Autor Wątek: Rama:co to jest i czym to chwytać  (Przeczytany 2551 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Rama:co to jest i czym to chwytać
« dnia: Styczeń 25, 2011, 13:00:54 pm »

sapateros

  • Gość
Witam. Po ostatnim ugrzęźnięciu w błocie pod warstwą lodu i różnych próbach wyciągnięcia mojego poldolota wjechałem do garażu. Zajrzałem pod autko a tam moim oczom ukazał się widok jak na zdjęciach.Jakiś popękany od ciągnięcia auta kawał żelastwa. W związku z tym mam pytanie co to w ogóle jest i jak to najlepiej naprawić, bo odnoszę wrażenie ze ma to wpływ na zawieszenie. Proszę o podpowiedź.
http://img443.imageshack.us/i/imgp1276o.jpg/  http://img141.imageshack.us/i/imgp1275g.jpg/
« Ostatnia zmiana: Styczeń 25, 2011, 13:02:33 pm wysłana przez sapateros »

Odp: Rama:co to jest i czym to chwytać
« Odpowiedź #1 dnia: Styczeń 25, 2011, 13:09:57 pm »

Offline mruk1313

  • OHV-FSO HEKO TEAM
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3472
  • Płeć: Mężczyzna
  • 19 lat z FSO
    • FSO POLONEZ CARO+ 1.6GSI 1998r. 60tyś km... i coś jeszcze x2......
tak ma bardzo duży wpływ na zawieszenie. jest to element wzmocnienia przedniego, fragment pasa przedniego " element mocowania drązka reakcyjnego do podwozia"
FSO cars from POLAND
...........3xFSO.........

Odp: Rama:co to jest i czym to chwytać
« Odpowiedź #2 dnia: Styczeń 25, 2011, 13:12:46 pm »

sapateros

  • Gość
Okej...a jak to naprawić...pospawać...dospawać coś...wymienić ??

Odp: Rama:co to jest i czym to chwytać
« Odpowiedź #3 dnia: Styczeń 25, 2011, 13:17:02 pm »

Offline mruk1313

  • OHV-FSO HEKO TEAM
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3472
  • Płeć: Mężczyzna
  • 19 lat z FSO
    • FSO POLONEZ CARO+ 1.6GSI 1998r. 60tyś km... i coś jeszcze x2......
jedź do blacharza, niech ci to pospawa, jeśli jest pordzewiały to wymień go.
FSO cars from POLAND
...........3xFSO.........

Odp: Rama:co to jest i czym to chwytać
« Odpowiedź #4 dnia: Styczeń 25, 2011, 13:18:51 pm »

sapateros

  • Gość
a czy po takim zabiegu naprawy zalecana jest kontrola/ regulacja zbieżności itp??

Odp: Rama:co to jest i czym to chwytać
« Odpowiedź #5 dnia: Styczeń 25, 2011, 13:29:28 pm »

Offline Ukash

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1747
  • Płeć: Mężczyzna
sapateros, tak, dla pewności i świętego spokoju ustaw zbieżność po całej robocie.
Było: Atu+ 1.6 GSi 97'; Atu+ 1.4 GTi 16v turbo; Peugeot 208
Jest: Nissan Qashqai ; Fiat 126p 1977r ; Komar "sztywniak" ; Skoda Favorit

Morał taj bajki jest krótki i niektórym znany, jak nie ma warunków, nie zaiwaniamy... :D

Odp: Rama:co to jest i czym to chwytać
« Odpowiedź #6 dnia: Styczeń 25, 2011, 13:36:47 pm »

sapateros

  • Gość
 ;D oki...zrobię tak dla pewności..Myślicie że można to spawac elektrodowo czy tylko migiem??

Odp: Rama:co to jest i czym to chwytać
« Odpowiedź #7 dnia: Styczeń 25, 2011, 13:48:17 pm »

Offline Grzech#1938

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 4132
  • Płeć: Mężczyzna
    • GSI, GLI, GLE
Trzeba to koniecznie pospawać, bo na pierwszym zdjęciu widać, że nie tylko "rama" jest pęknięta, ale jest też pęknięcie na uchwycie drążka reakcyjnego, który do spawania trzeba będzie raczej zdjąć żeby gumy nie popalić. Warto przy okazji obejrzeć czy z drugiej strony nie zaczyna się to samo...
Mój system to linux: https://www.opensuse.org/#Leap

Odp: Rama:co to jest i czym to chwytać
« Odpowiedź #8 dnia: Styczeń 25, 2011, 14:15:33 pm »

sapateros

  • Gość
 :- z drugiej strony jest niestety podobnie..stąd dwie fotki. Mam dostęp do spawarki transformatorowej i zastanawiam się czy będzie właściwa do tego przedsięwzięcia. Myślałem żeby dołożyć tam  kształtkę z blachy około 2-3mm grubości, coś na złomie bym wynalazł. a same mocowanie drążków poprostu dospawać.

Odp: Rama:co to jest i czym to chwytać
« Odpowiedź #9 dnia: Styczeń 25, 2011, 14:22:26 pm »

Offline Grzech#1938

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 4132
  • Płeć: Mężczyzna
    • GSI, GLI, GLE
Kształtka z blachy to dobry pomysł - niestety to miejsce w nowszych Polonezach jest słabe strasznie. W moim Kombi jest pospawane na grubo po obu stronach.
Mój system to linux: https://www.opensuse.org/#Leap

Odp: Rama:co to jest i czym to chwytać
« Odpowiedź #10 dnia: Styczeń 25, 2011, 14:30:39 pm »

sapateros

  • Gość
..no słabe..zdziwiłem sie zę tak się to poobrywało..teraz jakoś to musze połapać. Grzech#1938 czym spawałeś?? Reszta autka trzyma się bardzo dobrze, rudej nie widać a zaglądam regularnie w różne zakamarki ( z nadzieją że nie znajdę :) )

Odp: Rama:co to jest i czym to chwytać
« Odpowiedź #11 dnia: Styczeń 25, 2011, 15:08:19 pm »

Offline maciejowski

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2985
  • Płeć: Mężczyzna
    • 125p '75 | 125p '78 | 125p '80 | 125p '90 | 126p '78 | caro '96 x2 |
a czy po takim zabiegu naprawy zalecana jest kontrola/ regulacja zbieżności itp??
zbieżności i kąta wyprzedzenia sworznia zwrotnicy.
Cytat: KGB
wtedy moze okazac sie ,ze pelno Nm ,a jakoby zadnego nie bylo - jedna malutka przekladnia ,tak wiele ubylo ...

Odp: Rama:co to jest i czym to chwytać
« Odpowiedź #12 dnia: Styczeń 29, 2011, 12:49:22 pm »

sapateros

  • Gość
przyjrzałem się wczoraj dokładniej tym peknieciom i.... mam wrażenie że te drązki reakcyjne to do ramy są mocowane a ta blacha co pekła to tylko do celów estetycznych jest...

Odp: Rama:co to jest i czym to chwytać
« Odpowiedź #13 dnia: Luty 01, 2011, 20:22:58 pm »

Offline pold20

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1042
  • Płeć: Mężczyzna
  • REDTOP
    • Panda I 1.2 75 fire, Borek 2.0 DOHC GSI, Caro Plus 1,4GTI 16V, Caro Plus RED TOP, Caro Plus RED TOP Turbo, Omega A 3000 24V
Ja u siebie jak robiłem remont  to wymieniłem dolny pas tzn. tą blachę która popękała a spawałem to migomatem.
Żyj tak jak jutro miał być koniec świata