Autor Wątek: NAPRAW ZERWANY GWINT M12 x1,5 Na piaście !!!  (Przeczytany 7363 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

NAPRAW ZERWANY GWINT M12 x1,5 Na piaście !!!
« dnia: Styczeń 08, 2011, 21:51:59 pm »

Offline szuczka

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 101
  • Płeć: Mężczyzna
    • Były polonezy sztuk 5 wszystkie z gazem
Czy ktoś próbował  z braku wąskich półosiek i zerwane 2 gwinty -poldek 92 czy to trudne i czy dostane ten zestaw w motoryzacyjnym czy w innym sklepie?

http://allegro.pl/napraw-zerwany-gwint-m12-x1-5-szybko-i-tanio-z14-i1353403024.html

NAPRAW ZERWANY GWINT M12 x1,5 Na piaście !!!
« Odpowiedź #1 dnia: Styczeń 08, 2011, 23:01:31 pm »

Offline Grzesiek

  • elektryk wysokich napięć
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 343
  • Płeć: Mężczyzna
  • FSO Podlasie
    • Caro R4 Turbo EMU Black 500+
    • 12.09 Performance
M12x1.25 jak już.
Skoro nie ma półosiek, zawsze można kombinować z wkręceniem tulejki (takiej jak w przypadku zerwanego gwintu od świecy zapłonowej w głowicy).
banned napisał: spędziłem tyle a tyle dni, budując coś co działało źle, ale za to mogłem się pochwalić na forum
>>500.6KM/562.7Nm https://youtu.be/pUEHL-NOYAI
Polonez R4T 100-200km/h w 5,5s
1/4 ET: 12.384s@195.12 km/h 13,192s @189,8km/h 13,015s @177,4km/h
Polonez? Tylko w Turbo.

NAPRAW ZERWANY GWINT M12 x1,5 Na piaście !!!
« Odpowiedź #2 dnia: Styczeń 09, 2011, 02:10:25 am »

knrdlvn

  • Gość
Cytuj (zaznaczone)
Czy ktoś próbował z braku wąskich półosiek i zerwane 2 gwinty -poldek 92 czy to trudne i czy dostane ten zestaw w motoryzacyjnym czy w innym sklepie?

http://allegro.pl/napraw-...1353403024.html


Helicoil, znamy ;)  Pracuje w zakładzie produkującym kombajny górnicze, przy remoncie silników elektr. "Helikole" zostały uznane jako bezpieczna i pewna technologia napraw uszkodzonych gwintów, również tych, które utrzymują pokrywy z przejściami ognioszczelnymi.  Tu nie ma żartów, zagrożenie iskrzeniem z silnika w potencjalnie wybuchowej atmosferze chodnika czy wyrobiska, połączenie musi być mocne i pewne. Zresztą na używane u nas zestawy są certyfikaty jakiś tam WUGów czy innych GIGów. Montaż szybki i łatwy pod warunkiem posiadania odpowiedniego przyrządu, kombinerkami czy śrubokrętem nie próbowałem ;)
Nie wiem jak sprawa zerwania takiego gwintu wygląda obliczeniowo, w każdym razie solidnie zapieczona śruba M10 w helikoli trzyma zdrowo i wymaga adekwatnego grzania palnikiem i prania młotkiem :)

NAPRAW ZERWANY GWINT M12 x1,5 Na piaście !!!
« Odpowiedź #3 dnia: Styczeń 09, 2011, 20:10:39 pm »

Offline diodalodz

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2148
można rozwiercić i wstawić szpilki . Dużo prostsza metoda .

NAPRAW ZERWANY GWINT M12 x1,5 Na piaście !!!
« Odpowiedź #4 dnia: Styczeń 12, 2011, 00:18:58 am »

Offline Stingerek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6139
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro 1.4
    • http://www.thg.pl
Przestańcie się biedaczyć.....
piastę z podlka wyśle ci po kosztach przesyłki jak chcesz... ... powiedz tylko ile ton tego chcesz..

Gdzieś głęboko pod Moimi i Twoimi powiekami, tam gdzie czarów jest miasteczko spotkasz mnie...

NAPRAW ZERWANY GWINT M12 x1,5 Na piaście !!!
« Odpowiedź #5 dnia: Styczeń 16, 2011, 00:28:30 am »

Offline szuczka

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 101
  • Płeć: Mężczyzna
    • Były polonezy sztuk 5 wszystkie z gazem
Nadal szukam wąskiej półośki gdyż już mam urwane 3 gwinty w tylnik kole . Ale dziś mechanik walczył i wsadziliśmy śruby i mam 3 wystające gwinty na założenie koła i jedną wkręcaną normalnie .Powiem że nawet się to trzyma , ale ciężko koło założyć. A może warto coś takiego kupić , ale to drogi gips pół wartości poloneza  :D

http://www.szpilki.vel.pl/?1,m12x1-25-zestaw-sportowych-szpilek-z-nakretkami

NAPRAW ZERWANY GWINT M12 x1,5 Na piaście !!!
« Odpowiedź #6 dnia: Styczeń 16, 2011, 00:43:14 am »

Offline maciejowski

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2979
  • Płeć: Mężczyzna
    • 125p '75 | 125p '78 | 125p '80 | 125p '90 | 126p '78 | caro '96 x2 |
a do czego wkręcisz te szpilki jak masz gwinty pozrywane? :roll:

http://allegro.pl/dlugie-szpilki-ford-honda-toyota-rover-expres-i1396766298.html kup takie i nie kombinuj.
Cytat: KGB
wtedy moze okazac sie ,ze pelno Nm ,a jakoby zadnego nie bylo - jedna malutka przekladnia ,tak wiele ubylo ...

NAPRAW ZERWANY GWINT M12 x1,5 Na piaście !!!
« Odpowiedź #7 dnia: Styczeń 16, 2011, 00:57:15 am »

Offline szuczka

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 101
  • Płeć: Mężczyzna
    • Były polonezy sztuk 5 wszystkie z gazem
Już bez kombinowania mam zrobione na sruby, ale taki wsciekły jestem , ze szukam już na zapas zeby wiedzieć jak to zrobic , a pozatym mechanik juz idzie do lepszej pracy( tzn wiecej kasy ) i nie będzie mi dłubał w starym polonezie .

NAPRAW ZERWANY GWINT M12 x1,5 Na piaście !!!
« Odpowiedź #8 dnia: Styczeń 16, 2011, 17:44:23 pm »

Offline Grzesiek

  • elektryk wysokich napięć
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 343
  • Płeć: Mężczyzna
  • FSO Podlasie
    • Caro R4 Turbo EMU Black 500+
    • 12.09 Performance
maciejowski, tak też można  :wink:
banned napisał: spędziłem tyle a tyle dni, budując coś co działało źle, ale za to mogłem się pochwalić na forum
>>500.6KM/562.7Nm https://youtu.be/pUEHL-NOYAI
Polonez R4T 100-200km/h w 5,5s
1/4 ET: 12.384s@195.12 km/h 13,192s @189,8km/h 13,015s @177,4km/h
Polonez? Tylko w Turbo.

Odp: NAPRAW ZERWANY GWINT M12 x1,5 Na piaście !!!
« Odpowiedź #9 dnia: Grudzień 26, 2018, 05:19:31 am »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7253
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Odkop...

Mam zerwane 3 gwinty w szerokiej półosi do zwalniaczy. Czy testowaliście te szpilki wbijane. Co są warte. Jak założyć i z czego przypasują do alumfelg...
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Odp: NAPRAW ZERWANY GWINT M12 x1,5 Na piaście !!!
« Odpowiedź #10 dnia: Grudzień 26, 2018, 07:09:53 am »

Offline mp79

  • Autsajder
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3047
  • Płeć: Mężczyzna
    • truckło
Trudno je nazwać wbijanymi - jeżeli średnica otworu jest odpowiednia, po prostu wsadzasz, ile wlezie, a następnie dociągasz nakrętką i w miarę kręcenia, sama na max wchodzi w piastę. Tyle tylko, że wtedy musisz mieć też nakrętkę, a poza tym - zrobi się idiotyczna kombinacja nakrętkowo-śrubowa, chociaż nie każdemu takie rzeczy muszą przeszkadzać.
Nitonakrętek albo jakichś innych tulei, które umożliwiłyby pozostanie przy starej piaście i śrubach z nietypowym gwintem, raczej nigdzie nie dostaniesz; trzeba na zamówienie dorabiać, więc opłacalność raczej wątpliwa...
Są też inne sposoby rozwiązania tego "problemu", ale zakrawają już na rzeźbienie, a ja i tak chyba za bardzo się rozpisałem...
« Ostatnia zmiana: Grudzień 26, 2018, 07:11:29 am wysłana przez mp79 »

Odp: NAPRAW ZERWANY GWINT M12 x1,5 Na piaście !!!
« Odpowiedź #11 dnia: Grudzień 26, 2018, 09:59:16 am »

Offline w0mbat

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 541
    • polonez 1500 88r.

Odp: NAPRAW ZERWANY GWINT M12 x1,5 Na piaście !!!
« Odpowiedź #12 dnia: Grudzień 26, 2018, 18:22:53 pm »

Offline AUTOSAN

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 275
  • Płeć: Mężczyzna
    • PN Borewicz 1980
Naprawa gwintów w piastach to proceder za który odbierałbym DR. Dostępność i ceny części do poloneza są jeszcze za grosze w porównaniu do innych aut... warto ryzykować bezpieczeństwem? <spoko>

Odp: NAPRAW ZERWANY GWINT M12 x1,5 Na piaście !!!
« Odpowiedź #13 dnia: Grudzień 26, 2018, 18:36:19 pm »

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2904
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL9 05r +200KM
Autosan odkrecalbys każda śrubę od koła aby sprawdzić czy gwint jest naprawiony? Skoro holi koli wytrzymują w głowicy to i w piascie wytrzymają.
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: PN Caro 96r 1.8 16v - Big valve i ostre walki. Nie długo dostanie turbo :)

Odp: NAPRAW ZERWANY GWINT M12 x1,5 Na piaście !!!
« Odpowiedź #14 dnia: Grudzień 26, 2018, 19:02:10 pm »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7253
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
A macie jakieś sprawdzone modele, bo są różne średnice tych radełek i nie wiem na jakie otwory rozwiercać...
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.