największe i opona kładzie się na boku przez co bieżnik traci kontakt z jezdnią. W Polonezie jest to szczególnie problematyczne ponieważ wraz z przechyłem nadwozia w skręcie całe koło "przewraca się" i idzie w dodatni kąt pochylenia potęgując dodatkowo efekt podwijania się opony- stąd podsterowność.
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Wpływ wyważenia i ustawień podwozia na zachowanie się auta
« Odpowiedź #5 dnia: Grudzień 04, 2010, 22:44:41 pm »

VOX

  • Gość
najważniejsze to niższy profil opony, twardsze amortyzatory przód, obniżenie auta
negatyw ma też tę zaletę że auto robi się bardziej nadsterowne  :mrgreen:
z wyważenia to tylko akumulator na tył i pełen bak, reszta to kropla w morzu