Autor Wątek: Elektryczne sterowanie nagrzewnicy w caro  (Przeczytany 4907 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Elektryczne sterowanie nagrzewnicy w caro
« dnia: Grudzień 24, 2010, 11:59:59 am »

Offline Buźka

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5203
  • Płeć: Mężczyzna
    • Klimatyzowany Caro Plus 1.6 GSI '01
Witam.Zakładam ten temat dla wszystkich,którzy myśleli kiedyś nad rozwiązaniem sterowania nagrzewnicą w caro po założeniu deski z plusa.Wrzucam na razie dwie fotki,ale będzie więcej jak porobię.Proszę moderatorów o nieusuwanie,chyba,że nie będzie żadnego zainteresowania,to nie będę się produkował    :?  

tu mam siłownik zamaka centralnego,który steruje zaworem od płynu.Zawór jest z żuka,bo ten z poldka strasznie cięzko chodzi i się nie nadawał  
tutaj mam przełączniki do sterowania siłownikami  1 jest do przesłony od wlotu zimnego powietrza a 2 od zaworu i klapki na nagrzewnicy od ciepłego.Wmontowałem tam sprężynki  żeby same 'odbijały' Działają tak jak przełączniki od szyb elektrycznych.Jeszcze jeden jest zamontowany pod deską,a drugi w podszybiu.Jak porobię foty to wrzucę

Elektryczne sterowanie nagrzewnicy w caro
« Odpowiedź #1 dnia: Grudzień 24, 2010, 12:04:28 pm »

snikers

  • Gość
dumałem kiedys nad tym i nie wydumałem nic więcej niż producenci aut, czyli:

zawór wody sterowany podcisnieniowo np opel astra
elektrozawór powietrza np opel omega (astra ma mechaniczny zawor w kneflu)

ale siłownik do cięgna też ciekawy pomysł

[ Dodano: 24 Gru 2010 12:07 ]
mam skompletowane wszystko oprocz przewodow podcisnienia ale nie mam kiedy zalozyć

Elektryczne sterowanie nagrzewnicy w caro
« Odpowiedź #2 dnia: Grudzień 24, 2010, 12:09:29 pm »

Larry075

  • Gość
A nie myśleliście nad normalnym, zwykłym ELEKTROZAWORZE cieczy?

Tak się składa że posiadam takowy a BMW e36. Ma on w środku taki grzybek z sworzniem i cewke. Jeśli ktoś potrzebuje to...

Elektryczne sterowanie nagrzewnicy w caro
« Odpowiedź #3 dnia: Grudzień 24, 2010, 12:11:49 pm »

Offline RzR

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 187
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu + Dżi Ti Aj
bużka, Właśnie mi nagrałeś fajny pomysł :mrgreen: . Zastanawiałem się nad zestawem wskaźników dodatkowych i nie wiedziałem gdzie je umieścić. Czy konsolę środkową od plusa da się zainstalować pod deskę minusa? (Trochę mi szkoda pozbywać się całej minusowej dechy, bo bardziej mi się podoba jak plastikowy plusowy szajs). Elektryczne siłowniki załatwiły by sprawę klapek i zaworu a miałbym sporo miejsca na moje udziwnienia i radio normalnie by pasowało na głębokość w kieszeń.

Elektryczne sterowanie nagrzewnicy w caro
« Odpowiedź #4 dnia: Grudzień 24, 2010, 12:26:39 pm »

Offline Ukash

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1743
  • Płeć: Mężczyzna
    • Peugeot 208 / Fiat 126p 1977r
Cytat: "RzR"
bużka, Właśnie mi nagrałeś fajny pomysł :mrgreen: . Zastanawiałem się nad zestawem wskaźników dodatkowych i nie wiedziałem gdzie je umieścić. Czy konsolę środkową od plusa da się zainstalować pod deskę minusa? (Trochę mi szkoda pozbywać się całej minusowej dechy, bo bardziej mi się podoba jak plastikowy plusowy szajs). Elektryczne siłowniki załatwiły by sprawę klapek i zaworu a miałbym sporo miejsca na moje udziwnienia i radio normalnie by pasowało na głębokość w kieszeń.


Michau z motoklubu tak ma.
Było: Atu+ 1.6 GSi 97'; Atu+ 1.4 GTi 16v turbo...
Jest: Peugeot 208 ; Fiat 126p 1977r

Morał taj bajki jest krótki i niektórym znany, jak nie ma warunków, nie zaiwaniamy... :D

Elektryczne sterowanie nagrzewnicy w caro
« Odpowiedź #5 dnia: Grudzień 24, 2010, 13:30:27 pm »

Offline Maurer

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1410
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1,6 GLI '96 LPG
Cytat: "Larry075"
A nie myśleliście nad normalnym, zwykłym ELEKTROZAWORZE cieczy?

Tak się składa że posiadam takowy a BMW e36. Ma on w środku taki grzybek z sworzniem i cewke. Jeśli ktoś potrzebuje to...


A pasuje średnicą do węży od nagrzewnicy od pna? Bo jeśli jest mniejszy, to bedzie caly czas ograniczal przeplyw. Myslalem podobnie o elektrozaworze od lpg, ale ten jest duzo mniejszy.

Elektryczne sterowanie nagrzewnicy w caro
« Odpowiedź #6 dnia: Grudzień 24, 2010, 13:33:24 pm »

Larry075

  • Gość
Do LPG ma baardzo mały przepływ, ale skoro ten zawór który mam jest od nagrzewnicy to musi być duza średnica, fotki?

Elektryczne sterowanie nagrzewnicy w caro
« Odpowiedź #7 dnia: Grudzień 24, 2010, 14:41:23 pm »

Offline Maurer

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1410
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1,6 GLI '96 LPG
http://allegro.pl/elektrozawor-do-nagrzewnica-bmw-3-e36-i1358201470.html cos tego typu? On ma mozliwosc tylko otwarcia i zamkniecia przeplywu, czy tez jakiegos plynnego ustawienia posredniego?

Elektryczne sterowanie nagrzewnicy w caro
« Odpowiedź #8 dnia: Grudzień 24, 2010, 17:01:09 pm »

Larry075

  • Gość
Maurer, Tak, to jest ten zawór, w BMW w końcu tez była regulacja temp. nagrzewnicy więc pewnie jest. Wystarczyło by zrobić jakiś mini regulator napięcia a nawet można było by zrobić termostat i zamiast regulacji zimno-ciepło zrobić dokładną regulacje temperatury.

Elektryczne sterowanie nagrzewnicy w caro
« Odpowiedź #9 dnia: Grudzień 24, 2010, 17:52:54 pm »

Offline Stingerek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6139
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro 1.4
    • http://www.thg.pl
W BMW te zawory otwierają i zamykają sie w zaleznosci od napięcia do nich przylozonego - żeby bylo smieszniej, brak napiecia oznacza "otwarty" podanie napiecia +12V oznacza zamknięcie - plynność otwarcia zmienia sie wraz z podawanym napieciem i jest do niego wprost proporcjonalna.
Gdzie
0V - otwarty
3V - 75%
6V - 50%
9V- 25%
12V - zamknięty

Do sterowania nimi w BMW jest "opornica" .

Mialem takie w E34 z dodatkową elektryczną pompką wody która przepychała wodę w małym obiegu - takie pseudo ogrzewanie postojowe - działało przez jakieś 30-40 minut od zgaszenia silnika.

Gdzieś głęboko pod Moimi i Twoimi powiekami, tam gdzie czarów jest miasteczko spotkasz mnie...

Elektryczne sterowanie nagrzewnicy w caro
« Odpowiedź #10 dnia: Grudzień 24, 2010, 18:20:49 pm »

Offline Buźka

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5203
  • Płeć: Mężczyzna
    • Klimatyzowany Caro Plus 1.6 GSI '01
No cóż,jeśli chodzi o mnie to zrobiłem tak,bo doszedłem do wniosku,że tak będzie lepiej i nie ma potrzeby zostawiać tych linek,zwłaszcza że nie ma tego gdzie umocować.Zrobiło mi się trochę miejsca,bo zastąpiłem przełączniki plusowskie orginalnymi z caro,zamiast panelu sterowania nagrzewnicą.Jedyne czego nie mam podłączone,to ta klapka na dole od nawiewu na nogi,ale tam mam teraz centralkę z przekaźnikami silniczków szyb,więc i tak by się nie otwierała

Elektryczne sterowanie nagrzewnicy w caro
« Odpowiedź #11 dnia: Grudzień 24, 2010, 18:38:45 pm »

Offline Maurer

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1410
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1,6 GLI '96 LPG
Cytat: "Stingerek"
W BMW te zawory otwierają i zamykają sie w zaleznosci od napięcia do nich przylozonego - żeby bylo smieszniej, brak napiecia oznacza "otwarty" podanie napiecia +12V oznacza zamknięcie - plynność otwarcia zmienia sie wraz z podawanym napieciem i jest do niego wprost proporcjonalna.
Gdzie
0V - otwarty
3V - 75%
6V - 50%
9V- 25%
12V - zamknięty



To chyba daloby sie nawet zrobic na plynnym przycisku do wentylatora od mr93, jeno go jakos do gory nogami wsadzic, albo przelutowac potencjometr na odwrot.

Elektryczne sterowanie nagrzewnicy w caro
« Odpowiedź #12 dnia: Grudzień 24, 2010, 18:55:09 pm »

Offline Stingerek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6139
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro 1.4
    • http://www.thg.pl
DO góry nogami wsadzić i po krzyku.

Gdzieś głęboko pod Moimi i Twoimi powiekami, tam gdzie czarów jest miasteczko spotkasz mnie...

Elektryczne sterowanie nagrzewnicy w caro
« Odpowiedź #13 dnia: Grudzień 29, 2010, 12:06:29 pm »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7253
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Ciekawe czy te z forda fiesty/KA też da się tak regulować??

Swoją drogą ja mam zawór z łady samary (najlżej działający mechaniczny zawór jaki miałem w ręku) sterowany siłownikiem CZ. Zasilany jest z dodatkowego modułu CZ i czujnika sprzęgniętego z dźwignią ciepłego powietrza.
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Elektryczne sterowanie nagrzewnicy w caro
« Odpowiedź #14 dnia: Grudzień 30, 2010, 08:07:03 am »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7253
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Przerabiałem zawory z FSO, Lublina, VW i najlepszy okazał się z Łady. Siłownik daje 100% otwarcia i zamknięcia bez wysiłku i nic się nie przycina.
« Ostatnia zmiana: Wrzesień 16, 2011, 17:46:36 pm wysłana przez BARTEK#1925 »
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Odp: Elektryczne sterowanie nagrzewnicy w caro
« Odpowiedź #15 dnia: Marzec 06, 2011, 11:17:20 am »

Offline Buźka

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5203
  • Płeć: Mężczyzna
    • Klimatyzowany Caro Plus 1.6 GSI '01
Odświeżę trochę temat.Przy okazji wyjmowania silnika mam dostęp do niektórych patentów i zrobiłem zdjęcia.
To jest siłowniczek sterujący główną klapką powietrza umieszczony w podszybiu.Musiałem trochę wyciąć ten plastik,żeby się zmieścił.

A to jest zawór płynu pochodzący z Żuka.Chodzi leciutko i siłowniczek bez problemu go otwiera i zamyka.

Mam jeszcze jeden pod konsolą w środku sterujący klapkami wewnętrznymi.Jak kiedyś będę coś rozbierał to cyknę fotkę   ;) :P