Autor Wątek: Wtyczka - złącze do wiązki silnika GSI  (Przeczytany 3499 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Wtyczka - złącze do wiązki silnika GSI
« dnia: Październik 29, 2010, 12:47:43 pm »

Offline xmaniekx

  • Macher
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 658
    • C+ pinto turbo
Witam,
Potrzebuję rozpiski kabli z wtyczki łączącej wiązkę silnika z wiązką samochodu (C+ GSI)
W schemacie który posiadam niestety wystepują inne kolory i sama wtyczka jest zupełnie inna (tam jest 4x3 bez dwóch, ja mam 2x6, z czego dwóch nie ma). Jeśli ktoś może się podzielić takim obrazkiem, albo pamięta coś po kolorach - będę wdzięczny .
zdr

Wtyczka - złącze do wiązki silnika GSI
« Odpowiedź #1 dnia: Październik 29, 2010, 14:20:41 pm »

Offline Grzech#1938

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 4120
  • Płeć: Mężczyzna
    • GSI, GLI, GLE
Wygląda na to, że co auto to inna wtyczka. Ja mam wtyczkę, która ma w jednym rzędzie 4 styki i zatrzask, a w drugim 6 i wszystkie kabelki sprawdzałem dokąd idą bo się nic ze sobą nie zgadzało.  :?  Obawiam się, że czeka Cię to samo.

Upewnię się - chodzi Ci o tę pod zegarami?
Mój system to linux: https://www.opensuse.org/#Leap

Wtyczka - złącze do wiązki silnika GSI
« Odpowiedź #2 dnia: Październik 29, 2010, 18:53:15 pm »

Offline xmaniekx

  • Macher
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 658
    • C+ pinto turbo
Tak, zgadza się.
Cholera, ciężko sprawdzać na aucie bez prądu.
Z tego co mówisz, to wygląda na to, że mamy to samo... Chyba.., w każdym razie rozwiązanie bliżej mojego niż to ze schematu.
Masz to gdzieś na wierzchu, czy już poskładałeś do kupy? Zależy mi przede wszystkim na przewodach dających + po stacyjce (ile ich jest) i stały +.
zdr

Wtyczka - złącze do wiązki silnika GSI
« Odpowiedź #3 dnia: Październik 30, 2010, 01:41:27 am »

Offline Grzech#1938

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 4120
  • Płeć: Mężczyzna
    • GSI, GLI, GLE
Jeśli masz taką samą wtyczkę jak napisałem, to Ci mogę wysłać rozpiskę jak ona się ma do tego co jest na schemacie, bo zrobiłem sobie zestawienie. :) Może chociaż kolory kabelków będziesz miał te same.  :roll: Ja to wszystko też sprawdzałem bez prądu, po prostu patrząc po przewodach gdzie, który idzie. Aktualnie mam wszystko poskładane, ale samą stacyjkę też mam opisaną to Ci jakoś wyślę opis. :) (Ale nie teraz - jak wstanę) ;)
Mój system to linux: https://www.opensuse.org/#Leap

Wtyczka - złącze do wiązki silnika GSI
« Odpowiedź #4 dnia: Październik 30, 2010, 10:51:24 am »

Offline xmaniekx

  • Macher
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 658
    • C+ pinto turbo
Ok Grzechu, czekam więc na odpowiedź. zdr

Wtyczka - złącze do wiązki silnika GSI
« Odpowiedź #5 dnia: Październik 31, 2010, 18:42:54 pm »

Offline Grzech#1938

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 4120
  • Płeć: Mężczyzna
    • GSI, GLI, GLE
Sorki nieco mi się zeszło.
Stały plus idzie na stacyjkę kablem brązowym
Jak się przekręci kluczyk to napięcie się pojawia na kolorze niebieskim i czarnym
jak się włącza rozrusznik to z czarnego na ten moment napięcie znika, ale dalej jest na niebieskim. - I na czerwonym - do rozrusznika. Tak to w skrócie wygląda.
Jak chcesz to opis złączki też Ci poślę, ale raczej jako skan na maila, więc jak będziesz zainteresowany to daj mi do siebie namiar na priva.
Mój system to linux: https://www.opensuse.org/#Leap

Wtyczka - złącze do wiązki silnika GSI
« Odpowiedź #6 dnia: Listopad 01, 2010, 11:22:38 am »

Offline xmaniekx

  • Macher
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 658
    • C+ pinto turbo
Dzięki Grzech, już doszedłem samemu co jest od czego. Chodziło mi o przewody w złączce wiązka silnika/wiązka auta, a nie te idące od stacyjki.
Teraz mam tylko problem z przekaźnikiem pompy paliwa. Z tego co widzę u siebie, to komputer steruje nim przez zmasowanie jednego +. Da się to w jakiś prosty sposób odwrócić? (Potrzebuję żeby sterował nim sygnał + z kompa).
zdr

Wtyczka - złącze do wiązki silnika GSI
« Odpowiedź #7 dnia: Listopad 01, 2010, 12:29:43 pm »

Offline Grzech#1938

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 4120
  • Płeć: Mężczyzna
    • GSI, GLI, GLE
Jesteś pewien, że steruje masą? U mnie komputer steruje przekaźnikiem pompy za pomocą plusa.
Mój system to linux: https://www.opensuse.org/#Leap

Wtyczka - złącze do wiązki silnika GSI
« Odpowiedź #8 dnia: Listopad 01, 2010, 12:40:10 pm »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
Cytat: "xmaniekx"
Z tego co widzę u siebie, to komputer steruje nim przez zmasowanie jednego +. Da się to w jakiś prosty sposób odwrócić? (Potrzebuję żeby sterował nim sygnał + z kompa).


Da sie np jezeli masz komputer i wiazke od innego auta. W tym zlaczu jest tez miejsce na czujnik wtrzasowy - jeden koniec idzie na przekaznik(ten w instalacji poloneza) ktory po zalaczeniu podaje +12V a drugi idzie juz bezposrednio na pompe w baku. Wtedy majac np silnik od forda czy bmw ktore maja na wiazce silnika maja fabrycznie przekazniki pod pompe paliwa pomijasz orginalny przekaznik w instalacji auta i podajesz +12 V bezposrednio na pompe. To czy przekaznik jest sterowany masa czy +12V to tylko kwestia podlaczenia odpowiednio do swoich potrzeb

Tutaj rozpiska, moze sie komus przyda zrobiona na podstawie schematu ktory niestety nie jest do konca czytelny w 100 %(brakuje rozrysowania polaczen wewnetrznych niektorych elementow dolanczanych do instalacji,  zwiazku z czym nie wiadomo do konca jak dzialaja) i na dobra sprawe nalezy wszystko zrysowac "z natury". Nie mam pewnosci czy te dane sa ok i nie mam jak sprawdzic wiec dobrze by bylo aby ktos to potwierdzil. Nie wiem np w ktorym momencie zalancza sie( i co dodatkowo zasila) przekaznik glowny oraz jak jest puszczony przewod dla ladowania i rozrusznika -podejrzewam ze jakies osobne lacze
10- 6--1
11- 7 -2
--------3
12- 8- 4
13- 9- 5

1kontrola pompa paliwa(styk 87 przekaznika) tzn sygnal ze pompa pracuje, jezeli pracuje podaje +12V na ten zacisk(tez musze jeszcze to sprawdzic)
2 pusty
3 +12V po stacyjce przez bezpiecznik 10 A
4 polaczony z 13 ??? dokladnie nie wiem co to jest
5 + 12V staly
6 sygnal dla obrotomierza
7 +12V zasilania z przekaznika glownego
8 Dioda LED immo
9 Dioda Check engine
10 Temp silnika
11 Cisnienie oleju
12 i 13 wylacznik bezwladnosciowy pompy paliwa jezeli brak nalezy je polaczyc ze soba aby pompa dzialala
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG

Wtyczka - złącze do wiązki silnika GSI
« Odpowiedź #9 dnia: Listopad 01, 2010, 14:35:20 pm »

Offline Grzech#1938

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 4120
  • Płeć: Mężczyzna
    • GSI, GLI, GLE
U mnie jak pisałem wyżej jest złączka dwurzędowa o układzie:
2 styki - zatrzask - 2 styki
6 styków

A komputer na 100% steruje przekaźnikiem pompy przez (+). Ktoś to przerabiał i odciął owe zasilanie dając ręczny wyłącznik, a prąd biorąc z zasilania dmuchawy, więc jestem całkowicie pewny, że sterowanie jest właśnie plusem.
Mój system to linux: https://www.opensuse.org/#Leap

Wtyczka - złącze do wiązki silnika GSI
« Odpowiedź #10 dnia: Listopad 01, 2010, 16:08:43 pm »

Offline xmaniekx

  • Macher
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 658
    • C+ pinto turbo
Nóżka 86 jest zwarta do masy, a 85 jest +. Właśnie ta nóżka z plusem idzie do złącza z wiązką silnika (wyjście do kompa?).
Po połączeniu nóżki 85 z masą, pompa zaczyna pracować. (mogłem odwrócić numerki, ale idea jest ta sama).

Wtyczka - złącze do wiązki silnika GSI
« Odpowiedź #11 dnia: Listopad 02, 2010, 02:46:50 am »

Offline Grzech#1938

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 4120
  • Płeć: Mężczyzna
    • GSI, GLI, GLE
Wszystko się zgadza - według schematu styk 86 idzie do zasilania ze stacyjki, natomiast 85 do złączki, a potem do komputera.

No i tu się zaczyna robić "śmiesznie". - Napiszę jak było u mnie, to się wyjaśni czemu się upierałem.
 - W moim aucie ktoś kabel idący z przekaźnika( styk 85) do komputera odciął. Następnie tenże styk dołączył do wyłącznika, który to wyłącznik otrzymywał napięcie z bezpiecznika od dmuchawy. Czyli jak się ręcznie podało zasilanie na ów numerek 85, to pompa chodziła cały czas. No i teraz to ja nie wiem jakim prawem to chodziło... :shock: :lol: Pójdę chyba to jeszcze raz obejrzeć...
Mój system to linux: https://www.opensuse.org/#Leap

Wtyczka - złącze do wiązki silnika GSI
« Odpowiedź #12 dnia: Listopad 02, 2010, 07:28:23 am »

Offline xmaniekx

  • Macher
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 658
    • C+ pinto turbo
Grzech#1938, To zauważ, że u mnie jest inaczej. Nóżka 86 nie idzie wcale do zasilania, tylko na budę. Po włączeniu zapłonu na nóżce 85 pojawia się napięcie, którego puszczenie na budę powoduje odpalenie pompy.
Miałem nadzieję, że obejdzie się bez alpejskich kombinacji.

Elwood#1887, niestety z tego co podałeś nie pokrywa się kolejność. Dziś lub jutro postaram się rozszyfrować to co mam i ze zdjęciem opublikuję dla potomnych - może się komuś przyda.

zdr

Wtyczka - złącze do wiązki silnika GSI
« Odpowiedź #13 dnia: Listopad 06, 2010, 00:47:32 am »

Offline Grzech#1938

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 4120
  • Płeć: Mężczyzna
    • GSI, GLI, GLE
Jak się okazuje zrobiłem fotki jak miałem zdjęte zegary. Oto moja złączka:




Część kabli widać, a jakoś niebawem podopisuję to co mam zapisane.
Mój system to linux: https://www.opensuse.org/#Leap

Wtyczka - złącze do wiązki silnika GSI
« Odpowiedź #14 dnia: Listopad 06, 2010, 15:05:41 pm »

Offline xmaniekx

  • Macher
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 658
    • C+ pinto turbo
Mam to samo, ale kształt wtyczki jest nieco inny (nie ma wycięcia na zatrzask).
zdr

Odp: Wtyczka - złącze do wiązki silnika GSI
« Odpowiedź #15 dnia: Czerwiec 07, 2017, 00:05:11 am »

Offline bonusbb

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 14
  • Płeć: Mężczyzna
  • Życie jest za krótkie, żeby jeździć dieslem...
    • Fiat 125p
Witam macie jeszcze może jakieś foty jak to ma być albo czy potraficie wytłumaczyć lopatologicznie jak to ma być, bo podłączyłem tak jak pisze Elwood#1887 ale niechce odpalić iskra jest paliwo jest ale świece suche jak by wtryski nie podawały a na przewodzie od wtrysku mam dwa plusy napięcie 12+
Życie jest za krótkie, żeby jeździć dieslem...