Autor Wątek: Dziwne, głośne stukanie nie mam pojęcia co to  (Przeczytany 9309 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Dziwne, głośne stukanie nie mam pojęcia co to
« Odpowiedź #20 dnia: Listopad 24, 2010, 08:44:59 am »

Offline jimo#1921

  • Administrator
  • Wiadomości: 3415
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro 1.6 16V
Cytat: "myszaradom"
hyba że taki luźny pasek jest normalnie.

Nie, 2cm ugięcia to stanowczo zbyt dużo.
  • Prowadzę dystrybucję wysyłkową gadżetów FSO-PTK! Podkładki pod tablice rejestracyjne (1-/2-rzędowe), latarki LED/otwieracze/breloki, naklejki... Zapraszam do kontaktu na PW.
Pozdrawiam Michał aka jimo
"A"It's a hundred and six miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark, and we're wearing sunglasses."
Były: A+ 1,6ohv; C 2.0dohc;V 745; A 1,8 K4F; YP250; C+ 18K4F; N126N
Są: C 16K4F; FZ6 SAHG; "pierdziawka", 3.6V6;

Dziwne, głośne stukanie nie mam pojęcia co to
« Odpowiedź #21 dnia: Listopad 24, 2010, 09:05:36 am »

Offline oprawca_1978

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 575
To źle. Pasek nie może być napięty jak struna, ale pomiędzy kołami wałków nie powinien być luźny aż na tyle, to samo po obciążonej, tj. pomiędzy kołem wałka wydechowego a kółkiem dolnym.
Sprawdź napinacz, mozliwe, że jest całkowicie popuszczony. Jest też możliwość, że masz nieodpowiedni pasek. Te silniki mają dwojakiego rodzaju paski rozrządu - starsze z napinaczem ręcznym mają paski o dwa zęby krótsze, niż nowsze, posiadającem napinacz sprężynowy, któremu tylko wstęnie nadaje się ręcznie naciąg, potem sam już pasek napina. Napinacz ręczny wymaga ustawienia tego manualnie i nie posiada aktywnej funkcji napinia paska.
Proponowałbym, po wygranej batalii z paskiem rozrządu, spradzić ciśnienie sprężania na cylindrach. Nominalnie powinno być 1.4 MPa (14 barów). Jak będzie choć na jednym garze mniej, jak 1.1 - to już coś jest nie tak, albo z zaworami, albo z pierścieniami tłokowymi.
Jak Kuba Bogu - tak Bóg Kubańczykom!

Dziwne, głośne stukanie nie mam pojęcia co to
« Odpowiedź #22 dnia: Listopad 24, 2010, 11:19:48 am »

Offline myszaradom

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1971
  • Płeć: Mężczyzna
    • Poldorover 1,8
Dzięki koledzy za porady ale nie będę miał jak sprawdzić ciśnienia, brak odpowiedniego sprzętu ;/

Co do rolki napinacza to jak rozróżnić jaką mam? Z tego co widzę u siebie jest ona przykręcona jedną śrubą (10mm) a nad nią otwór na imbus, czyli posiadam bez samo regulacji?

Dziwne, głośne stukanie nie mam pojęcia co to
« Odpowiedź #23 dnia: Listopad 24, 2010, 13:10:02 pm »

Offline oprawca_1978

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 575
To jest napinacz automatyczny. Do niego trzeba paska rozrządu dłuższego o dwa zęby, względem starszych silników, wyposażonych w napinacz ręczny. Z napinacza powienien wystawać taki zagięty drut, który powinien być zahaczony o śrubę wkręconą w głowicę, z prawej strony napinacza.
Właściwie napięty napinacz jest wtedy, gdy blaszka kontrolna napinacza, posiadająca na swym końcu bruzdę, pokrywa się w jednej linii z końcem tego zagiętego druta.
Napina się go poprzez luzowanie jego śruby centralnej i pokręcanie imbusem umieszocznym w otworze nad tą śrubą.
Na tym filmiku widać to najlepiej:

http://www.youtube.com/watch?v=CM5oA2X03z8&feature=related
Jak Kuba Bogu - tak Bóg Kubańczykom!

Dziwne, głośne stukanie nie mam pojęcia co to
« Odpowiedź #24 dnia: Listopad 24, 2010, 13:41:32 pm »

Offline myszaradom

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1971
  • Płeć: Mężczyzna
    • Poldorover 1,8
Dzięki wielkie za porady :) Jeżeli to będzie wina paska kupie nowy jak i rolkę :D Mam nadzieje że tylko na tym się skończy ;/ bo już z wymianą zaworów to sobie nie poradzę;/

[ Dodano: 25 Lis 2010 07:22 ]
Wiec tak wczoraj stanąłem nad autem.

Ustawiam tłoki na równo, niestety znaki na kołach się nie pokrywają o jeden ząbek, sprawdziłem to drugi raz i to samo, więc przestawiłem pasek złożyłem wszystko jak opisywaliście i tak jak na filmie jest pokazane.

Odpalam auto bez problemu lecz stukanie i dziwne zgrzytanie jest nadal, nie występuje ono na wolnych obrotach silnik pracuje normalnie tylko słyszalne jest to powyżej 1,5tys obrotów dźwięk nie jest równomierny czasem zazgrzyta przy tych obrotach czasem nie, tyle że jest to głośniejsze przy większych obrotach (maks dałem 2,5 na chwile).

Sprawdziłem więc wałki, na żadnym nie ma luzu wszystko ładnie skręcone, szklanki całe i chodzi całość poprawnie gdy kręciłem kołem na 5 biegu wałki chodziły ok.

Jedyne co mi przychodzi do głowy to może panewki na wale korbowym? Bo już naprawdę pomysły mi się kończą a nie chciał bym odstawiać auta do jakiegoś warsztatu bo szczerze mówiąc nie wiem czy w Radomiu jest jakiś specjalizujący się w roverze;/

Brak mi sił....

Dziwne, głośne stukanie nie mam pojęcia co to
« Odpowiedź #25 dnia: Listopad 25, 2010, 08:04:31 am »

Offline oprawca_1978

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 575
Panewki nie zgrzytają, panewki stukają. Stuk panewek korbowych jest nieco głośniejszy, stuk panewek głónych jest bardziej przytłumiony, ale wibracje od nadmiernych luzów na korbowodach są mniejsze, niż od luzów na panewkach wału.
Stuk korbowodu w piaście tłoka albo główce korbowodu jest charakterystyczny, bo podwójny - tluka dwa razy, raz gdy tłok jest pchany przez korbowód, a potem gdy zmiena ruch i jest ciągniony. Stuk w główce korbowodu występuje częściej - ona jest badziej obciażona niż piasty tłoka, których jest dwie.
Stuk tłoka (kołysanie się) jest dźwiękiem najgłośniejszym w silniku, zwłaszcza silniki Rovera mają tą przypadłość bardzo dobrze słyszalną, gdyż są wykonane z aluminium i mają ekstremalnie cienki płaszcz wodny bloku silnika.

Zgrzytać za to może np. łożysko igiełkowe wałka sprzęgłowego, które umieszczone jest w gnieździe wału korbowego, może też zgrzytać przełożenie główne skrzyni (wałek sprzęgłowy - wałek pośredni).

Proponowałbym sprawdzić ciśnienie smarowania silnika. Jeśli na zagrzanym w pełni silniku, po przejechaniu się nim kilka porządnych kilometrów (by wszystko się dobrze nagrzało) spadnie ono na wolnych obrotach poniżej powiedzmy, 150 kPa - to już trzeba się brać za to, co jest smarowane olejem pod ciśnieniem - od pompy i jej zaworu przelewowego, po panewki na wale korbowym, wałki rozrządu i popychacze zaworowe.
Jak Kuba Bogu - tak Bóg Kubańczykom!

Dziwne, głośne stukanie nie mam pojęcia co to
« Odpowiedź #26 dnia: Listopad 25, 2010, 11:53:45 am »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7253
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Cytat: "myszaradom"
szklanki całe
A wyjmowałeś?? U mnie jak zmieniałem któregoś razu to też myślałem że jest OK ale rozpadła mi się w rękach przy wyjmowaniu. Srodek wypadł i pochlapał wszstko wokół olejem.  Sprawdź też zamki zaworów i miseczki sprężyn. u mnie po spotkaniu tłoka z zaworem uszkodziły się te dwa elementy. Tyle że silnik nie wydawał żadnych nazdwyczajnych dźwięków...
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Dziwne, głośne stukanie nie mam pojęcia co to
« Odpowiedź #27 dnia: Listopad 25, 2010, 12:53:14 pm »

Offline myszaradom

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1971
  • Płeć: Mężczyzna
    • Poldorover 1,8
Miseczki czyli? Jeszcze nie znam "fachowych" nazw... oraz aby się do nich dostać muszę zdjąć czarną pokrywę wałków i jeszcze wyjąć wałki? Szklanki tylko sprawdziłem tak na "oko" nie rozkładałem tego bo szczerze mówiąc nie wiem jak się do tego zabrać...

Jedyne co mnie dziwi że jeżeli by to był zawór lub szklanka to nie powinno być to regularne pukanie i już słyszalne na wolnych obrotach... bo u mnie tego nie ma jest bardziej takie rzegotanie

Zastanawiam się czy to może nie panewka na wale korbowym? Czy to dobry trop...

Dziwne, głośne stukanie nie mam pojęcia co to
« Odpowiedź #28 dnia: Listopad 27, 2010, 21:03:53 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13901
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
nie moge odtworzyc tego pliku - jakie do tego kodeki potrzebne ,
nie mozna bylo tego nagrac w wav ?

jak ustawienie rozrzadu nie pomorze to pewnie panewke przekrecilo
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Dziwne, głośne stukanie nie mam pojęcia co to
« Odpowiedź #29 dnia: Listopad 28, 2010, 14:56:52 pm »

Offline myszaradom

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1971
  • Płeć: Mężczyzna
    • Poldorover 1,8
Ponawiam link
http://wyslijto.pl/plik/5wdtrbk52g (jest w formacie mp3 więc musi się otworzyć, najlepiej winamp)

Ja obstawiam że coś na wałkach albo panewka, lecz aby dostać się dostać do panewek to trzeba chyba cały silnik wyjąć bo po ostatniej próbie wyjęcia miski były nici;/

Przeszkadza ten nadlew co za belkę środkową przechodzi. Macie jakieś patenty na wyjęcie miski? Oraz czy jest jakaś uszczelka do niej, bo u mnie żadnej nie było (tak już kupiłem silnik), zero sylikonu a mimo to nic nie ciekło.

Dziwne, głośne stukanie nie mam pojęcia co to
« Odpowiedź #30 dnia: Listopad 28, 2010, 15:40:48 pm »

Offline Zoltan#1930

  • Administrator
  • Wiadomości: 3185
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sport&Classic Workshop
Sprawdź sprężanie- kup sobie manometr na allegro
wyniki sprężania dużo powiedzą o tym, co jest zepsute
Nagranie wskazuje na zawory/szklanki
rozpołów głowicę, ponaciskaj szklanki, zaobserwuj czy się jakaś nadmiernie nie ugina.
Powyjmuj, zobacz czy zawory się nie rozpięły.
Jeśli jakaś szklanka była miękką zobacz dlaczego-pęknięcia

prawdopodobnie zawór/y dostały od tłoka, jeśli rozrząd był żle ustawiony.

Tak czy siak rozebrać będzie trzeba. głowice pewno też trzeba zwalić.

By zdjąc miskę pewno wystarczy unieśc silnik. W Roverze co prawda tego nie robiłem, ale w ohv tak, a tam wydaje mi się jest ciaśniej. Najlepiej to cały silnik wyjąc-wygodniej i wbrew pozorom szybciej, jeśli chce się coś tam jeszcze zrobić ( głowice, uszczeklę. )
Cytat: KGB
GAZ rzadzi ,GAZ radzi ,GAZ nigdy was nie zdradzi  :twisted:

Polski Fiat 1977r, Polonez 1600 L 1980r, Volvo 945 2300 GL 1992r, Mazda Bongo SD1D32 2200D->2000i 1994r, Iveco Daily Max 2800TD 1997r Chrysler Town&Country 3300 LX 2001r

Dziwne, głośne stukanie nie mam pojęcia co to
« Odpowiedź #31 dnia: Listopad 28, 2010, 15:43:42 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13901
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
nadal nie moge tego odtworzyc - to chyba nie jest wina starego winampa ,
no ale juz nie wazne ,
i tak trzeba wyciagnac silnik
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Dziwne, głośne stukanie nie mam pojęcia co to
« Odpowiedź #32 dnia: Listopad 28, 2010, 16:03:26 pm »

Offline myszaradom

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1971
  • Płeć: Mężczyzna
    • Poldorover 1,8
Czyli miał bym robić na nowo głowicę? planować itp...

Szklanki sprawdzałem pod względem pęknięć. Dokładniej nie wnikałem bo się nie znam.

[ Dodano: 28 Lis 2010 16:05 ]
W roverze jaką średnicę mam wybrać do tego manometru? 14mm?

Dziwne, głośne stukanie nie mam pojęcia co to
« Odpowiedź #33 dnia: Listopad 29, 2010, 09:29:33 am »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7253
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Cytat: "KGB"
i tak trzeba wyciagnac silnik
Z tym niech poczeka do zakończenia diagnozy...
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Dziwne, głośne stukanie nie mam pojęcia co to
« Odpowiedź #34 dnia: Grudzień 06, 2010, 13:33:35 pm »

Offline myszaradom

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1971
  • Płeć: Mężczyzna
    • Poldorover 1,8
Diagnoza to na 99% pokrzywione zawory lub zawór, lecz przed rozkręceniem wszystkiego ciekawi mnie fakt, że gdy silnik jest ciepły to rozrusznik nie ma siły nim zakręcić, a gdy wystygnie odpala bez problemu, czyż by ten silnik już całkowicie siadał?

Dziwne, głośne stukanie nie mam pojęcia co to
« Odpowiedź #35 dnia: Grudzień 06, 2010, 14:51:24 pm »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7253
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
A jak sprawdziłeś te zawory?? Znaczy jaką metodą. Ustawiłeś rorząd wg fabryki??

Jesli ma cięzko to przychodzi mi do głowy dwie rzeczy: - przestawiony rozrząd utrudnia kompresję i zapłon mieszanki na ciepłym silniku
- coś się zaciera wraz ze wzrostem temperatury...
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Dziwne, głośne stukanie nie mam pojęcia co to
« Odpowiedź #36 dnia: Grudzień 06, 2010, 16:29:17 pm »

Offline myszaradom

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1971
  • Płeć: Mężczyzna
    • Poldorover 1,8
Sprawdziłem rozrząd był przestawiony o ząbek, ustawiłem poprawnie i dalej to samo, a stwierdzenie dlaczego to zawory to diagnoza 3 mechaników ale to na "słuch" więc sam zdejmę głowicę i sprawdzę, choć się zastanawiam czy nie wyjąć silnika i zrobić kapitaliki..

Dziwne, głośne stukanie nie mam pojęcia co to
« Odpowiedź #37 dnia: Grudzień 07, 2010, 19:17:23 pm »

Offline oprawca_1978

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 575
Dziwna sprawa. Ja moim Poldoroverem z dwa lata przejeździłem na wyciągniętym pasku rozrządu (który jest w nim od 2002 roku nie zmieniany), i pomimo tego, że jest on tak wyciągnięty, że napinacz jest podciągnięty do samego końca, nie daje się rozrządu ustawić na znakach, zęby na pasku są wyraźnie podcięte, pasek wygląda na wymęczony, to nic złego z silnikiem się nie działo. Wyciągniecie oceniam na jakieś co najmniej ząb-półtora, oczywiście, wałki oba są przez to opóźnione względem wału korbowego, silnik miał nieco mniejszą moc (też z racji dość mocno nadgryzionych siarą zaworów wydechowych). Silnik w moim Poldoroverze też stukał, ale było to klasyczne piston slap, kołysanie się zimnych tłoków po uruchomieniu.
Z tego, co się wsłuchiwałem w pracę silnika, to wali albo sworzeń, albo zawory po tłokach, hałas jest wyraźny i mocny. Dla tego też silnik ma kłopoty z pracą, zapewne ciśnienie sprężania jest nikłe i nie daje rady nwet sam siebie napędzać.
Jeśli silnik ciepły ma większe opory pracy, niż zimny, to albo "spuchły" w nim panewki, albo tłoki były przegrzane i po rozgrzaniu silnika, osiągają za duże rozmiary, przez co powstaje nadnaturalny opór.
Jak Kuba Bogu - tak Bóg Kubańczykom!

Dziwne, głośne stukanie nie mam pojęcia co to
« Odpowiedź #38 dnia: Grudzień 08, 2010, 09:28:32 am »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7253
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Zdejmuj czapkę to będzie wiadomo więcej...
Cytat: "myszaradom"
Sprawdziłem rozrząd był przestawiony o ząbek, ustawiłem poprawnie i dalej to samo
A tłoki były w poziomie.
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Dziwne, głośne stukanie nie mam pojęcia co to
« Odpowiedź #39 dnia: Grudzień 08, 2010, 14:55:00 pm »

Offline myszaradom

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1971
  • Płeć: Mężczyzna
    • Poldorover 1,8
Bocian, tłoki były w poziomie, mechanik i ja stwierdziliśmy panewki, po wyciągnięciu silnika, zdjęciu miski, na smoku znalazły się opiłki metalu więc panewki na pewno.

Do tego stwierdziłem że robię silnikowi kapitalkę ale to w nowym temacie a ten wygaśnie za dwa dni :)
Dzięki wszystkim za rady