Autor Wątek: Kolejne generacje instalacji LPG i ich cechy  (Przeczytany 3153 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Kolejne generacje instalacji LPG i ich cechy
« dnia: Listopad 10, 2010, 19:11:37 pm »

punisher

  • Gość
Cześć. Czy ktoś widział gdzieś porównanie lub ma taką wiedzę aby krótko i na temat nam opisać jakie są kolejne generacje instalacji LPG, ich zalety i wady? Oraz taka kwestia - które generacje potrafią odpalać wyłacznie na gazie bez użycia PB.

Kolejne generacje instalacji LPG i ich cechy
« Odpowiedź #1 dnia: Listopad 11, 2010, 16:37:50 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13918
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
kazda gen. moze odpalac awaryjnie na gazie ,ale tylko V (i IV za niedlugo) jest do tego przystosowana konstrukcyjnie ,
w miare wzrostu numerkow w generacjach ,rosnie ich zaawansowanie techniczne ,a wiec poziom skomplikowania ,
im gen wyzsza (bez V) tym wieksza jej zazleznosc od ukladu zasilania paliwem ,wiec proces zasilania coraz bardziej zbizony do benzynowego - przejmujac jego zalety i wady w calym spektrum ,
wraz z wyzsza gen. powinno spadac zuzycie paliwa ,ale praktyka pokazuje ,ze jest roznie w tym aspekcie
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Kolejne generacje instalacji LPG i ich cechy
« Odpowiedź #2 dnia: Listopad 11, 2010, 17:01:51 pm »

Offline Mardas#1946

  • Witajcie !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • Klubowicz
  • Wiadomości: 787
  • Płeć: Mężczyzna
    • ATU + GSI 1,6,2000 r. LPG-AL 700,70U,klimatyzacja Fab. kontrolka AFR
Cytat: "KGB"
kazda gen. moze odpalac awaryjnie na gazie ,ale tylko V (i IV za niedlugo) jest do tego przystosowana konstrukcyjnie ,

 No właśnie .Awaryjnie !!!!!!!!!! bo tak, na dzisiaj jest to przewidziane.A nie do normalnej eksploatacji.Przynajmniej ja tak uważam. :D
Mardas- Jimi wiecznie żywy !!!!!!!!!!!! ,a moje ATU nie do zdarcia !!!!!!


http://www.polskajazda.pl/Samochody/FSO/Polonez_ATU/108123

Kolejne generacje instalacji LPG i ich cechy
« Odpowiedź #3 dnia: Listopad 11, 2010, 21:48:13 pm »

punisher

  • Gość
Chłopaki - czym się różni w praktyce awaryjne odpalanie na gazie od normalnego odpalania? Czyli w moim wozie ja, poprzednik i przedostatni właściciel przez ostatnie 3 lata odpaliśmy wóz awaryjnie? Jaką mogę mieć generację LPG mając LOVTEC i gaźnik? I/II?

Kolejne generacje instalacji LPG i ich cechy
« Odpowiedź #4 dnia: Listopad 11, 2010, 21:52:06 pm »

Offline utek

  • utek#1915
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3691
  • Płeć: Mężczyzna
  • kujawiak
Raczej I gen, chyba ze masz sondę lambdę. Ale raczej jej nie masz, wiec tylko I gen.

Kolejne generacje instalacji LPG i ich cechy
« Odpowiedź #5 dnia: Listopad 12, 2010, 10:17:46 am »

punisher

  • Gość
NIe mam żadnej sondy lambda, mam gaźnik.
Jak wogóle wygląda awaryjne odpalanie na gazie w nowszych generacjach LPG?

Kolejne generacje instalacji LPG i ich cechy
« Odpowiedź #6 dnia: Listopad 12, 2010, 10:28:01 am »

Offline utek

  • utek#1915
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3691
  • Płeć: Mężczyzna
  • kujawiak
Np trzeba przytrzymać przycisk dłużej lub popstrykać parę razy itd.

W ekstremalnych przypadkach wywala się silnik krokowy, doprowadza "na krótko" napięcie do elektrozaworu i odpala auto.

Kolejne generacje instalacji LPG i ich cechy
« Odpowiedź #7 dnia: Listopad 12, 2010, 11:21:50 am »

Offline Excalibur#1937

  • Administrator
  • Wiadomości: 1908
  • Płeć: Mężczyzna
    • Kilka ich było ;)
    • http://www.intermediaservice.pl
Nie wiem czy u mnie to się zwie trybem awaryjnym ale po prostu mam 3 pozycje przełącznika: tylko benzyna, tylko gaz i automat. Przy temperaturach letnich ustawiam tylko gaz i pali pięknie. Obecnie mam automat choć przy przymrozkach załączam tylko benzynę bo automat za wcześnie gaz załącza (nie bierze temperatury pod uwagę).

Kolejne generacje instalacji LPG i ich cechy
« Odpowiedź #8 dnia: Listopad 12, 2010, 15:45:28 pm »

Offline Mardas#1946

  • Witajcie !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • Klubowicz
  • Wiadomości: 787
  • Płeć: Mężczyzna
    • ATU + GSI 1,6,2000 r. LPG-AL 700,70U,klimatyzacja Fab. kontrolka AFR
U mnie żeby odpalić awaryjnie na gazie,musi być najpierw aktywowana ta funkcja w programie.Dopiero można odpalić przez wciśnięcie przycisku na stacyjce,jednocześnie włączając zapłon.W tedy otworzy się elektrozawór ,i można uruchomić silnik.
Mardas- Jimi wiecznie żywy !!!!!!!!!!!! ,a moje ATU nie do zdarcia !!!!!!


http://www.polskajazda.pl/Samochody/FSO/Polonez_ATU/108123

Kolejne generacje instalacji LPG i ich cechy
« Odpowiedź #9 dnia: Listopad 12, 2010, 19:52:18 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13918
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
Cytat: "punisher"
Chłopaki - czym się różni w praktyce awaryjne odpalanie na gazie od normalnego odpalania?

rozni sie tym ,ze na zimnym silniku masz zimny parownik ,a ten jest przystosowany tylko do pracy na cieplo ,
zmuszanie go do pracy na zimno powoduje przyspieszone zuzycie membran i nieznany sklad mieszanki na zimnym silniku
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Kolejne generacje instalacji LPG i ich cechy
« Odpowiedź #10 dnia: Listopad 12, 2010, 19:54:26 pm »

punisher

  • Gość
OK, rozumiem.
A sekwencja to III/IV generacja? Nie potrafi odpalać na PB, prawda?

Kolejne generacje instalacji LPG i ich cechy
« Odpowiedź #11 dnia: Listopad 13, 2010, 22:57:59 pm »

franca

  • Gość
Ja ma II gen i zeby na gazie odpalic trzeba po włączeniu zapłonu przełączyć z gaz na pb i z powrotem na gaz. A tak jak masz ustawione na gaz to i tak ci na benzynie zapala i po przekroczeniu 3tys obr. wchodzi gaz.

Kolejne generacje instalacji LPG i ich cechy
« Odpowiedź #12 dnia: Listopad 18, 2010, 15:19:46 pm »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7253
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
III generacja zasadniczo umarła. Jest to coś pomiędzy II a IV generacją. dawka gazu dostarczana jest na podstawie sygnału wtrysku (jeśli dobrze pamiętam) i sygnału z lambdy do kolektora dolotowego z parownika nadciśnieniowego (analogiczny jak w IV generacji) przez układ silniczków krokowych do wsyzstkich cylindrów jednoczesnie...
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Kolejne generacje instalacji LPG i ich cechy
« Odpowiedź #13 dnia: Listopad 18, 2010, 17:48:07 pm »

Offline oprawca_1978

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 575
V generacja to, zdaje się, wtrysk LPG nieodparowanego do kolektorów, oczywiście wielopunktowo.
Jak Kuba Bogu - tak Bóg Kubańczykom!

Kolejne generacje instalacji LPG i ich cechy
« Odpowiedź #14 dnia: Listopad 18, 2010, 22:49:09 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13918
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
Cytat: "Bocian_s#313"
III generacja zasadniczo umarła. Jest to coś pomiędzy II a IV generacją. dawka gazu dostarczana jest na podstawie sygnału wtrysku (jeśli dobrze pamiętam) i sygnału z lambdy do kolektora dolotowego z parownika nadciśnieniowego (analogiczny jak w IV generacji) przez układ silniczków krokowych do wsyzstkich cylindrów jednoczesnie...

nie ma sygnalu z wtryskiwaczy ,bo nieby jak mialoby to obrobic taki sygnal na wartosc otwarcia krokowca ?
w III gen mapa wtrysku jest budowana od poczatku ,dlatego mozna go stosowac do silnikow z wtryskiem mechanicznym
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Kolejne generacje instalacji LPG i ich cechy
« Odpowiedź #15 dnia: Listopad 19, 2010, 08:12:33 am »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7253
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Być może KGB, ostatni raz taką instalację widziałem ładne kilka lat temu...

Zasadniczo ta generacja okazała się niewypałem i szybko została wyparta przez IV generację.
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.