Autor Wątek: Problem z nierówną pracą silnika rover 1,4  (Przeczytany 10331 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Problem z nierówną pracą silnika rover 1,4
« dnia: Styczeń 03, 2011, 22:47:37 pm »

marek_gabrys

  • Gość
Witam.
Jest to mój pierwszy post na tym forum, więc na początek chciałbym wszystkich pozdrowić i z góry podziękować za wszelaką pomoc.
Mój problem wygląda następująco:
Zbudowałem replikę legendarnego pojazdu lotus super 7 i budowę oparłem na częściach z poloneza 1,4. samochód już jest w 99 procentach ukończony, jednak nie mogę dojść do porozumienia z silnikiem. Chciałbym zaznaczyć, że samochód dawca jeździł rewelacyjnie. po rozłożeniu i garażowaniu 3 lata silnik od pierwszego odpalenia chodzi kiepsko. Na dzień dzisiejszy mam problem z wypadaniem zapłonów i falowaniem na biegu jałowym. Walczę z tym silnikiem już od sierpnia ubiegłego roku (pierwsze odpalenie) i pomału przestaje mnie to bawić. o to przebieg mojej walki:
1) dwa komplety nowych świec ( NGK i iskra) - bez zmian
2) nowa kopułka i palec ( nie firmowe- jakaś taniocha) - po wymianie lekka poprawa
3) nowe przewody zapłonowe ( LUCAS od freeelandera) - duża poprawa, o niebo lepiej, ale jeszcze wypadają zapłony
4) wymiana cewki na oryginalną cewkę freelandera ( z rdzeniem ferrytowym)- bez zmian
5)pomiar i wstępna diagnoza czyjników
- czujnik położenia wału nowy, ale jakiś włoski - nie oryginał
- sonda lambda do wymiany
- czujniki temperatury powietrza i wody dobre
- przepustnica ( krokowiec i potencjometr ( z pomiarów rezystancji wyglądają na dobre) posiadam 2 sztuki
- ECU posiadam - 2 sztuki ten starszy i nowszy.
6) pomiar kompresji ( na rozgrzanym silniku w normie - tyle samo na każdym cylindrze, na zimnym  silniku na jednym cylindrze wynik był mniejszy od reszty o 0,5 bara po dodaniu oleju sytuacja się naprawiła co by wykluczało nieszczelność głowicy)
7) pompa paliwa mierzona daje 3,6 bara
8) wtryskiwacze czyszczone

Skończyły mi się pomysły więc może wasza pomoc coś tu da.

Jeszcze mam drugie pytanie odnośnie interfejsu diagnostycznego. Wiem, że to temat trudny jednak natrafiłem na jeden list na forum o rowerach i tam twierdzili, że błędy sterownika silnika w roverach k16 potrafi sczytać euroscan visa. Czy potwierdzacie tą informację??

Problem z nierówną pracą silnika rover 1,4
« Odpowiedź #1 dnia: Styczeń 03, 2011, 22:55:26 pm »

Offline Stingerek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6140
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro 1.4
    • http://www.thg.pl
Szkoda że mam tak daleko.. bo bym ci to ogarnął.

Wyreguluj przepustnicę (zrób reset) i ustaw śrubkę, przeczyść dokładnie kanał obejściowy.
Odepnij czujnik temperatury płynu. (brązowa wtyczka w okolicach wyjścia z głowicy z tyłu silnika)

Dodatkowo odepnij sondę lambda i czujnik położenia przepustnicy.

Komputer przejdzie w tryb awaryjny i powienien podnieść obroty na około 1100-1200rpm.


Zobacz czy wtryskiwacze nie są pozapiekane - dam sobie rękę obciąć (a conajmniej pociąć) że któryś wtryskiwacz albo leje non stop albo daje mgiełkę jak sik pająka.

3.6 bara to troche małe ciśnienie (powinno być 4)
Wyjmij listwę wtryskową razem z wtryskami i zakrec rozrusznikiem - wtryski powinny sikać jednakowo, jednocześnie na odległość CONAJMNIEJ PÓŁ METRA.

Gdzieś głęboko pod Moimi i Twoimi powiekami, tam gdzie czarów jest miasteczko spotkasz mnie...

Problem z nierówną pracą silnika rover 1,4
« Odpowiedź #2 dnia: Styczeń 03, 2011, 22:58:47 pm »

Offline Multec

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3832
  • Płeć: Mężczyzna
    • E46 325Ci | ROVER 45 1.8 | C+ 98 | Caro 1996 1.6 16V
Cytat: "Stingerek"

3.6 bara to troche małe ciśnienie (powinno być 4)


Regulator ciśnienia jest ustawiony na 3bary więc nie potrzeba więcej.  :wink:
"JAZDA PRÓBNA" c.d nastąpi...

Problem z nierówną pracą silnika rover 1,4
« Odpowiedź #3 dnia: Styczeń 03, 2011, 23:07:29 pm »

Offline Stingerek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6140
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro 1.4
    • http://www.thg.pl
? Are You siur ?

Gdzieś głęboko pod Moimi i Twoimi powiekami, tam gdzie czarów jest miasteczko spotkasz mnie...

Problem z nierówną pracą silnika rover 1,4
« Odpowiedź #4 dnia: Styczeń 03, 2011, 23:15:13 pm »

marek_gabrys

  • Gość
Dzięki za odpowiedź
Cytat: "Stingerek"

Wyreguluj przepustnicę (zrób reset) i ustaw śrubkę, przeczyść dokładnie kanał obejściowy.
- pisałem że przepustnica sprawna, (czysta, regulowana i pomierzona- wszystko w normie- mam drugą i po podmianie bez zmian)

Cytat: "Stingerek"

Komputer przejdzie w tryb awaryjny i powienien podnieść obroty na około 1100-1200rpm.
- w jakim celu mam mu kazać przejść w tryb awaryjny??



Cytat: "Stingerek"

Wyjmij listwę wtryskową razem z wtryskami i zakrec rozrusznikiem - wtryski powinny sikać jednakowo, jednocześnie na odległość CONAJMNIEJ PÓŁ METRA.
- też sprawdzane i czyszczone .
jedyną rzecz jakiej się nie dotknąłem to rozrząd. nie mam doświadczenia z tymi silnikami i czy ulegają one samo-przestawienia??

Problem z nierówną pracą silnika rover 1,4
« Odpowiedź #5 dnia: Styczeń 03, 2011, 23:20:27 pm »

Offline Stingerek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6140
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro 1.4
    • http://www.thg.pl
Cytuj (zaznaczone)

- w jakim celu mam mu kazać przejść w tryb awaryjny??

Zacznie olewać sygnały z czujników.

CO do rozrządu - rozrząd nie tyle mógł się sam przestawić co "przeskoczyć" 3 lata leżakowania mogło do tego stopnia zniszczyć pasek że przeskoczył>


Zdejmij plastukową obudowę rozrządu. I sprawdź jego ustawienie - rozbieżność o jeden ząbek może dać niezłe cyrki.

Gdzieś głęboko pod Moimi i Twoimi powiekami, tam gdzie czarów jest miasteczko spotkasz mnie...

Problem z nierówną pracą silnika rover 1,4
« Odpowiedź #6 dnia: Styczeń 03, 2011, 23:21:31 pm »

Offline Maxiu

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1061
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro MR 91
Cytat: "marek_gabrys"

Jeszcze mam drugie pytanie odnośnie interfejsu diagnostycznego. Wiem, że to temat trudny jednak natrafiłem na jeden list na forum o rowerach i tam twierdzili, że błędy sterownika silnika w roverach k16 potrafi sczytać euroscan visa. Czy potwierdzacie tą informację??

próbowałem i nic  tego
FSO Polonez Caro 1.6 k16 :) lpg 92' L-46
4 elektryczne szyby , wspoma, lusterka elektryczne, podgrzewane, IG Standard podgrzewane, podłokietnik
były #1935

Problem z nierówną pracą silnika rover 1,4
« Odpowiedź #7 dnia: Styczeń 03, 2011, 23:23:31 pm »

Offline jimo#1921

  • Administrator
  • Wiadomości: 3417
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro 1.6 16V
marek_gabrys, przejrzyj ten temat: http://forum.fsoptk.pl/viewtopic.php?t=1117
Znajdziesz tam odnośniki do tematów związanych z ustawieniem i kontrolą rozrządu (z tym, że jak silnik chodzi i problemem jest tylko falowanie obrotów na wolnych a na wysokich jest ok - to rozrząd bym wykluczył).
Czy mierzyłeś napięcie jakie generuje sonda lamdba?
Jeśli krokowiec sobie podnosi obroty to może to być spowodowane ubogą mieszanką. Czy przez pierwsze kilkanaście sekund po odpaleniu silnik chodzi równo (na ssaniu)?

[ Dodano: 2011-01-03, 23:26 ]
EDIT: Zrób jeszcze jedną rzecz. W listwie wtryskowej przy 4. wtryskiwaczu masz zawór regulujący ciśnienie paliwa, dochodzi do niego przewód zapewniający podciśnienie z kolektora ssącego. Zobacz jak będzie się zachowywał silnik gdy odepniesz ten przewód i go zatkasz.

[ Dodano: 2011-01-03, 23:34 ]
Edit2 ;)
falowanie obrotów: http://www.forum.fsoptk.pl/viewtopic.php?t=22620
http://www.forum.fsoptk.pl/viewtopic.php?p=452682#452682
http://www.forum.fsoptk.pl/viewtopic.php?p=476371#476371
  • Prowadzę dystrybucję wysyłkową gadżetów FSO-PTK! Podkładki pod tablice rejestracyjne (1-/2-rzędowe), latarki LED/otwieracze/breloki, naklejki... Zapraszam do kontaktu na PW.
Pozdrawiam Michał aka jimo
"A"It's a hundred and six miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark, and we're wearing sunglasses."
Były: A+ 1,6ohv; C 2.0dohc;V 745; A 1,8 K4F; YP250; C+ 18K4F; N126N
Są: C 16K4F; FZ6 SAHG; "pierdziawka", 3.6V6;

Problem z nierówną pracą silnika rover 1,4
« Odpowiedź #8 dnia: Styczeń 04, 2011, 00:08:50 am »

marek_gabrys

  • Gość
jimo#1921 dzięki za linki do postów na waszym forum.
dziwi mnie, że wszscy, którzy mi odpisali  poruszają temat falowania obrotów, a ja narazie się tym nie zajmowałem ( tym bardziej że lambda jest martwa- brak napięcia, jest wypięta) Po drugie falowanie może być konsekwencją wypadania zapłonów i to jest dla mnie priorytetem. jak wyeliminuje ten problem to wtedy zajmę się tym falowaniem, jesli jeszcze ono będzie.
na wolnych obrotach owe wypadanie jest średnio raz na 2 sekundy. co najciekawsze losowo na wszystkich cylindrach.
1) teraz mam pytanie czy spotkaliście się z usterką czujnika położenia wału który by taki efekt mógł wprowadzić? (czyli pracuje poprawnie z małymi przerwami na piwo co jakieś 2 sekundy?)
2) palec i kopułka jest nowy ale "noname". może to to. jakiej firmy polecacie??

Problem z nierówną pracą silnika rover 1,4
« Odpowiedź #9 dnia: Styczeń 04, 2011, 00:32:41 am »

Offline jimo#1921

  • Administrator
  • Wiadomości: 3417
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro 1.6 16V
Cytat: "marek_gabrys"
1) teraz mam pytanie czy spotkaliście się z usterką czujnika położenia wału który by taki efekt mógł wprowadzić? (czyli pracuje poprawnie z małymi przerwami na piwo co jakieś 2 sekundy?)

CPWK zazwyczaj umiera stopniowo, wpierw problemy zaczynają się na wysokich obrotach, silnik się nie wkręca, traci moc dzieje się to wraz z nagrzewaniem się motoru. Później do tego w takich momentach dokłada się skaczący obrotomierz do 0. Koniec końców max obroty na jakie jest się wkręcić silnik to 1,5-2,0krpm. To jest modelowy pad CPWK. Czy mierzyłeś rezystancję czujnika? Powinna być w granicach 1400ohm (tak podaje literatura, jednakże znane są przypadki, ze przy 1200ohm silnik działa poprawnie). Skoro zamontowałeś nowy CPWK załóżmy, że to nie on jest winowajcą Twoich problemów.

Przerywa - więc problem z obwodem WN.... ale skoro kopułka, palec, cewka, przewody i świece zmienione i bez rezultatu... (swoją drogą cewki pasują od PNa na gaźniku z zapłonem elektronicznym). Jaką ustawiłeś przerwę na świecach, jakiego koloru są świece? Szukajmy dalej.

W sprawie kopułki - ostanio (2 lata temu ;) ) u mnie montowałem chyba wyrób firmy EPS/FACET, czy polecam? - kopułka jak kopułka ;). Jeśli nie widać zużycia/uszkodzenia to nie powinna powodować takich problemów.

Widzisz opisany przez Ciebie problem często pojawia się przy zasilaniu lpg I i II gen (bez emulatora wtrysku) i stosunkowo rzadkim korzystaniu z PB. Całe ciśnienie paliwa idzie przez powrót, i regulatory się chrzanią. Przerabiałem to dosyć krótko po montażu lpg.
Napisz czy silnik ma normalną moc, jak reaguje na wciśnięcie gazu? Czy wiązka elektryczna silnika (połączenie komp/wtryskiwacze są pewne?).

Niby teroetycznie jeśli dobrze pamiętam komputer powinien olać lambdę jeśli nie dostaje od niej sygnałów i przejść w tryb awaryjny, analogicznie jak olewa lambdę po przekroczeniu pewnego napięcia na TPS, co jest równoznaczne z mocnym wciśnięciem pedału gazu, "i leje na bogato".
Jeśli więc przechodzi w tryb awaryjny, to dlaczego obroty falują? Rozumiem, że dzieje się to na zupełnie rozgrzanym silniku - ponieważ podczas rozgrzewania obroty mają prawo falować - komp "sprawdza" schodzi z ssania na podstawie danych z czujnika temperatury.

Zrób te czynności (ws. paliwa) o których pisałem wcześniej.
  • Prowadzę dystrybucję wysyłkową gadżetów FSO-PTK! Podkładki pod tablice rejestracyjne (1-/2-rzędowe), latarki LED/otwieracze/breloki, naklejki... Zapraszam do kontaktu na PW.
Pozdrawiam Michał aka jimo
"A"It's a hundred and six miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark, and we're wearing sunglasses."
Były: A+ 1,6ohv; C 2.0dohc;V 745; A 1,8 K4F; YP250; C+ 18K4F; N126N
Są: C 16K4F; FZ6 SAHG; "pierdziawka", 3.6V6;

Problem z nierówną pracą silnika rover 1,4
« Odpowiedź #10 dnia: Styczeń 04, 2011, 11:44:49 am »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6754
  • Płeć: Mężczyzna
Cytat: "Stingerek"
Odepnij czujnik temperatury płynu. (brązowa wtyczka w okolicach wyjścia z głowicy z tyłu silnika)


Już ci pisałem że to powoduje poważne problemy z odpaleniem.
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Problem z nierówną pracą silnika rover 1,4
« Odpowiedź #11 dnia: Styczeń 04, 2011, 11:52:21 am »

Offline Stingerek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6140
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro 1.4
    • http://www.thg.pl
Wrecz przeciwnie - u mnie przy podpietym czujniku jak byl uszkodzony auto zalewało koło 70 stopni i wiecej , musiałem odpiac czujnik zeby odpalić na ciepłym silniku i normalnie pracować.

Gdzieś głęboko pod Moimi i Twoimi powiekami, tam gdzie czarów jest miasteczko spotkasz mnie...

Problem z nierówną pracą silnika rover 1,4
« Odpowiedź #12 dnia: Styczeń 04, 2011, 13:08:10 pm »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7253
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
A jak się uszkodził ten czujnik tobie stingerek. MI jak dostał zwarcia to miał problemy z obrotami na zimnym i na gorącym silniku...
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Problem z nierówną pracą silnika rover 1,4
« Odpowiedź #13 dnia: Styczeń 04, 2011, 16:40:41 pm »

marek_gabrys

  • Gość
Panowie troszkę się zaśmieca temat. czujnik temperatury jest dobry. napisałem w pierwszym liście, że został pomierzony. Nie miałem na myśli pomiar metrem krawieckim tylko wyznaczenie zmian rezystancji w funkcji temperatury. pomiar został bardzo dokładnie wykonany w zakresie 20- 90 stopni Celsjusza z krokiem co 5 stopni.  Czujnik temp. powietrza jest też dobry. sonda lambda uszkodzona.
 CPWK - nie jest nowy!. widać że był wymieniany nie dawno. nie pomierzony ( mam zamiar kręcić rozrusznikiem bez świec na otwartej przepustnicy i złapać 10 sekundowy sygnał z tego czujnika do cyfrowego oscyloskopu i zobaczyć czy nie będzie jakiś anomalii )- czy ktoś robił taki pomiar??

odnośnie regulatora ciśnienia paliwa to nie udało mi się go odpiąć ponieważ pompa paliwa umarła. muszę kupić nową ponieważ nie mam zapasowej. zastanawiam się nad wydajniejszym modelem, bo nie wiem czy w przyszłości samochód nie będzie modyfikowany. może coś polecicie??

natomiast udało mi sie zobaczyć rozrząd. wg mnie jest nie wiele przestawiony. nie umiem ocenić czy jest sens to korygować , dlatego zrobiłem zdjęcie



-

Problem z nierówną pracą silnika rover 1,4
« Odpowiedź #14 dnia: Styczeń 04, 2011, 16:47:18 pm »

Offline myszaradom

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1971
  • Płeć: Mężczyzna
    • Poldorover 1,8
Co do pompy, to firmy Walbro 4bary 120l/h (montowana w fiatach chyba punto) u mnie zasila rovera 1,8 i daje rade bez problemu.
Na wszystkich znakach jest ustawiony silnik i taki ustawienie jest na kołach?

Problem z nierówną pracą silnika rover 1,4
« Odpowiedź #15 dnia: Styczeń 04, 2011, 17:19:07 pm »

marek_gabrys

  • Gość
Cytat: "myszaradom"
Co do pompy, to firmy Walbro 4bary 120l/h (montowana w fiatach chyba punto) u mnie zasila rovera 1,8 i daje rade bez problemu.
a jaka jest wydajność standardowej pompy 1,4? ja mam bak nie od poloneza, więc mam duże pole manewru z pompą.
Cytat: "myszaradom"
Na wszystkich znakach jest ustawiony silnik
- nie rozumiem. masz na myśli wał korbowy?

Problem z nierówną pracą silnika rover 1,4
« Odpowiedź #16 dnia: Styczeń 04, 2011, 18:17:11 pm »

Offline myszaradom

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1971
  • Płeć: Mężczyzna
    • Poldorover 1,8
No tak, na kole pasowym jest wybranie i na obudowie (tej plastikowej) znak, tutaj się powinny zgrać, do tego tłoki wszystkie równo w połowie są ( wkładasz elektrody o tej samej długości i powinny równo stać), i wtedy na wałkach powinien się zgrać.

Co do pompy to na pewno starczy bo regulator ciśnienia na listwie wtryskowej ma 3 bary, sama pompa oryginalna od 1,4 nie wiem jakie ma parametry, ale np pompa od 1,4 już nie daje rady zasilić rovera 1,8

Film jak ustawić rozrząd może się przyda :)
http://www.youtube.com/watch?v=CM5oA2X03z8

Problem z nierówną pracą silnika rover 1,4
« Odpowiedź #17 dnia: Styczeń 04, 2011, 18:45:03 pm »

Offline Stingerek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6140
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro 1.4
    • http://www.thg.pl
Na wałkach zgrywają się w dwóch momentach :) wałki potrafią być obrócone o 180 stopni... tylko wtedy by nie odpalił, ale wszystkie znaki pasują.

Gdzieś głęboko pod Moimi i Twoimi powiekami, tam gdzie czarów jest miasteczko spotkasz mnie...

Problem z nierówną pracą silnika rover 1,4
« Odpowiedź #18 dnia: Styczeń 04, 2011, 18:57:49 pm »

Offline myszaradom

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1971
  • Płeć: Mężczyzna
    • Poldorover 1,8
na dwóch nie zapali ale na jednym da rade ale będzie strzelał w dolot itp:) wiem bo to przerobiłem hehe:)

Problem z nierówną pracą silnika rover 1,4
« Odpowiedź #19 dnia: Styczeń 04, 2011, 19:00:05 pm »

marek_gabrys

  • Gość
Cytat: "myszaradom"
No tak, na kole pasowym jest wybranie i na obudowie (tej plastikowej) znak, tutaj się powinny zgrać, do tego tłoki wszystkie równo w połowie są ( wkładasz elektrody o tej samej długości i powinny równo stać), i wtedy na wałkach powinien się zgrać.
- i co z tego?? jakieś wnioski??  analizując to zdjęcie  i biorąc pod uwagę, że koło na wale korbowym ma mniejszą średnicę to wg mnie ewidentnie widać, że rozrząd jest przestawiony o 1 ząbęk.  ale czy takie małe przestawienie może powodować efekt wypadania zapłonów bo o tym jest temat.

Cytat: "myszaradom"
Co do pompy to na pewno starczy bo regulator ciśnienia na listwie wtryskowej ma 3 bary, sama pompa oryginalna od 1,4 nie wiem jakie ma parametry
to po co Pan zabiera głos? co wnosi do tematu Pana wypowiedź? Proszę się nie obrazić. Bardzo dziękuje za pomoc, ale oczekuje na merytoryczne i konkretne wypowiedzi. zwróciłem sie do Państwa na forum, ponieważ nie mam doświadczenia z takim silniku, a tutaj jest kilku dobrych fachowców w tej materii.