Autor Wątek: Niskie ciśnienie oleju na wolnych obrotach w C+ GSI  (Przeczytany 962 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline jasso

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 622
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSM-BB 126p '95
Niskie ciśnienie oleju na wolnych obrotach w C+ GSI
« dnia: Luty 14, 2011, 12:39:09 pm »
Witam.
Na wstępie nadmienię iż szukałem podobnego tematu, ale nie znalazłem.
Otóż świeci mi się kontrolka niedostatecznego ciśnienia oleju przy obrotach w przedziale 1000-1500, niezależnie czy silnik jest zimny, czy ciepły. Wieczorem wszystko było w porządku, a rano już się świeciła. Poziom oleju jest cały czas w normie, jedynie pod korkiem zrobiło się masełko, olej wymieniałem jakieś 5tyś temu.
Wie może ktoś jaka może być tego przyczyna?
"вор есть вор, мент есть мент"
Były:
2x PN C+ '98 GSI
 126p '87
Pn Caro 1.5 GLE '93

Offline Alien#174

  • Mój Polonez - jako JEDYNY od początku w PTK
  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1114
  • Płeć: Mężczyzna
  • ***$karbnik PTK ***
    • PN CARO 1.6GLE MR'91
Odp: Niskie ciśnienie oleju na wolnych obrotach w C+ GSI
« Odpowiedź #1 dnia: Luty 14, 2011, 13:51:40 pm »
Masełko pod korkiem w okresie zimowym nie musi oznaczać padu uszczelki ale świecąca się jednocześnie kontrolka sugeruje że coś jest nie teges - piszesz że poziom oleju jest ok, sprawdź jednak czy to sam olej, oblukaj dokładnie bagnet czy w oleju nie widać małych kropelek wody, zerknij też do zbiornika wyrównawczego.
Minister Zdrowia ostrzega! Polonez uzależnia!
PN Caro - burgundowe cacuszko 92' ( Polina )
Toyota Corolla E11 01' ( Rolka )

Offline oprawca_1978

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 527
Odp: Niskie ciśnienie oleju na wolnych obrotach w C+ GSI
« Odpowiedź #2 dnia: Luty 14, 2011, 14:51:17 pm »
Weź manometr i sprawdź ciśnienei oleju rzeczywiste. Czujniki ciśnienia oleju oraz wskaźnik na desce potrafi siąść, zwłaszcza w kilkunastoletnim Polonezie. Minimalne ciśnienie oleju na zagrzanym w pełni silniku, na wolnych obrotach, nie powinno spadać do wartości poniżej 100 kPa. Teoretycznie lampka zapalać się powinna przy ciśnieniu mniejszym od jakichś 30-35 kPa, ale to już jest zdecydowania za małe ciśnienie. Jeśli silnik nie stuka i nie hałasuje, olej jest właściwy, a lampka się zapala - to pewnie wina samego czujnika. Jeśli zaś okaże się, że rzeczywiste ciśnienie spada do wartości granicznych - to chyba czeka cię remoncik silnika, albo przynajmniej zabawa z pompą oleju, mógł się przyciąć zawór nadmiarowy.
Jak Kuba Bogu - tak Bóg Kubańczykom!

Offline jasso

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 622
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSM-BB 126p '95
Odp: Niskie ciśnienie oleju na wolnych obrotach w C+ GSI
« Odpowiedź #3 dnia: Luty 15, 2011, 08:41:34 am »
Silnik nie hałasuje, olej czysty, a w zbiorniczku płyn jak był tak jest. Wczoraj przez pół dnia kontrolka świeciła się tylko przy 1000 obrotów, a później całkiem zgasła....
"вор есть вор, мент есть мент"
Były:
2x PN C+ '98 GSI
 126p '87
Pn Caro 1.5 GLE '93

Offline pigini

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 457
  • Płeć: Mężczyzna
  • Caro+ 1.6 GSI 2000r
Odp: Niskie ciśnienie oleju na wolnych obrotach w C+ GSI
« Odpowiedź #4 dnia: Luty 15, 2011, 09:45:48 am »
Przerabiałem to  ;) jestem przekonany że to zaworek pompy oleju Ci się podwiesił.
Wcześniej przy uruchomieniu miałeś od czasu do czasu taki narastający coraz wyższy dźwięk coś jakby rozpędzający się silnik elektryczny?

Dobra ale po kolei, na początek proponuje metody mniej inwazyjne, po prostu podmień czujnik oleju i jeśli masz manometr to tak jak mówi oprawca sprawdź ciśnienie.
Jeśli to nie pomoże możesz być pewien że trzeba drzeć dół silnika żeby dobrać się do pompy a i przy okazji można panewki wymienić korbowe. (czasami i one są odpowiedzialne ze spadek ciśnienia oleju)

Jak wyczyścisz pompę to sprężynę zaworka możesz trochę rozciągnąć, albo podłożyć pod nią jeszcze ze dwie podkładki, wtedy będzie działać 100/100 razy bez podwieszania.
Nie możesz dać podkładek za dużo bo zbyt duże ciśnienie które czasami powstaje nie będzie miało gdzie ujść i może rozerwać Ci filtr oleju.

U mnie po czyszczeniu pompy, kontrolka oleju gaśnie mi już przy kręceniu rozrusznikiem i o dziwo chydropopychacze się wyciszyły z czego bardzo się ucieszyłem  :D
« Ostatnia zmiana: Luty 15, 2011, 09:51:20 am wysłana przez pigini »
Jeśli nie potrafisz naprawić czegoś młotkiem, masz problem natury elektrycznej.

Offline oprawca_1978

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 527
Odp: Niskie ciśnienie oleju na wolnych obrotach w C+ GSI
« Odpowiedź #5 dnia: Luty 15, 2011, 12:45:06 pm »
Ja tak z zaworem nadmiarowym pompy oleju zrobiłem w swoim Poldoroverze. Tam jest o wiele lepiej z tym, bo pompa olejowa siedzi na przodzie silnika, a sam zawór jest na zewnątrz, można sobie jego korek odkęcić imbusem. Podłożyłem pod jego korerk a sprężynę dwugroszówkę, bo ona sama nie dała się rozciągnąć - hartowana. Ale ciśnienie nie wzrosło zauważalnie, po odpaleniu miał do końća jakieś 0,45 Mpa, a po zagrzaniu, od jakichś 2000 rpm - to samo. Na wolnych ciśnienie na zagrzanym spadało do jakichś 150 kPa. Olej syntetyk 5W40 zamiast półsyntetyka 10W40.
Sprawny silnik będzie gasił lampkę oleju już po pierwszych obrotach rozrusznika, i to nawet na gorącym silniku, który wcześniej pracował pod obciążeniem.
« Ostatnia zmiana: Luty 15, 2011, 12:46:31 pm wysłana przez oprawca_1978 »
Jak Kuba Bogu - tak Bóg Kubańczykom!

Offline jasso

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 622
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSM-BB 126p '95
Odp: Niskie ciśnienie oleju na wolnych obrotach w C+ GSI
« Odpowiedź #6 dnia: Luty 15, 2011, 13:46:55 pm »
Teraz już kontrolka gaśnie przy kręceniu rozrusznikiem, samo się naprawiło :D A zaczęła się świecić po lekkim uderzeniu miską, zrobiło się na niej małe wgniecenie na rogu :P
"вор есть вор, мент есть мент"
Były:
2x PN C+ '98 GSI
 126p '87
Pn Caro 1.5 GLE '93

Offline pigini

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 457
  • Płeć: Mężczyzna
  • Caro+ 1.6 GSI 2000r
Odp: Niskie ciśnienie oleju na wolnych obrotach w C+ GSI
« Odpowiedź #7 dnia: Luty 15, 2011, 14:04:41 pm »
Teraz już kontrolka gaśnie przy kręceniu rozrusznikiem, samo się naprawiło :D A zaczęła się świecić po lekkim uderzeniu miską, zrobiło się na niej małe wgniecenie na rogu :P

Czyli zaworek Ci się odblokował  :P
 Przyznam że nie znałem metody naprawiania zaworka przez przypierdzielenie michą o krawężnik ale skoro działa to zapamiętam na przyszłość   :one:
Jeśli nie potrafisz naprawić czegoś młotkiem, masz problem natury elektrycznej.

Offline jasso

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 622
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSM-BB 126p '95
Odp: Niskie ciśnienie oleju na wolnych obrotach w C+ GSI
« Odpowiedź #8 dnia: Luty 16, 2011, 23:11:39 pm »
No fakt faktem, metoda drastyczna, ale jakże skuteczna. A przy wymianie oleju i tak zrobię porządek z tym zaworkiem :D
"вор есть вор, мент есть мент"
Były:
2x PN C+ '98 GSI
 126p '87
Pn Caro 1.5 GLE '93