Autor Wątek: Polonez z silnikiem Rover 1.4 i LPG?  (Przeczytany 11721 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Polonez z silnikiem Rover 1.4 i LPG?
« dnia: Listopad 08, 2010, 21:16:16 pm »

punisher

  • Gość
Cześć. Kolega myśli o kupnie Poloneza z silnikiem Rovera z LPG lub potem przeróbka na LPG. Czy to ma sens?  Ile spala taki Rover LPG na 100km? czy silink jest podatny na instalację gazową? Czy ktoś z Was ma doświaczenie w tym temacie?

Polonez z silnikiem Rover 1.4 i LPG?
« Odpowiedź #1 dnia: Listopad 08, 2010, 21:34:22 pm »

Offline Buźka

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5239
  • Płeć: Mężczyzna
    • Klimatyzowany Caro Plus 1.6 GSI '01
Z własnego doświadczenia mogę powiedzieć,że jeżeli nie zamierza robić rocznie jakichś niesamowitych przebiegów,a silnik chodzi poprawnie na benzynie i w ogóle nie ma problemów to chyba nie opłaca się ładować w gaz.Nowa instalacja kosztuje niemało,a nie ma sensu zakładać jakiegoś badziewia i trzeba pamiętać o tym,że jazda na gazie nie pozostaje bez wpływu na działanie układu benzynowego min.wtryskiwaczy.Ja założyłem gaz i to używaną instalację,żeby było taniej i teraz mi  głupieje na benzynie.Poza tym krąży opinia że te silniki przy spokojnej jeździe potrafią naprawdę mało spalić  :roll:

Polonez z silnikiem Rover 1.4 i LPG?
« Odpowiedź #2 dnia: Listopad 08, 2010, 21:39:47 pm »

Offline Jaro

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 718
  • Ukryta opcja niemiecka
    • Caro Orciari OHV
Rover na gazie? Toż to góra osiem litrów na mieście pali bez pałowania, no ale ludzie CC700 gazują, jak chcą przyżydzić :lol:  :lol:
LOW & SLOW

Polonez z silnikiem Rover 1.4 i LPG?
« Odpowiedź #3 dnia: Listopad 08, 2010, 21:53:52 pm »

Offline Zoltan#1930

  • Administrator
  • Wiadomości: 3185
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sport&Classic Workshop
Znowu będzie tamat, czy gaz jest bee, czy cacy...

Ale jak już o tym mówimy znowu, w przypadku silnika Rovera nie ma jakichkolwiek przeciwwskazań do montażu instalacji Lpg.
Przy zamontowaniu przekaźnika odcinającego pompę paliwa na gazie ( patrz-Artykuły) problemu z benzyną nie będzie.

Co do tego czy Rover mało pali czy nie-oczywiście pali dużo mniej niż OHV, ale co to ma do rzeczy jeśli gaz i tak jest tańszy.
Dla przykładu moj pali jakieś 8l benzyny lub 11l gazu. (warunki raczej miejskie, styl jazdy średni) w trasie odpowiednio 6,5/8,5 (100-110km/h).
to daje przy obecnych cenach paliwa 4,40 i 2,20  35zł na benzynie i 24zł na gazie/100km
czyli po 10.000km oszczędzamy 1100zł. czyli, w nie jednym przypadku, koszt zakupu całego pojazdu.
Nic dodać nic ując.

Co do zakupu- ja bym szukał z założonym gazem, ale jak by się znalazł bez gazu w dobrych pieniądzach to założenie instalacji to też nie duży koszt. (II-gen 1200-1500zł)
Cytat: KGB
GAZ rzadzi ,GAZ radzi ,GAZ nigdy was nie zdradzi  :twisted:

Polski Fiat 1977r, Polonez 1600 L 1980r, Volvo 945 2300 GL 1992r, Mazda Bongo SD1D32 2200D->2000i 1994r, Iveco Daily Max 2800TD 1997r Chrysler Town&Country 3300 LX 2001r

Polonez z silnikiem Rover 1.4 i LPG?
« Odpowiedź #4 dnia: Listopad 08, 2010, 21:56:25 pm »

Offline Stingerek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6139
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro 1.4
    • http://www.thg.pl
A ma ktoś może sekwencję w roverku ? Bo się nosze z zamiarem zainstalowania takiego cuda u siebie po swapie na 1.8 - zaleta niewątpliwa to brak zwężki w dolocie, i praktycznie brak różnicy w jeździe między benzyną a gazem.

Gdzieś głęboko pod Moimi i Twoimi powiekami, tam gdzie czarów jest miasteczko spotkasz mnie...

Polonez z silnikiem Rover 1.4 i LPG?
« Odpowiedź #5 dnia: Listopad 08, 2010, 22:30:21 pm »

punisher

  • Gość
Panowie, nie poruszajmy kwestii czy posiadanie gazu ma sens czy nie, dla każdego coś dobrego, chcesz benzynę - jeździj, chcesz gaz zakladaj butlę. Ja jestem ciekaw wszystkich waszych opini co do ślubu: Rover 1.4 i LPG :).

Polonez z silnikiem Rover 1.4 i LPG?
« Odpowiedź #6 dnia: Listopad 08, 2010, 23:18:09 pm »

Offline Push18

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 199
  • Płeć: Mężczyzna
zależy od założonej instalacji i wyregulowania jej, mój pali 10l-11l gazu w mieście przy mieszanej jeździe, w trasie schodzi do 7,5l gazu przy sredniej predkości 100-120km/h i to nie moje wyobrażenie tylko fakty
http://www.polskajazda.pl/Samochody/FSO/Polonez_ATU/23655
Był-Polonez Atu 1.4
Jest-Audi Coupe 2.8 xD

Polonez z silnikiem Rover 1.4 i LPG?
« Odpowiedź #7 dnia: Listopad 09, 2010, 09:57:57 am »

Offline Stingerek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6139
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro 1.4
    • http://www.thg.pl
właśnie mój coś się psuje ostatnio ze spalaniem. Otóż w mieście te 11 weźmie, natomiast w trasie.. jakoś nie mogę zejść poniżej 9 l-10 liltrów.... czy to że latam po 130-150km/h ma na to aż tak duży wpływ ?

Gdzieś głęboko pod Moimi i Twoimi powiekami, tam gdzie czarów jest miasteczko spotkasz mnie...

Polonez z silnikiem Rover 1.4 i LPG?
« Odpowiedź #8 dnia: Listopad 09, 2010, 10:29:51 am »

punisher

  • Gość
Stingerek: Jeśli latasz 130-150 km to napewno to jest przyczyną takiego dużego spalania. Nie opłaca się jeździć więcej 90 km/h to jedna z kilkudziesięciu podstawowych zasad ecodrive, ponieważ spalanie wtedy radykalnie idzie w górę ze względu na opór powietrza do kwadratu.

Push18: jestem zdziwiony że Rovery palą tak dużo gazu. Bo takie spalanie ja robię pozłomową najbardziej paliwożerną krową OHV gaźnikową 1.5 z nieremontowanym zasyfionym parownikiem gdzie sam sobie reguluję instalację i nie mam pojęcia jak robi to profesjonalnie gazownik. W trasie zejdę w LPG do 6l/100km, miasto to ok. 10-11 l/100 km, tereny podmiejskie ok. 8-8.5l/100 km. Na początku jak zaczałem jeździć tym polonezem to 14-15 l/100km łyknął, ale wyregulowałem sobie gaz kilka razy i zadbałem minimum o samochód ale parownik jest do regeneracji raczej.

Model mojego wozu jest mułem, rozpędza się jak dorożka, nie posiadam konkretnego przyspieszenia.

Czyli wygląda na to, że Roverki nie palą LPG tak mało jak by się wydawało bo wszyscy zachwalają ten motor do PB.

Polonez z silnikiem Rover 1.4 i LPG?
« Odpowiedź #9 dnia: Listopad 09, 2010, 10:34:45 am »

Offline myszaradom

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1971
  • Płeć: Mężczyzna
    • Poldorover 1,8
Cytat: "punisher"
nie mam pojęcia jak robi to profesjonalnie gazownik.

Profesjonalny gazownik to robi w cale nie lepiej pewnie niż ty hehe tylko nie liczni gazownicy regulują na analizator spalin

Ja gdybym miał takie spalanie o którym wy mówicie był bym  wniebowzięty :D

U mnie miasto 13-14L trasa no może 12L/100KM hehe

Polonez z silnikiem Rover 1.4 i LPG?
« Odpowiedź #10 dnia: Listopad 09, 2010, 16:29:30 pm »

Offline Grakoz

  • RWD Lover
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 103
  • Płeć: Mężczyzna
  • Aktualnie: Bez Gwiazdy nie ma Jazdy
    • 97' MB W202 200 KOMPRESSOR
mam gaz drugiej generacji, zakładałem u mojego kolegi co ma zakład i się tym zajmuje. niestety ubolewam nad tym, że nie mam sekwencji ale jej koszt byłby wyższy niż wartość pojazdu :D. parownik Lovato, największy możliwy do założenia mikser, jest też komputer bingo ale spełnia on tylko funkcję rozcinania wtrysków PB oraz kontroli nad przełączaniem PB-LPG (ustawiona temperatura przejścia na 15 stopni), silniczek krokowy wywalony (sonda Lambda do wymiany) założona zwykła śruba, gaz wyregulowany na analizatorze spalin. oczywiście jest różnica w mocy między PB a LPG ale tragedii nie ma (już prawie miałem blosa ale kasa poszła na ważniejsze wydatki nad czym ubolewam).
spalanie LPG wygląda następująco:
- trasa to 8,6 l/100 ( jazda bardzo spokojna) normalnie przy dynamicznej jeździe wychodzi koło 10 l/100
- miasto to 11,5 l/100 (powolny objazd miasta) a tak normalnie to pali mi koło 13 l/100 ale to pewnie te częste podchodzenie pod 6000 obr/min
czy to dużo czy mało nie wiem, jakiś wpływ ma na to na pewno  szerokość opon (patrz podpis)

LPG wiadomo, nie dla przyjemności ale z oszczędności. oczywiście gdyby było mnie stać to jeździł bym na PB ale jeżdżąc na gazie też nie ma tragedii (jedynie osoby siedzące z tyłu narzekają na smród PB a nie gazu ale to pewnie dlatego, że mam ATU a one tak mają).
97' MB W202 200 KOMPRESSOR sport + AMG
RIP 96' FSO POLONEZ ATU 1.6 GLI [ 1.4 16V ] powered by Elpidżi

Polonez z silnikiem Rover 1.4 i LPG?
« Odpowiedź #11 dnia: Listopad 09, 2010, 20:48:56 pm »

Offline oprawca_1978

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 575
Od września 2004 do lipca 2009 zrobiłem moim Poldoroverem na LPG równiutkie 100 tysięcy kilometrów w eksploatacji praktycznie miejskiej (dojazdy do pracy i z powrotem, dziennie po sto km i więcej).
W lato i ciepłe dni, gdy nie cisnąłem nim mocno (do 100 km/h max bez ostrego przyśpieszania), spalał mi regularnie gazu po 7.5 l / 100 km. Nigdy nie spalił więcej, jak 10/0 l/100 km, co bym nim nie robił.
Instalację wstawiłem mu w Gaspolu w Jabłonnie. II generacja, oparta o parownik, mikser i wielozawór Tomasetto, butlę PolGas oraz elektronikę gazowni LechoLpg typ MiniLambda.
Nigdy mnie gazownia  w nim nie zawiodła, tylko raz zmieniałem w parowniku membrany (kwiecień 2007), wszystko robiłem przy instalacji sam, na przestrzeni tych pięciu lat wydałem na jej naprawy, która była jedna (wymiana membran parownika) dokładnie 36 PLN.
W tym silniku trzeba się liczyć, że po takim przebiegu zaworki, zwłaszcza wydechowe, będą wymagały dotarcia, nawet nie wymiany. Da się to przeprowadzić ręcznie w domu, co stało się faktem wobec nich w moim Poldoroverze w sierpniu tego roku. Teraz mam ją tylko do poskładania i założenia na silnik.

Jeśli będziesz miał pewność, że gaz założy ktoś, kto wie, jak to robić, to jeśli silnik jest w dobrym stanie, będzie ci palił 8 - 10 litrów LPG w trybie trasa/miasto.

Mój Poldorover nawet grama oleju nie brał, a zmieniałem go w nim co 20 - 25 kkm.
Jak Kuba Bogu - tak Bóg Kubańczykom!

Polonez z silnikiem Rover 1.4 i LPG?
« Odpowiedź #12 dnia: Listopad 10, 2010, 17:36:05 pm »

Online KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13918
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
Cytat: "Stingerek"
właśnie mój coś się psuje ostatnio ze spalaniem. Otóż w mieście te 11 weźmie, natomiast w trasie.. jakoś nie mogę zejść poniżej 9 l-10 liltrów.... czy to że latam po 130-150km/h ma na to aż tak duży wpływ ?

to zaloz lepiej IIgen ,bo na IVgen musisz miec sprawny uklad Pb ,zeby sprawnie dzialalo LPG ,
mozna zalozyc sekwencje bez problemow ,ale z racji ,ze rover nie ma benzynowej sekwencji tylko fullgroupa to trzeba zakladac szybkie wtryskiwacze ,
do tego jeszcze te nieszczesne dotryski ,
to powoduje ,ze najtansze sensowne wtryskiwacze to Taurusy za 300pln ,czyli doplata 300pln ,bo w zestawie ich nie daja ,a gazownik nie odkupi od ciebie valtekow ,bo mu sie nie oplaca,

czyli problemow nie ma z zalozeniem ,ale jest to drozsze o 300pln w podstawowej wersji
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Polonez z silnikiem Rover 1.4 i LPG?
« Odpowiedź #13 dnia: Listopad 10, 2010, 17:43:51 pm »

Offline OLO

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1216
roverofcy - jakie maci srednice mikserów?
Były:
PNC 1.6 GLE 95
PNC 1.6 DOHC 91
PNC 1.5 GLE 93 EVO 1
PNC 1.5 GLE 94 EVO 2
PNC 1.6 GLI 95 EVO 3
PNC 1.5 GLE 94 EVO 4
PNC 1.4 GLI 96 EVO 5
PNC 1.9 D 96 EVO 6
PNC 1.6 GSI 99 EVO 7

Karetka 1.6 GLI 97 EVO 8
PN 1.5 SLE 90 EVO 9

Polonez z silnikiem Rover 1.4 i LPG?
« Odpowiedź #14 dnia: Listopad 10, 2010, 19:53:35 pm »

Offline Stingerek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6139
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro 1.4
    • http://www.thg.pl
Jak mysia c*pka.... aż zmierzę kiedyś, ale połowe tego co fabryka przykazała.

Gdzieś głęboko pod Moimi i Twoimi powiekami, tam gdzie czarów jest miasteczko spotkasz mnie...

Polonez z silnikiem Rover 1.4 i LPG?
« Odpowiedź #15 dnia: Listopad 10, 2010, 19:56:06 pm »

Offline FaZi

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1127
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez, Mercedes, Fiat 125p
wewn srednica 33, a zewn 69mm. Cos takiego :) 69mm wchodzi z lekkim oporem w ta gume, takze jest idealna.

Polonez z silnikiem Rover 1.4 i LPG?
« Odpowiedź #16 dnia: Listopad 14, 2010, 20:57:06 pm »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7253
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
32mm
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Polonez z silnikiem Rover 1.4 i LPG?
« Odpowiedź #17 dnia: Listopad 14, 2010, 21:20:15 pm »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6636
  • Płeć: Mężczyzna
32.

Nie wiem jak w minusach ale w plusie jest PRZED gumą w plastikowej rurze wychodzącej z filtra fabryczne gniazdo pod podejście do miksera.
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Polonez z silnikiem Rover 1.4 i LPG?
« Odpowiedź #18 dnia: Listopad 15, 2010, 19:04:11 pm »

Offline FaZi

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1127
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez, Mercedes, Fiat 125p
no jest tylko tam nie wejdzie mikser o takiej srednicy jak w gume. Mniejszy