Autor Wątek: wymieniamy altek w gsi  (Przeczytany 2986 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

wymieniamy altek w gsi
« dnia: Styczeń 06, 2011, 11:44:32 am »

Offline xprot

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 328
    • borocaro+ gsi
mam dosyc tego padla. 3 raz w ciagu roku padl. chce zmienic. i teraz pytanie, czy ktos wie gdzie kupic nowy taki altek, ile to podaje pradu ? 70A, 80A ? (nie chce sie babrac z jakas uzywka ktora zaraz bedzie miala te same problemy co moj)

i WIEM, ze wymienic ragulator napiecia, wymienic mostek prostowniczy mozna nawet pod blokiem, ale NIE CHCE. tak samo nie chce jezdzic do elektrykow bo skunksy tak zdzieraja ze taniej wyjdzie mnie i tak nowy.

http://allegro.pl/nowy-alternator-70a-polonez-caro-plus-atu-atu-i1373305331.html taki da rade ? czy nie bardzo ?

wymieniamy altek w gsi
« Odpowiedź #1 dnia: Styczeń 06, 2011, 11:48:40 am »

Offline Rafał

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5735
  • Płeć: Mężczyzna
    • Renault Laguna I phII 1.9 dTi RXE+
Szukaj oryginał. Elmot lub DelcoRemy.
Były: Caro: 1.6 GLI Bosch, 1.4 GLI 16V, 1.4 GTI 16V, 1.6 GTI 16V, 1.6 GTC 16V 1997; Atu: 1.6 GLI Bosch 1997, Peugeot 106 1.0 Itinea 1997
Jest: Renault Laguna I phII 1.9 dTi 1999 RXE+

wymieniamy altek w gsi
« Odpowiedź #2 dnia: Styczeń 06, 2011, 14:18:14 pm »

Offline skyer

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 124
  • Płeć: Mężczyzna
    • Audi A3 1.8T
Ja taki mam  od 3 m-cy(kosztowal 165) od tego samego sprzedawcy nawet.Nie jest to elmot a magneti marelli( 70A).Ladowanie na wolnych obrotach 14.5,swiatla dmuchawa radio 14.3.
Ogolnie jestem zadowolony i mimo regulatora magneti jak na razie zadnych cyrkow z ladowaniem.
W zeszlym roku wyciagalem stary bo padlo lozysko,wymienilem tez regulator napiecia profilaktycznie-wyszlo jakies 80zl.Potem padly w nim chyba diody bo smierdzialo troche i ladowanie bylo na 12-czyli brak.Elektryk za regeneracje chcial grubo powyzej ceny nowego a i tak nie wierze,ze wymienilby wszystko wiec wolalem nowy,nawet magneti.Oryginalny elmot prawie nie do zdobycia lub  do zdobycia   w polpartsie za 535zl...

wymieniamy altek w gsi
« Odpowiedź #3 dnia: Styczeń 06, 2011, 14:25:14 pm »

Offline Stingerek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6140
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro 1.4
    • http://www.thg.pl
xprot - ale czego chcesZ ? co znaczy ze "znowu alternator padł" nie kreci sie ? nie swieci "? nie ładuje ?
Moze znasz kogos kto ci to zrobi raz a porzadnie a nie po łebkach ?

Gdzieś głęboko pod Moimi i Twoimi powiekami, tam gdzie czarów jest miasteczko spotkasz mnie...

wymieniamy altek w gsi
« Odpowiedź #4 dnia: Styczeń 06, 2011, 15:17:10 pm »

Offline xprot

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 328
    • borocaro+ gsi
za pierwszym razem padl mostek.

dobrze, zrobimy mostek. nowy mostek 100+ 50 regulator, + 50 dla elektryka.

za drugim razem- znowu regulator, wyjalem altek juz sam, zanioslem do elektryka.

sprawdzanie uzwojen, przy  okzazji wymiana lozysk, jak sie okazalo jedna dioda na  mostku miala przebicie i dlatego zazyla sie kontrolka ladowania od pewnego czasu przy obciazeniu.

no trudno, 10 za diagnoze, znowu prawie 200 na czesci. altek zrobiony, pojezdzil pol roku

ostatnio pasek zaczal piszczec, podciagnalem.

wczoraj jade, nagle zapala sie kontrolka ladowania jak minalem plug, i sie pinda swieci. do 4k rpm dosc mocno. dojechalem te 10 km, atakuje z miernikiem a tu co ??

JEDENAŚCIE I PÓŁ (sic!) volta na ladowaniu w porywach do 12... czyli znowu conajmniej regulator padl, a i pewnie ktoras dioda na mostku tez.
a i uzwojen nie jestem pewien, dopoki ich nie sprawdze.

krecic sie kreci, pasek znowu sie zaczal leciutko slizgac po odpaleniu, ale lekki gaz 2,5k rpm pomaga.

no i mam dosyc tego GÓ.WNA, bo co go nie zaloze to pojezdze chwile i mam znowu problem.

nie jestem taboretem, okablowanie sprawdzilem najpierw. masa jest, styki czysciutkie i zapackane wazelina coby nie sniedzialy.

wymieniamy altek w gsi
« Odpowiedź #5 dnia: Styczeń 06, 2011, 15:26:08 pm »

Offline matucha

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2701
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96
    • http://www.osp.piaski-wlkp.pl
Stingerek, elektrycy wołają tyle, że się nie opłaca. Samo wyjęcie i sprawdzenie to koszt ok. 60 - 80zł. Doliczysz nowy oryginalny regulator i już masz koszt nowego alternatora.
Ktoś, kto zaprojektował Poloneza, wiedział, że się kiedyś urodzimy...

Polonez Caro 1,6 GLI LPG, Polonez KOMBI 1,6 MPI LPG & Dacia Sandero Stepway 1,6MPI LPG
Lublin 3 KOMBI 2,4TD & Renault KANGOO Fairway 1,5 DCI Privilege ;)

wymieniamy altek w gsi
« Odpowiedź #6 dnia: Styczeń 06, 2011, 15:41:17 pm »

Offline Stingerek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6140
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro 1.4
    • http://www.thg.pl
W sumie tak, ja mysle troche innymi kategoriami :) sam bym to sobie zrobil :)

Tylko ze ja tez sie nosze z zamiarem kupna nowego altka, z przesyłka na allegro 150zł do mnie.  U mnie też diodę szlag trafil i się lampka swieci ale ładowanie jest 14V na swiatlach. Wiec sobie sam wymienie cały alternator.

Gdzieś głęboko pod Moimi i Twoimi powiekami, tam gdzie czarów jest miasteczko spotkasz mnie...

wymieniamy altek w gsi
« Odpowiedź #7 dnia: Styczeń 06, 2011, 15:50:31 pm »

Offline Grzech#1938

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 4132
  • Płeć: Mężczyzna
    • GSI, GLI, GLE
Cytat: "matucha#1931"
Stingerek, elektrycy wołają tyle, że się nie opłaca. Samo wyjęcie i sprawdzenie to koszt ok. 60-80zł. Doliczysz nowy oryginalny regulator i już masz koszt nowego alternatora.

No to trzeba kupić nowy zamiast kombinować. :)
Mój system to linux: https://www.opensuse.org/#Leap

wymieniamy altek w gsi
« Odpowiedź #8 dnia: Styczeń 06, 2011, 15:50:50 pm »

Offline xprot

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 328
    • borocaro+ gsi
no i teraz zagadka dropsa.

im wieksze obroty tym mniejsze ladowanie. zauwazylem ze na pasku brakuje 2 zabkow. nie wiem czy az tak to wplywa na dzialanie zlternatora, ale pasek jest dobrze naciagniety wiec nie powinien sie slizgac ?

ladowanie to jaja jak berety. 12,5 wylaczony silnik, przy wlaczonym od  11,5 i mniej przy zwiekszaniu obrotow az do 11. czyli wychodzi jakby alternator prad wciagal zamiast podawac.

wymieniamy altek w gsi
« Odpowiedź #9 dnia: Styczeń 06, 2011, 15:54:46 pm »

Offline Grzech#1938

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 4132
  • Płeć: Mężczyzna
    • GSI, GLI, GLE
To nie alternator wciąga tylko normalne, że jak nie ma ładowania to im wyższe obroty, tym więcej prądu silnik pobiera. :) Zmień elektryka.
Mój system to linux: https://www.opensuse.org/#Leap

wymieniamy altek w gsi
« Odpowiedź #10 dnia: Styczeń 06, 2011, 15:59:40 pm »

Offline Stingerek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6140
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro 1.4
    • http://www.thg.pl
Albo czesciej czytaj forum i sie ucz :) nauczysz sie czegos, i kupa kasy w kieszeni zostanie.

Gdzieś głęboko pod Moimi i Twoimi powiekami, tam gdzie czarów jest miasteczko spotkasz mnie...

wymieniamy altek w gsi
« Odpowiedź #11 dnia: Styczeń 06, 2011, 16:01:03 pm »

Offline xprot

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 328
    • borocaro+ gsi
Cytat: "Grzech#1938"
To nie alternator wciąga tylko normalne, że jak nie ma ładowania to im wyższe obroty, tym więcej prądu silnik pobiera. :) Zmień elektryka.


super, ale robilo go juz 2 elektrykow i dalej to samo. zamiast dac zarobic wszystkim elektrykom na dolnym slasku wole kupic nowy altek.

wymieniamy altek w gsi
« Odpowiedź #12 dnia: Styczeń 06, 2011, 16:45:24 pm »

Offline matucha

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2701
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96
    • http://www.osp.piaski-wlkp.pl
Od razu dodam, że czasami zdarza się tak, że na wolnych obrotach ładowanie jest OK, a spada ze zwiększaniem prędkości. I wtedy to mogą się kończyć szczotki i już mają problem z przyleganiem - miałem 2 razy takie przypadki. Myślę, że mogłyby się też pierścienie kończyć, chociaż trochę alternatorów już narobiłem i szczerze to mi się jeszcze nie zdarzyło.
Ktoś, kto zaprojektował Poloneza, wiedział, że się kiedyś urodzimy...

Polonez Caro 1,6 GLI LPG, Polonez KOMBI 1,6 MPI LPG & Dacia Sandero Stepway 1,6MPI LPG
Lublin 3 KOMBI 2,4TD & Renault KANGOO Fairway 1,5 DCI Privilege ;)

wymieniamy altek w gsi
« Odpowiedź #13 dnia: Styczeń 06, 2011, 17:23:33 pm »

Offline Grzech#1938

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 4132
  • Płeć: Mężczyzna
    • GSI, GLI, GLE
Cytat: "xprot"
Cytat: "Grzech#1938"
To nie alternator wciąga tylko normalne, że jak nie ma ładowania to im wyższe obroty, tym więcej prądu silnik pobiera. :) Zmień elektryka.


super, ale robilo go juz 2 elektrykow i dalej to samo. zamiast dac zarobic wszystkim elektrykom na dolnym slasku wole kupic nowy altek.

Ogólnie jest to słuszna koncepcja. A oni nie dali jakiejś gwarancji?
Mój system to linux: https://www.opensuse.org/#Leap