Autor Wątek: Skrzynia w Roverze  (Przeczytany 6545 razy)

0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.

Odp: Skrzynia w Roverze
« Odpowiedź #20 dnia: Luty 15, 2011, 11:10:49 am »

Offline gateway

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 256
jako, że temat jest o skrzyni to jeszcze chciałem się zapytać czy skrzynia od ohv podejdzie po rovera po zmianie dzwonu?

Odp: Skrzynia w Roverze
« Odpowiedź #21 dnia: Luty 15, 2011, 11:42:36 am »

Offline gerfur

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 183
  • Płeć: Mężczyzna
  • Psuj
    • BMW E46
Tak ale tylko i wyłącznie po zmianie wałka sprzęgłowego.
Był Caro `95 abimex L-122
Był Caro `97 abimex L-146
Był Atu+ `98 boschowtrysk L-74E --> 1.4 GTI Rover ltd

Jest BMW E46`98 2.5 Pb/LPG Cosmoshwarz

Odp: Skrzynia w Roverze
« Odpowiedź #22 dnia: Luty 15, 2011, 11:45:44 am »

Offline oprawca_1978

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 575
Osobiśćie przejeździłem Polonezem ATU 1.4 MPI od września 2004 roku do maja 2009 roku dystans dokładnie stu tysięcy km (bez dwustu paru km) i w moście zmieniłem tylko, w lipcu 2007 roku jego uszczelniacz przez ten czas, bo zaczęło się toto lekko pocić. Oleju przez cały ten okres NIE zmieniłem w moście i nadal on w nim sobie siedzi. Most absolutnie nic nie wył, tylko przed wymianą i dokręcaniem od nowa nakrętki wałka, w lato, po zagrzaniu mostu, leciutko, ledwo co dawało się usłyszeć ciche jego gwizdanie, nawet przyjemne w swym tonie i tylko przy puszczeniu samochodu luzem, albo hamowaniu silnikiem. Pod obciążeniem - cisza. Po zmianie simmeringa i dokręceniu nakrętki wałka (nie wymieniałem jej, choć powinienem, razem z tuleją rozprężną), most ucichł całkowicie. Samochód ma 168 kkm przebiegu, w tym pod moją nogą od 68 kkm. Jestem jego III właścicielem i na 1000% ostatnim.
Nie potwierdzam absolutnie, że mosty w Poldoroverach wyły i się rozsypywały. Rozwalały się za to w każdym Polonezie, który był katowany, a do tego właśnie Poldorover, z racji swojego relatywnie mocnego silnika, nadaje się najbardziej. Niekatowany Polonez powinien wytrzymać na jednym moście całe życie samochodu, co najmniej 300 kkm. Tylko co najwyżej wymiana uszczelniacza wałka, uszczelniaczy półosi, czy łożysk półosi, tudzież uszczelki dekla mostu.
I tyle.
Jak Kuba Bogu - tak Bóg Kubańczykom!

Odp: Skrzynia w Roverze
« Odpowiedź #23 dnia: Luty 15, 2011, 16:58:28 pm »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6636
  • Płeć: Mężczyzna
Tak ale tylko i wyłącznie po zmianie wałka sprzęgłowego.

No to w tym momencie mógłby już praktycznie wykonać przekładkę na skrzynię Ford N9 bo to porównywalny zakres zmian. Samochód przytyłby, natomiast zyskał na wytrzymałości skrzyni, skróceniu uległby napęd i poprawiło się zestopniowanie biegów.
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Odp: Skrzynia w Roverze
« Odpowiedź #24 dnia: Luty 16, 2011, 15:12:41 pm »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7253
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Waga też jakaś przesadnie inna nie jest... W końcu pare kilo to nie problem...
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Odp: Skrzynia w Roverze
« Odpowiedź #25 dnia: Marzec 22, 2011, 00:19:05 am »

Offline burat

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 147
  • Płeć: Mężczyzna
    • Subaru Impreza + PoldoRover 22B :)
skrzynię Ford N9
pytanko przy jakim motorze było to montowane
Mikołaj Rej cyt. " A niechaj narodowie wżdy postronni znają, iż Polacy nie gęsi, iż swoje Rajdówki mają" :mrgreen:

Odp: Skrzynia w Roverze
« Odpowiedź #26 dnia: Marzec 23, 2011, 10:04:28 am »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7253
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Cytat: BXMaster on Luty 15, 2011, 16:58:28
skrzynię Ford N9
pytanko przy jakim motorze było to montowane
Sierra Scorpio i inne RWD .
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Odp: Skrzynia w Roverze
« Odpowiedź #27 dnia: Marzec 23, 2011, 10:12:18 am »

Offline burat

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 147
  • Płeć: Mężczyzna
    • Subaru Impreza + PoldoRover 22B :)
spoko tylko czy przez cały okres produkcji czy różniło się to np. w MkI a w nowszych już były inne po prostu czy to bez różnicy jaką znajdę
Mikołaj Rej cyt. " A niechaj narodowie wżdy postronni znają, iż Polacy nie gęsi, iż swoje Rajdówki mają" :mrgreen:

Odp: Skrzynia w Roverze
« Odpowiedź #28 dnia: Marzec 23, 2011, 10:21:02 am »

Offline myszaradom

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1971
  • Płeć: Mężczyzna
    • Poldorover 1,8
Przy skrzyni N9 jak wygląda kwestia, sprzęgła docisku, rozrusznika? Idzie od forda? A zostaje tylko koło zamachowe od rovera?

Odp: Skrzynia w Roverze
« Odpowiedź #29 dnia: Marzec 23, 2011, 10:50:02 am »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7253
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Jest artykuł. Warto się z nim zapoznać.

Co do dokładnych modeli silnika to nie wiem dokładnie. na pewno z silnikami czterocylindrowymi OHC benzynowymi (równocześnie z MT75) oraz chyba 1,8 TD. Z tego co kiedyś zgłębiałem temat to powyższe modele mają przełożenia zbliżone do FSOwskiej skrzyni. Inne wersje silnikowe miały inne przełożenia mimo że skrzynia wygląda tak samo.

Takie coś trzeba szukać: http://moto.allegro.pl/skrzynia-ford-sierra-scorpio-1-8-td-gwarancja-i1510836758.html
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.