Autor Wątek: swap na 1.4 - jak połączyć instalacje  (Przeczytany 14748 razy)

0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.

swap na 1.4 - jak połączyć instalacje
« Odpowiedź #20 dnia: Grudzień 23, 2010, 07:10:08 am »

Offline myszaradom

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1971
  • Płeć: Mężczyzna
    • Poldorover 1,8
Cytat: "GrzesiekBP"
to miernik w łapę i jazda

Ja tak robiłem i przy pomocy młodegoolka :D
Cytat: "Naimad"
myszaradom robiłeś już takie coś :?: jak tak to napisz jak to zrobiłeś

Musiał bym zerknąć pod maskę  i pod komp;/
Pamiętam że czujnik ciśnienia oleju to szaro czarny od kabiny a wiązki rovera, biało brązowy
Czujnik temperatury (ten na desce) to zielony od kabiny, jego trzeba przedłużyć.
Potem chyba szukasz po stacyjce 12+ i to do cewki a od cewki do obrotomierza(nie pamiętam jaki kolor w boschu) i do kompa.

swap na 1.4 - jak połączyć instalacje
« Odpowiedź #21 dnia: Grudzień 30, 2010, 10:04:11 am »

Naimad

  • Gość
Podpiełem już prawie wszystko oprócz jednego kabla od strony instalacji silnika - Brązowy z jasnofioletowym mógłby ktoś napisać do czego on jest wg. mnie idzie on na + po zapłonie do cewki.

Ogólnie to podpiełem kable tak zaczynając od instalacji silnika:

biało fioletowy (gruby) - żółto czarnym      Pompka paliwa
biało brązowy - szaro czarny                 ciśnienie oleju
brązowo żółty - czarno fioletowy           ładowanie
biały - czerwono czarny                     zasilanie na kompa po zapłonie
biało czarny -brązowo biały              obrotomierz
Brązowy z jasnofioletowym (gruby) - ???      

mam jeszcze pytanie czy biało czarny kabel od instalacji silnika trzeba przedłużyć do (-)  cewki i potem wrócić od cewki do tego złącza i połączyć z brązowo białym

gruby brązowy kabel z podwójnego złącza trzeba dać prosto do akumulatora ????

swap na 1.4 - jak połączyć instalacje
« Odpowiedź #22 dnia: Grudzień 30, 2010, 19:29:20 pm »

Buszek

  • Gość
kolego , nie wiem nad czym Ty dumasz , na schemacie przecież wszystko pięknie widać .
Ze złącza 13 krotnego ten kabelek (koloru nie pamiętam) idzie co minusa cewki a potem do obrotka . A ten gruby kabel z kostki 2 pinowej ma iść do + aku , ja po drodze dałem bezpiecznik jeszcze na wszelki wypadek .

Cytat: "Naimad"
silnika - Brązowy z jasnofioletowym mógłby ktoś napisać do czego on jest wg. mnie idzie on na + po zapłonie do cewki.


+ do cewki idzie z "kabiny" , od stacyjki .

swap na 1.4 - jak połączyć instalacje
« Odpowiedź #23 dnia: Grudzień 30, 2010, 19:59:01 pm »

Naimad

  • Gość
Wszystko już podłączyłem ten gruby brązowy kabel dałem na + po zapłonie i wszystko jest ok iskra jest, paliwo pompka podaje i kontrolki wszystkie działają.

swap na 1.4 - jak połączyć instalacje
« Odpowiedź #24 dnia: Styczeń 01, 2011, 10:07:11 am »

Naimad

  • Gość
Silnik po tej operacji zapalił  :mrgreen:  ale musiałem jeszcze ten gruby brązowy kabel z kostki dwu pinowej podłączyć do masy aby pompka chodziła

Odp: swap na 1.4 - jak połączyć instalacje
« Odpowiedź #25 dnia: Marzec 15, 2011, 12:44:17 pm »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7254
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
a jak sie ma podpiecie kabli przy swapie z gsi?
Właśnie przymierzam się do takowej operacji i dręczy mnie sprawa obrotomierza. Wiem na bank że w GLI był inny obrotek ale w GSI to nie mam pojęcia skąd on bierze sygnał do działania. Czy taki obrotek z GSI będzie współpracował z rovekiem czy jednak trzeba wymieniać na taki z plusorovera??
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Odp: swap na 1.4 - jak połączyć instalacje
« Odpowiedź #26 dnia: Marzec 15, 2011, 13:24:04 pm »

Offline Buźka

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5168
  • Płeć: Mężczyzna
    • Klimatyzowany Caro Plus 1.6 GSI '01
Ja mam zegary z plusa GLI z 97 roku i obrotek działa normalnie.  8) Ale jak jest z GSI to nie wiem.Wepnij się w kabel którym idzie "impuls" do obrotka i będzie wiadomo.

Odp: swap na 1.4 - jak połączyć instalacje
« Odpowiedź #27 dnia: Marzec 15, 2011, 17:08:29 pm »

Offline Multec

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3769
  • Płeć: Mężczyzna
    • E46 325Ci | ROVER 45 1.8 | C+ 98 | Caro 1996 1.6 16V
Pisałem naście razy, że obrotomierze w Plusie są zamienne, elementy elektroniczne w każdym z nich oprócz NT97A (druga połowa 2000-2002, on również śmiga z roverem) są takie same. I na bank ten z GLi też jest taki sam. U mnie przez jakiś czas w GSi pracował obrotomierz z Plusorovera...
« Ostatnia zmiana: Marzec 15, 2011, 17:09:00 pm wysłana przez Multec »
"JAZDA PRÓBNA" c.d nastąpi...

Odp: swap na 1.4 - jak połączyć instalacje
« Odpowiedź #28 dnia: Marzec 15, 2011, 17:29:33 pm »

Buszek

  • Gość
I na bank ten z GLi też jest taki sam.

to czego mam odcinkę na 8,5 tys obr ? :D

Odp: swap na 1.4 - jak połączyć instalacje
« Odpowiedź #29 dnia: Marzec 16, 2011, 00:46:04 am »

Offline KristofX

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 174
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro+ 1.4GSi16v :D
Czy taki obrotek z GSI będzie współpracował z rovekiem
Pasuje bez problemu. No chyba, że ten mój jest jakiś wyjątkowy.
Cytat: BMW Autoklub
...wstąp do PTK... Poza doradzeniem w kwestii silnika i ustawień samochodu, potrafią przeprojektować pół auta na odległość.

'97 FSO Polonez Caro 1.6GLi "F-18"
'00 Daewoo-FSO Polonez Caro Plus 1.4GSi16v "Wisienka"
'98 Subaru Impreza GT

Odp: swap na 1.4 - jak połączyć instalacje
« Odpowiedź #30 dnia: Kwiecień 24, 2011, 13:05:45 pm »

Offline Rafał

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5735
  • Płeć: Mężczyzna
    • Renault Laguna I phII 1.9 dTi RXE+
Pisałem naście razy, że obrotomierze w Plusie są zamienne, elementy elektroniczne w każdym z nich oprócz NT97A (druga połowa 2000-2002, on również śmiga z roverem) są takie same. I na bank ten z GLi też jest taki sam. U mnie przez jakiś czas w GSi pracował obrotomierz z Plusorovera...
A jak jest z obrotomierzem z Plusa Diesla ? Załóżmy, że mam takie widzimisię i chcę go podłączyć do Rovera po swapie. Będzie to działało poprawnie?
Były: Caro: 1.6 GLI Bosch, 1.4 GLI 16V, 1.4 GTI 16V, 1.6 GTI 16V, 1.6 GTC 16V 1997; Atu: 1.6 GLI Bosch 1997, Peugeot 106 1.0 Itinea 1997
Jest: Renault Laguna I phII 1.9 dTi 1999 RXE+

Odp: swap na 1.4 - jak połączyć instalacje
« Odpowiedź #31 dnia: Kwiecień 24, 2011, 14:34:23 pm »

Offline Tybek

  • 126p 1.1 SPI+ 2x 125p
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 383
  • Płeć: Mężczyzna
Wkleję linka, jakby ktoś potrzebował. Rozpisałem to dla instalacji 125p:

http://www.motonews.pl/forum/?op=fvt&t=255603&c=0&f=25&start=20
126p 1.1SPI FL 1989 (sprzedany)
125p 1.6 16v (rajdówa- niestety j.w)
125p 1.6ME (seria)
GSF1200S
www.facebook.com/coztego

Odp: swap na 1.4 - jak połączyć instalacje
« Odpowiedź #32 dnia: Kwiecień 25, 2011, 23:17:21 pm »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7254
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Jako że jestem po swapie potwierdzam że obrotek z GSI z rocznika 2001 pieknei współpracuje z roverkiem. No-stres...

Dodam jeszcze że najlepiej kabelkologię rovera robi sie jak się ma całą wiązkę z dawcy albo przynajmniej przednią jej część. u żony wyrwałem spod maski całe okablowanie od gsi łącznie z kostką 12 pinową zza zegarów. W tamtym miejscu podłączyłem się z przewodami (całymi pięcioma ztcp) do instalacji auta. od kostki 13pinowej wyszarpałem niezbędne kawałki kabli i podłączyłem kontrolkę oleju, ładowanie, plus po stacyjce, obrotomierz i sterowanie przekaźnikiem pompy paliwa. Stały plus poszedł bezpośrednio przez dodatkowy bezpiecznik z akumulatora który został bez zmian po stronie pasażera. Dzięki temu auto jest lżejsze o dobre kilkaset gramów i paredziesiąt metrów kabla...
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Odp: swap na 1.4 - jak połączyć instalacje
« Odpowiedź #33 dnia: Sierpień 01, 2011, 11:00:26 am »

Offline kuba9449

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 157
Przepraszam za odkop, ale uwazalem ze nie warto zakladac nowego tematu.
Elektryka podpieta poza jednym... Gdzie wpiac sie z wskaznikiem temperatury?

Odp: swap na 1.4 - jak połączyć instalacje
« Odpowiedź #34 dnia: Sierpień 01, 2011, 12:22:27 pm »

Offline myszaradom

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1971
  • Płeć: Mężczyzna
    • Poldorover 1,8
w gli to zielony przewód, znajdziesz go tuż obok kości łączącej wiązke kabinowa z silnikową. Potem tylgo go przedlużasz i wpinasz

Odp: swap na 1.4 - jak połączyć instalacje
« Odpowiedź #35 dnia: Sierpień 02, 2011, 09:08:04 am »

Offline kuba9449

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 157
Chodzilo mi o rovera, gdzie mam wpiac przewod w instalacje silnikowa?

Odp: swap na 1.4 - jak połączyć instalacje
« Odpowiedź #36 dnia: Sierpień 02, 2011, 09:51:28 am »

Offline Rafał

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5735
  • Płeć: Mężczyzna
    • Renault Laguna I phII 1.9 dTi RXE+
Przewód wychodzi z kabiny i wpinasz do czujnika, który przy tym króćcu wychodzącym prawie, że z tyłu głowicy, po stronie kolektora wydechowego. Tam jest taki czujniczek właśnie, gdzie się wpina 1 przewód do wskaźnika.
Były: Caro: 1.6 GLI Bosch, 1.4 GLI 16V, 1.4 GTI 16V, 1.6 GTI 16V, 1.6 GTC 16V 1997; Atu: 1.6 GLI Bosch 1997, Peugeot 106 1.0 Itinea 1997
Jest: Renault Laguna I phII 1.9 dTi 1999 RXE+

Odp: swap na 1.4 - jak połączyć instalacje
« Odpowiedź #37 dnia: Sierpień 02, 2011, 10:11:54 am »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7254
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Chodzilo mi o rovera, gdzie mam wpiac przewod w instalacje silnikowa?
Tak dla wyjaśnienia: przewód czujnika temperatury do wskaźnika na deskę NIE JEST integralną częścią wiązki silnikowej rovera. Jest to przewód wpleciony w przednią wiązkę samochodu i stanowi bezpośrednie połączenie wskaźnika z czujnikiem w trójniku głowicy. Nie przechodzi on zatem przez osławione złącze 13-pinowe...
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Odp: swap na 1.4 - jak połączyć instalacje
« Odpowiedź #38 dnia: Sierpień 02, 2011, 15:50:26 pm »

nethero

  • Gość
To prawda, przewód czujnika temperatury dla zestawu wskaźników nie wchodzi w skład wiązki silnika rovera (przynajmniej tych pochodzących z minusów),
ALE w Plusach od strony wnętrza przewód ten dociera do 13-pinowego złącza wiązki silnika.
Zatem mając Plusa trzeba sobie go dorobić na odcinku od złącza 13-pinowego do czujnika.
« Ostatnia zmiana: Sierpień 02, 2011, 15:52:56 pm wysłana przez nethero »

Odp: swap na 1.4 - jak połączyć instalacje
« Odpowiedź #39 dnia: Sierpień 02, 2011, 18:32:58 pm »

Offline Multec

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3769
  • Płeć: Mężczyzna
    • E46 325Ci | ROVER 45 1.8 | C+ 98 | Caro 1996 1.6 16V
W Plusoroverze jest tak samo jak w minusie. Mam fabrycznie nową wiązkę do Plusoroverka. ;-) Jakby ktoś potrzebował foto co i jak to służę pomocą.  :]
"JAZDA PRÓBNA" c.d nastąpi...