Autor Wątek: Trzymające hamulce z tyłu. Regeneracja zacisku czy coś innego?  (Przeczytany 6891 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

punisher

  • Gość
Cześć chłopaki, poproszę o Waszą sugestię i rozwiązanie. Już kilka razy rozkręcałem zacisk z tyłu po prawej stronie, pod tloczek wciskałem płyn hamulcowy, smarowałem i czyściłem jarzma, ostatnio dochodziły odgłosy tarcia więc chciałem wymieniać łożysko bo wszystko na to wskazywało. Ale znów ozkręciłem zacisk, złożyłem i przestało wydawać jakiekolwiek odglosy. Ale teraz nie da się jechać bo już na dwójce auto ledwo jedzie coś trzyma z tyłu (ręcznego nie zaciągam). PO kilku km jazdy grzeją się śruby w tym kole. Odpowietrznik do tego zacisku jest urwany.

Czy jest sens wykręcić tłoczek i go wyczyścić czy lepiej kupić używany zacisk i zamontować? Będę napewno miał ogromne problemy odkręcić przewody hamulcowe od zacisku. Autem jeszcze pojeżdżę rok/dwa max i mało używam hamulców. Ale jak odpowietrzyć zacisk z urwanym odpowietrznikiem? Macie chłopaki jakiś pomysł tutaj?

« Ostatnia zmiana: Luty 04, 2011, 18:59:20 pm wysłana przez punisher »

Odp: Trzymające hamulce z tyłu. Regeneracja zacisku czy coś innego?
« Odpowiedź #1 dnia: Luty 04, 2011, 20:17:01 pm »

Offline Mardas#1946

  • Witajcie !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • Klubowicz
  • Wiadomości: 787
  • Płeć: Mężczyzna
    • ATU + GSI 1,6,2000 r. LPG-AL 700,70U,klimatyzacja Fab. kontrolka AFR
Może to nie problem zacisku  tylko pompy ,lubo korektora siły hamowania  :?:
Mardas- Jimi wiecznie żywy !!!!!!!!!!!! ,a moje ATU nie do zdarcia !!!!!!


http://www.polskajazda.pl/Samochody/FSO/Polonez_ATU/108123

Odp: Trzymające hamulce z tyłu. Regeneracja zacisku czy coś innego?
« Odpowiedź #2 dnia: Luty 04, 2011, 21:21:12 pm »

punisher

  • Gość
Hmmm....przegoniłem gada 10 km śruby prawego tylniego koła gorące, wali ciepłem spod kołpaka, syrczy gotujący się śnieg z deszczem. Tylko ta prawa tylnia strona. Raczej pompa wyrabia się bo jak gwałtownie nacisnę hamulec to hamuje przód bo słyszę i auto zatrzymuje się. Zatkany korektor siły hamowania?

Chyba jedyny sposób na sprawdzenie czy to hamulce to chyba odpiąć zacisk z piasty, przypiąć do resoru, zablokować tłoczek na wysuwanie i przejechać się?

Może tłoczek się zapieka? może zacisk jest pernametnie zapowierzony? 2 miesiące odpowietrzałem wszystkie inne 3 pozostałe koła które mają nie urwane odpowietrzniki.
« Ostatnia zmiana: Luty 04, 2011, 21:24:07 pm wysłana przez punisher »

Odp: Trzymające hamulce z tyłu. Regeneracja zacisku czy coś innego?
« Odpowiedź #3 dnia: Luty 04, 2011, 21:35:47 pm »

Offline FaZi

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1127
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez, Mercedes, Fiat 125p
mozesz wykrecic zacisk, wyjac tloczek i zoabczyc w jakim jest stanie. Jak ma minimalne wżery to spoleruj, nasmaruj specjalna pastą do cylinderków, włoz i załóż nowe gumy naokoło tłoczka. Powinno sie poprawić.

Jezeli to nie pomoże to moze wlasnie winny ten korektor...
« Ostatnia zmiana: Luty 04, 2011, 21:36:58 pm wysłana przez FaZi »

Odp: Trzymające hamulce z tyłu. Regeneracja zacisku czy coś innego?
« Odpowiedź #4 dnia: Luty 05, 2011, 05:44:29 am »

Offline Grzech#1938

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 4132
  • Płeć: Mężczyzna
    • GSI, GLI, GLE
Cześć chłopaki, poproszę o Waszą sugestię i rozwiązanie. Już kilka razy rozkręcałem zacisk z tyłu po prawej stronie, pod tloczek wciskałem płyn hamulcowy, smarowałem i czyściłem jarzma, ostatnio dochodziły odgłosy tarcia więc chciałem wymieniać łożysko bo wszystko na to wskazywało. Ale znów ozkręciłem zacisk, złożyłem i przestało wydawać jakiekolwiek odglosy. Ale teraz nie da się jechać bo już na dwójce auto ledwo jedzie coś trzyma z tyłu (ręcznego nie zaciągam). PO kilku km jazdy grzeją się śruby w tym kole. Odpowietrznik do tego zacisku jest urwany.

Czy jest sens wykręcić tłoczek i go wyczyścić czy lepiej kupić używany zacisk i zamontować? Będę napewno miał ogromne problemy odkręcić przewody hamulcowe od zacisku. Autem jeszcze pojeżdżę rok/dwa max i mało używam hamulców. Ale jak odpowietrzyć zacisk z urwanym odpowietrznikiem? Macie chłopaki jakiś pomysł tutaj?


Tłoczka to się nie smaruje płynem hamulcowym, tylko specjalnym smarem do tłoczków. Wykręć i sprawdź czy nie ma wżerów na bocznych powierzchniach. Jeśli są to trzeba go zmienić. Cena od 18 do 35 złotych za nówkę jeśli dobrze pamiętam. No i warto uszczelki dać nowe - zarówno tę między elementy, jak i tę osłaniającą. Ja regenerowałem obydwa tylne zaciski dając im nowe tłoczki i bardzo ładnie teraz działają.
Aha no i warto oczywiście wyczyścić prowadnice zacisku w jarzmie - też można je podsmarować.
Z urwanym odpowietrznikiem to się nie da porządnie odpowietrzyć. Są wprawdzie magicy odpowietrzający na przewodzie, ale taki hamulec nigdy dobrze nie działa.
Ręcznego mówisz nie używasz, a czy dźwignia od niego (ta w zacisku) jest na swoim miejscu czy dociśnięta?

Korektor nie powinien mieć nic wspólnego z owym trzymaniem - dokładnie takie same objawy mogą mieć przednie hamulce.
« Ostatnia zmiana: Luty 05, 2011, 05:48:49 am wysłana przez Grzech#1938 »
Mój system to linux: https://www.opensuse.org/#Leap

Odp: Trzymające hamulce z tyłu. Regeneracja zacisku czy coś innego?
« Odpowiedź #5 dnia: Luty 05, 2011, 11:22:04 am »

punisher

  • Gość
Ok, w najbliższych dniach jak będe miał dostęp do kanału to jak sugerujecie rozbiorę tłoczek sprawdzę wżery (nie ubywa mi płynu hamulcowego ale może na tym łapie i trzyma?) oraz wyczyszczę  i nasmaruję prowadnice jak zawsze robię. Ręcznego hamulca nie używam tzn. nie zaciągam w zimie bo wiem czy to grozi, w zacisku sprawdzę czy przypadkiem to nie złapało.

Jeśli odkręcę tłoczek wyleje mi się cały płyn z układu hamulcowego. Czy potem jest jakiś sposób aby tylko ten zacisk wraz z wężem za korektorem hamowania jakoś napełnić płynem bez potrzeby odpowietrzania (przypomnę urwany odpowietrznik). Może przechylić auto? Przewodu od zacisku mogę nie odkręcić z racji jego zapieczenia więc raczej urwę.

Odp: Trzymające hamulce z tyłu. Regeneracja zacisku czy coś innego?
« Odpowiedź #6 dnia: Luty 05, 2011, 18:37:43 pm »

Offline FaZi

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1127
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez, Mercedes, Fiat 125p
tego sie dobrze nie odpowietrzy w ten sposob. Mam dla Ciebie radę :) podjedz na zlom, zaopatrz sie w taki zacisk z dobrym odpowietrznikiem i zloz z 2 zacisków  jeden a dobry. :) bedziesz miał spokoj na pozniej.  No i oczywiscie odpowietrznikowi nasmaruj/natłuść gwint zeby pozniej nie było cyrków z odkreceniem ;)

Odp: Trzymające hamulce z tyłu. Regeneracja zacisku czy coś innego?
« Odpowiedź #7 dnia: Luty 24, 2011, 21:23:45 pm »

punisher

  • Gość
Regeneruję wszystkie zaciski :) i kombinuję z innym odpowietrznikiem aby uratować zacisk, zobaczymy..

Odp: Trzymające hamulce z tyłu. Regeneracja zacisku czy coś innego?
« Odpowiedź #8 dnia: Luty 28, 2011, 13:51:31 pm »

Offline Alien#174

  • Mój Polonez - jako JEDYNY od początku w PTK
  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1211
  • Płeć: Mężczyzna
  • ***$karbnik PTK ***
    • PN CARO 1.6GLE MR'91
a potem pamiętaj - co zmiana koła czy wizyta pod autem - kluczyk oczkowy w dłoń i przy okazji zawsze pokręć trochę odpowietrznikiem tak by gwint się nie zastał i nie zapiekł - u mnie to doglądanie naprawdę się sprawdza, nigdy nie miałem problemu z odkręceniem odpowietrzników, poza tym zawsze pakuję na nie smar i zawsze zakładam gumową kapkę.
Minister Zdrowia ostrzega! Polonez uzależnia!
PN Caro - burgundowe cacuszko 92' ( Polina )