Autor Wątek: ZImno ,ciepło,zimno ,ciepło  (Przeczytany 4563 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

ZImno ,ciepło,zimno ,ciepło
« dnia: Październik 27, 2010, 23:44:20 pm »

piotrbielsko

  • Gość
Witam otóż mam taki problem.Odpalam auto i daje grzanie a tu nic dzieje się za to coś takiego,w krótkim czasie wskazówka idzie do 90 stopni i jest zimne powietrze i potem powoli spada i wtedy daje lekko ciepło,po czym staje na ok 50 stopni i znów do 90 stopni i znów zimne powietrze a momencie spadania wskazówki jeszcze cieplejsze .Nie wiem o co chodzi:((((co może być tego przyczyną????Zaznaczam że nie przekracza 90 stopni,spada to daje ciepło,podnosi sie zimno wieje.wariuję od tego????????????

ZImno ,ciepło,zimno ,ciepło
« Odpowiedź #1 dnia: Październik 27, 2010, 23:48:22 pm »

Offline Zoltan#1930

  • Administrator
  • Wiadomości: 3185
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sport&Classic Workshop
Wydaje się, że jest za mało "wody" w układzie. Układ jest zapowietrzony i rownież bardzo możliwe jest, że termostat nie jest sprawny.
Cytat: KGB
GAZ rzadzi ,GAZ radzi ,GAZ nigdy was nie zdradzi  :twisted:

Polski Fiat 1977r, Polonez 1600 L 1980r, Volvo 945 2300 GL 1992r, Mazda Bongo SD1D32 2200D->2000i 1994r, Iveco Daily Max 2800TD 1997r Chrysler Town&Country 3300 LX 2001r

ZImno ,ciepło,zimno ,ciepło
« Odpowiedź #2 dnia: Październik 28, 2010, 18:39:03 pm »

piotrbielsko

  • Gość
Cytat: "Zoltan#1930"
Wydaje się, że jest za mało "wody" w układzie. Układ jest zapowietrzony i rownież bardzo możliwe jest, że termostat nie jest sprawny.


Może to głupio zabrzmi :) wystarczy zwykłej wody dolać???i

ZImno ,ciepło,zimno ,ciepło
« Odpowiedź #3 dnia: Październik 28, 2010, 18:52:43 pm »

Offline Excalibur#1937

  • Administrator
  • Wiadomości: 1915
  • Płeć: Mężczyzna
    • Opel Signum 2.2 DTI / Skoda Fabia 1.2 TSI
    • http://www.intermediaservice.pl
Cytat: "piotrbielsko"
Może to głupio zabrzmi :) wystarczy zwykłej wody dolać???i

Nie obraź się ale tak zabrzmiało. Dolej tego co masz aktualnie w układzie - różowe to borygo, niebieskie to chyba petrygo, a jak dziwne bezbarwne to pewnie woda - zwykła może być o ile kamienia się nie boisz. Ja bym wolał destylowaną dolać. Poza tym - zima idzie... woda lubi zamarzać.

ZImno ,ciepło,zimno ,ciepło
« Odpowiedź #4 dnia: Październik 28, 2010, 20:05:00 pm »

piotrbielsko

  • Gość
to rozwiązanie tymczasowe do 10 listopada wtedy kupie płyn dlatego się pytam:)

ZImno ,ciepło,zimno ,ciepło
« Odpowiedź #5 dnia: Listopad 18, 2010, 12:07:27 pm »

tomek1551

  • Gość
przeszedłem dokładnie to samo parę dni temu okazała się wywalona uszczelka pod głowicą i dmuchała kompresja na układ chłodzenia i od razu ci powiem że to co inni piszą o zmianie termostatu korków czyszczeniu układu itp. nic nie daje bo płyn wywala do zbiorniczka wyrównawczego w efekcie czego nie ma prawie płynu w silniku i nie może grzać bo nie ma czym...
po wymianie u mnie od razu nawet na nie do końca ciepłym silniku można sobie saunę w środku zrobić bo tak grzeje a i silnik jest dużo mocniejszy i płynniej chodzi bo wcześniej palił w pełni tylko ma 2 i 3 cylinder na 4 w ogóle a na 1 czasami na wyższych obrotach....
Pozdrawiam :D

ZImno ,ciepło,zimno ,ciepło
« Odpowiedź #6 dnia: Listopad 27, 2010, 12:14:25 pm »

Chicane

  • Gość
ehhhh mam problem z ogrzewaniem, silnik nagrzewa się dobrze (tak tak karton w chłodnicy) parownik jest też dobrze ogrzany, a w środku raz zimno raz ciepło, wydaje mi się że to wina zaworu nagrzewnicy, albo samej nagrzewnicy..... drugi problem to intensywność nadmuchu niby wszystko jest czyste w środku ale wieje jakby chciał a nie mógł......

ZImno ,ciepło,zimno ,ciepło
« Odpowiedź #7 dnia: Grudzień 27, 2010, 22:07:54 pm »

kinol12

  • Gość
Cześć wszystkim mam małe pytanko nie dawno wymieniłem nagrzewnice w polonezie caro z 94r i mi nie grzeje a silnik nagrzewa sie dobrze i parownik tez jest dogrzewany dobrze. Pomóżcie mi  proszę co mam zrobić?  Pozdrawiam

                       MLODY KINOL

ZImno ,ciepło,zimno ,ciepło
« Odpowiedź #8 dnia: Grudzień 28, 2010, 00:32:06 am »

Offline Stingerek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6140
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro 1.4
    • http://www.thg.pl
Co znaczy nie grzeje ?
Nagrzewnica jest gorąca ?

Gdzieś głęboko pod Moimi i Twoimi powiekami, tam gdzie czarów jest miasteczko spotkasz mnie...

ZImno ,ciepło,zimno ,ciepło
« Odpowiedź #9 dnia: Grudzień 28, 2010, 19:13:09 pm »

Offline FaZi

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1127
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez, Mercedes, Fiat 125p
Czy mogę wlać ocet do układu chlodzenia? Na niedlugi czas - ileś tam km (nie wiem tez na ile). Wkurza mnie juz ten uklad chlodzenia ;/ obawiam sie ze jest caly zasyfiony, a zwlaszcza chlodnica. Oprawca tak robił - gdzies wyczytałem.

Czy sa jakies skutki uboczne tego? Pompe wodna moze szybciej trafic szlag?
O zaworek nagrzewnicy sie nie boje - bo mam kulowy :)

Pojezdzilbym troche z plynem zmieszanym z octem i pozniej spuscil i zalał swiezym płynem.

[ Dodano: 28 Gru 2010 19:59 ]
w tamtej pompie co była miałem takie łopatki jak tu:
http://allegro.pl/pompa-wody-freelander-rover-25-45-75-100-200-400-i1346912246.html

zmienilem na taka ktora ma lopatki jak te: http://allegro.pl/pompa-wodna-rover-75-land-rover-i1383579620.html

Przy zmianie na ta druga mam cyrki z temperatura... czyzby była za mało wydajna? Sa 2 rodzaje tych pomp?

ZImno ,ciepło,zimno ,ciepło
« Odpowiedź #10 dnia: Grudzień 28, 2010, 21:11:58 pm »

kinol12

  • Gość
cześć wam jeszcze nie sprawdziłem czy robi się gorąca nagrzewnica bo trochę jest rozbierania ale węże do nagrzewnicy  są ciepłe jak patrzyłem. To mam rozebrać i sprawdzić czy nagrzewnica robi się gorąca? czy jak rozbiorę to mam druga kupić? :(  czy wystarczy jakoś ja odpowietrzyć?  pozdrawiam


                                 MLODY KINOL

[ Dodano: 28 Gru 2010 21:17 ]
A Z TYM GRZANIEM TO CHODZIŁO MI ZE NIE MAM OGRZEWANIA W POLDKU TYLKO LECI ZIMNE POWIETRZE A NIE RAZ TYLKO TAKIE LETNIE POWIERZE


          MLODY KINOL

ZImno ,ciepło,zimno ,ciepło
« Odpowiedź #11 dnia: Grudzień 29, 2010, 00:16:15 am »

Offline Stingerek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6140
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro 1.4
    • http://www.thg.pl
za rurkę do nagrzewnicy gołą łapą złap przy 90 stopniach na wskaźniku ... jak krzykniesz "O K****Wa... to znaczy żę sie do nagrzewnicy dociera/

Wąż jest metalowy, jak zanurkujesz pod schowek to go zobaczysz.

Gdzieś głęboko pod Moimi i Twoimi powiekami, tam gdzie czarów jest miasteczko spotkasz mnie...

ZImno ,ciepło,zimno ,ciepło
« Odpowiedź #12 dnia: Styczeń 06, 2011, 17:42:36 pm »

Offline patrick

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 258
  • Płeć: Mężczyzna
    • Przejścióweczka :P
No własnie u mnie jest teraz to samo, nagrzewnica jest gorąca przewody wszystkie tez a jednak czasem wieje ciepłe powietrze a czasem zimne, oczywiscie gdy silnik jest nagrzany i ma jakies 86-90*
Bo długość trąbienia
Zalezy od stopna wkur*ienia;p

ZImno ,ciepło,zimno ,ciepło
« Odpowiedź #13 dnia: Styczeń 06, 2011, 19:39:10 pm »

gucio

  • Gość
Cytat: "FaZi"
Pojezdzilbym troche z plynem zmieszanym z octem i pozniej spuscil i zalał swiezym płynem.


jeśli nagrzewnica zasyfiona to nic nie da. w swoim pojeździe wielokrotnie płukałem i nie pomagało. nagrzewnicę się rozbiera i czyści lub wymienia. płyn zawsze popłynie tam gdzie mu łatwiej więc jak jest kilka rurek całkowicie zapchanych to żaden środek czyszczący tam nie dotrze.

Cytat: "patrick"
No własnie u mnie jest teraz to samo, nagrzewnica jest gorąca przewody wszystkie tez a jednak czasem wieje ciepłe powietrze a czasem zimne, oczywiscie gdy silnik jest nagrzany i ma jakies 86-90*


sprawdź kierownice powietrza bo może część powietrza omija nagrzewnice

ZImno ,ciepło,zimno ,ciepło
« Odpowiedź #14 dnia: Styczeń 06, 2011, 21:04:10 pm »

Offline patrick

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 258
  • Płeć: Mężczyzna
    • Przejścióweczka :P
kierownice? nie czaje co mam sprawdzic
Bo długość trąbienia
Zalezy od stopna wkur*ienia;p

ZImno ,ciepło,zimno ,ciepło
« Odpowiedź #15 dnia: Styczeń 06, 2011, 22:12:20 pm »

gucio

  • Gość
w obudowie nagrzewnicy są takie klapki sterujące powietrzem

ZImno ,ciepło,zimno ,ciepło
« Odpowiedź #16 dnia: Styczeń 06, 2011, 23:26:09 pm »

ukil91

  • Gość
Jestem w temacie bo dzisiaj to rozbrajałem.
Sprawa jest taka. Odpalasz poldona, niech sobie chodzi.
Sciągasz prawą stronę deski rozdzielczej tą ze schowkiem.
Tam zobaczyyysz taką dużą czarną puchę przykręconą u góry na dwie nakretki na klucz 10, u dołu do ścianki działowej też na 2 dziesiątki.
CUDEM, swoimi sprytnymi łapkami wyciągasz to odłączając wcześniej przewody od dmuchawy.
Przekręcasz ogrzewanie z zimnego na ciepłe i obserwujesz ruch klapki od nagrzewnicy. Powinna się CAŁKOWICIE ZAMYKAC I OTWIERAC.
jeżeli tak jest- sprawdzasz dalej- w tym czarnym bałaganie co to go przed chwilą wyciągnęłeś. Podłączasz przewód z cisnieniem i patrzysz czy steruje klapką- jeżeli nie- wiesz co się popsuło.
Tak było w plusie.