Jeśli masz Poloneza z 1984 roku, to zdaje się, ma on wentylator napędzany od silnika, na pompie wody z tego, co pamiętam. Jest on włączany włącznikiem umieszczonym w chłodnicy, a jego praca polega na sprzęgnięciu go z wirnikiem pompy poprzez sprzęgło elektromagnetyczne, które jest w jego korpusie. Sprawdź uważnie wentylator, tam dochodzi szczotka węglowa oraz przewód. Szczotka trzymana jest w swoim gnieździe na drucikowym zatrzasku, który dociska ją do pierścienia zasilającego uzwojenie elektromagnesu. Może tego nie podłączyłeś po prostu.
Włączenie tego wentylatora wydaje charakterystyczny "klask", gdy elektromagnes przyciąga do siebie piastę wentylatora i napędzany on jest od pompy wody. Gdy obwód ten jest rozwarty, wentylator obraca się też, ale tylko w wyniku swojej bezwładności oraz znikomego tarcia w jego łożysku tocznym. Daje się wtedy zatrzymać go jednym palcem.