Autor Wątek: Problem z założeniem klawiatury  (Przeczytany 6030 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Problem z założeniem klawiatury
« dnia: Grudzień 27, 2010, 15:05:14 pm »

Kagan

  • Gość
Panowie mam problem. Mianowicie zdemontowałem klawiaturę w moim poldku, wyszlifowałem dźwigienki i chciałem ją zamontować ale jest problem bo nie chce wejść na kołki ustalające przy 4 cylindrze. Dziurki mi uciekły jakby do środka, to znaczy te cylinderki z dziurkami jak by powpadały i nie mogę ich wyciągnąć nawet podwarzając śrubokrętem:( Zrobiłem zdjęcia, są troche nie wyraźne ale myślę że pomożecie :)

http://img149.imageshack.us/i/20101227003.jpg/
http://img221.imageshack.us/i/20101227004.jpg/
http://img337.imageshack.us/i/20101227005.jpg/

Problem z założeniem klawiatury
« Odpowiedź #1 dnia: Grudzień 27, 2010, 15:15:30 pm »

Offline graczol1

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 563
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borek 1.4 & Caro 1.6
ściśnij to, tzn. podstawę wałków z czwartego cylindra nasuń głębiej na wałki. Jak ja składałem klawiature to z góry wkładałem sobie śrubki ósemki, żeby się nie rozjechała, bo te sprężyny między dźwigienkami rozpychają te podstawy.
nic się tak wzajemnie nie uzupełnia jak szlifierka kątowa i migomat...
...i sto koni w Borku goni...
FSO POLONEZ Your best discovery

Problem z założeniem klawiatury
« Odpowiedź #2 dnia: Grudzień 27, 2010, 15:32:43 pm »

Offline DF

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1029
  • Darek F
    • Fordy Transit MkV x 2 - 2.3 LPG i 2.0 LPG
Oczywiście. Po prostu to pościskaj. Jeśli te sprężyny miedzy dźwigienkami nie spowodowały, że całkiem Ci to nie pospadało to znaczy, że trochę nagaru już tam jest i już blokuje. Gdyby było wszystko czyste to zaraz po zdjęciu z głowicy rozsypało by się na wiele drobniejszych klocków...  :mrgreen:
"Dla triumfu zła trzeba tylko, żeby dobrzy ludzie nic nie robili"  Ale dobrych już jest tak niewiele, że nic nie mogą...
Nie dajcie się zwieść - nie ma epidemii...  
Niestety wszyscy jesteśmy niewolnikami systemu. Jednak ja jestem nieposłuszny i gardzę tymi oraz szczerze nienawidzę tych dobrowolnych ścierw, które są niczym i krzywdzą innych.

Problem z założeniem klawiatury
« Odpowiedź #3 dnia: Grudzień 27, 2010, 15:33:36 pm »

Kagan

  • Gość
Na to nie wpadłem :)  A Czy ustawienie obu zaworów na 0.15 jest bezpieczne? Wiele ludzi mówi mi że to bardzo dobre ustawienie.

Problem z założeniem klawiatury
« Odpowiedź #4 dnia: Grudzień 27, 2010, 15:40:47 pm »

Offline Mardas#1946

  • Witajcie !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • Klubowicz
  • Wiadomości: 787
  • Płeć: Mężczyzna
    • ATU + GSI 1,6,2000 r. LPG-AL 700,70U,klimatyzacja Fab. kontrolka AFR
Kagan, Bardzo bezpieczne.Pod warunkiem że dokładnie się to zrobi.Postaraj się  :!:
Mardas- Jimi wiecznie żywy !!!!!!!!!!!! ,a moje ATU nie do zdarcia !!!!!!


http://www.polskajazda.pl/Samochody/FSO/Polonez_ATU/108123

Problem z założeniem klawiatury
« Odpowiedź #5 dnia: Grudzień 27, 2010, 15:53:04 pm »

Kagan

  • Gość
A jakie ustawienia przyniosą najlepszą kulturę pracy?

Problem z założeniem klawiatury
« Odpowiedź #6 dnia: Grudzień 27, 2010, 15:57:27 pm »

Offline DF

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1029
  • Darek F
    • Fordy Transit MkV x 2 - 2.3 LPG i 2.0 LPG
Na pewno RÓWNE
"Dla triumfu zła trzeba tylko, żeby dobrzy ludzie nic nie robili"  Ale dobrych już jest tak niewiele, że nic nie mogą...
Nie dajcie się zwieść - nie ma epidemii...  
Niestety wszyscy jesteśmy niewolnikami systemu. Jednak ja jestem nieposłuszny i gardzę tymi oraz szczerze nienawidzę tych dobrowolnych ścierw, które są niczym i krzywdzą innych.

Problem z założeniem klawiatury
« Odpowiedź #7 dnia: Grudzień 27, 2010, 16:06:52 pm »

Kagan

  • Gość
Po szlifie dźwigienek najlepiej było by je zahartować, ale niemam pojęcia ile może to kosztować. Może się ktoś orientuje?

Problem z założeniem klawiatury
« Odpowiedź #8 dnia: Grudzień 27, 2010, 16:13:00 pm »

Offline Mardas#1946

  • Witajcie !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • Klubowicz
  • Wiadomości: 787
  • Płeć: Mężczyzna
    • ATU + GSI 1,6,2000 r. LPG-AL 700,70U,klimatyzacja Fab. kontrolka AFR
Kagan, Najpierw znajdź wykonawcę,a potem pytaj o cenę.Wątpię w to,  że znajdziesz jakiegoś. :roll:
Mardas- Jimi wiecznie żywy !!!!!!!!!!!! ,a moje ATU nie do zdarcia !!!!!!


http://www.polskajazda.pl/Samochody/FSO/Polonez_ATU/108123

Problem z założeniem klawiatury
« Odpowiedź #9 dnia: Grudzień 27, 2010, 16:28:53 pm »

Offline Stingerek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6139
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro 1.4
    • http://www.thg.pl
Każdy zakład kowalski lub ślusarski to zrobi.

Gdzieś głęboko pod Moimi i Twoimi powiekami, tam gdzie czarów jest miasteczko spotkasz mnie...

Problem z założeniem klawiatury
« Odpowiedź #10 dnia: Grudzień 27, 2010, 16:34:37 pm »

Offline FaZi

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1127
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez, Mercedes, Fiat 125p
a gdyby zahartować samemu?.... do pieca i jazda!

Problem z założeniem klawiatury
« Odpowiedź #11 dnia: Grudzień 27, 2010, 16:50:26 pm »

Offline Pastor

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 97
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1.4 GLi
Ciężko hartować w domu, nawet znając oznaczenia stali to trzeba jeszcze odpowiednio nagrzać nie za dożo nie za mało. Myślę, że jeżeli szlifujemy delikatnie i nie będziemy przegrzewać elementu to nie ma obawy o rozhartowanie.

Problem z założeniem klawiatury
« Odpowiedź #12 dnia: Grudzień 27, 2010, 17:56:35 pm »

Offline Stingerek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6139
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro 1.4
    • http://www.thg.pl
hartowane są na głębokosć 0.2mm... zeszlifujesz mniej ?

Gdzieś głęboko pod Moimi i Twoimi powiekami, tam gdzie czarów jest miasteczko spotkasz mnie...

Problem z założeniem klawiatury
« Odpowiedź #13 dnia: Grudzień 27, 2010, 18:21:36 pm »

Offline Pastor

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 97
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1.4 GLi
Spodziewałem się, że to głębsze hartowanie. Jeżeli jest tak jak mówisz to rzeczywiście przydałoby się hartowanie.  :)

Problem z założeniem klawiatury
« Odpowiedź #14 dnia: Grudzień 27, 2010, 20:44:28 pm »

Kagan

  • Gość
Dźwigienki były tak wybite że palca szło w wgłębienia wsadzić więc brawo dla konstruktorów :) Ten hartowany materiał schodził lepiej niż drewno a szlifowałem BARDZO DELIKATNIE!! wiem że do hartowania potrzebna jest znajomość wykresu żelazo-węgla, znam go aczkolwiek zastanawiałem się czy dało by radę rozgrzać końce dźwigienek palnikiem acetylenowo-tlenowym do czerwoności-białości i schłodzić w wodzie? wiadomo że z temperaturą się nie trafi ale czy dało by to jakieś efekty?

Problem z założeniem klawiatury
« Odpowiedź #15 dnia: Grudzień 27, 2010, 21:33:25 pm »

Offline Pastor

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 97
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1.4 GLi
Można poszukać tabeli kolorów dla poszczególnych temperatur i coś kombinować, może by i coś dało, ale ręki sobie nie dam uciąć :D

Problem z założeniem klawiatury
« Odpowiedź #16 dnia: Grudzień 28, 2010, 22:04:30 pm »

Kagan

  • Gość
Wyszlifowałem dźwigienki, ustawiłem zawory ściśle na 0,15 każdy i klepią tak jak klepały a nawet głośniej. CO MAM ZROBIĆ ŻEBY BYŁY CISZEJ ?? Sprawdziłem wszystko, laski są proste, nawet nowe śruby na klawiaturze założyłem. Może coś z zapłonem? Zawczesny albo za późny?

Problem z założeniem klawiatury
« Odpowiedź #17 dnia: Grudzień 29, 2010, 00:11:30 am »

Offline Stingerek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6139
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro 1.4
    • http://www.thg.pl
Źle ustawiłeś :) 0.15 ?  jak ustawiałeś zawory ?

Gdzieś głęboko pod Moimi i Twoimi powiekami, tam gdzie czarów jest miasteczko spotkasz mnie...

Problem z założeniem klawiatury
« Odpowiedź #18 dnia: Grudzień 29, 2010, 08:41:17 am »

Kagan

  • Gość
W kolejności zapłonu 1342, ściśle na 0.15 listek wchodził z oporem, potem sprawdziłem i dalej lipa. Nagram dźwięk i wrzuce to powiecie co to jest :)

Problem z założeniem klawiatury
« Odpowiedź #19 dnia: Grudzień 29, 2010, 09:48:25 am »

Offline Stingerek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6139
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro 1.4
    • http://www.thg.pl
Moze to nie zawory ? Jesteś tego pewien ?

Gdzieś głęboko pod Moimi i Twoimi powiekami, tam gdzie czarów jest miasteczko spotkasz mnie...