Autor Wątek: Zamulony poniżej 3000RPM  (Przeczytany 4666 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Zamulony poniżej 3000RPM
« dnia: Grudzień 25, 2010, 23:20:52 pm »

Offline Stingerek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6140
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro 1.4
    • http://www.thg.pl
Więc tak :
Autko moje, roverek 1.4 po wymianie reduktora na nówkę i po regulacji po 1500km.

Co się dzieje - zimnym autem nie da się ruszyć, chodzi ale naciśnięcie pedału gazu to "turbo dziura" i ewentualnie strzał w dolot i tyle silnik spada z obrotów i gaśnie.
Po rozgrzaniu jest lepiej jednak zachowuje sie bardzo podobnie:

- jadąc np na pierwszym biegu przy w pełni rozgrzanym silniku bez gazu.
Gdy dodam gazu auto łapie turbo muła strzela w dolot spada z obrotów i gaśnie.
Taki sam objaw jest na każdym biegu poniżej 2000-2500rpm nawet przy lekkim dodawaniu gazu - powyżej 3000rpm problem ustaje w 90% bo i tak czuć monstrualny brak mocy.
Tzn, na luzie wciskam gaz mocniej a potem dopiero puszczam sprzęgło inaczej bedzie szarpał kichał i prychał.


Zaczyna mnie to denerwować bo na starym reduktorze tego nie było.

Uprzedzając pytania:
Reduktor nagrzewa się prawidłowo i nie zamarza - jest ciepły po około 5 minutach pracy silnika.
Filtr powietrza zdemontowany - taki sam efekt
Filtr gazu wymieniany około 4tyś km temu
Na benzynie problemu nie ma w ogóle.
Świece mają 27 tysięcy przebiegu - przewody też.
Jakiś czas temu wymieniałem także kopułkę i palec - coprawda ze szrotu ale 100% sprawne.
Problem pojawił się po wymianie reduktora.

Nie wiem czy to ważne:
Podczas składania rozrządu - wałki zostały obrócone o 180 stopni w związku z tym musiałem zamienić przewody na kopułce 2z3 i 1z4.


Próbowałem także kręćić śrubą przy reduktorze - efektu zero (tzn nie rozwiązuje to problemu)

Kowalski - Sugestie ?

Gdzieś głęboko pod Moimi i Twoimi powiekami, tam gdzie czarów jest miasteczko spotkasz mnie...

Zamulony poniżej 3000RPM
« Odpowiedź #1 dnia: Grudzień 26, 2010, 00:09:21 am »

Offline utek

  • utek#1915
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3692
  • Płeć: Mężczyzna
  • kujawiak
Masz nowy reduktor Lovato, z tego co pamiętam. Sprawdź czy są drożne / właściwie wykonane otwory odpowietrzające (czy jak tam one się nazywają). Są dwa, jeden na górze, drugi na dole.

Zamulony poniżej 3000RPM
« Odpowiedź #2 dnia: Grudzień 26, 2010, 00:17:59 am »

Offline Stingerek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6140
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro 1.4
    • http://www.thg.pl

Gdzieś głęboko pod Moimi i Twoimi powiekami, tam gdzie czarów jest miasteczko spotkasz mnie...

Zamulony poniżej 3000RPM
« Odpowiedź #3 dnia: Grudzień 26, 2010, 00:36:07 am »

Offline utek

  • utek#1915
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3692
  • Płeć: Mężczyzna
  • kujawiak

Zamulony poniżej 3000RPM
« Odpowiedź #4 dnia: Grudzień 26, 2010, 01:21:12 am »

Offline Stingerek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6140
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro 1.4
    • http://www.thg.pl
Co jeżeli są drożne ?

Gdzieś głęboko pod Moimi i Twoimi powiekami, tam gdzie czarów jest miasteczko spotkasz mnie...

Zamulony poniżej 3000RPM
« Odpowiedź #5 dnia: Grudzień 26, 2010, 08:04:32 am »

Offline damian9838

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 179
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez 1.4
A na wężu idącym od reduktora masz śrubę czy korkowca? Może za zbytnio go tam  przytyka.

Zamulony poniżej 3000RPM
« Odpowiedź #6 dnia: Grudzień 26, 2010, 10:03:57 am »

Offline FaZi

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1127
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez, Mercedes, Fiat 125p
uprzedziles pytanie, ale i tak wtrące 3 grosze. Identyczne objawy miałem u siebie. Robil kilka emulatorów, 5 parowników przekładałem. Na kazdym identyczny objaw... do 2500 przerywa, schodzi z obrotów, gasnie. A od 3000 idzie jak przeciąg.
Co sie stało? Przerwa na swiecach :) tylko to wystarczyło zmniejszyc :D sprawdz dla pewnosci. Ja malutka przerwe na swiecach i od tego momentu jest wszystko super :)

Zamulony poniżej 3000RPM
« Odpowiedź #7 dnia: Grudzień 26, 2010, 13:43:43 pm »

Offline Stingerek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6140
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro 1.4
    • http://www.thg.pl
Mam śrubę na wężu - wiecie szukam kilku możliwości bo wiesz... otwieranie maski tylko po to żeby sprawdzić czy otwory drożne zajmie mi mniej czasu niż ubranie butów :)

Sprawdzę jeszcze przerwę na świecach - Fazi - jaką ustawiłeś u siebie ?

Gdzieś głęboko pod Moimi i Twoimi powiekami, tam gdzie czarów jest miasteczko spotkasz mnie...

Zamulony poniżej 3000RPM
« Odpowiedź #8 dnia: Grudzień 26, 2010, 14:10:07 pm »

Offline FaZi

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1127
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez, Mercedes, Fiat 125p
Cytat: "Stingerek"
Sprawdzę jeszcze przerwę na świecach - Fazi - jaką ustawiłeś u siebie ?
ciezko powiedziec. Robilem to na "oko"  :mrgreen: zmniejsz po prostu na kazdej po rowno (gdzies o połowe). I sprawdz wtedy, zawsze mozna pozniej skorygować :)

Zamulony poniżej 3000RPM
« Odpowiedź #9 dnia: Grudzień 26, 2010, 15:31:57 pm »

Offline Maxiu

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1062
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro MR 91
miałem coś podobnego ale w zakresie od 1000 do 1800 obr, gdy wciskałem głębiej gaz to turbo dziura, pomogło odkręcenie śruby na wężu, czyli większa dawka gazu.
FSO Polonez Caro 1.6 k16 :) lpg 92' L-46
4 elektryczne szyby , wspoma, lusterka elektryczne, podgrzewane, IG Standard podgrzewane, podłokietnik
były #1935

Zamulony poniżej 3000RPM
« Odpowiedź #10 dnia: Grudzień 26, 2010, 16:10:28 pm »

Offline Stingerek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6140
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro 1.4
    • http://www.thg.pl
To już zrobiłem w pierwszej kolejności.

Gdzieś głęboko pod Moimi i Twoimi powiekami, tam gdzie czarów jest miasteczko spotkasz mnie...

Zamulony poniżej 3000RPM
« Odpowiedź #11 dnia: Grudzień 27, 2010, 22:59:06 pm »

Offline utek

  • utek#1915
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3692
  • Płeć: Mężczyzna
  • kujawiak
Rozwiązany problem?

Zamulony poniżej 3000RPM
« Odpowiedź #12 dnia: Grudzień 28, 2010, 00:30:53 am »

Offline Stingerek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6140
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro 1.4
    • http://www.thg.pl
Jeszcze nie - święta - rodzina się zjechała - pare spraw na głowie - narazie auto stoi.
29 mam urodziny, potem sylwester.... jak tylko się uwinę - dam znać czy zmiana przerwy na świecach pomogła.

Gdzieś głęboko pod Moimi i Twoimi powiekami, tam gdzie czarów jest miasteczko spotkasz mnie...

Zamulony poniżej 3000RPM
« Odpowiedź #13 dnia: Grudzień 28, 2010, 01:01:54 am »

Offline damian9838

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 179
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez 1.4
Co do przerwy to zapuść sobie paznokieć (na kciuku) Ustawiałem ją na jego grubość kiedy miałem problem z falującymi obrotami na gazie

Zamulony poniżej 3000RPM
« Odpowiedź #14 dnia: Grudzień 28, 2010, 01:24:30 am »

punisher

  • Gość
Ja mam pewną turbodziurę od ok. 3500 obr/min i to wynika z przykręconej śruby na wężu od lpg. Zresztą w praktyce nie używam obrotów powyżej 3500.
Wg. mnie masz tylko problem z wałkiem rozrządu, spotkałem w internecie opis gościa który na forum odnawiał Dużego Fiata 1.8 (DOHC? i dwa wałki rozrządu)  na błysk  w kolorze zgnito-zielonym  i robił sam remont wszystkiego włacznie z silnikiem i tam miał chyba podobny objaw tylko na Pb. kombinował, regulował gaźnik w końcu okazało się że przestawił wałki rozrządu o 180 stopni dlatego prychał i nie jechał. Forum było w kolorze jasnym, miało dużo zdjęć wysokiej rozdzielczości tego auta na ok. 3, 4 stronach tego wąku. Auto było zrobione na styl oryginalny klasyczny i najprawd. było to forum: http://morski.org.pl/forum/ a to ten duży fiat to najprawd. ten ze zdjęcia głównego: http://morski.org.pl/. Oglądałem to kilka miesiecy temu, sorry za luki w pamięci. Może to ten sam problem.

Zamulony poniżej 3000RPM
« Odpowiedź #15 dnia: Grudzień 28, 2010, 23:23:14 pm »

Offline Zoltan#1930

  • Administrator
  • Wiadomości: 3185
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sport&Classic Workshop
Stingerek, przerwę ustaw 0,6-0,7mm.

Gaz na butli odkręciłeś? :P może się coś przytkało na zasilaniu, jak wymieniałeś.
Cytat: KGB
GAZ rzadzi ,GAZ radzi ,GAZ nigdy was nie zdradzi  :twisted:

Polski Fiat 1977r, Polonez 1600 L 1980r, Volvo 945 2300 GL 1992r, Mazda Bongo SD1D32 2200D->2000i 1994r, Iveco Daily Max 2800TD 1997r Chrysler Town&Country 3300 LX 2001r

Re: Zamulony poniżej 3000RPM
« Odpowiedź #16 dnia: Grudzień 28, 2010, 23:47:56 pm »

Offline Push18

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 199
  • Płeć: Mężczyzna
Cytat: "Stingerek"

Świece mają 27 tysięcy przebiegu - przewody też.


 :roll:
Po pierwsze panie kolego to świece aż proszą się o wymiane :!: kable tak samo...
po co zmienianie przerwy na świecach ja się pytam :?: takie rzeczy robi się ewentualnie na nowych świecach ale moim zdaniem to głupota, od tego są fachowcy projektujący świece  tak, by wszystko było ok, szukacie dziury w całym

Cytuj (zaznaczone)
Jakiś czas temu wymieniałem także kopułkę i palec - coprawda ze szrotu ale 100% sprawne

 :roll:
Jak można takie części wymieniać/zakładać ze szrotu :?: Bądźmy poważni koszty są znikome, a na oko raczej takiego czegoś się nie ocenia...

Dobrze że uszczelki pod głowice nie wziąłeś ze szrotu z innego roverka :roll:

Wniosek: ŚWIECE DO WYMIANY :!: a żeby było plug&play to KABLE TAK SAMO DO WYMIANY
http://www.polskajazda.pl/Samochody/FSO/Polonez_ATU/23655
Był-Polonez Atu 1.4
Jest-Audi Coupe 2.8 xD

Zamulony poniżej 3000RPM
« Odpowiedź #17 dnia: Grudzień 28, 2010, 23:56:53 pm »

Larry075

  • Gość
Cytat: "Push18"

Jak można takie części wymieniać/zakładać ze szrotu  Bądźmy poważni koszty są znikome, a na oko raczej takiego czegoś się nie ocenia...


Hahaa... W końcu kopułka to wydatek 20zł a palec koło 6zł - to tak jak byś wlał używany olej bo mam mniejszy przecieg (osobiście byłem kiedyś "dawcą" takiego oleju).

Przy tym przebiegu niestety ale powinieneś wymienić przewody oraz świece.

Zamulony poniżej 3000RPM
« Odpowiedź #18 dnia: Grudzień 29, 2010, 00:10:00 am »

Offline Stingerek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6140
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro 1.4
    • http://www.thg.pl
Cytuj (zaznaczone)

Jak można takie części wymieniać/zakładać ze szrotu :?: Bądźmy poważni koszty są znikome, a na oko raczej takiego czegoś się nie ocenia...

Dobrze że uszczelki pod głowice nie wziąłeś ze szrotu z innego roverka :roll:

Wniosek: ŚWIECE DO WYMIANY :!: a żeby było plug&play to KABLE TAK SAMO DO WYMIANY


Pusiu.. ja cie proszę... przemyśl jeszcze raz co napisałeś.

Cytuj (zaznaczone)

Hahaa... W końcu kopułka to wydatek 20zł a palec koło 6zł - to tak jak byś wlał używany olej bo mam mniejszy przecieg (osobiście byłem kiedyś "dawcą" takiego oleju).

Przy tym przebiegu niestety ale powinieneś wymienić przewody oraz świece.


Kupię w tej cenie jakieś tysiąc kompletów.. załatwisz mi ?



Przebieg świec to około 60 tysięcy jaki powinien być - przewodów około 120 tysięcy.. taki jest "przebieg" między wymianowy... darujcie sobie proszę.


Kopułka + palec nie kosztuje 26zł....  to raz...


Dwa....

Przyczyną było uwaga uwaga....





A nie powiem - skoro widzę że mam ekspertów i wiedzą lepiej.

Gdzieś głęboko pod Moimi i Twoimi powiekami, tam gdzie czarów jest miasteczko spotkasz mnie...

Zamulony poniżej 3000RPM
« Odpowiedź #19 dnia: Grudzień 29, 2010, 00:42:36 am »

punisher

  • Gość
To forum robi się coraz głupsze ;(, koledzy nie macie kobiet czy jak? :)