Autor Wątek: Czyszczenie przepustnicy  (Przeczytany 8458 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Czyszczenie przepustnicy
« dnia: Styczeń 13, 2011, 22:26:20 pm »

Offline Trojan

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2655
  • Płeć: Mężczyzna
Witam
Ostatnio zabrałem sie za czyszczenie przepustnicy w roverku i mam dwie sprawy, zauważyłem że klapka w maksymalnym wychyleniu nie osiąga kąta 90 stopni, troche mniej widać to tu:



Czy tak ma być czy trzeba coś wyregulować ?

Druga sprawa, przy rozbieraniu obudowy silnika krokowego coś mi chyba z niej wyskoczyło gdzies na pokój, jakas blaszka albo sprężynka, nie mogę jej nigdzie znaleźć :P jutro w dzien poszukam ale jakby co to jest problem z dorobieniem/dokupieniem tego elementu ? Prawdopodobnie gdzies tu to było w okolicach trzpienia:



Mile widziana fotka jak to powinno wyglądać prawidłowo złożone.

Pozdrawiam

Czyszczenie przepustnicy
« Odpowiedź #1 dnia: Styczeń 13, 2011, 22:33:57 pm »

Offline Multec

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3833
  • Płeć: Mężczyzna
    • E46 325Ci | ROVER 45 1.8 | C+ 98 | Caro 1996 1.6 16V
Co do otwarcia przepustnicy to podpiłuj ogranicznik.  :wink:
Oprócz czyszczenia na zewnątrz pamiętaj o kanale obejściowym. W nim zbiera się sporo syfu zmieszanego z olejem, pochodzącego z odmy.
"JAZDA PRÓBNA" c.d nastąpi...

Czyszczenie przepustnicy
« Odpowiedź #2 dnia: Styczeń 13, 2011, 22:42:55 pm »

Offline Trojan

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2655
  • Płeć: Mężczyzna
Też właśnie myślałem żeby podpiłować :) czy da to jakiś niewielki wzrost mocy jak się będzie idealnie na 90 stopni otwierać? wszystkie kanaliki dokładnie są wyczyszczone, całość wypłukana pod prysznicem z całego syfu także nie ma obaw.

Czyszczenie przepustnicy
« Odpowiedź #3 dnia: Styczeń 13, 2011, 22:49:54 pm »

Offline Stingerek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6140
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro 1.4
    • http://www.thg.pl
nie wypłukasz kanału obejściowego - użyj do tego cienkiego sztywnego drutu.
Ja użyłem wykałaczki... bardzo tego żałowałem, bo wydłubywałem ją z pół godziny.

Gdzieś głęboko pod Moimi i Twoimi powiekami, tam gdzie czarów jest miasteczko spotkasz mnie...

Czyszczenie przepustnicy
« Odpowiedź #4 dnia: Styczeń 13, 2011, 22:58:08 pm »

Offline Trojan

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2655
  • Płeć: Mężczyzna
No to chyba oczywiste że przed wypłukaniem wyczyściłem od środka :) użyłem tego co miałem pod ręką-zwykły kabelek w izolacji o odpowiedniej średnicy. Ale co z tym zgubionym elementem, bo chce już składać wszystko do kupy, a nie wiem co to było :)

Czyszczenie przepustnicy
« Odpowiedź #5 dnia: Styczeń 14, 2011, 14:24:26 pm »

Offline FaZi

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1127
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez, Mercedes, Fiat 125p
taka blaszka w kształcie okręgu ponacinana jakby. Od wewnetrznej strony taka wypukła (sluzy jako sprezynka we wnetrzu tego mechanizmu).

Czyszczenie przepustnicy
« Odpowiedź #6 dnia: Styczeń 14, 2011, 14:27:21 pm »

Offline Trojan

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2655
  • Płeć: Mężczyzna
A dalbys rade zalatwic jakas fotke tego ?

Czyszczenie przepustnicy
« Odpowiedź #7 dnia: Styczeń 14, 2011, 14:30:24 pm »

Offline FaZi

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1127
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez, Mercedes, Fiat 125p
ja niestety nie. Jak rozbierałem to nie zrobiłem żadnej foty :(

wiem jedno, po takim zabiegu (rozkreceniu tego) nie mogłem dojsc z wolnymi obrotami :/

Także jedna rada - jak zlozysz nic nie ruszaj, pojezdzij. To samo się "ułoży" i ustawi ;)

Czyszczenie przepustnicy
« Odpowiedź #8 dnia: Styczeń 14, 2011, 14:38:09 pm »

Offline Trojan

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2655
  • Płeć: Mężczyzna
Śrub regulacyjnych niedotykałem także myśle ze nie bedzie problemów, kurcze musze przeszukać cały pokój bo jak ta blaszka wystrzeliła to słuch o niej zaginął :D

Czyszczenie przepustnicy
« Odpowiedź #9 dnia: Styczeń 14, 2011, 15:21:34 pm »

Offline Trojan

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2655
  • Płeć: Mężczyzna
Cytat: "FaZi"
taka blaszka w kształcie okręgu ponacinana jakby. Od wewnetrznej strony taka wypukła (sluzy jako sprezynka we wnetrzu tego mechanizmu).


Fazi, jesli chodzi ci o ten element:



To akurat to mam, chodzi mi o coś co wyleciało z miejsca pokazanego na fotce strzałką.

Czyszczenie przepustnicy
« Odpowiedź #10 dnia: Styczeń 15, 2011, 06:39:50 am »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7253
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Cytat: "Trojan"
chodzi mi o coś co wyleciało z miejsca pokazanego na fotce strzałką
U mnie tam nic nie było albo też zgubiłem przy pierwszym rozbieraniu. Jak masz tą dużą podkładkę pod silnik i trzpień przesuwający przepustnicę to i tak będzie działać nawet jeśli tam faktycznie była jakaś sprężynka.
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Czyszczenie przepustnicy
« Odpowiedź #11 dnia: Styczeń 15, 2011, 10:54:51 am »

Offline Trojan

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2655
  • Płeć: Mężczyzna
No właśnie niezbyt działa, założyłem tak jak jest do auta i po resecie przepustnicy jest troche dziwnie, na zimnym obroty falują 1500-2000, a przy większej przygazówce czy jak sie da sprzęgło podczas szybszej jazdy do końca (np przy dojeżdżaniu do skrzyżowania) to nie spadają do końca tylko zawieszają się na ok 3000, pomaga podniesienie pedału gazu nogą do góry (do siebie). Linke mam nową a przed rozebraniem tego wszystko było ok. Bardzo dziwne jest to że na wyłączonym silniku przepustnica chodzi ładnie, nie zacina się, a ta śrubka na tym ruchomym elemencie z linką gazu ładnie dochodzi do tego trzpienia od krokowca, natomiast na włączonym silniku jak właśnie przygazuje samą przepustnicą to jak ją puszcze to sie wiesza i zatrzymuje jakieś 3mm od tego trzpienia.
Pzdr

Czyszczenie przepustnicy
« Odpowiedź #12 dnia: Styczeń 15, 2011, 10:57:49 am »

Buszek

  • Gość
Cytat: "Trojan"
pomaga podniesienie pedału gazu nogą do góry


sprężyny czy jak to tam się zwie przepustnicy , to co odpowiedzialne jest za jej samoistny powrót  ,podciągnij o jeden obrót.

Czyszczenie przepustnicy
« Odpowiedź #13 dnia: Styczeń 15, 2011, 11:09:37 am »

Offline Trojan

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2655
  • Płeć: Mężczyzna
Właśnie tez o tym myślałem pogrzebie w tych sprężynach i napisze co i jak.

Czyszczenie przepustnicy
« Odpowiedź #14 dnia: Styczeń 15, 2011, 21:32:03 pm »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7253
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Tylko koniecznie podciągnij obie !!

Ja tak nie zrobiłem i mi się potem przepustnica nierównomiernie wytarła...
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Odp: Czyszczenie przepustnicy
« Odpowiedź #15 dnia: Kwiecień 19, 2011, 13:02:33 pm »

Offline Rafał

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5735
  • Płeć: Mężczyzna
    • Renault Laguna I phII 1.9 dTi RXE+
No właśnie niezbyt działa, założyłem tak jak jest do auta i po resecie przepustnicy jest troche dziwnie, na zimnym obroty falują 1500-2000, a przy większej przygazówce czy jak sie da sprzęgło podczas szybszej jazdy do końca (np przy dojeżdżaniu do skrzyżowania) to nie spadają do końca tylko zawieszają się na ok 3000, pomaga podniesienie pedału gazu nogą do góry (do siebie). Linke mam nową a przed rozebraniem tego wszystko było ok. Bardzo dziwne jest to że na wyłączonym silniku przepustnica chodzi ładnie, nie zacina się, a ta śrubka na tym ruchomym elemencie z linką gazu ładnie dochodzi do tego trzpienia od krokowca, natomiast na włączonym silniku jak właśnie przygazuje samą przepustnicą to jak ją puszcze to sie wiesza i zatrzymuje jakieś 3mm od tego trzpienia.
Pzdr
U mnie jest dokładnie tak samo, wszystko ładnie wyczyściłem, złożyłem, i obroty sobie falują pomiędzy 1500 a 2000, a w czasie jazdy po wysprzegleniu obroty podnoszą się o około 1000... Sprężynki miały trochę syfu, więc oczyściłem, przesmarowałem delikatnie. Przy wyłączonym silniku również chodzi dobrze, nie zacina się. Przy włączonym zapłonie test przepustnicy wykonuje się prawidłowo. Piszecie, że naciagnąć sprężyny... Jak się za to zabrać żeby bardziej nie napsuć ? A może pokręcić srubką, która się styka z trzpieniem krokowca ?
Były: Caro: 1.6 GLI Bosch, 1.4 GLI 16V, 1.4 GTI 16V, 1.6 GTI 16V, 1.6 GTC 16V 1997; Atu: 1.6 GLI Bosch 1997, Peugeot 106 1.0 Itinea 1997
Jest: Renault Laguna I phII 1.9 dTi 1999 RXE+

Odp: Czyszczenie przepustnicy
« Odpowiedź #16 dnia: Kwiecień 20, 2011, 18:04:46 pm »

Buszek

  • Gość
naciągnięcie sprężyny sprawia ci problem ?  książkę mamy o tym napisać ?

Odp: Czyszczenie przepustnicy
« Odpowiedź #17 dnia: Kwiecień 20, 2011, 18:21:30 pm »

Offline Rafał

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5735
  • Płeć: Mężczyzna
    • Renault Laguna I phII 1.9 dTi RXE+
Pytanie 'jak sie za to zabrac' bylo bardziej ogolne. Natomiast dalej postawilem juz konkretne pytanie, ktorego to juz nie zauwazyles...
Były: Caro: 1.6 GLI Bosch, 1.4 GLI 16V, 1.4 GTI 16V, 1.6 GTI 16V, 1.6 GTC 16V 1997; Atu: 1.6 GLI Bosch 1997, Peugeot 106 1.0 Itinea 1997
Jest: Renault Laguna I phII 1.9 dTi 1999 RXE+

Odp: Czyszczenie przepustnicy
« Odpowiedź #18 dnia: Kwiecień 20, 2011, 18:45:03 pm »

Offline Stingerek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6140
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro 1.4
    • http://www.thg.pl
Rafał, odkręć śrubkę z tej strony z której przychodzi linka gazu, zdejmij cięgno i zobaczysz jak to wygląda, na końcu sprezynki jest zagięcie, sprezyna jest nawinięta na trzpień - wystarczy ją naciągnąć wykonując jeszcze jeden "zwój" czyli złapac i zrobić jeszcze jeden obrót :) Jak rozbierzesz to zobaczysz o co chodzi, u mnie tez byl ten problem że sie przepustnica zawieszała - sprezyny tracą swoje właściwości poprostu z czasem. Mocniej naciągasz i po problemie. Cieżko jest trochę bo niewygodnie, ale ja to zrobiłem na aucie.

Gdzieś głęboko pod Moimi i Twoimi powiekami, tam gdzie czarów jest miasteczko spotkasz mnie...

Odp: Czyszczenie przepustnicy
« Odpowiedź #19 dnia: Kwiecień 20, 2011, 20:26:20 pm »

Offline Tybek

  • 126p 1.1 SPI+ 2x 125p
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 383
  • Płeć: Mężczyzna
Podepnę się pod temat: Dziura w obrotach przy mocnym depnięciu w pedał+ falujące obroty= czyszczenie wtrysków, krokowca i przepustnicy, prawda ? ;)
126p 1.1SPI FL 1989 (sprzedany)
125p 1.6 16v (rajdówa- niestety j.w)
125p 1.6ME (seria)
GSF1200S
www.facebook.com/coztego