Autor Wątek: Polonez GSI benzyna/gaz  (Przeczytany 5043 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Polonez GSI benzyna/gaz
« dnia: Listopad 29, 2010, 22:10:29 pm »

Offline gateway

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 256
Witam Drodzy Koledzy i Koleżanki.

Mam pewien problem z moim polonezem.
Chodzi o pracę silnika na benzynie.

Borykam się z tym problemem już około 4 miesięcy i nie mogę zlokalizować usterki, dlatego liczę na Waszą pomoc (ostatnia deska ratunku).

Sprawa wygląda tak:

1. Silnik zimny po nocy nie odpala na Pb. Kręci... kręci... jakby chce, ale nie zapali.
Zapalam więc na LPG i jak zakręci na około 1500 obrotów to od razu załączam Pb przełącznikiem. No i jakoś chodzi. Pompa paliwa działa bo ją słychać.
I teraz jazda. Jakby się dusi i nie chce ciągnąć, choć nie ma tragedii do 4 tys obr/min. po czym już nie ma siły pociągnąć wyżej. Na lpg chodzi idealnie.

2. Silnik ciepły. Zapala na Pb bez problemu, przegazowanie na 2 tys obr/min przełącza na gaz. I chodzi dobrze. Na Pb znowu nie ma mocy powyżej 4 tys obr/min.

Do tego wszystkiego czuć paliwem w kabinie. Miałem pękniety wężyk gumowy (przykręcany do listwy wtryskowej) - wymieniłem na nowy. Zapach benzyny pojawia się po bardzo szybkiej jeździe i po gwałtownym skręcie w prawo. Bez znaczenia na jakim paliwie akurat sie jedzie. Pompka nie jest odłączana w trakcie pracy LPG.
Po kilku kilometrach zapala sie check engine. Czasem wcześniej, czasem póżniej.

Nie mam gdzie podłączyć pod interfejs bo nikt w okolicy nie posiada, nie zna sie, nie wie.

No to w sumie tyle.

Problem jest o tyle uciążliwy ze względu na problemy z odpaleniem w zimne dni po nocy.
Muszę odpalać na LPG, co wymaga kręcenia rozrusznikiem przez około 10 sekund. Akumulator nie jest już nowy więc ma małe problemy. Ale ma siłę aby chwilę polręcić. Gdyby układ Pb działał jak należy to by nie było problemu z akumulatorem itd.


Proszę o pomoc. Dużo już szukałem ale nie ma odpowiedzi.

Wiem, ze mogę wymienić lambdę, wtryski, filtr paliwa, regulator ciśnienia paliwa (nie wiem gdzie jest), ale po tym wszystkim jest prawdopodobieństwo, że nic się nie zmieni, więc nie chcę wydawać pieniędzy w ciemno.
Prosiłbym o wskazanie sposobu wyeliminowania (zdiagnozowania) jakie elementy są jeszcze sprawne, a jak sprawdzić, że już jest zepsute.


pozdrawiam

Polonez GSI benzyna/gaz
« Odpowiedź #1 dnia: Listopad 29, 2010, 23:04:39 pm »

Offline Zoltan#1930

  • Administrator
  • Wiadomości: 3185
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sport&Classic Workshop
Na początek filtr paliwa-wymienić
Pompa paliwa działa, ale nie wiadomo jakie daje ciśnienie-należało by to sprawdzić-powinno być ponad 3 bar na wyjściu z pompy.
Możliwym jest, że pompa nie działa już sprawnie, jeśli nie jest odcinana na LPG.

Zapach paliwa może się pojawiać z kilku przczyn:
Dziurawy zbiornik paliwa-bardzo prawdopodobne-przekorodował od góry.
Nieszczelne węze paliwowe-trzeba wszystkie sprawdzić, zarówno zasilające, jak i powrotowe
Nieszczelny pochłaniacz par paliwa.

Check Engine może sie zapalać ze względu na LPG. brak emulacji sondy/sonda odłaczona czy coś.
Samochód po zapaleniu się lampki jedzie normalnie?
http://forum.fsoptk.pl/viewtopic.php?t=21007&highlight=interfejs - tu "coś" jest na temat diagnostyki.

Wg. mnie padnięta jest pompa paliwowa.
Cytat: KGB
GAZ rzadzi ,GAZ radzi ,GAZ nigdy was nie zdradzi  :twisted:

Polski Fiat 1977r, Polonez 1600 L 1980r, Volvo 945 2300 GL 1992r, Mazda Bongo SD1D32 2200D->2000i 1994r, Iveco Daily Max 2800TD 1997r Chrysler Town&Country 3300 LX 2001r

Polonez GSI benzyna/gaz
« Odpowiedź #2 dnia: Listopad 29, 2010, 23:17:33 pm »

Offline gateway

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 256
Ostatnio byłem na regulacji gazu (lando renzo) pod komputerem i wyszlo, że lambda nie pokazuje nic na benzynie, a na gazie już jak najbardziej. Więc chyba to emulator?
Jak sprawdzić ciśnienie paliwa? Jaki manometr pożyczyć i gdzie najłatwiej wkręcić aby sprawdzić ciśnienie?

Polonez GSI benzyna/gaz
« Odpowiedź #3 dnia: Listopad 29, 2010, 23:29:17 pm »

Offline Zoltan#1930

  • Administrator
  • Wiadomości: 3185
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sport&Classic Workshop
Dokładnie-emulator uszkodzony, bądz żle ustawiony, lub po prostu żle podłaczony-tylko do gazu.
Można przerobić. Ale na prace na benzynie brak wskazań lambdy tak by nie działał. Jak silnik zimny, to lambdy nie bierze pod uwagę.

Nie pamiętam jak jest w Gsi- czy przewody pawiwowe są skręcane, czy na zaciski. Jak na zaciski, to nawet manometrem wykręconym z pistoletu do pompowania sprawdzisz.
jak skręcane, to potrzebny jest specjalny, z odpowiednimi końcówkami. W warsztacie taka usługa nie powinna być droga.
Mozna też zwykłym manometrem sprawdzić na powrocie z listwy podczas pracy na LPG.
Jeśli są skręcane, to stary węzyk jakiś można przeciąc i zamontować zwykły manometr.

regulator ciśnienia też jest łatwo sprawdzić- zaginasz wąz powrotowy z listwy podczas pracy na benzynie- jeśli nacząco poprawi się praca silnika zagnij na stałe/zatkaj i się przejedź.
Cytat: KGB
GAZ rzadzi ,GAZ radzi ,GAZ nigdy was nie zdradzi  :twisted:

Polski Fiat 1977r, Polonez 1600 L 1980r, Volvo 945 2300 GL 1992r, Mazda Bongo SD1D32 2200D->2000i 1994r, Iveco Daily Max 2800TD 1997r Chrysler Town&Country 3300 LX 2001r

Polonez GSI benzyna/gaz
« Odpowiedź #4 dnia: Listopad 29, 2010, 23:44:40 pm »

Offline gateway

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 256
Dzięki za szybkie odpowiedzi.

W takim razie sondę Lambda odrzucamy, skoro problem jest przede wszystkim z odpaleniem zimnego silnika, kiedy to sonda lambda nie jest brana pod uwagę przez ECU.

Emulator-tutaj można przyjąć iż jest uszkodzony (stąd mamy zapalony check engine). Złe podłączenie wykluczam ze względu na wcześniejsze prawidłowe działanie i brak ingerencji w to urządzenie.

Jutro wjeżdżam na kanał i będę sprawdzał wg wskazówek. Pojęcie jakieś mam więc myślę, że razem uda się dojść do sedna sprawy.
Nie mniej jednak czekam na kolejne sugestie.

Polonez GSI benzyna/gaz
« Odpowiedź #5 dnia: Listopad 30, 2010, 11:08:54 am »

wysek_mk

  • Gość
Witam mam podobny problem ogolnie to  jest  z jazda na benzynie.. w pewnym momencie padla mi pompa (wymienilem na nowa,filtr także).. jednak na benzynie zdecydowanie brakuje poldkowi mocy.. jakby nie palił na cylinder na prostej nie rozpedze sie ponad 80km/h a czsami nawet zaczyna mu brakowac mocy na jedynce (!). jak wystarczajaco rozgrzesie mi sie silnik, aby komputer mogl przelaczyc na gaz to wszystko znika jak za machnieciem rozdzki..  żadna kontrolka od silnika mi się nie pali nie wiem co to moze byc może cos z wtryskami ?? powiedzcie mi co muszę sprawdzic polonez atu plus gsi

Polonez GSI benzyna/gaz
« Odpowiedź #6 dnia: Listopad 30, 2010, 17:18:06 pm »

Offline Zoltan#1930

  • Administrator
  • Wiadomości: 3185
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sport&Classic Workshop
wysek_mk, Jak wyżej-sprawdź ciśnienie paliwa. Pompa nowa, ale może nieodpowiednia?
Cytat: KGB
GAZ rzadzi ,GAZ radzi ,GAZ nigdy was nie zdradzi  :twisted:

Polski Fiat 1977r, Polonez 1600 L 1980r, Volvo 945 2300 GL 1992r, Mazda Bongo SD1D32 2200D->2000i 1994r, Iveco Daily Max 2800TD 1997r Chrysler Town&Country 3300 LX 2001r

Polonez GSI benzyna/gaz
« Odpowiedź #7 dnia: Listopad 30, 2010, 17:33:38 pm »

Offline matucha

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2701
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96
    • http://www.osp.piaski-wlkp.pl
A co do zapachu benzyny - właśnie w ATU:
http://forum.fsoptk.pl/viewtopic.php?t=17598&highlight=zapach
Ktoś, kto zaprojektował Poloneza, wiedział, że się kiedyś urodzimy...

Polonez Caro 1,6 GLI LPG, Polonez KOMBI 1,6 MPI LPG & Dacia Sandero Stepway 1,6MPI LPG
Lublin 3 KOMBI 2,4TD & Renault KANGOO Fairway 1,5 DCI Privilege ;)

Polonez GSI benzyna/gaz
« Odpowiedź #8 dnia: Grudzień 01, 2010, 09:52:53 am »

wysek_mk

  • Gość
Cytat: "Zoltan#1930"
wysek_mk, Jak wyżej-sprawdź ciśnienie paliwa. Pompa nowa, ale może nieodpowiednia?
  słuchaj ale jak padała mi poprzednia pompa nie było takiego spadku mocy jakby nie palił na wszystkie cilindry tylko ciężko przyśpieszał i słabo palił popke mam od wielopunktu 1.4/1.6 wiec nie wiem??

Polonez GSI benzyna/gaz
« Odpowiedź #9 dnia: Grudzień 02, 2010, 22:27:53 pm »

waszczo

  • Gość
Podepnę się pod temat bo mam od jakiegoś czasu podobny problem.

Sprawa wygląda tak, jest zimno, próbuje odpalić samochód (GSI) na benzynie, rozrusznik kręci dobrze, po kilku sekundach kręcenia silnik zapala, obroty skaczą do 2,5 tys i momentalnie gaśnie. Uda się odpalić go tak max 3 razy a potem dalsze próby nic nie dają. Jest zimno, więc na gazie ciężko go odpalić, ale gdy odpali i przełączę na benzynę to chodzi idealnie, jedzie dobrze, bez problemów wkręca się do odcinki (po nagrzaniu oczywiście) więc wykluczam problem z pompą, filtry nowe. Co może być przyczyną problemów z odpaleniem na benzynie? Liczę na jakieś sugestie Panowie  :)


Przez kilka ostatnich dni odpalałem na gazie pomijając problem jednak było ciężko, a wczoraj przed wyjazdem na spot nie odpalił, po kilku minutach prób rozładowałem akumulator, wziąłem go do domu do podładowania, woda z czajnika na parownik i po 10 minutach ładowania odpalił w końcu na gazie i po przełączeniu na benzynę chodził idealnie. Zdenerwował mnie bo nie będę codziennie biegać na dwór z czajnikiem więc trzeba coś z tym zrobić  :P