Autor Wątek: GLD- czy warto?  (Przeczytany 12285 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

GLD- czy warto?
« Odpowiedź #20 dnia: Styczeń 17, 2011, 16:52:35 pm »

Offline waldi919

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 244
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Atu+ 2.0 GSI PN 81r :-)
łapy są inne, dłuższe niż z OHV-ki
Atu+2.0 DOHC:
Klima
4x el szyby
Webasto
el lusterka

GLD- czy warto?
« Odpowiedź #21 dnia: Styczeń 17, 2011, 17:28:18 pm »

Offline czarnieski

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 401
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu Plus 1.8K16
To beka zostaje z ohv tylko łapy trzeba by było zmienić.
A mógłby ktoś napisać co dokładnie trzeba zmienić przy przekładce z ohv na 1.9 i czy jest różnica miedzy szerokim a wąskim zawieszeniem.
No i jak jest z tym przyspieszeniem dużo gorzej niż w przypadku benzyny bo przecież ohv to prawie wcale nie przyspiesza to nie wiem jak może być już gorzej.

GLD- czy warto?
« Odpowiedź #22 dnia: Styczeń 17, 2011, 21:41:17 pm »

Offline waldi919

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 244
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Atu+ 2.0 GSI PN 81r :-)
Nie ma tragedii, przyśpiesza się bardzo płynnie, jak masz powyżej 2000 obr możesz wyprzedzac nawet na piątym biegu. Szału nie ma w porównaniu do 1.9Td ale dużo przyjemniej niż OHV :) zwłaszcza jak jedziesz w 5 osób, to OHV nie się schowa, zwłaszcza po górkach. Benzyniaka musiałbyś cały czas kręcic wysoko aby dorównał dieslowi. Co do belki to na 99% masz racje, o ile dobrze paiętam.
Atu+2.0 DOHC:
Klima
4x el szyby
Webasto
el lusterka

GLD- czy warto?
« Odpowiedź #23 dnia: Styczeń 18, 2011, 01:20:22 am »

Offline martinez#1970

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 308
Cytat: "czarnieski"
No i jak jest z tym przyspieszeniem dużo gorzej niż w przypadku benzyny

Na pewno nie jest to auto dla "kierowcy z zacięciem sportowym", jeżeli skacze Ci ciśnienie jak ktoś Cię objedzie to daruj sobie tego SWAPa bo na serce wykitujesz :P

Na miasto osiągi są wystarczające, w trasie dużo gorzej. Mnie najbardziej przeszkadza słaby Vmax, fabryka dawała tylko 140 km/h i faktycznie tyle da się pojechać (a nawet nieco więcej, byle nie za długo - Bolim#1838 coś pisał że łatwo go tak przegrzać).

Tym niemniej sensowna prędkość podróżna tym autem to 110, powyżej hałas staje się męczący i strasznie brakuje szóstki :P No więc kiedy trafi się kawałek równej dwupasmówki, i wszyscy dookoła utrzymują 150, jako posiadacz poloneza GLD będziesz się wlókł :|

Ale nie zniechęcam, zacytuję nawet Kolegę który jest już po przekładce z OHV:
Cytat: "Zoltan#1930"
Po jeżdzie testowej Dieslem wrażenia bardzo pozytywne. Ciągnie do przodu jak czołg. przyspieszenie z 80 do 130 trwa bardzo krótko. dodatkowe wygłuszenie ściany grodziowej spowodowało, że jest ciszej niż jak było OHV. Most został 3,9 więc to też troche wpływa na lepsze przyspieszenia. tylko licznik przekłamuje troszkę.
Cytat: Macki
Nieuchronnie nadchodzą czasy, kiedy to Poldasy bardziej spawać niźli ciąć opłacać będzie się... :]

GLD- czy warto?
« Odpowiedź #24 dnia: Styczeń 18, 2011, 01:29:28 am »

Offline Jaro

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 718
  • Ukryta opcja niemiecka
    • Caro Orciari OHV
Właśnie, jak wygląda sprawa V-max przy pozostawieniu mostu z  OHV? Nie ukrywam, że dla mnie normalna prędkość w trasie to 130-140km/h po dwupasmówce i 110 po jednopasmówce, tzn. jak jest równo, jak są dziury czy koleiny to jadę 50 i wznoszę modły, żeby czegoś nie urwać :lol:  :lol:
GLD posiada jakieś dodatkowe wygłuszenie ściany grodziowej?

Generalnie to mnie przekonaliście, fajna alternatywa dla swapu na roverka, szczególnie, że fura służy mi głównie do lansu po mieście i w miarę spokojnej jazdy w dłuższe trasy.
LOW & SLOW

GLD- czy warto?
« Odpowiedź #25 dnia: Styczeń 18, 2011, 10:49:43 am »

Offline Jaro

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 718
  • Ukryta opcja niemiecka
    • Caro Orciari OHV
Ratowanie się balonami jest wykluczone, na sezon z tyłu zostaje 175/55 na 7J i ani milimetra szerzej, fuj :?
LOW & SLOW

GLD- czy warto?
« Odpowiedź #26 dnia: Styczeń 18, 2011, 14:44:15 pm »

Offline czarnieski

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 401
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu Plus 1.8K16
Czyli silnik ze skrzynią powinny wejść w miejsce ovh bez żadnych problemów?
Mam gaźnik więc zbiornik  też zostaje stary. A jest ktoś na ptk kto juz robił taką przekładkę?

GLD- czy warto?
« Odpowiedź #27 dnia: Styczeń 18, 2011, 15:55:08 pm »

Offline czapla499

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 58
A ja wspomne jeszcze o volkswagenowskich silnikach. Bo po zastosowaniu oryginalnego dzwonu nie trzeba nawet skrzyni zmieniać. A lapy z tego co pamiętam pasują prawie idealnie.

Ja się nad tym zastanawiam.
Bo jest o wiele lżejszy, żwawrzy, mniej pali choć jest mocniejszy. Mówie o 1.6

GLD- czy warto?
« Odpowiedź #28 dnia: Styczeń 18, 2011, 16:15:39 pm »

Offline Jaro

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 718
  • Ukryta opcja niemiecka
    • Caro Orciari OHV
Cytat: "KGB"
175/55 na 7j to jakis :lol:


Masz rację, toż to jakaś kpina, a teraz idź wygłosić swoją uczoną teorię na cultstyle.pl czy BMW Syndykat :lol:  :lol: Tym bardziej że 175 to jest dosyć lajtowy naciąg

Tak czy inaczej jedyne co wchodzi w grę to zmiana szerokości felgi z tyłu na 9" i wtedy przeskok na 195 albo w ostateczności 205.
LOW & SLOW

GLD- czy warto?
« Odpowiedź #29 dnia: Styczeń 18, 2011, 16:49:39 pm »

Offline Jaro

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 718
  • Ukryta opcja niemiecka
    • Caro Orciari OHV
15" mam, więc przy tym rozmiarze opon wychodzi ta sama średnica kół jak w serii.

A, i 16x9" przy ET15 wchodzi do Poloneza z tyłu.
LOW & SLOW

GLD- czy warto?
« Odpowiedź #30 dnia: Styczeń 18, 2011, 19:02:31 pm »

Offline Bolim#1838

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 571
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu Plus 2.5 20V Turbo
Witam

Silnik godny polecenia.

W miarę dynamiczny (18.4s do setki), elastyczny (60-100 IVb 13s), V-max wg fabryki 140, ale tyle to na IV osiąga, wg GPS na V 165km/h jechałem.
Po dodatkowym wygłuszeniu prędkość podróżna to 130-150 bez narzekania na hałas.
Spalanie od 4.5 - 7.5 l / 100km.

O trwałości nie trzeba pisać.

Jeździłem i na ON, ON Verwa itp, ale i na OR, OO. Nie ma żadnej różnicy w osiągach i spalaniu jeśli chodzi o paliwo.

Obecnie auto ma 205000 km, most i skrzynia cichutkie, silnik żyleta. Podłużnice idealne.

Pozdro
* FSO Polonez Atu+ 97' 2.5T 20V
* FSO Polonez 1.8T 20V 3** KM
* FSO Polonez Caro 96' L94 1.9 GLD
* FSO Polonez Caro 96' L94 1.6 GLI

GLD- czy warto?
« Odpowiedź #31 dnia: Styczeń 18, 2011, 19:09:14 pm »

Buszek

  • Gość
Dobra Panowie , wiem ,że każdy ma własne zdanie , gld ma swoje zalety ale na miłość boską jak ktoś jeszcze napisze ,że jest on dynamiczny i ohv przy nim wymięka to naprawde :?  :?  :?

GLD- czy warto?
« Odpowiedź #32 dnia: Styczeń 18, 2011, 19:16:33 pm »

Offline Bolim#1838

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 571
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu Plus 2.5 20V Turbo
Buszek, co naprawdę ??
Jeździłeś zadbanym GLD?
Mam GLD, wiem jak jeździ, mam Rovera 1.4, miałem 1.8, miałem również 1.6 "Bosch power" i mam porównanie.
* FSO Polonez Atu+ 97' 2.5T 20V
* FSO Polonez 1.8T 20V 3** KM
* FSO Polonez Caro 96' L94 1.9 GLD
* FSO Polonez Caro 96' L94 1.6 GLI

GLD- czy warto?
« Odpowiedź #33 dnia: Styczeń 18, 2011, 19:33:16 pm »

Buszek

  • Gość
jeździłem , i 18 sekund do setki dla mnie dynamicznie nie jest

GLD- czy warto?
« Odpowiedź #34 dnia: Styczeń 18, 2011, 21:07:55 pm »

snikers

  • Gość
Cytat: "Bolim#1838"
...(18.4s do setki)...


chopie, kontynenty sie szybciej przemieszczają :) dynamiczny to ten silnik jest z turbina jak rozwija setke ponizej 10 sekund. temat troche krazy, sam XUD9 jest godny polecenia jak ktos szuka trwalego ekonomicznego silnika, do lansu hmm troche glosny, nie ma dodatkowego wyciszenia auto, jednak zmieniajac przy 2.5k biegi mozna jezdzic na powietrzu

GLD- czy warto?
« Odpowiedź #35 dnia: Styczeń 18, 2011, 21:12:57 pm »

Offline Jaro

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 718
  • Ukryta opcja niemiecka
    • Caro Orciari OHV
Cytat: "snikers"
do lansu hmm troche glosny, nie ma dodatkowego wyciszenia


Środek będzie dodatkowo wyciszony, i to całkiem fest :mrgreen: A z zewnątrz z tego co słyszałem to nie grzechocze głośniej niż Golf GTD, więc spoko, niech mnie słyszą, zanim mnie zobaczą :mrgreen:
LOW & SLOW

GLD- czy warto?
« Odpowiedź #36 dnia: Styczeń 18, 2011, 21:19:06 pm »

Offline OLO

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1182
Cytat: "KGB"
juz na wejsciu w OHVce ma 85 przy 100 na liczniku ,
jak dojdzie do tego skrzynia z diesla to bedzie 80

To przełożenia w dieslu sie różnią?
Były:
PNC 1.6 GLE 95
PNC 1.6 DOHC 91
PNC 1.5 GLE 93 EVO 1
PNC 1.5 GLE 94 EVO 2
PNC 1.6 GLI 95 EVO 3
PNC 1.5 GLE 94 EVO 4
PNC 1.4 GLI 96 EVO 5
PNC 1.9 D 96 EVO 6
PNC 1.6 GSI 99 EVO 7

Karetka 1.6 GLI 97 EVO 8
PN 1.5 SLE 90 EVO 9

GLD- czy warto?
« Odpowiedź #37 dnia: Styczeń 18, 2011, 23:32:50 pm »

Offline Jaro

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 718
  • Ukryta opcja niemiecka
    • Caro Orciari OHV
Półosie z Lucasa na benzynie pasują do diesla na tarczach?
LOW & SLOW

GLD- czy warto?
« Odpowiedź #38 dnia: Styczeń 18, 2011, 23:49:26 pm »

Offline martinez#1970

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 308
Cytat: "snikers"
troche glosny, nie ma dodatkowego wyciszenia auto
Cytat: "Jaro"
Środek będzie dodatkowo wyciszony, i to całkiem fest :mrgreen:

Pewnie, czemu nie, sam mam środek matami wyklejony. Ale opinie o wielkiej hałaśliwości GLD w porównaniu z PN benzyna są przesadzone. Też tak myślałem, i jak dla porównania wsiadłem do roverka to spodziewałem się błogiej ciszy. Faktycznie na wolnych odgłos motoru był nikły, ale jak do nabrania prędkości zaczniesz go rozkręcać to wrażenie miałem takie jakbym jechał z tym silnikiem na kolanach :P

W klekocie zmieniasz spokojnie biegi przy 3k obrotów, żółte pole zaczyna się przy 4300. Co daje w miarę jednostajny hałas, można się przyzwyczaić moim zdaniem.
Cytat: "Bolim#1838"
Jeździłem i na ON, ON Verwa itp, ale i na OR, OO. Nie ma żadnej różnicy w osiągach i spalaniu jeśli chodzi o paliwo.

Niedawno usłyszałem że najżwawszy jest na bioestrze z CPN Bliska. W zimie się dygam, ale na wiosnę zaleję tego dla ciekawości. Na dodatek, jest to paliwo niedrogie :wink:
Cytat: Macki
Nieuchronnie nadchodzą czasy, kiedy to Poldasy bardziej spawać niźli ciąć opłacać będzie się... :]

GLD- czy warto?
« Odpowiedź #39 dnia: Styczeń 19, 2011, 11:59:59 am »

Offline czarnieski

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 401
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu Plus 1.8K16
A mógł by ktoś napisać co trzeba zmienić aby zmienić ten silnik ,mam 1.6 GLE na wąskim  zawiasie. Czy wystarczy kupić silnik ze skrzynią czy lepiej kupić całego poloneza gld?