Autor Wątek: Dziwne, głośne stukanie nie mam pojęcia co to  (Przeczytany 9242 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Dziwne, głośne stukanie nie mam pojęcia co to
« dnia: Listopad 15, 2010, 23:01:11 pm »

Offline myszaradom

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1971
  • Płeć: Mężczyzna
    • Poldorover 1,8
Brak mi sił do tego auta:(

Dzisiaj odpalam auto bez problemu wolne obroty są ok, lecz dodaje gazu i głośne stukanie które rośnie w raz z obrotami.... Nie wiem od czego to może być

W silniku nagle z niewiadomych przyczyn brakło w ciągu 2 miesiące prawie litro oleju, lecz świece mają idealny kolor, auto nie dymi a brak jakiego kol wiek wycieku.

Sprawdziłem uszczelkę na kolektorze wydechowym bo, dźwięk wydaje mi się że jest tu gdzieś z prawej strony silnika lecz gdzieś w jego środku.

Myślałem że to wałek od skrzyni w kole zamachowym bo nie mam tego wałka podpartego lecz niestety narobiłem sobie roboty bo tam nic nie widać;/ (przy okazji jakie wymiary powinno mieć to łożysko)

Boje się że to może być coś poważnego tylko co...

Proszę o poradę bo jak już nie dam rady tego zrobić to sprzedam to auto (z wielkim bólem serca) bo już brak mi sił...

Dziwne, głośne stukanie nie mam pojęcia co to
« Odpowiedź #1 dnia: Listopad 16, 2010, 16:45:25 pm »

Offline FaZi

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1127
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez, Mercedes, Fiat 125p
moze olej Ci wdupcza do płynu? ale to tez nie mozliwe zeby az tyle... albo powoli przepala ...

Dziwne, głośne stukanie nie mam pojęcia co to
« Odpowiedź #2 dnia: Listopad 16, 2010, 17:35:36 pm »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6622
  • Płeć: Mężczyzna
Ciekaw jestem kto kupi uszkodzone.

Jak brak ci sił to odpocznij, wstaw go na miesiąc do garażu ,a potem wróć :wink:
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Dziwne, głośne stukanie nie mam pojęcia co to
« Odpowiedź #3 dnia: Listopad 16, 2010, 18:20:41 pm »

Offline myszaradom

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1971
  • Płeć: Mężczyzna
    • Poldorover 1,8
Auto chodzi normalnie jeździ bez problemu tylko ten głośny dźwięk ;/

Dziwne, głośne stukanie nie mam pojęcia co to
« Odpowiedź #4 dnia: Listopad 16, 2010, 18:36:23 pm »

Offline Wojt@s

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 749
panewka, sworzeń tłoka, zawory, przestawiony rorząd,
1.4 K16
1.6 K16
1.6 OHV
1.6 T  in progress...

Dziwne, głośne stukanie nie mam pojęcia co to
« Odpowiedź #5 dnia: Listopad 16, 2010, 18:43:04 pm »

Offline myszaradom

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1971
  • Płeć: Mężczyzna
    • Poldorover 1,8
hmmm silnik chodzi poprawnie nie przeszkadza mu to nic w pracy a gdy sie prze gazuje mocno to czasami slychać tak jak by np jakiś wałek chował w czymś i miał by uślizg

Dziwne, głośne stukanie nie mam pojęcia co to
« Odpowiedź #6 dnia: Listopad 17, 2010, 08:05:46 am »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7253
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
A jest to tylko na zimnym czy na ciepłym też??

Dolałeś oleju?? Zalej na maxa może się uspokoi...

Osobiście nie spotkałem się z takim czymś jak opisujesz ale zapytaj Senna. On też miał jakieś problemy ze swoim 1,8 to może będzie wiedział więcej.
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Dziwne, głośne stukanie nie mam pojęcia co to
« Odpowiedź #7 dnia: Listopad 17, 2010, 08:41:31 am »

Offline myszaradom

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1971
  • Płeć: Mężczyzna
    • Poldorover 1,8
Dolałem oleju na maxsa i nic to nie dało w ręcz nawet głośniej, temperatura nie ma znaczenia stuka tak samo, jedyne co mnie nie pokoi to fakt że zalałem olej firmy lotos pół syntetyk a podobno rover tego nie trawi.

Możliwe żeby szklanki tak głośno stukały chyba nie obejdzie się bez rozebrania silnika;....

Dziwne, głośne stukanie nie mam pojęcia co to
« Odpowiedź #8 dnia: Listopad 17, 2010, 08:59:29 am »

Offline oprawca_1978

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 575
Poldoroverem na Lotosie syntetyku przelatałem 100 kkm, wymieniając go co jakieś 20 kkm (co rok), choć na ostatnim, bez wymiany, przejeździłem od lipca 2007 do maja 2009 40 kkm bez paru setek. Potem zalałem go Lotosem 10W40 półsyntetycznym. Jednego i drugiego oleju silnik nie brał, oczywiście na LPG, którego też palił nie za dużo (średnia pięcioletnia 8.5 w codziennej eksploatacji do Wawy i z powrotem).
Ciśnienie oleju na jednym i drugim trzymał po 0.42- 0.45 MPa na zimnym i na zagrzanym od 2000 rpm mniej więcej, a na zagrzanym, na wolnych, ciśnienie spadało do jakichś 0.15 - 0.17 MPa. Oleju, jednego i drugiego, silnik nie konsumował.
Z popychaczy, to klepał w nim nieregularnie, jeden, po stronie wydechu, reszta była cicha, na zimnym i na rozgrzanym oleju. A klepał tylko dla tego, że zawory obrosły na przylgniach siarą z gazu, a w jednym ciśnienie oleju nie dobiło go do szklanki i przez to powstał minimalny luz pomiędzy kompenastorem szklanki a czołem trzonka zaworu, co dało się usłyszeć tylko na zagrzanym silniku, i to nieregularnie.
Absolutnie nie dam złego słowa powiedzieć na Lotosa, zwłaszcza syntetyka. Mam go teraz zalanego w Nexii 1.5 SOHC, przejechałem nią na nim już 14500 km bez wymieniania, silnik oczywiście na LPG, ma teraz 228500 km przebiegu i ni grama go nie wział, a codziennie robi po sto km i więcej. Olej po roku i prawie półtora raza za dużym przebiegu (wymienia się go tam co 10 kkm) praktycznie nie różni się niczym od nowego, jest może nieco ciemniejszy. Mógłbym go zlać do bańki i sprzedać jako nowy, nie czuć go zupełnie benzyną i nagarem. Olej z poldorovera po 40 kkm też mam zlany do bańki i też nie wygląda źle i niczym podejrzanym nie śmierdzi.
Jak Kuba Bogu - tak Bóg Kubańczykom!

Dziwne, głośne stukanie nie mam pojęcia co to
« Odpowiedź #9 dnia: Listopad 17, 2010, 10:39:31 am »

Offline graczol1

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 563
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borek 1.4 & Caro 1.6
Cytat: "myszaradom"
olej firmy lotos pół syntetyk a podobno rover tego nie trawi
dokładnie mam taki sam i też mi go nie trawi - znaczy sie nie ubywa go nic, a silnik ładnie pracuje. A koło zamachowe masz dobrze dokręcone?(miałem tak w OHV - po remoncie nie było dokręcone na odpowiednią siłę i po ok 500km nagle zaczęło rzępolić) koło pasowe nie powinno wydawać zbyt głośnych dzwieków (przynajmniej u mnie tak nie było, a luz na klinie wyrobił się spory)
nic się tak wzajemnie nie uzupełnia jak szlifierka kątowa i migomat...
...i sto koni w Borku goni...
FSO POLONEZ Your best discovery

Dziwne, głośne stukanie nie mam pojęcia co to
« Odpowiedź #10 dnia: Listopad 17, 2010, 15:47:36 pm »

Offline myszaradom

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1971
  • Płeć: Mężczyzna
    • Poldorover 1,8
Sprzęgło, docisk, koło zamachowe i łożysko jest ok bo już to sprawdziłem dzisiaj, przy okazji założyłem łożysko do podpory wałka.

Stukanie jest nadal i do tego coraz to głośniejsze a auto słabo zaczęło palić na benzynie;/

Nagrałem dźwięk jakość średnia ale lepiej nie mogłem, w rzeczywistości stukot jest bardziej metaliczny niż na filmiku a silnik wkręcałem nie więcej niż 2,5tys obrotów i raz zgasł sam z siebie

http://wyslijto.pl/plik/s6qwzwxwrj
otwiera się to u mnie na alplayerze

Może przeskoczył na rozrządzie pasek i teraz zawory grają? no już nic innego nie przychodzi mi do głowy;/

Dziwne, głośne stukanie nie mam pojęcia co to
« Odpowiedź #11 dnia: Listopad 17, 2010, 16:08:37 pm »

Offline krecik71

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 105
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro 16V 94r.
Cytuj (zaznaczone)
Może przeskoczył na rozrządzie pasek i teraz zawory grają?


Jest to bardzo możliwe, u mnie jak pasek przeskoczył ( 7 ząbków ) to z silnika dochodziły takie dźwięki że aż strach było podchodzić :)

Dziwne, głośne stukanie nie mam pojęcia co to
« Odpowiedź #12 dnia: Listopad 22, 2010, 07:42:39 am »

Offline myszaradom

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1971
  • Płeć: Mężczyzna
    • Poldorover 1,8
Jutro sprawdzam pasek, bo wydaje mi się że to jednak coś na wałkach więc związku z tym mam pytanie.

Na wałkach co mogło się ewentualnie uszkodzić? Słyszałem że mogą szklanki polecieć

Jest to trudna robota żeby to wymienić na co powinienem zwrócić uwagę przy dobieraniu się do wałków?

Z góry dzięki

Dziwne, głośne stukanie nie mam pojęcia co to
« Odpowiedź #13 dnia: Listopad 22, 2010, 09:16:40 am »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7253
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Faktycznie brzmi to jak klepanie zaworów o tłoki.

Na początek trzeba sprawdzić poprawność ustawienia paska rozrządu. Jesli przeskoczył to trzeba go skorygować (wszystkie tłoki na jednej wysokości i koła rozrządu na znakach). Potem spróbować odpalić. Jeśli będzie dobrze to sprawdzamy kompresję. Jak kompresja OK to tylko zmiana paska i ew. napinacza jak stary.

jeśli coś będzie nie tak mimo prawidłowego ustawienia paska to sprawa się komplikuje. Trzeba rozpołowić głowicę i sprawdzić co tam się dzieje w środku. Spokojnie można to zrobić bo uszczelka głowicy trzyma sie na jej dolnej cześci. zasadniczo rozbiórka to prosta sprawa bo wystarczy wszsytko porozkręcać w odpowiedniej kolejności. istnieje ryzyko że szklanki uległy uszkodzeniu. mi się kiedyś rozpadła po spotkaniu tłoka z zaworem.

Jeszcze gorzej jeśli uległy skrzywieniu zawory bo wtedy trzeba będzie głowicę zdejmować i wymieniać/docierać co trzeba. nie wiem czy przed tym nie spróbowac jeszcze wkręcić w otwór świecy jakiegoś króćca i sprawdzić kompresorem czy po zdjęciu wałków zawory się szczelnie podomykały... Bo jeśli tak to może nie trzeba będzie zdejmować głowicy.


Choć raz nie powiem udała mi się karkołomna sprawa - docieranie zaworu bez zdejmowania głowicy. Rozpiąłem zapinki i sprężynę zaworową potem założyłem na trzonek zaworu przewód paliwowy i wiertaką kręciłem aż przewód spadł... Tak kilka razy i po złożeniu nie mogłem wyjść z podziwu że kompresja powróciła

Ale z hipotezami poczekajmy aż sprawdzisz ten rozrząd.
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Dziwne, głośne stukanie nie mam pojęcia co to
« Odpowiedź #14 dnia: Listopad 22, 2010, 09:31:04 am »

Offline Zoltan#1930

  • Administrator
  • Wiadomości: 3185
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sport&Classic Workshop
Bardzo prawdopodobne, że rozrząd.
Pasek może być dobrze ustawiony, ale mogło ściąc klin na wale. trzeba sprzawdzić, czy kólko tam dobrze siedzi.
Cytat: KGB
GAZ rzadzi ,GAZ radzi ,GAZ nigdy was nie zdradzi  :twisted:

Polski Fiat 1977r, Polonez 1600 L 1980r, Volvo 945 2300 GL 1992r, Mazda Bongo SD1D32 2200D->2000i 1994r, Iveco Daily Max 2800TD 1997r Chrysler Town&Country 3300 LX 2001r

Dziwne, głośne stukanie nie mam pojęcia co to
« Odpowiedź #15 dnia: Listopad 22, 2010, 09:33:30 am »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7253
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Dlatego pisałem o ustawieniu wszystkich tłoków na jednym poziomie.
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Dziwne, głośne stukanie nie mam pojęcia co to
« Odpowiedź #16 dnia: Listopad 22, 2010, 10:07:03 am »

Offline myszaradom

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1971
  • Płeć: Mężczyzna
    • Poldorover 1,8
Może tak być że rozrząd po ostatniej mojej zabawie (4tys obrotów strzał ze sprzęgła) mógł przeskoczyć. Z tego co mi kiedyś ktoś mówił to tłok 2 i 3 musi być na równo i wtedy na znakach patrzeć?

Pasek sprawdzę jutro, może się nic nie pokrzywiło (mam taką nadzieję) bo ja tylko zaczęło stukać auto od razu odstawione.

Jutro sprawdzę co i jak i zdam foto relacje bo ja dokładnie na silnikach się nie znam ( ale rozpoznaje co to zawory itp :D )

Dzięki za porady

Dziwne, głośne stukanie nie mam pojęcia co to
« Odpowiedź #17 dnia: Listopad 22, 2010, 10:12:33 am »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7253
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Cytat: "myszaradom"
Z tego co mi kiedyś ktoś mówił to tłok 2 i 3 musi być na równo
Z tego co znam się na silnikach rovera to tłoki 2 i 3 są na jednym poziomie zawsze bo są tak samo wykorbione na wale. Jak masz sprawdzać położenie tłoków to porównuj 1 i 2 tłok.
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Dziwne, głośne stukanie nie mam pojęcia co to
« Odpowiedź #18 dnia: Listopad 22, 2010, 10:14:02 am »

Offline myszaradom

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1971
  • Płeć: Mężczyzna
    • Poldorover 1,8
Aha to Dzięki Bocian :D wole się upewnić :D

Ustawie wszystkie równo i sprawdzę na znakach

Dziwne, głośne stukanie nie mam pojęcia co to
« Odpowiedź #19 dnia: Listopad 24, 2010, 07:11:54 am »

Offline myszaradom

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1971
  • Płeć: Mężczyzna
    • Poldorover 1,8
Wczoraj nie miałem dużo czasu ale zerknąłem do rozrządu, nie sprawdziłem jeszcze ustawienia ale zaniepokoił mnie fakt że pasek wydaje mi się luźny. Między kołami pasowymi gdy ucisnę pasek on śmiało ugnie się o 1cm.

Zaś tu od strony kolektora wydechowego pasek potrafi się wcisnąć o 2cm. Więc teoria że przeskoczył mi pasek jest bardzo prawdopodobna chyba że taki luźny pasek jest normalnie.