Autor Wątek: Podłączenie wakuometru...  (Przeczytany 21704 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Odp: Podłączenie wakuometru...
« Odpowiedź #40 dnia: Wrzesień 29, 2012, 17:17:52 pm »

Offline michal17abc

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 496
  • Płeć: Mężczyzna
  • ...
    • Nie Polonez :)
do kuli podciśnienia

daj foto jak to zrobiłes :) moze u siebie przerobie tak jak ty... ;)
Nie Polonez  <3 SDI :P

Tak po mojemu - parodia ... Zamienił stryjek siekierkę na kijek ;/

Odp: Podłączenie wakuometru...
« Odpowiedź #41 dnia: Marzec 29, 2013, 18:52:34 pm »

Offline miedzian

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 637
  • Płeć: Mężczyzna
  • a.k.a jama
    • C+ '98 23E, Truck El Camino '89, Atu AE86
Odkop!

Dla potomności kilka zdjęć:



Wzorowałem się na opisie kolegi Despero. Nie wiem czy działa jeszcze nie odpalałem silnika- ale dlaczego miałoby nie działać :P.  Trójnik fi5 za 3.50zł ( tak wiem, drogo ;p), przewód oryginalny jak podejrzewam wyprodukowany w tym samym roku co wakuometr czyli w 1983. Starczy na styk, albo będe musiał dosztukować albo kupić dłuższy- jeszcze niewiem, nie mam pomysłu gdzie zamontować wskaźnik.

Odp: Podłączenie wakuometru...
« Odpowiedź #42 dnia: Marzec 29, 2013, 19:11:13 pm »

Offline Zoltan#1930

  • Administrator
  • Wiadomości: 3185
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sport&Classic Workshop
Igła wbita w jakiś wężyk podciśnienia lub jakaś dysza wsadzona w wężyk do samego wakuometru pomaga ustabilizować wskazana tej maszynerii. Tak zamontowany jak wyżej wakuometr oczywiście będzie dobrze pokazywał, ale wskazówka będzie latać bardzo nerwowo. Zwężka w postaci igły powoduje spokojną prace wskazówki
Cytat: KGB
GAZ rzadzi ,GAZ radzi ,GAZ nigdy was nie zdradzi  :twisted:

Polski Fiat 1977r, Polonez 1600 L 1980r, Volvo 945 2300 GL 1992r, Mazda Bongo SD1D32 2200D->2000i 1994r, Iveco Daily Max 2800TD 1997r Chrysler Town&Country 3300 LX 2001r

Odp: Podłączenie wakuometru...
« Odpowiedź #43 dnia: Marzec 29, 2013, 19:14:55 pm »

Offline miedzian

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 637
  • Płeć: Mężczyzna
  • a.k.a jama
    • C+ '98 23E, Truck El Camino '89, Atu AE86
zwężka jest przy wskaźniku- mam nadzieje że to wystarczająco "uspokoi" wskazania

Odp: Podłączenie wakuometru...
« Odpowiedź #44 dnia: Marzec 29, 2013, 21:30:25 pm »

Offline Zoltan#1930

  • Administrator
  • Wiadomości: 3185
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sport&Classic Workshop
Raczej jednak nie
Cytat: KGB
GAZ rzadzi ,GAZ radzi ,GAZ nigdy was nie zdradzi  :twisted:

Polski Fiat 1977r, Polonez 1600 L 1980r, Volvo 945 2300 GL 1992r, Mazda Bongo SD1D32 2200D->2000i 1994r, Iveco Daily Max 2800TD 1997r Chrysler Town&Country 3300 LX 2001r

Odp: Podłączenie wakuometru...
« Odpowiedź #45 dnia: Marzec 30, 2013, 00:21:35 am »

Offline OLO

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1175
Ja wetknąłem w wężyk przy trójniku dyszę wolnych obrotów 0,05mm z gaźnika poldkowego. Znakomicie ustabilizował wskazania.
Były:
PNC 1.6 GLE 95
PNC 1.6 DOHC 91
PNC 1.5 GLE 93 EVO 1
PNC 1.5 GLE 94 EVO 2
PNC 1.6 GLI 95 EVO 3
PNC 1.5 GLE 94 EVO 4
PNC 1.4 GLI 96 EVO 5
PNC 1.9 D 96 EVO 6
PNC 1.6 GSI 99 EVO 7

Karetka 1.6 GLI 97 EVO 8
PN 1.5 SLE 90 EVO 9

Odp: Podłączenie wakuometru...
« Odpowiedź #46 dnia: Marzec 30, 2013, 15:25:58 pm »

Offline miedzian

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 637
  • Płeć: Mężczyzna
  • a.k.a jama
    • C+ '98 23E, Truck El Camino '89, Atu AE86
Testu drogowego jeszcze nie przeprowadziłem, ale...

Nie dawało mi to spokoju, naładowałem aku, wstawiłem do gsika, silnik zagadał bez problemu i...

Wakuometr działa <lol>- na wolnych utrzymuje się około -40kPa po odpaleniu, po kilku minutach trzymał -45. Na tzw "gazowanie" reaguje wejściem na pole zielono-czerwone (jakieś -20). Po puszczeniu gazu raz wskazówka wychyliła się do -80.

Słowem: wszystko w normie. Wracając do Waszych obaw o zbyt nerwową pracę wskazówki. Na szczęście nic takiego nie ma miejsca <ok>. Wskazówka przesuwa się szybko. Na wolnych obrotach wskazówka waha się- amplituda około 2mm ( o grubość wskazówki- może trochę więcej). Jednak owe ruchy przypominają falowanie a nie skakanie. Utrzymując stałe obroty około 2000 obr/min jest "spokojniejsza". ;p

Jednak zwężenie przy wskaźniku spełnia swoją funkcję. Testu drogowego nie przeprowadziłem, ale jestem dobrej myśli. Jak coś będzie nie tak to wykożystam pomysł z dyszą od gaźnika w przewodzie. Na dniach wrzucę foto przymocowanego wskaźnika

Odp: Podłączenie wakuometru...
« Odpowiedź #47 dnia: Marzec 30, 2013, 15:38:24 pm »

Offline pigini

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 471
  • Płeć: Mężczyzna
  • Caro+/- ? 1,4 16v 1994
Testu drogowego jeszcze nie przeprowadziłem, ale...

Nie dawało mi to spokoju, naładowałem aku, wstawiłem do gsika, silnik zagadał bez problemu i...

Wakuometr działa <lol>- na wolnych utrzymuje się około -40kPa po odpaleniu, po kilku minutach trzymał -45. Na tzw "gazowanie" reaguje wejściem na pole zielono-czerwone (jakieś -20). Po puszczeniu gazu raz wskazówka wychyliła się do -80.

Słowem: wszystko w normie. Wracając do Waszych obaw o zbyt nerwową pracę wskazówki. Na szczęście nic takiego nie ma miejsca <ok>. Wskazówka przesuwa się szybko. Na wolnych obrotach wskazówka waha się- amplituda około 2mm ( o grubość wskazówki- może trochę więcej). Jednak owe ruchy przypominają falowanie a nie skakanie. Utrzymując stałe obroty około 2000 obr/min jest "spokojniejsza". ;p

Jednak zwężenie przy wskaźniku spełnia swoją funkcję. Testu drogowego nie przeprowadziłem, ale jestem dobrej myśli. Jak coś będzie nie tak to wykożystam pomysł z dyszą od gaźnika w przewodzie. Na dniach wrzucę foto przymocowanego wskaźnika

Jeśli dasz zwężkę  wskazówka  nie będzie drgała, możesz na próbę zacisnąć czymś wężyk  tak żeby zmniejszyć przelot  do minimum, zobaczysz różnicę i  zdecydujesz ;)
Fabryczne wakuometry miały chyba tłumik drgań wskazówki , dlatego faluje a nie skacze, ale takie zachowanie to nic dobrego i  może po jakimś czasie wyrobić mechanizm wskazówki :)

  Ja mam wakuometr zwykły zegarowy, jaki w pneumatyce się stosuje, na wolnych obrotach bez zwężki wskazówka drgała, aż wszystko brzęczało. Poza tym zwężka pomoże Ci uchronić waku przed strzałami w dolot. 
Jeśli nie potrafisz naprawić czegoś młotkiem, masz problem natury elektrycznej.

Odp: Podłączenie wakuometru...
« Odpowiedź #48 dnia: Marzec 30, 2013, 16:09:31 pm »

Offline miedzian

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 637
  • Płeć: Mężczyzna
  • a.k.a jama
    • C+ '98 23E, Truck El Camino '89, Atu AE86
W takim razie w wolnym czasie spróbuje wystrugać jakaś dysze w okolicy trójnika.  <spoko>

Odp: Podłączenie wakuometru...
« Odpowiedź #49 dnia: Marzec 30, 2013, 17:06:25 pm »

Offline mruk1313

  • OHV-FSO HEKO TEAM
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3436
  • Płeć: Mężczyzna
  • 19 lat z FSO
    • FSO POLONEZ CARO+ 1.6GSI 1998r. 60tyś km... i coś jeszcze x2......
ja kupiłem waku tradycyjne, od kolegi "michal17abc", zamiast zwężki była w komplecie igła od pompowania piłki.
Podłączyłem to do 125p, po prostu igłę wbiłem w przewód servo-kolektor i działa elegancko:)
FSO cars from POLAND
...........3xFSO.........

Odp: Podłączenie wakuometru...
« Odpowiedź #50 dnia: Marzec 31, 2013, 19:43:33 pm »

Offline michal17abc

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 496
  • Płeć: Mężczyzna
  • ...
    • Nie Polonez :)
igła od pompowania piłki
z tesco za 2 zł :)
Nie Polonez  <3 SDI :P

Tak po mojemu - parodia ... Zamienił stryjek siekierkę na kijek ;/

Odp: Podłączenie wakuometru...
« Odpowiedź #51 dnia: Kwiecień 01, 2013, 15:12:27 pm »

Offline OLO

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1175
Apteka na 20 gr
Były:
PNC 1.6 GLE 95
PNC 1.6 DOHC 91
PNC 1.5 GLE 93 EVO 1
PNC 1.5 GLE 94 EVO 2
PNC 1.6 GLI 95 EVO 3
PNC 1.5 GLE 94 EVO 4
PNC 1.4 GLI 96 EVO 5
PNC 1.9 D 96 EVO 6
PNC 1.6 GSI 99 EVO 7

Karetka 1.6 GLI 97 EVO 8
PN 1.5 SLE 90 EVO 9

Odp: Podłączenie wakuometru...
« Odpowiedź #52 dnia: Kwiecień 01, 2013, 15:49:36 pm »

Offline P!otrek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1948
  • Płeć: Mężczyzna
  • GSI power :P
    • malinka metalik :)
kupno insuliny, igły gratis :P
FSO Polonez 1.6GSI 280000km praktycznie 340000 Rest In Pepperoni... jeszcze doczeka się następcy :)
wiem że nie powinienem ale kupiłem passata :D

Odp: Podłączenie wakuometru...
« Odpowiedź #53 dnia: Kwiecień 03, 2013, 18:52:38 pm »

Offline Sławek#1978

  • Partacz
  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1678
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96 OHV Turbo Intercooler +1?? KM?? & Fiat Marea Weekend 1.9 JTD '01 110 KM - Gruz Holownik & Volvo V70 2.4T AWD '01 200 KM - Dailycar "TurboŁoś"
Im dalej w blachę tym więcej rdzy...

Odp: Podłączenie wakuometru...
« Odpowiedź #54 dnia: Kwiecień 03, 2013, 19:11:49 pm »

Offline miedzian

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 637
  • Płeć: Mężczyzna
  • a.k.a jama
    • C+ '98 23E, Truck El Camino '89, Atu AE86
też o tym myślałem, ale jestem wysoki więc muszę mieć kiere max wysoko

znalazłem już inne miejsce- już przykręciłem oraz zamaskowałem przewody. Tylko foto nie zrobiłem- ale zrobie i wstawie <spoko>

Odp: Podłączenie wakuometru...
« Odpowiedź #55 dnia: Kwiecień 03, 2013, 23:39:56 pm »

Offline pigini

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 471
  • Płeć: Mężczyzna
  • Caro+/- ? 1,4 16v 1994
Na kompie znalazłem stary filmik kręcony kalkulatorem na początku kiedy założyłem sobie waku ;p
U mnie działa to  tak : http://www.youtube.com/watch?v=1gutYNKJ9lk
Jeśli nie potrafisz naprawić czegoś młotkiem, masz problem natury elektrycznej.

Odp: Podłączenie wakuometru...
« Odpowiedź #56 dnia: Kwiecień 04, 2013, 01:39:06 am »

Offline Despero

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1090
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Atu+ GSi '98 23E LPG
Jeśli dasz zwężkę  wskazówka  nie będzie drgała, możesz na próbę zacisnąć czymś wężyk  tak żeby zmniejszyć przelot  do minimum, zobaczysz różnicę i  zdecydujesz
Ja nie mam żadnej zwężki, zamontowane mam jak kolega miedzianobrody i działa tak jak koledze pigini, nawet nieco spokojniej, stąd też nie rozumiem o jakie drgania, czy nerwową pracę wskazówki chodzi, a mam fabryczny, okrągły wakuometr z napisem 125 p na tarczy.
Polonez Atu+ GSi '98 23E LPG 240 tys. km
Polonez Caro+ GLi '99 92U LPG 210 tys. km
Polonez Caro+ GLi '99 LPG 60 tys. km
Lublin 3 2,4 TD Andoria 3,5t '00 340 tys. km
Był: Polonez Atu+ GLi '98 LPG 230 tys. km

Odp: Podłączenie wakuometru...
« Odpowiedź #57 dnia: Kwiecień 04, 2013, 08:27:20 am »

Offline miedzian

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 637
  • Płeć: Mężczyzna
  • a.k.a jama
    • C+ '98 23E, Truck El Camino '89, Atu AE86
nagrałem krótki film, prezentujący prace wskazówki

aku słabe, dlatego nie miał siły zastartować :(

zacytuje siebie
Cytuj (zaznaczone)
Słowem: wszystko w normie. Wracając do Waszych obaw o zbyt nerwową pracę wskazówki. Na szczęście nic takiego nie ma miejsca . Wskazówka przesuwa się szybko. Na wolnych obrotach wskazówka waha się- amplituda około 2mm ( o grubość wskazówki- może trochę więcej). Jednak owe ruchy przypominają falowanie a nie skakanie. Utrzymując stałe obroty około 2000 obr/min jest "spokojniejsza".
Ale zwężkę założę. Jakbym kiedyś chciał założyć LPG 2gen to będę na zaś zabezpieczony na wypadek strzału w dolot

http://youtu.be/NQicbmsiQVk


Odp: Podłączenie wakuometru...
« Odpowiedź #58 dnia: Kwiecień 04, 2013, 22:20:45 pm »

Offline pigini

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 471
  • Płeć: Mężczyzna
  • Caro+/- ? 1,4 16v 1994
Jeśli dasz zwężkę  wskazówka  nie będzie drgała, możesz na próbę zacisnąć czymś wężyk  tak żeby zmniejszyć przelot  do minimum, zobaczysz różnicę i  zdecydujesz
Ja nie mam żadnej zwężki, zamontowane mam jak kolega miedzianobrody i działa tak jak koledze pigini, nawet nieco spokojniej, stąd też nie rozumiem o jakie drgania, czy nerwową pracę wskazówki chodzi, a mam fabryczny, okrągły wakuometr z napisem 125 p na tarczy.

Może to tylko mnie spotkało biorąc pod uwagę, że mój waku nie był przeznaczony do  samochodu i żadnego tłumika drgań czy zwężki wbudowanej w siebie nie ma. Być może  te od poloneza i od fiata mają już takie  rozwiązania;)
Tak czy siak  ja miałem z tym problem i rozwiązałem go zwężką, jeśli Wy go nie macie  to tym łatwiej dla Was ;)
Jeśli nie potrafisz naprawić czegoś młotkiem, masz problem natury elektrycznej.

Odp: Podłączenie wakuometru...
« Odpowiedź #59 dnia: Kwiecień 05, 2013, 21:48:27 pm »

Offline qziok

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 601
    • Coupé Plus
przerabiałem temat więc potwierdzę to co piszecie, wakuometry dedykowane do fiata itp (produkcja mera) mają zwężkę na wejściu do u-rurki, mimo to wskazówka może nieznacznie drgać, nowe wakuometry  np auto gauge zwężki takiej nie mają, dlatego producent do zestawu dołącza specjalny trójnik z jednym wyjściem o zmniejszonej średnicy,

kto widział to może potwierdzic co działo sie z moim wakuometrem kiedy założyłem trójnik bez zwężki, okropnie głośne "cykanie" wskazówki